Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    essie balen meid
    daisy ik denk aan je. succes vandaag

2. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    hoi daisy,

veel veel succes vandaag.Zal aan je denken

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Essie, balen zeg! Bij mijn broertje hebben ze hem toen een andere reis aangeboden. Hebben ze dat bij jullie niet gedaan?

Daisy, heel veel succes vandaag! Ik denk aan je!

Hier nog steeds flinke oefenweeën. Heb er niet van geslapen vannacht dus lig nu nog lekker in bed met mn laptop.

4. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Wat een spanning hier zeg, hopelijk krijgen we gauw wat te horen!

5. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Ben ook ontzettend benieuwd, leef met Daisy mee. Spannend!

6. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Wat is het inderdaad SPANNEND! Weet iemand eigenlijk hoe laat Daisy de sectio kreeg? Weet wel dat ze al vroeg in het ziekenhuis moest zijn...

Hier vanochtend weer een goed ctg en voldoende vruchtwater :)! Mocht weer naar huis, en nu lijkt het er toch sterk op dat we in ieder geval de 36 weken halen! Joepie!

Had het wel aan de stok met een verpleegkundige... Werd een beetje (erg) chagrijnig van (herhaaldelijke) domme fouten. Wilden ze mij aan een apparaat leggen voor 1-lingen, toen ik daar wat van zei, was het: dan moet u nog even een half uur wachten. Toen ik daar wat van zei en vroeg of ze alsjeblieft voor de volgende keer een aantekening wilde maken dat ik een tweeling verwacht (dit was al de derde keer), bleef ze discussieren, zeggen dat ze er niet altijd het volledige dossier op na konden slaan en verwachten dat ik begrip had. Ik ben dan toch echt te praktisch ingesteld... en denk: maak een notitie, dat scheelt iedereen tijd! ... en was al niet helemaal ontspannen en relaxt... Dat helpt niet echt, in zo'n situatie... maar je zou toch verwachten dat ze daar wel ervaring hebben met hoogzwangere emotioneel instabiele vrouwen? Kreeg gelukkig een andere verpleegkundige, maar was wel helemaal van de kaart... Gelukkig slaap ik altijd goed, nadat mijn emoties zijn opgelopen, dus zo eerst maar eens een dutje doen... Wat kunnen kleine dingen in zo'n zwangerschap toch groot worden...
    Gelukkig in ieder geval nog steeds thuis! Fijne dag allemaal!

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    volgens mij ben ik een stukje slijmprop verloren....

8. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hey Fanny, hoe heb je dit gemerkt (hoe zag het eruit?). Wil trouwens zover ik weet niet betekenen dat je snel zou gaan bevallen, toch? Maak je je zorgen?

9. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Slijmprop
    De baarmoeder wordt tijdens de zwangerschap afgesloten door een slijmprop. In de laatste maand van je zwangerschap kan deze slijmprop loslaten en komt hij naar buiten met wat slijm en bloed. Het ziet er uit als een taai, glazig propje van ongeveer twee tot drie centimeter. Soms heb je niet eens in de gaten dat je het verliest. Het doet ook geen pijn. Ook al hoeft dat niet altijd, het kan nog een hele tijd en zelfs een aantal dagen duren voordat de bevalling verder opgang komt. Het verliezen van de slijmprop is niet het begin van de bevalling, maar slechts een teken dat de baarmoedermond klaar is voor de bevalling. Voor infectiegevaar hoef je niet bang te zijn. Zolang de vliezen niet breken is je baby voldoende beschermd.

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ***buddynieuws ***

daisy is om 9.35 en 9.37 bevallen van twee meisjes alles gaat goed. ze heten fenne en linne!

gr kim

***buddynieuws***

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    JOEHOE!

Daisy: wat heerlijk dat je meiden er zijn!
    GEFELICITEERD!

Oh wat super, wat moet je je zalig voelen (mede geholpen door de morfine ;))

Heeeeeeeeel veel geluk met jullie twee ongetwijfeld prachtige dames FENNE en LINNE! (Leuke namen!)

Heel veel geluk met zijn vieren en we wachten vol spanning op meer nieuws én foto's!!!!!!!!!!

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Licrys: weer een dag erbij, top hoor!
    En vind het idd slecht van de vpken! Er hoort voorop je dossier te staan dat je een meerling verwacht!

Funny: jeetje, toch wel weer spannend dan! Hopelijk laat de bevalling toch nog even op zich wachten!

Audrey: daar nog alles "binnen"? ;)

13. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    DAIS, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Mooie namen, ben benieuwd naar de rest van het nieuws, gewicht,verhaal, foto's.....!

Fanny, hoe gaat t daar?

Stomme verpleegkundige, Licrys, snap dat je daar gefrustreed van raakt!

14. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    @Daisy: VAN HARTE GEFELICITEERD, MEIS, met jullie twee dochters!

Ik wens jou en Lars een geweldige tijd met jullie dochters! Hoop dat alles goed is gegaan en dat je snel herstelt van de sectio :)!

15. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Wat fijn om te horen!, en inderdaad mooie namen. Het zal wel een tijdje duren voordat we wat van Daisy horen hier, maar ze weet ongetwijfeld hoe we allemaal meeleefden. Ik hoop dat haar partner snel een fototje plaatst. Ik mail haar ook even.

Ester, ongelooflijk balen. Met de auto naar Frankrijk - gewoon doen hoor. Ik weet dat wij het financieel ook minder makkelijk gaan krijgen (ouderschapsverlof, dan minder werken) maar ik ben eigenlijk nu juist makkelijker geworden met uitgaven, omdat ik denk, in het grote plaatje vallen de kosten nu in het niets! Dus gaan naar Frankrijk, als jullie het kunnen. Jullie mogen nog twintig jaar zuinig aandoen vanwege de kinderen.

Tal, wat voor werk doet Jeroen dat hij 's avonds aan het werk is? Gewoon toegeven aan je baaldag toch? Dan is het sneller uit je systeem.

Licrys (wat betekent dat eigenlijk?) - stom inderdaad. Op mijn LUMC plasticmapje met de afsprakenkaart erin, is een oranje sticker met "gemelli" erop - kunnen ze altijd zien dat ik een meerling verwacht, dus maken ze extra tijd vrij etc. Bij jou niet zoiets?

Aan de lieve mensen die het vragen - ja, de jongens zitten nog lekker. Ben benieuwd wat de GIO ervan vindt vrijdag bij controle. Heb trouwens veel minder last vanmijn handen nu, ja de knokkels nog pijnlijk, maar vanacht geslapen met een soort spalken - kennen jullie die polsbeschermers die inlineschaatsers dragen? Werkte helemaal perfect. Ik kon niet meer mijn plos buigen in mijn slaap, dus was de circulatie veel beter (had de tip uit dat boek, Veilig Zwanger).

Nog een vraag (hoort hier niet, weet ik) - het enige wat ik nog moet kopen (denk ik....) zijn zoogcompressen. Wat raden jullie aan- wasbaar of wegwerp, en dan van welke winkel/merk? Voedingsbehas koop ik pas als ik het idee heb dat het gaat lukken en als ik de maat een beetje doorheb. Voor nu heb ik twee oude gekregen, om te beginnen prima, maar net te klein, nu al.

Dames, tot gauw!

16. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Daisy,

Joepieeeeee !

Van harte gefeleliciteerd met jullie twee dochtertje Fenne en Linne !!!

Geniet er lekker van !

Liefs Roca

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Daisy, van harte gefeliciteerd met jullie 2 meiden! Hoop dat alles goed gaat!

Ik voel me redelijk hoor. Ben wel erg moe en heb harde buiken. Maar ik besef dat het nog wel een tijdje kan duren voor de bevalling begint. mn moeder daarentegen verwacht dat het elk moment gebeurd. Dus die heb ik ook maar verteld dat het na het verliezen soms nog wel een maand kan duren. Ik wacht gewoon rustig af!

18. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Saskia - weet niet of jij dit nog ziet, maar jij had wat vragen.

Mbt boxen - wij hebben voorlopig een staan (een normale, geen tweelingenbox omdat wij het te leen hebben). Ik hoor van iedereen dat het erg afhangt van wat voor kindjes je hebt. Twee rustige kinderen schijnen heel lang te kunnen delen, maar als eentje actief is, gaat hij de andere per ongeluk te veel toetakelen. Dus afwachten voor ons en jullie...

Nog niet gebruikt, maar wij hebben de Easywalker Duo. Ik wilde de Urban Jungle voor geen andere reden dat je het veel ziet (oh, en omdat het uit mijn eigen land komt :oops: Toch de economie daar steunen...) maar toen ontdekte wij dat de Easywalker als beste uit de duowagen test van de consumentenbond kwam en je kan het heel goedkoop via de Postbank bestellen (mocht je daar rekeninghouder zijn).

En ja, net als de anderen - dat boek van Duijvelaar en Geluk. Ook erg aan de raden is lidmaatschap van de vereniging van ouders van meerlingen. Leuke tijdschrijft, veel info, bijeenkomsten etc.

19. Joehoe! Gefeliciteerd Daisy! En wat een leuke namen!

Audrey, wat hou jij het lang vol zeg!

We gaan helaas niet meer weg :(. (ze hebben overigens wel wat anders aan geboden, maar dan in een hele drukke badplaats. Hallo, we gaan voor onze rust op vakantie!) Misschien een paar daagjes Parijs waarvan een dagje eurodisney met mijn nichtje. Ook de laatste x dat we met haar iets leuks kunnen doen zonder dat er anderen bij zijn. Zij krijgt ook nog eens in sept. een zusje erbij, dus dat is voor haar dubbel wennen: en thuis niet meer het enige kind en bij haar tante ook niet meer!

20. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Even een snelle krabbel. Daisy van harte gefeliciteerd met je meiden, ik ben benieuwd naar de eerste foto's en de details.

Heb net een nieuwe computer gekocht en ben druk aan t kopieren ed. Hopelijk kan ik jullie gauw weer vinden als alles weer werkt. Ben zo bang dat ik dingen vergeet op te slaan. Nou ja tot gauw.

Deel Deze Pagina