Noor, wat een leuke foto's! Chris en Tijn lijken erg veel op elkaar, maar qua gezicht toch net iets anders of niet? Wat zijn ze al weer groot he, binnenkort alweer 1 jaar!
Audrey, heb je je buddy al geinstalleerd in manlief zn mobiel?! Ben echt benieuwd, zeker naar de groeiecho, als je dat haalt.....38 weken, goed hoor!Hoop dat je overdag een beetje bijkomt, als de nachten minder worden! Hoe is t met Fanny? Ik ben redelijk uit mijn"dip".....al werkt t weer niet mee! Daarnet zijn de mannen opgehaald door papa, met zijn vriendin, haar 2 kids(meiden van 10 en 13), zijn dochter van 14 uit zn 1e huwelijk...Jeroen erbij en Julia om ze uit te zwaaien...vond t eigenlijk erg grappig! Heb nog steeds veel last van harde buiken, vooral 's avonds, maar zonder regelmaat....heb ook steeds "spierpijn"in mn buik, maar dat zullen mn banden wel zijn(groeispurt?). Verder alles goed! xxx
@Noor: Leuke foto's! Vandaag weer een ctg gehad... en ook deze was weer prima! Weer naar huis ! Maandag zal weer spannend zijn, want dan heb ik weer ctg, uitgebreide echo en dopplermeting. Als je 't mij vraagt, hebben de kindjes het voorlopig nog wel naar hun zin ! Grappig, hoe het allemaal kan lopen. Als je mij een paar weken geleden zou hebben gezegd dat ik de 36 weken zou halen, had ik je voor gek verklaard ! En zie nu... Tot zover weer, een heel fijne dag!
Noor wij doen ook niet te uitbundig... Taart, versieringen wat vrienden familie en buurtjes, de kadoos en verder zoveel mogelijk hun eigen ritme! Ik heb er zin in! Mooie fotoos hoor van je kleintjes! Lyrics fijn dat alles goed is!
tnx girls! Licrys: gewoon ook alweer 36 weken! Mooi hoor! Fijn dat je controle goed was! Tal: bandenpijn zou heel goed kunnen!
Goede morgen allemaal - en weer een druilerige Hollandse zomer weekend (of is het officieel nog voorjaar?). Noor, leuke fotos. Zodra ik de kans krijg ga ik met manlief uitzoeken waarom het mij nooit lukt fotos in m'n album te zetten - ik wil natuurlijk ook straks pronken! Die ene foto dat ze allebei in hun bedje staan is echt heel lief. Licrys, waarom zulke uitgebreide testen (CTG, dop, echo)? Sinds de laatste groeiecho (hele tijd geleden) kijken ze alleen met de echo of de hartjes goed kloppen en het vruchtwater mooi helder is. Was er aanleiding, of is dit weer een geval van verschillende z-huizen, verschillende gewoontes? Ik zou direct in paniek raken als ze een CTG zouden voorstellen - dacht dat het alleen voor ernstige gevallen was. Het schiet ook lekker op bij jou hé? Leuk Mila, zo'n eerste partijtje. Ik zou het willen aanpakken zoals mijn schoonzusje - die nodigt iedereen uit om te komen tussen 10.00 en 17.00 (ze heeft een makkelijke lunch klaarstaan) en dan komt het heel gedoseerd. Zo heb je echt tijd voor iedereen, en niet 20 kinderen tegelijk in je huis (bij mooi weer, okee, maar dit is Nederland ). Jij ook feestplannen Sascha? Gaat het allemaal lekker Roca? Zijn jouw meiden nou zo groot, of zijn de reiswiegjes nu eenmaal heel smal? Wij hebben de Easywalker en ja, de wiegjes zijn uiteraard kleiner dan bij een eenling wagen, maar als ik dat zo zie, vraag ik me af of ze een half jaar meegaan.... Tal, wat een gezellige wirwar van kindjes en ouders zo En als iedereen het ook nog goed met elkaar vindt - echt leuk. Trouwens, leuk dat Motormuisje weer er is hé? Ik heb er erg veel bewondering voor (en dat lijf van haar! Zo slank ben ik nog nooit geweest, en zij na vijf kindjes!) Dames, geniet van je weekend - wisselvalig zeiden ze, nou ik geloof er niets van, volgens mij wordt het gewoon poepweer tot maandag. Groetjes!
@Audrey: 1 van mijn kindjes lijkt een groeiachterstand te hebben van zo'n 4 weken, van de 2e is het iets minder. Ik heb daardoor iedere week een groeiecho, en doppler. Dat is inmiddels al weken zo, en vooral om in de gaten te houden of Uk nog wel gelukkig is in mijn buik. Mocht blijken dat Uk niet meer groeit, of niet genoeg voeding krijgt, zouden ze over gaan op inleiding. Daarnaast willen ze er zeker van zijn dat Uk & Puk nog in goede conditie zijn voor de bevalling begint. Met 27 weken hadden ze het er al over... De eerste ctg was zo'n 3 weken geleden, dus dat viel nog wel weer mee. Toen moest ik 3x in de week, die week in het ziekenhuis 2x per dag (reden was dat Uk weinig vruchtwater leek te hebben en zó lag dat ze geen doppler konden doen), en nu om de dag. Tja. Het is inderdaad iedere keer wel spannend, maar aan de andere kant ben ik blij dat ze me in de gaten houden. Mijn broertje was er 1 van een tweeling, de 2e is een dag voor de bevalling (met 36 weken) overleden. Hou mij maar in de gaten , dat heeft wel iets geruststellends! Gelukkig heb ik ook zeer beweeglijke kids, en zolang zij nog zo enthousiast zijn, maak ik me niet al te veel zorgen, dat scheelt ook wel. Eén van de gynaecologen zei het als volgt: een echo zegt iets over het verleden, een ctg iets over het heden, een doppler iets over de toekomst. Uitgebreid verhaal weer, maar het heeft dus wel een reden. En JA, inmiddels schiet het hier ook lekker op ! Zeer zeker tegen de verwachting van de gynaecologen in, loop ik nog steeds blij rond! JOEPIE! Ze hebben het er alleen bij mij over dat ze me in het belang van de kindjes niet door laten lopen tot 38 weken, dus dat komt heel dichtbij. Aan de andere kant, als Uk & Puk het zo goed blijven doen, wordt het misschien toch nog allemaal gewoon natuurlijk !
Ik ben gisterenmiddag weer opgenomen in het ziekenhuis. Harde buiken die wel erg regelmatig kwamen. Gisteren ctg gehad. Vandaag ctg. En straks krijg ik nog een cervixmeting. Met wat geluk mag ik vandaag naar huis zei de gyn. En anders moet ik nog even blijven. Afwachten maar!
Hemel Licrys, wat een verhaal. En dat van je broer - wat vreselijk heftig moet dat geweest zijn voor je ouders toen (en nog een beetje natuurlijk). Maar ondanks alle ellende ben je mooi in je 36e week - goed hoor! Houden vol zo!
@FunnyMe, ook namens mij veel sterkte. Het is wat zeg.... @Licrys, idd goed dat ze je in de gaten houden. Hopelijk blijven ze het zo goed doen. Ik kreeg wel even kippenvel van het verhaal over je broertje, bah.
heej mede 2ling mamsen.. hoe zit het met jullie energie? hoe verder in mn zwangerschap hoe meer energie ik krijg lijkt het wel. ben af en toe echt zo'n stuiterbal en dan heb ik het niet over mn omvang. aan de ene kant super dan stuiterd hier in huis ook alles mee. maar heb dit bij de anderen nooit gehad. ik heb genoeg aan een paar uur slaap vind het zo raar ik voel me ook verder heel erg goed maar ook verschrikkelijk dik! tat
De gyn kwam gisterochtend om half 10 om te zeggen dat ze nog een ctg wilde maken en een cervixmeting. Nav die uitslagen kon ze dan zeggen of ik naar huis mocht. Had de hele dag en nacht harde buiken. Al moet ik eerlijk zeggen dat toen ik niets deed het wel minder werd (helaas want nu mag ik dus helemaal niets meer). Aan het ctg waren nog flinke harde buiken te zien, maar wel minder krachtig als de dag ervoor (toen kwamen ze tot 70) Hele dag genikst. 's middags maar gevraagd of ik niet even in de 'huiskamer' achter internet kon. DUs toen heb ik jullie meteen geinformeerd. 's avonds om 18.15 kwam de gyn me eindelijk halen. Ondanks het gerommel is mn baarmoedermond hetzelfde gebleven. Ik heb nu het advies bedrust gekregen voor de komende weken, en dan moet ik de zwangerschap uit kunnen dragen. Zou dat niet super zijn? Dan mogen de meisjes waarschijnlijk meteen mee naar huis na de geboorte! Nou en die 4 weekjes zing ik ook nog wel uit. DUs nu lig ik op bed met t laptoppie en zal hier nog wel paar keer te vinden zijn.
Daisy, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meisjes! Wat een super schattige foto zeg! Geniet maar lekker!!! FunnyMe, succes idd en sterkte! Hoop eigenlijk dat die kleintjes nog lekker even blijven zitten! Sorry meiden volgende keer hoop ik een wat langere reactie te geven! Succes allemaal met de zwangerschap, bevalling en die heerlijke schatten van kinderen! Liefs, Hanneke.
Zo ik vind het nu heel zwaar worden (bijna 25 weken). Ik heb echt constant pijn onder de ribben aan de rechterkant. Kan gewoon niet meer lachen, dat doet zoveel pijn. Ik heb het helemaal gehad... en het duurt nog zo lang...