Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    FunnyMe, succes met de rust! Toch wel fijn dat het vooruitzicht zo goed is!

Maaike, wat vervelend! Werk je nog?

Motormuisje, ik wou dat ik zoveel energie had!

2. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    zit er echt ff doorheen. hele dag in touw met de kids. zat net lekker op de bank belde mn ventje. hij komt pas half aug thuis als het tegen zit.
    mn nichtje is lekker met de jongste een eind gaan lopen en ezra en vasco en raine zijn bij een vriendin. krijg nu allerlei verschrikkelijke ideeen dat ik al bevallen ben voor dat ie er is enzo. een week is zo voorbij. dus een maand ook!

dit energie bommetje heeft ff een dipje

3. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    @ Tal74: ja werk nog wel, maar drie dagen in de week. Op de momenten dat ik niet werk doe ik ook niks omdat ik dat niet meer kan.

@ Motormuisje: hoop dat ie gauw weer terug is dan voor je bevalt! Duim voor je..
    Zit een beetje met ook zoiets. Ik moet eerder naar Nederland dan mijn vriend, want wij reemigreren. Straks beval ik al... hoop het niet alleen..

4. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    @ motormuisje: keek net in jouw fotoalbum, maar jouw buik zag er na drie zwangerschappen dan echt nog goed uit! Dus het kan bij mij ook nog goedkomen haha. En gave sterren! Ik wilde dat ook maar toen was ik zwanger, dus ik wacht nu. Heb zelf een ster op mijn voet.

5. Licrys

Licrys Actief lid

Sep 10, 2007
    153
    0
    0
    @Motormuisje: succes meid! Nog even en je mannetje is weer thuis :)! Je hebt gelukkig de ervaring dat je tweelingen gemiddeld lang blijven zitten - en geen aanwijzingen dat ze eerder komen, toch? Maar er ff doorheen zitten, dat kan ik me voorstellen! Dat lijkt me volledig legitiem ;)!

Wat energiepeil betreft: ik heb wel meer energie dan ik mag verbruiken... maar ja, dat is helemaal niets... dus dat is niet moeilijk. Maar ben al wel de hele zwangerschap moe. Slaap gelukkig goed, maar kan ook duidelijk steeds minder aan. Ik zeg: geniet er maar van, een zwangerschap als een dweil is ook niets ;)!

@FunnyMe: ik leef (en rust) met je mee! Begin morgen aan mijn derde week absolute rust.... Dat wordt inmiddels wat zwaarder, zo langzamerhand denk ik telkens, ik kan toch wel even.... Nee, dus. Pfff... maar ja, in het belang van de kindjes :)! Het vanmiddag maar weer heel rustig aan gedaan... Succes en sterkte meid, en dat je kindjes nog maar een paar weken mogen blijven zitten!

Hier vanochtend voor het eerst een ctg die niet direct perfect was... Uk en Puk waren naar de mening van de arts-assistent nog wat te slaperig en ze wilde eerst nog wat actie zien, voor ik naar huis mocht. Gelukkig deden ze dat braaf, maar dat vond ik wel spannend. Had zelf ook al wel in de gaten dat ze wel erg rustig waren... Realiseerde me ook dat dat reden kon zijn om me te houden.. Morgen uitgebreide meting en ctg, dus ben benieuwd. Denk dat het, als het hetzelfde is als vandaag, reden is om de boel te gaan beginnen... omdat de kindjes nu nog in goede conditie zijn. Het is goed, maar spannend is het zeker. Nog even afwachten, wordt vervolgd!

Ben verder heel benieuwd hoe het inmiddels met Daisy en haar dochtertjes is :)!

Groetjes, allemaal en fijne avond!

6. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ik heb er echt meeste erge nachtmerrie's van. zonder hem kan ik het echt niet! hahaha

en die buik komt helemaal goed! beetje trainen en als ze kindjes gaan lopen en dan loop je het overige er vanzelf mee af, zeker met 2 want je vliegt van links naar rechts hahaha

ik had echt het idee dat die sterren een soort cirkels zouden worden als ik wat dikker werd maar valt gelukkig mee. soort vallende sterren!
    als deze meiden er zijn dan komen er nog 2 sterren bij. en dan gaat er bij mn vent een knoop in

7. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Wat leuk, ik wil ook sterren voor mijn kinderen! Denk twee grote en twee kleine.

Ik wil dat er bij mijn vriend ook de knoop erin gaat. Volgens mij heb ik namelijk ook de kans op meer tweelingen aangezien ik me kan herinneren dat ik zo ontzettend vaak een dubbele eisprong had (voor de anticonceptie).
    Maar vriend wil de knoop er niet in.. dus ik hoop niet dat het nog een keer misgaat.
    Zit jouw vriend in Irak?

8. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ik ben aan mn 3e 2ling zwangerschap bezig maar hier gaat die knoop er echt komen ik poep deze 2 nog uit en dan is het mooi geweest ik heb nooit de plannen gehad voor een groot idee maar ik krijg ze per paar!

mn man zit op het moment in irak ja.als het goed is komt ie in de loop van de week thuis in san diego.dat hoor ik straks ik heb vanavond nog ff video verbinding met hem samen met ezra ff naar papa gluren hahaha

9. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ah, ik liet net mijn vriend de foto zien van jouw man en hij is Amerikaan niet?
    Mijn vriend is ook in Irak geweest, maar dat is alweer een tijd geleden, in 2004. Hij zit nu niet meer in het leger.

10. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    licrys, succes morgen!

Hoe gaat t met Audrey?

motormuisje, kom je al een beetje uit de namen?

Maaike, wordt t geen tijd om nog minder te gaan werken? Heb je misschien nog energie voor andere dingen over!

xxx

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Maaike, werk je nog? Het is inderdaad af en toe flink pijnlijk he? Maar we krijgen er iets moois voor terug!

Motormeisje, je hebt het vast wel eens verteld, maar wat doet je mannetje? Wel balen zeg dat hij pas half augustus uiterlijk terugkomt! Oh ik lees net dat hij in Irak zit. Hij is dus militair.

Licrys, eng he als het ctg niet helemaal aangeeft wat de dokters willen? Weet je wat ik ook zo irritant vind? Als je een ctg krijgt en je weet zeker dat 2x hetzelfde geregistreerd wordt. Dan zeg je dat en dan is het niet waar wat je zegt. Komt de dokter na 3 kwartier zegtie tegen de verpleegster je ziet toch dat het 2 dezelfde hartjes zijn? Je kunt ze zo in elkaar schuiven... grrrr.... Dus dan nog eens 3 kwartier aan het ctg. Dit gebeurd ons zo vaak. En jullie?

12. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    nee ik kom er echt niet uit twijfel zo..

net mn mannetje ff 5 min gezien via de cam. nu huilend op de bank met ezra.
    hij is inderdaad militair.

ik ga ff lekker ff met mn kleine mannetje op de bank liggen. mn buik krijg al de hele avond kusje en hij is de hele avond al druk aan het vertellen tegen mn buik dat hij de grote broer is en hij wil de hele avond kroelen. zo heerlijk..

13. Licrys

Licrys Actief lid

Sep 10, 2007
    153
    0
    0
    @FunneMe: we hebben gelukkig weinig tot geen problemen met dezelfde hartjes, maar ik moet zeggen dat we dat zelf heel goed in de gaten houden. Als ik het niet zelf kan bijsturen (doppen verplaatsen), roep ik een verpleegkundige. Soms liggen ze wel erg dicht bij elkaar en dan is het lastig meten ja... Ik heb ook wel eigenwijze verpleegkundigen gehad, maar gewoon zelf schuiven hoor! Uiteindelijk gaat het om een goede registratie (en dat je zelf geen houten kont krijgt ;)!). Sterkte ook!

@Motormuisje: nog even, meis, nog even... en lekker even huilen en loslaten, het is ook niet niks! Gelukkig krijgt je buik genoeg aandacht ;)
    Enne... wij zijn ook nog altijd niet uit de namen! Komt allemaal wel, ik hoop tussen de weeën door ;)... of zodra we ze zien :)!

14. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik werk idd nog, 24 uur. Maar ik sta gewoon graag op met een doel. Je gaat toch zes weken vantevoren pas met verlof?

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    en nog steeds zijn alle babies binnen gebeleven! ;) ;)

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Ik lees regelmatig dat jullie een ctg of andere onderzoeken krijgen. Is dit standaard vanaf een aantal weken of pas als ze denken dat het iets minder goed gaat? En krijgen jullie bij elk bezoek aan de gynaecoloog een echo?
    Ik moet volgende week dinsdag voor het eerst naar de gynaecoloog en ik hoop dat we dan weer een echo krijgen.

Noor, leuke foto's! Vooral die foto dat ze beide in hun bedje staan. Ik wil ook 2 bedjes naast elkaar zetten, dat lijkt me wel leuker, maar houden ze elkaar niet wakker?

FunnyMe, heel veel succes met de laatste loodje, hopelijk heb je genoeg afleiding en word je dat bedrust niet snel beu.

Motormuisje, ik had je verhaal in een ander topic gelezen, echt geweldig! Ik weet nu sinds anderhalve week dat ik zwanger ben van een (hoogstwaarschijnlijk) 2-eiige tweeling en bij navraag blijkt mijn oma ook een keer zwanger geweest te zijn van een tweeling. Zo hadden we hiervoor nooit verwacht dat een tweeling voor ons gegund zou zijn, zo houden we er nu rekening mee dat als we hierna nog een kindje willen dat dit ook een tweeling kan zijn. Veel succes met de laatste loodjes en hopelijk is je ventje thuis als de bevalling begint.

Maaike, bij een zwangerschap zonder lichamelijk klachten, kun je kiezen om tussen 4 tot 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan. Nu heb ik begrepen dat er meerlingenzwangerschap meer complicaties geeft en de gynaecoloog je al vanaf 28 a 30 weken in de ziektewet adviseert te gaan. Ook kun je eventueel een gesprek aanvragen bij de arbo-arts en je klachten vertellen, misschien dat hij/zij dan zegt dat je beter halve dagen kan gaan werken.
    Bij Pete ging ik rond 22 weken in de ziektewet vanwege rug- en bekkenklachten, daarna heb ik nog even 3 dagen van 4 uur gewerkt, om vanaf 30 weken volledig in de ziektewet te gaan vanwege teveel vruchtwater en harde buiken.

Groetjes Saskia

17. Licrys

Licrys Actief lid

Sep 10, 2007
    153
    0
    0
    @Maaike: ook hier sprak de gynaecoloog de verwachting uit dat ik met 28 weken de ziektewet in zou moeten, omdat het dan simpelweg te zwaar zou worden. Uiteindelijk is dat met 29 weken geworden. Achteraf was ik daar heel erg blij mee, zeker ook omdat de kans dat een twin eerder wordt geboren, groter is. Bij mij hadden ze het op een gegeven moment over inleiden met 33 weken! Moet je je voorstellen, dat je dan nog aan het werk zou zijn... Ik dacht ook dat mijn job niet zoveel stress opleverde, maar het was zoveel lekkerder en rustiger toen ik stopte met werken...

@Noor (en natuurlijk de anderen ;)!): zoals het er nu uitziet, blijven die van mij ook nog even binnen :)! Veel langer dan een week gaat het echter niet meer duren...

@Essie: ctg's zijn niet standaard, voor zover ik weet, dan moet er iets aan de hand zijn (bijv. kindje minder voelen, of in mijn geval, groeiachterstand). Echo's kreeg ik wel bij ieder bezoek aan de gynaecoloog, maar die werden steeds minder 'fun' en steeds meer functioneel. Met andere woorden: ik zag er zelf weinig van, het ging vooral om meten en kijken of alles goed ging.

Vanochtend dus weer controle gehad en alles zag er prima uit. Ctg goed, echo goed, doppler goed, vruchtwater goed. Wel blijft de groeiachterstand groot lijken (er zit overigens een enorm verschil tussen de metingen van de ene gynaecoloog en de ander). Vooralsnog doen de kindjes het nog steeds boven verwachting goed :)!

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hoi dames ik breek ff in ik lees over de knoop erin bij jullie ventje maar wat als jullie ventjes dat nu niet willen?
    bedoel je kunt ze tenslotte niet verplichten.
    ik zou overigens niet eens willen dat me ventje dat laat doen dan heb ik zoiets neem dan zelf wel iets om niet zwanger te worden voor komende tijd.
    mja vroeg me gewoon af wat als jullie ventje het niet wilt de knoop erin wat doen jullie dan? en wrom niet iets ervoor zorgen dat jij iets neemt of jij wat laat doen .
    :oops:

19. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Bij ons is het al wel ter sprake gekomen, ook al willen we hierna waarschijnlijk nog wel een keertje zwanger worden.
    Het probleem bij mij is dat ik niet tegen hormonen kan, dat zorgt voor vreselijke hoofdpijn en migraine voor zeker een week per cyclus, niet echt fijn dus. En op een of andere manier kan mijn lichaam niet tegen lichaamsvreemde stoffen, zoals hechtdraad en sieraden, dus een koperspiraaltje ga ik waarschijnlijk afstoten.
    Nu is een ingreep bij de man eenvoudiger en minder drastisch, vandaar dat dit vaak een betere oplossing is.

20. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Bengeltje is nog heel jong - veel van ons hier gebruiken (verschillende vormen van) anticonceptie al twintig jaar. Genoeg geknoei met ons lijf intussen denk ik. Ook wat Sassie zegt, een man kan de ingreep ondergaan en dezelfde dag weer thuis zijn. Bij een vrouw is het een erg invasieve operatie en blijven doorgaan met de pil is ook niet fijn, omdat er erg veel borstkanker gerelateerde hormonen inzitten, en andere opties zoals spiraal maken dat je heftig menstrueert.
    Ik ben helemaal geen oude bittere feminist, maar ik zie niet in waarom mannen ook niet eens wat moeite kunnen doen.

En als manlief het niet wil - simpel hoor - gewoon wat vrouwen al duizende jaren doen - onthouding. Heeeeel effectief.

Genoeg erover!

Licrys, je doet het echt super, maar je denkt niet de week vol te maken met dikke buik? Ik zelf heb geen idee, geen gevoel over wanneer.

Share This Page