kan wel zo zijn dat ik jong ben maar me vriend is 33 en ik wil niet dat hij er een knoop in zou leggen omdat ik dat zou willen ik heb al sinds mijn 10de de pil wegens ik 1 week minimaal van de pijn thuis moest blijven van school dus ik gebruikte hem ook al 10 jaar dus vind dat je fdat niet kan vergelijken. en of ik nu jong ben of niet maakt niet uit het was gewoon een vraag mja ik vind dat dit mijn mening is en vroeg me gewoon af wat als de kerel het niet wilt mocht je ooit uit elkaar gaan tuurlijk ga je niet vanuit en hij wilt met izjn nieuwe vriendin een kindje ? en dat gaat niet meer? tuurlijk je kan ongedaan laten maken maar bij vele lukt het daarna niet meer omdat ze iets fout hebben gedaan bij wijze van. nee dank je en was niet om iemand aan te vallen was gewoon een vraag wat jullie dan zouden doen.
Ik ga gewoon geen hormonen meer slikken, daar heb ik teveel last van, dus moeten we straks een andere oplossing gaan verzinnen. Een ingreep bij mij is zwaarder, een ingreep bij mijn man is zo gedaan en dezelfde dag kan hij er weer vanalles mee doen. Mocht hij dit niet willen, dan zijn condooms of algehele onthouding de laatste oplossingen. Aan condooms heeft hij een hekel en hij is gek van seks, dus ik denk wel dat hij er dan een knoopje in laat zetten, haha.
tuurlijk begrijp best als je niet tegen hormonen kan maar zoals ik zij was gewoon een vraag wat jullie dan zouden doen
Tja, stel dat je uit elkaar gaat en er zit een knoop in....dan ga je naar de dokter en laat de knoop eruithalen, kost wat, maar dan heb je ook wat ! Mijn man vindt t ook niks om een knoop erin te laten leggen, zijn er nog niet uit(misschien als ik en keizersnee krijg, dat ik het gelijk laat doen, dat schijnt niet heel vreemd te zijn, al klinkt t nu zo plastisch!)en anders.....tossen? Er moet nu toch wat gebeuren, ik vind 5 toch wel genoeg en ik roep altijd maar dat het voor hem niet gunstig is ergens anders nog aan de leg te beginnen, omdat ie de alimentatie nooit op kan hoesten !
mijn man vind die knoop niet erg. wij hadden vorig jaar na mn zwangerschap gekozen om weer aan de pil te gaan. en nu zwanger door de pil heen! en mn man kwam er zelf mee. meer kids willen we toch niet 7 is toch echt de max. en als we ooit uit elkaar zouden gaan dan is het bij een man eerder te herstellen dan bij een vrouw!maar dan nog houd ie 7 kindjes...
Bij ons speelt dit allemaal niet en ben heel erg blij dat ik eindlijk na jaaaaaaren zwanger ben en dan nog wel van een tweeling. Vond het pijnlijk om te lezen, maar ik moet realistisch blijven dat andere wel 'gewoon' kinderen kunnen krijgen en jullie er net zo blij mee zijn als ik. Ik dacht nu ik zwanger ben het eea verwerkt te hebben, maar door de geplaatste berichtjes over een 'knoop erin' en hoe makkelijk er over gesproken wordt, komt alles toch weer keihard naar boven. Ik weet dat dit geen topic is voor vruchtbaarheidsproblemen en ben erg blij voor jullie dat het bij jullie wel zo makkelijk gaat en dat dit weer de andere kant is zeg maar van vruchtbaarheid. Nooit gedacht dat dat ook een probleem kon zijn .
@essie ik snap dat het voor jou keiharde woorden zijn. maar ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik echt geen kinderen meer wil. begrijp me niet verkeerd ik hou van allemaal zielsveel en word gek als ze een nachtje uit logeren zijn. we hadden na de eerste 2ling zullen we er nog 1x voor gaan dan hebben we er 4. mn man zat toen al ga je dat wel aan kunnen? en we waren eigenlijk na dat de jongens een jaar waren toch weer snel zwanger ik hoopte heel erg op een meisje, jongens zijn heerlijk maar ik miste dat getut van haartjes doen enzo en lekker tutten en roze! met 4 mannen in huis is de hoofdkleur blauw en groen. en ja hoor toen waren het ineens 2 meiden( 1 wisten we zeker de 2e was steeds twijfel gevalletje op de echo) zat ik dan 4 kindjes in binnen 2 jr.en een paar maanden na de laatste bevalling ben ik weer zwanger van een 2ling door de pil heen. en dan krijg je het toch wel erg benauwd hoor als je te horen krijgt nou mevrouw Worden het worden er weer 2. over een jaar of 5 regelt het zichzelf allemaal wel. maar de eerste 5 jaar hoe vervoer je 6 kindjes in de leeftijd van 3 tot 0 in een kinderwagen? in de auto? hoe ga ik het voor elkaar krijgen met oppas? dus mn man kwam er zelf mee en vind het heerlijk hoor baby's maar de kans dat het er weer 2 zijn. sorry maar dat trek ik niet.
ja zo dachde ik dus ook beetje dat er te makkelijk over gepraat werd ik heb er ook 2 en half jaar overgedaan om zwanger te worden maar vele dus langer zie zijn al langer dan 3 jaar bezig maar goed ieder zijn mening natuurlijk
Hoi Motormuisje, Ik neem je ook niks kwalijk hoor en je hoeft jullie beweegredenen ook niet uit te leggen, die zijn zo ook wel duidelijk . Ik heb er zelfs bewondering voor hoe jullie het allemaal trekken! Ik ben al bang dat wij het ontzettend zwaar gaan krijgen straks met 2.....Hoe doe jij het eigenlijk als je man zo lang van huis is? Sta je er dan helemaal alleen voor?
Ik ben door de nuvaring zwanger geworden... eigenlijk door medicatie die niet samenging met de nuvaring. Maar geen arts die me dat even vertelde, terwijl hij wist dat ik de nuvaring gebruikte en vervolgens schreef hij me dat medicijn voor. Sukkel. Ik zou wel weer aan de nuvaring gaan. Peter wil echt de knoop er niet in.. maar ik vind de zwangerschap zo zwaar... beetje respect voor de vrouw mag ook wel. Hij hoeft deze ellende ook niet te ondergaan. Ik wil niet aan de pil, dat vergeet ik. En een spiraaltje, no way. Dus de nuvaring it is denk ik...
@ Essie: ik wil je ook niet kwetsen met dat er zo makkelijk over wordt gesproken. Als ik voor mezelf kijk: ik heb een ontzettend rotjaar achter de rug en heb psychisch ontzettend in de knoop gezeten. Ik had daardoor niet echt veel kans op zwangerschap aangezien mijn libido door medicatiegebruik niet bepaald hoog was. Maar goed, in 1 keer raak en meteen dubbel in de roos.. En er was bij mij nogal een waarschijnlijkheid dat ik verminderd vruchtbaar zou kunnen zijn of zelfs helemaal niet. Dus ik was ergens ook wel blij dat het allemaal werkte. Maar ja, ik heb wel gezien hoe snel het kan gaan. Voor mij allemaal wel positief. Want ik ben meteen gestopt met die bult medicatie, gaat ineens weer heel goed met me. Dus blij dat ik eraf ben. Ik heb een stabiele relatie, dus dat is ook goed... Maar ja, het had ook helemaal fout met me kunnen gaan, en dan zat ik wel ongepland met twee kindjes... en ik weet niet hoe goed dat voor die twee zou zijn geweest. Nu ben ik wel blij hoor, maar ik denk echt dat ik niet nog meer kindjes hierna erbij kan. Nu sta ik stabiel in het leven en kan alles aan.. ik zou er alleen niet meer aan moeten denken nog een keer zo voor het blok te staan... en dan kun je het beter voorkomen dan dat je je kindjes geen stabiele basis geeft..
Meiden! ff change of subject Hoe is het daar? de bijna-mama's houden het wel lang vol hoor! Chapeau! Motormuisje: wanneer zijn je 2 jongsten jarig? (geweest) Enneuh: doe voorzichtig hoor! Neem je rust! Dat je uberhaupt nog werkt! Wat voor werk doe je?
Zo heb ik er af en toe moeite mee dat ik probleemloos zwanger raak en nu zelfs van 2 kindjes, terwijl er vele stellen zijn moeilijk zwanger raken. Begrijp me niet verkeerd, want ik wilde heel graag zwanger worden, maar waarom wij een tweeling en iemand anders helemaal niks? Ik heb een neef die 6 jaar bezig is geweest om zwanger te raken en na een aantal ivf's de hoop hadden opgegeven, toen ze toch ineens spontaan zwanger raakten. Toen hun zoontje 3 maanden oud was, bleek hij een zeldzame stofwisselingsziekte te hebben, waaraan hij helaas op 9 maanden leeftijd is overleden. Een nichtje van mij probeert al 4 jaar zwanger te raken zonder resultaat. Op een forum waar ik meeschrijf met meiden die in dezelfde maand als mij zijn gestopt met de pil toen we voor de eerste gingen, zijn er 2 meiden nog steeds niet zwanger. Een daarvan was nu iets korter zwanger als mij, wat ik geweldig vond voor haar vanwege een eerdere miskraam, maar toen zij vertelde dat ze weer een miskraam had gehad, kon ik vertellen dat er zelfs 2 kindjes in mijn buik groeien. Ik kan me voorstellen dat jij het pijnlijk vind om te lezen dat sommige stellen probleemloos zwanger raken, maar het is voor ons ook wel een moeilijk om ons blijde nieuws te delen met stellen waarvan we weten dat het bij hun niet probleemloos gaat. Groetjes Saskia
hej noor.. de meiden waren 6 juni jarig week daarna de 2ling boys drukke maand hoop dat deze nog maar ff blijven zitten tot half aug. anders eten we de hele maand gebak hahaha vervelend! en ik werk 20 uur per week als fysiotherapeute/osteopaat maar houd me alleen bezig met de kleintjes onder ons dus ben op mn werk ook heerlijk met baby's, peutertjes en kleutertjes bezig. maar zit nu veel achter de comp en aan de telefoon en waggel af en toe door de zaak. ik ga het zo missen als ik met verlof ben vind het zo heerlijk om ff lekker thuis weg te zijn en ff ergens anders met mn gedachten en mensen om me heen dat ik van mn eerste 2ling zwanger was werkte ik 40 uur in de week en vond het zo verschrikkelijk dat ik op verlof moest hahaha ik heb tot nu toe echt wereldse zwangerschappen gehad nergens geen last van moet het echt afkloppen.
Jullie zijn allemaal even lief! Ben absoluut niet gekwetst, maar het blijkt dus dat er toch nog een stukje verwerking moet komen. Oke, change of subject Noor: hier alles goed. Heb echt nergens meer last van. Waarschijnlijk is rechts anders gaan liggen waardoor ik het sinds een week ten eerste een stuk minder voel bewegen en ten tweede is mijn bandenpijn rechts sinds die tijd helemaal verdwenen. Over 1,5 week de 20 weken echo. Spannend hoor! Hoe is het met de rest van de meiden? Audrey....al wat op komst?
Kus Essie! Twintig weken echo alweer...t gaat snel he? Wilde jij nou weten wat t wordt?(ben bang dat je dat al eens gezegd hebt, maar ik t vergeten ben!) Ben blij dat je je goed voelt en de bandenpijn weg is. Audrey, hoe gaat ie? Ik ben zo benieuwd naar een foto van je! Motormuisje, woon jij nou nog in Amerika? Licrys en FunnyMe, alles goed? Wij gaan vanavond bij vrienden eten, mijn vriendin is ook zwanger(28 weken) en die wil half september samen naar een kuuroord....lijkt me vrij lastig, ik met mn tweelingbuik van een week of 35 !We schelen 12 dagen, ben benieuwd wat t verschil qua buik is! Toen ik zwanger was van mn tweede, ging ik een week voor de uitgerekende datum nog een weekendje weg, iedereen hier in de stress(kreeg zelfs vuilniszakken mee om op te gaan zitten voor t geval dat...). Was best te doen, zelfs nog veel gewndeld en gefietst, zie ik mezelf nu niet echt doen! Yes, t weer wordt beter! Ik dacht gister echt dat therfst was! xxx
Motormuisje, wanneer ga je met verlof, met 34 weken? Ik vind het knap dat je nu nog aan het werk bent, want bij Pete vond ik het al met 20 weken zwaar, dus ik ben benieuwd hoe dat nu met de tweeling gaat. Essie, de 20-weken echo is altijd even spannend, wordt deze bij de gynaecoloog gemaakt, ik neem aan dat ze toch iets anders gaan kijken als je zwanger bent van een tweeling? Tal74, toen ik zwanger was van Pete, ben ik gewoon een week na mijn uitgerekende datum naar de verjaardag van mijn moeder geweest, die woont op anderhalf uur autorijden afstand. Mijn man vond het ook helemaal niks, maar er zijn overal ziekenhuizen, dus in nood is er altijd hulp in de buurt. Een kuuroord als je 35 weken zwanger bent, dat lijkt mij ook niks. Ik heb een gezichtsbehandeling gehad tijdens mijn zwangerschapsverlof van Pete, maar het was best zwaar om een uur op zo'n stoel te liggen. Volgende week moet ik voor het eerst naar de gynaecoloog, wat kan ik dan allemaal verwachten? En hoe vaak moet je dan terug naar het ziekenhuis? Groetjes Saskia
Tal: ik zou het niet doen. Persoonlijk kon ik niet eens meer langer dan 5 min op mijn rug liggen met die termijn (en al weken daarvoor overigens) en de warmte is dan ook niet meer prettig. ZOu echt iets anders doen en lekker een paar maandjes na de bevalling lekker naar het kuuroord!