Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Sassie:

algemene intake, bloed prikken, voorlichting, echo.
    Bij echo is wrs te zien 1 of 2 eiig.
    Ik moest bij mijn 1eiige tweelingzwschap iedere twee weken voor echo
    verder in het begin iedere 4 weken op controle bij de gyn (stelde weinig voor) en later steeds vaker.
    Maak een lijstje met vragen!

2. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag iedereen,

Sassie, heeeel goed advies van Noor - schrijf je vragen op. Ik kom altijd de volgende dag erachter dat ik iets vergeten ben! Maar goed, dat weet je nog ws van je zwangerschap met Pete, hoe weinig je hersenen waard zijn. En iedereen mij maar vertellen dat het na de geboorte nog erger wordt... :rolleyes:
    Oh, en ws hoeft je niet verschrikkelijk vaak naar de gyn als het twee-eiig is, toch veel minder risicos. Bij mij zat er vaak wel vijf of zes weken tussen. Ja, nu intussen iedere week, maar dat is natuurlijk anders.

Tal, een kuuroord lijkt mij ook niets op die termijn, beetje zonde.

Verder, ego - hier gebeurt niet zo veel behalve dat ik het fysiek ietjes zwaar begin te vinden. Geen idee of de jongens nog groeien, maar ze liken de ruimte meer te benutten, ze zitten vaak heel hoog. Lopen is steeds lastiger, maar we fietsen graag! :D Dus ja, dat smerige herfstweer van de afgelopen dagen, bah! Ik verveel me ook ietsjes pietsjes, maar ach, zo lang zal het niet meer duren. Geen idee of ik de controle vrijdag haal.

Dames, geniet van het zonnetje! Ben ook erg benieuwd hoe het met Daisy gaat - haar meisjes zijn intussen een week oud, wat een idee, na maandenlang het alleen over zwangerschap te hebben gehad, dat het nu over moederschap gaat.

3. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik lees steeds dat mensen niet op hun rug kunnen liggen. Ik kan alleen maar op mijn rug liggen... verder doet alles teveel pijn..
    Ik ben vandaag 25 weken en heb zoveel ribbenpijn rechts... ik waggel nog een beetje en kan verder zeer weinig. In de auto staat de passagiersstoel helemaal naar achter zodat ik liggend vervoerd kan worden.. Ik vind het helemaal niks en ik moet nog zo lang.

4. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Van de augustus mama's:

Verder hier alles goed. Wordt ook hier wat zwaarder, met name slapen - er is altijd wel 1 Uk die op mijn maag ligt.. Net echter een heeeeerlijk dutje gedaan!

En over gynaecologen: ik moest eigenlijk net zo vaak naar de gyn als dat ik naar de verloskundige had gemoeten. Verschil is dat de gyn wat zakelijker is, maar we kregen wel iedere keer een echo! Toen er complicaties ontstonden, moest ik wat vaker.

Fijne dag allen!

5. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ik ga met 34weken met verlof had het eigenlijk willen uitzingen tot 36 weken maar dat werd afgeraden door de gyn.

vandaag heerlijk in het zonnetje gezeten, lekker naar het strand met ezra ff dagje samen. gister aan gereden op de fiets nu overal spierpijn en zie bont en blauw! zag er gekleurd uit in bikini hahaha

ik woon nu niet in amerika, wel gewoond op een marine basis maar hier in nl heb ik toch vrienden en een klein beetje fam. ik zou het liefst terug gaan naar schotland maar zover krijg ik mn mannetje niet en nl is ook wel oke.

6. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Even het tweelingtopic weer naar boven verplaatsen ;)! Heb niet veel spannend nieuws; de ctg was weer prima, wederom een echo gehad, ook allemaal goed, en kindje A was keurig ingedaald :)! En: sinds gisteravond zijn we zelfs uit de namen ;)! Hahahaha, beter laat dan nooit, toch?!

Tot zover weer even, ga eerst maar weer eens rusten! Fijne dag!

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Licrys: fantastisch: 36w5d! Goed joh!
    hadden we een paar weken geleden niet gedacht he?

FunnyMe?Audrey? Babies nog binnenboord? ;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijk eens aan overal nog rustig?

FunnyMe hoe gaat het met de bedrust? En met de kleintjes? Alles nog oke?

Sassie, idd wat noor zegt, en ik denk dat de hoeveelheid controles die je gaat krijgen gewoon afhankelijk is van jouw situatie, hoe jouw verloop van de zwangerschap is. Ik had elke 2 weken een echo en gesprek met de gynaecoloog. geen idee hoe dit bij andere gegaan is.

Alle andere zwangere, alles nog goed?

En alle mama's ook alles nog goed? Heerlijke drukte zo met die kindjes? En voor de net-pas-mama's hoe vergaat het jullie? Al een beetje gewend aan jullie kindjes?

Ik las trouwens iets over het snachts wakker zijn van het ene kindje en dus daardoor wakker worden van het andere kindje. Wij gingen altijd zo snel mogelijk naar het kamertje toe, zodat de ander niet wakker werd, en dat ging bijna altijd goed. Toen ze 6mnd waren hebben wij ze ieder hun eigen kamertje gegeven en hebben daar dus geen 'last' meer van!

Liefs, Hanneke!

9. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Met deze tweelingmama alles goed. Ik ga ook altijd gelijk heen als een van de kleintjes wakker wordt en meestal blijft de ander dan wel slapen. Hier kunnen ze niet apart op een kamertje totdat de oudste naar zolder verhuist. Ze is daar nu nog wat te jong voor vinden wij (smal trappetje ed).

Met de kleintjes is ook alles goed. Weer een mijlpaal, Allana gaat nu ook zelf staan in de box. Nu wordt het dus echt druk, zorgen dat er niks meer op sta hoogte staat, hihi. Het zijn twee ondernemende meisjes die amper stil wil liggen bij het verschonen, waardoor je ze soms echt zo'n beetje in de houtgreep moet nemen om de luier om te krijgen. :(
    Het wordt qua eten steeds gemakkelijker vind ik. Je kunt ze zo een broodje geven en ze smullen het lekker op, of een stuk appel, of komkommer, ideaal. Vooral als je even weg bent of snel moet is dit erg handig. Ik kijk er al naar uit om ze straks door de kamer te zien waggelen, al zal dat ook wel erg vermoeiend zijn af en toe (denk ik). Je kunt nu ook echt merken dat ze meer willen leren en de box niet altijd meer even interessant vinden. Over 3 weken zijn ze 1 jaar en hebben we dus feest. De dames krijgen elk hun eigen taart en daar mogen ze lekker in kliederen. De visite druppelt de hele dag door wat binnen. Niet iedereen is vrij, anderen werken 's middags, weer anderen hebben wel vakantie, dus we zien wel. Ze mogen allemaal een broodje meeeten. Lekker makkelijk soep met broodjes of zo. k Heb er wel zin in en ben benieuwd hoe ze op de taart reageren, hihi. Nou zo weer een heel (ego) verhaal.

Hoe is het met Audrey en met de andere dames die op het laatst lopen. He t wordt steeds spannender hier. Hoe is het nu met jou Daisy en met je meiden? Lekker aan het genieten zeker?

Nou ga maar weer eens naar bed, morgen een rondvaart door Sneek (gekregen als kraamkadootje), vrijdag verjaardag, zaterdag Efteling, enz. De vakantie is alweer aardig volgepland (zoals gewoonlijk).

10. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag dames,

Sascha, veel plezier morgen en zaterdag - ik ben gek op de Efteling (vind het eigenlijk zelfs leuker dan Disneyland in California). Fijn dat de meiden makkelijk zijn met eten tot nu toe - al is dat luierverhaal iets anders! Het ergst van een druk kind bij het verschonen is als ze een hele smerige poepluier hebben, vind je niet? Kan je bijna opnieuw behangen!

Hoi Hanneke, gaat ie weer wat beter? Kan toch ook bijna niet anders nu de zon van zich laat zien :D . Knappen we toch allemaal een beetje van op.

Hmmm, interessant hoe jullie dat allemaal doen met de kamers en kindjes - wij hebben ook maar twee kamers (behalve die van ons), maar gezien we allebei nog studeren naast ons werk, kunnen we moeilijk de studeerkamer tot tweede kamer maken, iig, niet tot eind 2009. Afwachten maar, misschien valt het hier wel mee.

Noor, Tal en Ester - alles lekker daar? Bij Funnyme nog steeds spannend?

Even ego - vanochtend groeiecho - gaat nog goed met de jongens. Baby B laat zich moeilijk meten, maar ze hebben een schatting kunnen maken. Allebei met hoofdjes op de groeicurve, alleen buikjes wat minder. En allebei geschat op iets meer dan 2700 gram. Morgen controle bij gyn, dan hebben we het vast over inleiden volgende week, mochten de jongens niet zelf wat initiatief tonen in de komende paar dagen (of nachten - dan begint het toch meestal?). Verder gaat het nog aardig - loop als een bejaarde, en zag dat vanmiddag iemand stiekem met een fietspomp aan m'n enkels heeft gezeten, maar ach, nog niets te mopperen.

Ja, een nadeel van dit mooie weer - het is zo eeeeeenzaaaaaaam hier op de forum :( Echt heel zielig voor als je je zo erg verveelt. (Valt mee hoor - net gezellig geluncht in de stad met vriendin) Tot gauw!

11. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    volgens mij laten de meiden niet meer lang op zich wachten of hebben net als mama last van de warmte.
    ik heb vandaag gewerkt heb hele dag met mn voeten in een teiltje water gezeten, airco aan en een ven op me gericht en constand opvliegers.

maar heb zo'n raar gevoel in mn buik, ik geloof niet dat ik ze nog lang binnen hou, net mn mannetje gebeld die is uiterlijk volgende week vrijdag thuis :( maar ging alles op alles zetten om dit weekend al thuis te komen, ik word gek als ie er nog niet is en ik ga bevallen.

morgen laatste dagje werken, mist het gaat. kreeg net al heel lief van een collega'tje mama cadeautje's dagje kuuroord en nog wat lekkere tut dingetjes

ik ga lekker afkoelen bij de rest buiten in bad, komt bijna stoom uit mn oren

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Audrey: ik vind het wonderbaarlijk hoe goed je het volhoudt! DIKKE PLUIM!
    Ben zo benieuwd wanneer de kiddies zich aankondigen!

Motormuisje: keep those legs crossed! ;)

Sascha: ja hier ook al van die druktemakers. Verschonen is soms echt niet te doen :( En dat staan he, zo lief... Hier deden ze het een paar weken geleden nog niet en nu doen ze niets anders.... Maar idd niets is meer veilig. (Vindt ook Isa die tot nu toe dacht dat iets op de bank of op de salpntafel veilig weg was, nu roept ze soms: help!)

Bolbuikje: hoe is het met jou?

FunnyMe: t is wel erg stil aan jouw kant!

13. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Meten jullie de omvang van je buik ook? Ik ben wel benieuwd wat het kan worden aan het eind. Mijn buik is nu 103 cm bij 25 wk en 3 dagen.
    Het meisje is zo'n ontzettende druktemaker zeg... ze trapt gewoon de hele dag! Dat zal straks nog wat worden!

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Dames,
    ik heb een vraagje aan jullie.
    Ik voel altijd mijn eisprong heel erg goed. Ik heb daar dan echt last van zeg maar, meer dan van mijn menstruatie. Nu weet ik van mijn eerste kindje dat t een eitje was van rechts. hahaha...ja je kanmaar ets weten toch? hahaha
    Nu ben ik weer zwanger en ik weet nog dat ik mijn eisprong een beetje vreemd vond voelen. Het was zeg maar wat weeeig aan beide kanten. Niet een sterke pijn aan één kant. Nu komen er tweelingen voor in onze familie; vader was 1 van een tweeling, zijn 2-ling broer heeft een 2-ling, mijn zus heeft een 2-ling mijn broer schijnt een van een 2-ling geweest te zijn en een broer van mijn vader heeft met zijn vrouw een 2-ling maar zij had er al van een andere man 4 2-lingen (uiteindelijk 11kids, had ze). Nu weet ik nog dat ik aan de vk vorige keer heb gevraagd of dat ik dan ook een grotere kans heb, maar zij gaf aan dat t juist aan moeders kant zou moeten zitten. Nou bij mij moeder geen 2-lingen in de familie.
    Maar goed ik heb dus die eisprong zo vreemd gevoeld.....ik ben zo benieuwd of iemand dat van jullie ook gevoeld heeft want het houdt me wel bezig...lijkt me wel leuk een 2-ling. Misschien twee eitjes tegelijk vrij gekomen?
    Weet iemand hier iets over te zeggen? Was benieuwd of iemand van jullie dit ook ervaren hebben?
    Sorrie voor het lange verhaal...hahaha

15. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Bij mij komt aan mijn vaders kant tweelingen voor. Volgens mij is het onzin wat die VK zegt. Aan mijn moeders kant zijn er ook geen tweelingen en bij pa veel.
    Ik voelde voor ik aan de anticonceptie ging mijn eisprong ook altijd heel goed. Rechts of links, of aan beide kanten, toch zeker 3 tot 4 keer per jaar.
    Dus het zou best kunnen denk ik dat er twee eitjes gesprongen zijn bij jou.

16. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ooo dat zou leuk zijn hahaha. Hopelijk snel de 1e echo! Spannend!

17. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    2-eiige tweelingen zijn erfelijk via moederskant, dus als je moeder of oma een tweeling heeft gehad, dan heb jij meer risico. Nu lees ik dat jouw broer waarschijnlijk een helft van een tweeling is geweest, dan is jouw moeder toch zwanger geweest van een tweeling? Dan zou het dus erfelijk kunnen zijn.

Ik voel ook altijd goed mijn eisprong en ik moet zeggen dat ik mijn laatste cyclus enorm veel last had, meer als normaal, dus achteraf zou dit een dubbele eisprong geweest kunnen zijn.

18. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi lieve meiden,

hier ben ik weer ff..
    Hoe staat het er hier voor?

@Audrey,hoe hou je het toch vol meid?
    Aftellen nu heh,spannend!

@Funnyme,hoe staat het met jou meissie,hou jij het nog een beetje vol?

@Licrys,dank je wel voor het (hier)plaatsen van mn reactie bij de Augustusmama's :thumup:
    Hoe gaattie,weet je al iets meer over wanneer?

@Noor,en hoe gaat het met de boys ans girl?

@Bolbuikje,hier een net-pas-mama en het gaat verschrikkelijk goed.
    Echt wat is het een rijkdom om van die prachtige kids te hebben!
    hoe gaat het met je?

@Sascha,jazeker,ik wil iedere minuut meepikken als ze wakker zijn,geweldig!
    Alvast heel veel plezier morgen in de efteling,leuk leuk!
    En prachtig weer,wat wil je nog meer?

@Maaike,ik heb hel toevallig mn buik gemeten bij 37weken en deze was 1.26cm,hhahah,very big dus ;)

Zoals jullie al hebben kunnen lezen gaat het hier super!
    De kraamhulp is om 12.00u weggegaan,dit was de laatste keer,straks komt mn mannetje thuis en die heeft dan lekker een weekje vrij,heeerlijk,gaan we genieten met onze meiden..
    Ze wegen nu al 100gr meer dan hun geboortegewicht dus dat was helemaal dikke prima!
    Ze wegen nu ruim 2800gr en ruim 2900gr :D
    Wie geeft er ook BV of wil BV gaan geven?Bij mij is het nu net pas op gang aan het komen,kolven wil wel maar ze willen zelf niet zo aan de borst,te hard werken zegt de kraamhulp..
    We hebben een 1eiige tweeling maar je ziet wel degelijk verschil,herkenbaar?
    Tenmiste ik kan ze heel goed uit elkaar ouden,bij Lars begint het nu ook te komen,schattig hoor!

Ik zal vanaaf nog wat fotó's plaatsen van onze prinsessen :D

Fijne dag en geniet van het mooie weer!(voor de zwangere onder ons wat minder helaas)
    Degene met de laatste loodjes,heel erg veel succes!

Dikke kus!

19. Hoi Daisy,

Wat leuk om van je te horen! En wa fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk zeg. Met jou verder ook alles goed?

@Maaike: nav jouw berichtje ben ik ook eens aan het meten geslagen. Mijn buikomvang bedragt nu 90 cm, dus het valt nog wel mee geloof ik. Ik ben alleen wel echt super sloom met dit weer. Echt een slak haalt me nog ik als ik op straat loop. Hebben jullie dat ook?

20. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hey Dais!
    Wat fijn dat t goed gaat!

essie, erg he, die sloomheid?! Heb ik ook last van! Nouja, rustig aan maar!

Het is geloof ik geen postweer, t is errug stil!

Hoe gaat t met iedereen?

xxx

Deel Deze Pagina