Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    *even een vraagje*

Hoi meiden,

Ik vroeg me af of de verschijnselen bij een tweelingzwangerschap anders zijn dan bij een zwangerschap van een eenling? Heb je andere kwaaltjes, ergere kwaaltjes of geen verschil? Ik ben er gewoon heel benieuwd naar. Hadden jullie dan bijvoorbeeld een voorgevoel dat jullie een tweeling zouden krijgen of totaal niet?

Alvast bedankt!

Liefs xxx,

Debby

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik had er geen idee van dat we een tweeling zouden krijgen. Ik ben zwanger geworden dmv ivf icsi en er is er ook maar 1 teruggeplaatst ivm overstimulatie.
    Op de eerste echo 6 weken en 3 dagen was er ook echt maar 1 te zien. Op de 2e echo met 7 weken zagen we er ineens 2 zitten.

3. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Alvast bedankt FunnyMe!

Liefs xxx,

Debby

4. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Sascha,nou de bedoeling was dus idd af te wisselen.de een de borst en de ander de fles maar zelfs dat gaat niet :(
    Ik baal er echt van maar ik blijf nog ff kolven en anders stop ik volgende week of zou ik dan te snel opgeven?
    Fijn dat het bij jou zo goed gaat joh,heb je gekolfd,zoja hoe lang deed je dat?
    Hoe zijn e foto's geworden?
    Beterschap meissie!

@FunnyMe,jee meid wat spannend zeg!
    Ik weet precies hoe jij je voelt,wij widten het ook zo'n 2 weken van te voren,bij mij begon het pas echt te kriebelen de Dinsdag ervoor...
    Ik denk aan je meis!

@Motormuisje,klaag maar lekker meid,dat mag hier hoor ;)
    Dikke knuff voor jou!
    Enne succes met de naam!

@Audrey,ben je lekker aant genieten?

Dikke kus!

5. Melisar

Melisar Lid

3 mei 2006
    28
    0
    0
    hallo meiden!

Sinds afgelopen maandag weet ik dat ik zwanger ben van een tweeling. Pas 9 weken oud dus nog erg pril.

En het was niet eens een enorme verrassing. Ik voelde me echt anders zwanger en ik had mn man ook al een paar keer gezegd dat ik dacht dat het een tweeling is.

Maar goed als het dan bevestigd wordt door de verloskundige is het toch nog even onwerkelijk.

kan ik af en toe een beetje met jullie meekletsen, ik denk dat ik best nog wat vragen heb die jullie misschien kunnen beantwoorden?

x

6. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    meilsar welkom en je mag alles vragen

daisy,bij mij wilde ze ook geen bv.Ben tot 4 weken aan het kolven geweest.Dat werd zo een uitputtings slag en toen ben ik over gegaan op de fles.wat een rust geeft dat.Er zijn zoveel kleintjes groot geworden met een fles.

funnyme lekker dat het einde in zicht is.Je hebt het toch nog lang vol gehouden

groetjes jo

7. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Weer terug van vakantie en wat zie ik allemaal?

Daisy, supergefeliciteerd met je twee meiden! Wat een dotjes!

En Bolbuikje weer zwanger! Ook jij gefeliciteerd!

Verder heb ik niet terug gelezen, heb er nog geen tijd voor gehad.

We zijn twee weken naar Fuerteventura geweest, een heerlijke tijd gehad. Erg genoten van even niets hoeven, maar het bleef toch erg druk hoor, met twee van die handenbindertjes! Toch heel anders om vakantie te vieren mét kinderen, maar ook dat went!

Krijg zo visite, dus moet weer gaan....

Later!

8. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Melisar,van harte gefeliciteerd met jullie dubbele zwangerschap!
    Klets gezellig mee idd en vragen staat vrij ;)

@Jo,4 weken is toch best lang zeg,ik ben het nu al beu,hoe graag ik ook zou willen dat het zou lukken.
    Hoe lang kolfde jij per borst zeg maar?

@Marian,dank je wel :oops:
    Wat fijn dat jullie zo genoten hebben!
    Kan ook niet wachten om met zn viertjes op vakantie te gaan :)

Fijne avond,krijgen zo kraambzoek,deze week iedere dag,kei leuk maar best vermoeiend ;)

9. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    vliezen zijn gebroken!

10. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    WHAAAAAAAAAH! Motormuisje, wt onwijs spannend! Hoe gaat het verder? Houd ons op de hoogte(kies nog snel een buddy :) !)
    Succes.....shit, de naam!?!
    xxx

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Motormuisje: spannnnnnnnneeeeeeeeeeeend!
    Keep us informed!

FunnyMe: jeetje jo t wordt echt aftellen nu!
    Wie had dat twee maanden geleden gedacht dat je het nog zo lang zou volhouden?!?!

Melisar: SUPERGEFELICITEERD! Heb je al oudere kids? Feel free to ask!

Daisy: no stress, met de fles worden ze ook groot!
    Hier 4 weken voll gevoed grotendeels via kolven (doordat ze net wat vroeg waren kreeg ik ze niet voll aan de borst) daarna gaan afbouwen en met 6 weken gestopt, ik trok het niet meer. Was alleen maar aan het voeden (20min per fles, 7 voedingen per dag) en kolven (ook weer half uur bezig incl alles afwassen etc etc). Net klaar, kon ik alweer bijna....

Marian: super dat t zo'n fijne vakantie was! Ben benieuwd naar de verhalen!

Sascha: beterschap! Hoe was het op het CB?

Hier maandag weer naar het CB geweest.
    Chris weegt nu 8355gram en is 75cm lang.
    Tijn weegt nu 8930gram en is 75,5 cm lang.
    Groeien mooi met de curves mee.
    Qua lengte zijn ze nu net zo lang als een op tijd geboren 1ling jongetje.
    Qua gewicht zitten ze er wat onder, maar groeien goed.
    Verder stonden ze te kijken van wat ze allemaal al doen (kruipen met de buik van de grond af, gaan staan en langslopen)
    Dus: weer helemaal goedgekeurd.
    Ieder weer 2 prikken gehad, en ze waren zo stoer: hebben maar heel even gehuild! Binken!

12. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    wowie spannend zeg motermuisje! Heel veel succes!

De meiden waren niet superveel gegroeid in gewicht (Allana 535 gram en Marlena 445 gram) in twee maanden tijd. Ze zitten nog net in het gemiddelde gebied. Qua lengte zitten ze beide wat meer richting het gemiddelde. Het komt waarschijnlijk doordat ze erg actief zijn, ze eten en drinken verder wel goed, maar ja stilzitten kunnen ze niet. Hoop wel dat ze de volgende keer weer een groeispurtje gemaakt hebben. Allana is nu 7595 gram en 72,5 cm en Marlena is 7510 gram en 72,7 cm. Verder was alles prima. Ze hebben eventjes gehuild toen ze een prikje kregen, maar dat was zo weer over. Vanavond wel beide 38 graden verhogen, maar ze hadden er niet echt last van. Alleen wat langer geslapen maar dat vond ik niet zo erg. :)
    De buikgriep begint gelukkig ook wat op te knappen, heb aardig wat pilletjes gehad al en veel beschuit en biscuit gegeten. Zal nog even een kopje thee zetten zo meteen. En daarna lekker onder de wol.

13. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Noor net gelijk gepost. Jouw mannen doen het goed zeg! En ook al zo stoer om niet lang te huilen. t Is nu echt aftellen naar de eerste verjaardag he?
    Aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant heb ik soms net het gevoel of heb ik hun babytijd helemaal gemist. Je hebt minder tijd om te genieten met twee baby's en een peuter. Ik zou het eerst jaar zo nog eens willen doen en ze weer als twee van die ieniminiemensjes in mn armen willen houden. Maar ja helaas time flies!

14. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ff snel... weet niet waar ik het zoeken moet.. bad, bed, bank,stoel, douche.. john heeft het maar zwaar met me en zo warm overal

uuh buddy? x-plain?

we zijn uit de namen.

15. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Gelukkig, de namen geregeld :) !

Buddy, iemand van wie je t mobiele nr hebt, kan je(of manlief)smssen als je n tijdje niet post, zijn wij wel meteen op de hoogte(hoezo nieuwsgieig!?!)

Is t een beetje uit te houden? Al weeen?

16. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ja weeen zijn er nog niet veel maar ze zijn er en ze doen F#$%#@*&^%king veel pijn en dan die hitte pffff

enne buddy intresse?

17. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Wat gaan jullie kids mooi op schema!

Dais, niet stressen over de bv hoor! Lukt t niet, jammer, niet te lang aanmodderen, word je alleen maar ellendig van! Heb t bij de 2e 12 weken geprobeerd, was ie 600gr aangekomen :evil: , hij zag eruit als een biafra kindje(en ik zag t niet op dat moment)en op t cb maar roepen dat ik vol moest houden....heb t bij julia na n week al opgegeven, was een stuk relaxter, voor allebei!

Een nieuwe a.s tweelingmama, leuk! gefeliciteerd!

Audrey, hoe gaat t met de mannekes?

En met de rest van de mama's?

Vandaag naar zh geweest, kiddies liggen redelijk goed(beetje dwars!)en wegen ongeveer 1199g en 1067g...vk was erg tevreden(en ik ook!). Zondag gaan we 3 weken kamperen in Otterlo, heb wat tips meegekregen(vluchttas vanaf 30 weken, bij brekende vliezen of weeën daar "gewoon"112 bellen"...), toen kreeg ik t wel ff benauwd haha! Als ik terugkom nog 1x bij vk, daarna naar de gyn, kunnen we de bevalling gaan bespreken....

Pff, wat is t vies benauwd hier! Ben benieuwd of ik kan slapen!

18. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Mmuisje, als t goed is heb je een pbtje ;)

19. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    nope helemaal niks :(

20. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420