Hey meiden, @Essie,super dat de 20-weken echo er goed uit zag! Verassing dus strakkies voor jullie,leuk leuk! @Roca,wat fijn dat de meiden nu doorslapen zeg! @McLover,hier lagen ze ook alleen in hun rompertje,ik vind het echt moeilijk hoor wat je ze aan moet doen met zo'n weer.. @Tati en John,wat fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie! Geniet er nog maar lekker van ! @Bolbuikje,dank je wel voor je lieve reactie! Ik heb zelf een kolf gekocht van Avent,toen ik naar huis mocht was de thuiszorg niet open vandaar... Ik kolf dus ook zo'n 6x per dag,wel aan 1 stuk,nu heb ik idd geprobeerd met massage en dan 7min,weer masseren,3min,weer masseren en dan nog 5min,maar nog niks! Ik baal als een stekker,ik weet ook wel dat ze met de fles ook wel groot worden maar had het gewoon zo gehoopt snap je.. Ik wil er nu echt mee stoppen,kan ik gewoon gaan afbouwen? Ik raak er helemaal van in de stress en dat kan ik er ff niet bij hebben.. Hoe gaat het met jou,hoe voel je je? @Maaike,supergoed dat de echo goed was! Genieten! Hier alles oke,de meiden zijn steeds vaker wakker,buikkrampjes denk ik hoor,zo sneu.. Wel heel leuk om te zien,we hebben 1 bikkel,Linne heeft ook last van krampjes maar geeft bijna nooit een kick Fenne daarentegen huilt dan best veel to Linne,nog niet echt veel maar begrijp je,haha.. Het zijn heerlijke meiden,alleen weet soms niet wat te doen als Fenne zo aan het huilen is,troosten,troosten,zou ik het goed doen? Nou ik ben weer weg,ff douchen,opruimen en dan straks weer bezoek.. Fijne dag allemaal en voor de zwangere,veel succes meiden!
Tati en john van harte gefeliciteerd met jullie dochters Nicha en Angie. Mooi dat alles goed is met mama en de meiden. Tal voor jou schiet het ook al op. Een goeie reis morgen en alvast een goeie vakantie gewenst. Mc lover hoe was de uitslag van Julians ECG? Lijkt me ontzettend spannend zoiets. Vind het wel grappig dat een van de twee veel meer haar heeft (of lijkt te hebben) dan de ander en dat ze toch 1-eiig zijn. Wel mooi dat ze zo gelijk op gaan. En bij ons is het dus net andersom, qua gewicht op de onderste lijn en qua lengte wat meer richting gemiddeld. Succes met het zoeken naar een nieuwe baan in de buurt, hopelijk vind je gauw wat. Funnyme, bij mij was het een keizersnede dus dat kun je niet echt vergelijken denk ik. Ik ben bevallen met 38 weken en mocht op de 6e dag naar huis met de kleintjes. Essie mooi dat alles goed was met de kleintjes! Roca lekker dat de meiden nu doorslapen. Ik ben nog niet helemaal beter, maar inmiddels wel 3 kilo afgevallen (en dat vind ik niet zo erg hoor, hihi). Daisy vervelend dat Fenne zo last heeft van de krampjes. Als ze pijn hebben zou ik gewoon troosten hoor. Hier huilen ze soms ook gewoon omdat ze uit de box willen en daar geef ik (meestal) niet aan toe. Jammer dat het niet wil vlotten met de bv, niet schuldig voelen hoor als het niet lukt dan lukt het gewoon niet. Kunstvoeding bevat ook alles wat ze nodig hebben. Hier gaat het allemaal wel goed, nog steeds een beetje gammel, maar verder wel ok. Nog 1 weekje en dan is de vakantie voor mij weer voorbij. Altijd weer even spannend hoe de groepen zijn die ik krijg en zo. Komende donderdag moeten we alweer vergaderen. Dinsdag moesten de meiden op de foto, maar ze zijn denk ik niet echt super geworden. Ten eerste was het daar al zo rond de 40 graden in de studio. Ten tweede had ze er niet op gerekend dat er ook nog klanten kwamen (hadden we toch echt gereserveerd en stond ook in het boek). Ze maakte verder niet de foto's die we wilden. Ze zette Djuna er een paar keer alleen op terwijl wij dat niet wilden, zij mocht een keer samen met de kleintjes, maar de fotosessie was voor hen en niet voor Djuna. De kleintjes zijn nu 1x apart erop gekomen voor de gratis foto (portrait) en 1x samen met Djuna en nog 1 keertje apart. Djuna is er 2x apart opgekomen. Ze staan dus niet eens met zn tweetjes op de foto terwijl we dat graag wilden. Bovendien had Marlena steeds haar duim in de mond en wilde ze die er niet uit halen en kropen ze steeds weg dus was het een strijd om ze goed op de foto te krijgen. Dus zeg ik ze kunnen misschien wel even samen in een mandje of zo. Zegt ze, we zijn al klaar hoor, dat was het. Ik dacht ze maakt vast extra foto's omdat ze Djuna er zo vaak op zette. 16 augustus kunnen we ze ophalen, ben benieuwd of er nog wat leuks bijzit. Baal er best wel van. Vandaag een rustig dagje en dan morgen eindelijk toch nog naar de efteling, nou nog hopen dat het weer meewerkt.
daisy om nog even een antwoord te geven op je vraag,ik kolfde maar 15 minuten 3x per dag en kon daar twee kinderen te eten van geven. Een hele grote belasting was het niet.Als ik meer ging kolven kreeg ik een overschot aan melk en werd het erg waterig dus op advies van het ziekenhuis maar 3x daags gekolft. Ik heb een vraagje aan de mensen met al een wat oudere tweeling. hebben jullie naast de kinderwagen ook nog losse buggy's? voor bijvoorbeeld op de fiets? We gaan een bakfiets aanschaffen maar ik vroeg me af wat in dan ga doen als we een eindje gaan wandelen na het fietsen. groetjes Jo
we zijn lekker thuis. met z'n 3e! heel de club is compleet. zijn vanmiddag thuis gekomen de meiden. ze hadden allebei 2x een 9 na de geboorte. john was helemaal trots op z'n prinsesjes! ik heb de eerste nacht een hele nacht naar een foto liggen kijken van mn meisjes. nicha is echt een spartel tante, die heeft echt de adhd van mama. en angie is echt een poppetje heel rustig. zo leuk om te zien dat ze nu al zo verschillend zijn in doen en laten! houd ze makkelijk uit elkaar het is zo heerlijk om weer thuis te zijn al mn kindjes lekker bij me, maar wel druk nu in huis, ik ga weer flesjes maken en voeden. @ jo7. ik heb ook een bakfiets ideaal! groetjes
Dag lieve tweelingmams (in spe), ik gun mezelf geen tijd het allemaal terug te lezen - Sven gaat zometeen om een hapje vragen. Gefeliciteerd Motormuisje (dat heb ik wel gezien), en ik hoop dat het Daisy en Licrys goed gaat. Hier is de eerste week voorbijgevlogen. Zaterdag ingeleid, en zondagmiddag bevallen van Finn en Sven. Finn kwam er makkelijk uit, vond ik goed gaan. Helaas draaide Sven op het moment dat Finn eruit kwam, en lag ineens stuit. Eerst geprobeerd uitwendig te draaien, ging niet, dus met alle spoed naar OK, ik volledige narcose, en toen hebben ze Sven inwendig gedraaid. Gyn z'n hand helemaal door mijn geboortekanaal, Sven bij z'n billen gepakt en hem eruit getrokken. Toen nog een keer naar binnen om de placentas te pakken. Ik was verschrikkelijk beurs, en had allemaal scheuren van binnen (lekker veel hechtingen - yippee). Was trouwens bij Finn helemaal niet ingescheurd of geknipt - wel fijn. Nou dat was de bevalling, viel allemaal mee, hebt fantastische kraamzorg gehad, morgen laatste dag, maar acht dagen, acht uur hulp per dag, hele fijne vrouw die erg veel weet. BV gaat bij Finn als een trein, bij Sven niet best - hij is te gulzig. Allebei krijgen ze vingervoeding erbij totdat ze sterk genoeg zijn om genoeg te drinken uit de borst. Ik hoop HHHHHEEEEEEELLLL graag dat ik het kan doorzetten, en dat Sven het leert. Nu verstikt hij zich bij elke slok. Dames, ik wordt geleefd, en zal niet zo vaak meer kunnen bijlezen de eerst-komende tijd, maar hopelijk als het wat rustiger is, kom ik weer eventjes erbij. Veel liefs, Audrey (Fotos volgen snel! maar ws per email)
Dag lieve meiden, Allereerst dank voor alle felicitaties! Heb nog weinig terug gelezen, zag wel dat ook Motormuis en Audrey zijn bevallen! GEFELICITEERD MEIDEN! Zal morgen even een beetje bijlezen! Vanmiddag zijn Luuk en ik thuis gekomen uit het ziekenhuis, Marte moet nog even blijven! Ze maakt het wel heel erg goed, maar ze was erg klein bij de geboorte (met 37 weken 1730 gram) en moet nog even aansterken. Ze is vrijdag wel uit de couveuse gegaan, maar moet nog laten zien dat ze alles "zelfstandig" kan drinken (krijgt nu nog een deel via de sonde) en ze moet zo rond de 2000 gram wegen (woog vandaag 1925). Al met al doet ze het echt geweldig, de eerste week 2 ons aankomen vind ik wel super! Luuk doet het ook prima, ligt lekker te slapen nu en lijkt het enorm naar zijn zin te hebben thuis! Hij is nog iets afgevallen, woog bij de geboorte 2385 gram, ook niet echt zwaar. Ik zag er enorm tegen op om alleen hem mee te nemen, maar het is ook wel lekker om zo thuis met hem te tutten (en niet meer afhankelijk te zijn van de verpleging!). Dat vond ik steeds lastiger, het wachten, wachten, wachten... Gelukkig hebben we vandaag en morgen nog kraamzorg kunnen regelen, totaal 8 uur, voor de 9e en 10e dag, daar ben ik erg blij mee. Heb de afgelopen maand natuurlijk niets mogen doen, dus zijn nu een beetje de dingen aan het organiseren. Als het goed is krijgen we ook nog couveuse nazorg, voor als Marte thuis komt. Met mij gaat het prima, herstel goed, borstvoeding lijkt goed op gang te komen, maar na alle gedoe van vandaag is het vandaag wat minder. Beiden zijn eigenlijk nog niet sterk en handig genoeg om uit de borst te drinken, probeer het wel regelmatig. Er zit ook wel vooruitgang in, maar we zullen zien... Luuk heeft de techniek nog niet onder de knie, en Marte is eigenlijk nog niet sterk genoeg. Ontzie haar nu een beetje, kan ze al haar energie gebruiken om goed te leren drinken , kan ze snel naar huis ! Bevalling zal ik morgen (of binnenkort) wat meer over vertellen, nu eerst maar eens kolven. Zal proberen een fotootje in mijn album te zetten! Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! Liefs!
Met zelfs al een paar foto's in mijn album! (Lief is naar het ziekenhuis, Luuk ligt te slapen, geeft mij maar zo even tijd )!
Maaike, wat fijn dat de echo allemaal goed was! Dat is natuurlijk altijd fijn! Daisy, wederom niet meteen snel een antwoord maar oke. Zo te lezen ben je er echt helemaal klaar mee en zit je niet te wachten op mijn advies om een lk langs te laten komen dus dat doe ik ook niet echt (alleen geef ik de hint door dit toch even te typen, want ja mijn gevoel zegt dat gewoon, sorry daarvoor) Oke je wil stoppen, hoevaak kolf je nu nog? Stel je kolft 6 keer op een dag. Dan doe je vandaag 5 keer kolven, dat doe je 4-5 dagen, daarna ga je 4 keer kolven wederom 4-5 dagen, daarna ga je 3 keer kolven wederom 4-5 dagen, zo bouw je het langzaam af en heb je het minste kans op vervelende borstontstekingen ed. Of zeg je dat gaat echt veel te langzaam want zoveel melk heb ik niet. Dan kan je er bijv voor kiezen om alleen te kolven wanneer je aan je borsten voelt dat het echt tijd is. Tja tussen die twee mogelijkheden moet je zelf even kijken wat je denkt dat het beste is, jij weet wat je productie is. Snap je een beetje wat ik bedoel? Anders wil ik het met alle plezier proberen wat duidelijker voor je op te schrijven. Succes daarmee in ieder geval! Die kleine meiden wat zijn ze prachtig trouwens zeg! Echt twee scheetjes! Geniet er maar lekker van hoor! En weet je dat huilen, ik zeg gewoon troosten, zeker nu ze nog zo klein zijn, ze zijn zo gewent bij jou te zijn, in de buik gewent geweest altijd geschuddeld en gedragen te zijn, en nu in dat koude kille bedje, helemaal alleen, dat is gewoon heel erg wennen. Huilen vind ik echt niet nodig, en al helemaal niet als ze nog zo klein zijn. Malou en Ruben hier worden nog altijd getroost als er gehuild word. En nee, het zijn echt geen verwende nesten ofzo, maar ik vind dat er getroost moet worden als er gehuild word omdat er gewoon iets is als er gehuild word! (uhm ik geloof dat ik echt vaag ben, maar oke haha!). Geniet van die meiden! Audrey, tjonge wat een bevalling zeg! Doe maar rustig aan en knap maar eens eers lekker op! Wat fijn dat de bv eigenlijk toch wel goed gaat! Mammer dat Sven zich nog zo verslikt! Ik hoop dat ze snel sterk genoeg zijn om lekker bij mama te kunnen drinken! En teruglezen, doe maar niet haha, je hebt het voorlopig druk genoeg met die kleine mannetjes en jezelf! Geniet van die twee knullen! Licrys, gelukkig dat alles goed gaat met jou en de kleintjes. En de bv die al goed op gang komt das ook fijn! Hoop dat Marte snel naar huis mag. En natuurlijk super dat jullie luuk al lekker thuis hebben! Rustig aan (ook al moet je steeds op en neer naar jullie kleine meid) en geniet! Enne wat een prachtige kindjes zeg! Sasha ieuw bah zeg, die foto's. Tja dat lijkt met echt niet leuk! Je verwacht toch iets als je erheen gaat en als het dan zo gaat, nee bah! Kan je het niet opnieuw laten doen? Of is dan die gratis foto ook weg zegmaar? Als je ze niet leuk vind zal ik ze gewoon niet nemen. Nou ik hoop dat eht dagje efteling fijn en gezellig geweest is! Motormuisje, nogmaals gefeliciteerd, fijn dat jullie nu allemaal thuis zijn! Doen die meiden eht verder allemaal prima? En hoe vinden de broertjes en zusjes het? Vast geweldig! Nou ik geloof alles wel gehad te hebben! Ownee, Jo uhm ik iwl geen bakfiets of zo een karretje achter de fiets. Dus ik ga voor een fiets met voor en achter een zitje (maar straks met de derde erbij zal ik toch aan zo een kar moeten bedenk ik me ineens). En tja met de kinderwagen? Eigenlijk nooit over na gedacht, die kan je niet meenemen natuurlijk. dus dat word sjouwen. Wij hebben wel voor zowel malou als ruben een enkele buggy naast de duo buggy en kinderwagen. Maarja na het fietsen wandelen, het enige wat ik kan bedenken is de fietstocht thuis eindigen whaha en dan wandelen . Zo ik ga weer stoppen! Liefs, Hanneke!
@Audrey, wat een bevallingsverhaal zeg. Ben blij dat het allemaal goed gaat nu met je. En uiteraard dat het goed gaat met de kids! Ben benieuwd hoe ze eruit zien. @Licrys, wat een schatjes! Fijn dat alles goed met je gaat. Hopelijk mag Marte ook snel het ziekenhuis verlaten. Wij willen ook zo'n domme kar achter de fiets. Ik zeg dom omdat ik altijd heb gezegd nooooooit met zo'n kar te gaan fietsen omdat ik ze zo lelijk vind. Maar ja, nooit geweten dat ik ooit een tweeling zou krijgen....en uit praktisch oogpunt straks dus ook maar aan 'de kar'
Audrey: heavy zo'n bevalling zeg! Denk dat je er lichamelijk wel ff van bij moet komen.... Hoop voor je dat de BV goed gaat lukken. Hoe zijn de kereltjes verder?
Licrys: wat fijn dat Luuk al thuis is! Hopelijk sterkt Marte snel aan, maar zo te lezen doet die kleine dame het fantastisch! Wat een poepige kindjes! Zo'n piepklein hoofdje op zo'n groot spuugdoekje... ku je je later niet meer voorstellen!
sascha; balen zeg en onprofessioneel bovendien! essie: hoe is het met jou meid? Voel je je goed? bolbuikje: hoe voel jij je met alle toestanden en nu weer zwanger? kwaaltjes? Wanneer heb je je eerste echo? Motormuisje: wat fijn dat jullie nu al met zijn allen thuis zijn! Fijn hoor! Enneuh: RUSTIG AAN HE?! Daisy: hoe is het verder met jou en de meiden? Jo: bij ons past er geen tweelingbuggy meer bij in de bakfiets, dus idd dan maar niet wandelen na het fietsen...
Even een snelle reactie, je hebt toch gewoon fietskarren die je ook als buggy kunt gebruiken? Die lijken me ideaal als je een stuk gaat fietsen en daarna wilt wandelen. Ook voor een ritje naar de winkel is het handig. De fietskar koppel je af en dat wordt dan de buggy. Ik zie ze er vaak genoeg mee lopen. De efteling was leuk en de regen viel wel mee. Het viel steeds net als we overdekt zaten. Djuna heeft in ieder geval de dag van haar leven gehad. Maar toen we in de auto vroegen wat ze het allerleukste vond antwoorde ze... Sneeuwitje. Hadden we dus ook wel gewoon naar de sprookjeshof gekund haha. Lycris mooie kindjes hoor, jammer dat Marte nog niet thuis is hopelijk duurt dat niet lang meer.
Hoi hi,ff snel,sorry! @Audrey,pff wat een bevalling zeg,fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie! Geniet er lekker van meis! Hier alles goed hoor,thanks for asking! @Licrys,wat een scheetjes zeg! Hopelijk mag jullie kleine meid snel mee naar huis en dan lekker gaan genieten! @Motormuis,hoe issie daar? @Bolbuikje,dank je voor je reactie,ik heb nu helemaal niet meer gekolfd,hopelijk gaat dit goed? @All,hoe gaat het met jullie? Hier alles goed,ik ben vandaag voor de eerste keer alleen met mn meiden thuis,Lars is weer aan het werk dus zal pittig worden... 9u krijgen ze weer eten en om 7.45u waren ze alweer wakker,gebeurt zelden s'morgens,hahah,maar nu liggen ze ff lekker in de box,kan ik ff snle boterham eten en daarna hun,ze zijn og rustig,wat een scheetjes toch! Fijne dag allemaal!
Afgelopen dinsdag naar de gynaecoloog geweest, alles was in orde. We hebben weer een echo gehad, was wel leuk om ze weer even te zien, ook al duurde de echo niet zo lang. En afgelopen donderdag naar de verloskundige, daar hebben we de hartjes met een doptone gehoord, ook erg bijzonder. Melisar, ik heb ook het idee dat ik al harde buiken heb. Nu zijn ze niet pijnlijk, maar ik merk wel dat ik dan een hard bolletje voel in mijn onderbuik. Het is voor mij toch een teken dat ik teveel heb gedaan, dus ik probeer het rustig aan te doen. Maaike, leuk dat het geslacht voor 100% is! Hadden ze al eerder een schatting gedaan, maar nog niet met zekerheid? Wanneer was dit dan? Vorige week was ik 13 weken zwanger, toen kon de gyn nog niks zien. De volgende keer ben ik 17 weken, dan hoop ik toch wel dat ze het geslacht kunnen zien. Jo, ik wil een fietskar kopen voor achter de fiets, omdat ik straks 3 kindjes heb. Nu gaat mijn voorkeur uit naar een fietskar met voorwiel en duwstang, zodat je deze ook als soort wandelwagen kan gebruiken. Audrey, jammer dat Sven ineens ging draaien, het klinkt als een heftige bevalling, maar gelukkig vond je het zelf meevallen. Jammer dat de borstvoeding nog niet vlekkeloos verloopt, maar dat zal elke dag wel een stukje beter gaan. Licrys, fijn dat Luuk al thuis is, maar jammer dat Marte nog even moet blijven. Hele leuk foto's trouwens, ik stond er versteld van dat ze veel op elkaar lijken, ondanks dat ze 2-eiig zijn. Daisy, succes vandaag, ik kan me nog goed herinneren hoe spannend ik de eerste dag alleen vond toen mijn man ging werken, met 2 kindjes zal dat nog spannender zijn. Groetjes Saskia
Noor, ja weer zwanger, dit keer 'gewoon' 1 kindje. 23 juli hebben we de eerste echo gehad, en overmorgen krijgen we weer een echo. Kwaaltjes eigenlijk helemaal geen last van, gewoon het wat ik al had voor ik zwanger was, en tja met mijzelf lijkt het gewoon steeds beter te gaan. En dat zal ondertussen wel eens moeten ook. Zeker ook omdat er nu een kindje in mijn buik groeit. Bij jullie alles oke? Daisy, uhm, helemaal niet meer gekolft? Kijk je uit voor harde plekken meid? Verder is dat natuurlijk idd prima. Zolang je geen harde plekken in je borsten krijgt, en gewoon even de druk eraf kolft wanneer dat nodig is. Spannende dag vandaag dus? Gaat helemaal goed komen wed ik! Sassie, jij bent het, ik was op zoek naar jou? Maar kon je niet vinden haha! Idd hoe ga jij dat doen met de kinderwagen? Of ben je daar nog helemaal niet mee bezig? Ik weet nu al niet hoe ik dat moet gaan doen. Ruben en Malou zijn straks 18 maanden als de kleine hier geboren word. Ik dacht dan maar een draagdoek te kopen of de draagzakken die we al hebben te gebruiken en Malou en Ruben in de kinderwagen, maar jij hebt straks 2 kindjes die 'moeten' liggen, wat ga je dan met je zoontje doen? Of denk jij dat hij tegen die tijd wel zelf kan lopen? (tja daar zit ik ook aan te denken of die twee van ons dan al zelf kunnen lopen, dan zal ik nog een eenlingkinderwagen aan moeten schaffen haha!). Hier verder alles goed! 4 dagen de kinderen en mn vriend thuis gehad, dus dat was heerlijk genieten. Nu weer wat daagjes met 'bezoek-recht' . Ik kan ze gewoon echt nog niet alleen thuis hebben. Verder iedereen zwaai en hoe vergaat het jullie? Liefs, Hanneke!
@ Sassie: ze zagen bij de jongen met ongeveer 18 weken dat het een jongen was. En bij het meisje dacht ze wel dat het een meisje was. Bij 23 weken 99% een meisje en bij 26 weken zeker een meisje.
Even dit topic omhoog plaatsen Ben me even af aan het vragen hoe en of ik volgend jaar met 2 kindjes op de fiets kan fietsen, zonder bakfiets of wagentje voor achter de fiets. Normaal kan 1 fietsstoeltje aan het stuur en voor een ouder kindje het fietsstoeltje achter op de fiets. Hoe gaat dat met een tweeling? Kun je 2 fietsstoeltjes (die je normaal aan het stuur vast maakt) ook achterop de fiets doen? Of moeten de kinderen toch wel wat ouder zijn om achterop in een stoeltje te kunnen. Groetjes Roca
Maaike, leuk dat je het geslacht nu voor 100% weet. Houden jullie dit voor jezelf of mag iedereen het gewoon weten? Ik hoop dat ze het bij mij straks bij 17 weken al kunnen zien. Bij Pete hadden we met 13+5 een pretecho en toen konden we al zien dat hij een jongetje was. Bolbuikje, op de site www.twee-en-meer.nl kun je bij 'meerlingartikelen -> handig/leuk' een ligsteun vinden voor op een Urban Jungle Duo, waardoor je een reiswieg bovenop de buggy kan plaatsen. Nu lees ik wel dat dit alleen in combinatie met de buggy te verkrijgen is, omdat het maatwerk is, maar misschien is zoiets ook zelf te maken? Ikzelf heb het denk ik wat handiger dat het bij mij andersom is. Ik ga waarschijnlijk een Easywalker Duo kopen en dan een plankje met zadel voor erachter, zodat Pete niet lange stukken hoeft te wandelen. Pete is trouwens 15 a 16 maanden als de tweeling komt, dus het is nog maar de vraag of hij dan al kan lopen... Roca, op de site van Bobike zie ik dat je een stoeltje 'mini+' hebt voor aan het stuur en een stoeltje 'maxi' voor achterop, beide vanaf 9 maanden te gebruiken.