Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Euhm Motormuisje: het "ff" doen met ondertussen 7 kids is natuurlijk ook wel een kleine overschatting van je eigen kunnen he? ;)
    Neem lekker de tijd voor jezelf en je gezin, dan maar ff wat minder visite!
    Gefeliciteerd trouwens nog met Ezra!
    Wat fijn dat je meisjes het zo goed doen!
    Waar gaat de vakantie naartoe?

Dais:
    Hoe is het nu met de krampjes? Cinababy van VSM heeft Isa indertijd goed geholpen! Wat groeien je meiden goed zeg!
    Vandaag beetje betere dag dan gisteren?
    En hoe voel jij je?

Roca: Maud en Fenna groeien ook al zo lekker, heerlijk joh!
    Verder alles goed met jou?

Licrys: hoe is het daar?
    En Audrey?

FunnyMe: zenuwen nog in bedwang?

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier is het goed. Beetje onrustige nachten, maar ja, dat zijn we helaas wel gewend...
    Maarja, druk met het geestelijk voorbereiden op de eerste verjaardag.... Kan me gewoon niet voorstellen hoe hard het jaar voorbij is gevlogen!
    Meiden: prent alles heel goed in, voor je t weet is het eerste jaar voorbij!
    Verder geniet ik erg van mijn ondernemende mannetjes.
    Ze stappen langs de bank, kruipen razendsnel en beginnen een lekker temperamentje te ontwikkelen.
    Eten als bootwerkertjes haha, leuk om te zien!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei Noor, voor jullie begint het ook echt al op te schieten zeg! Succes met de voorbereidingen!

4. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ik zag het echt helemaal zitten met deze 2 erbij. maar valt zo vies tegen. ik ben wel van de strakke regels om half 8 gaat ezra naar bed en dan is het echt rust in de tent. geen gezeur van uit bed komen enzo knal ze net zo hard weer terug! en dat weten ze maar ze slapen allemaal goed. maar nu dat ezra vakantie heeft en john thuis is en onregelmatigheid en wennen van de 2 jongste ligt heel mn regelmaat op z'n gat! en dat valt me denk ik het zwaarst. john is een schat en ben blij dat ie er is maar ik ben zo gewend dat alles op mijn manier moet doen en veel al alleen. dus voor mn gevoel loopt ie echt in de weg af en toe(dit klinkt wel heel erg)

en ik riep altijd ik kan de hele wereld aan met 5 dus met 7 moet ook lukken. maar als ik nu met 1 van de 7 bezig ben dan hoor ik van 4 kanten MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. en dan roep ik wel terug papa is er ook jongens, maar papa is voor de leuke dingen en ik krijg de rot klusjes hahaha vanmiddag ook ezra was zo heerlijk buiten aan het spelen ineens een hoop gegil mamaaaaaaaaaaaa en staat een bebloede ezra in de kamer mannetje had een bal in z'n gezicht gehad en was van schrik gevallen bloedneus en tand door z'n lip maar ipv dat ie dan ff z'n handen voor z'n gezicht houdt welnee drup maar lekker door het hele huis. en op dat soort momenten is het me echt te veel en zou ik het liefst in janken uitbarsten.
    john kan hem wel troosten maar mist door uitzendingen net te veel om hem goed te kunnen troosten,puur het feit dat ie zelf dan zoiets heeft van wat moet ik nou doen

de oudste 2ling (3jr) vinden het allemaal reuze spannend en mooi. zijn flinke kwebbelkonten en van de week was ik boven bezig met de oudere meisjes in bad doen en vasco en raine waren lekker boven aan het spelen en ineens hoorde ik 1 van de 2 praten en komt john naar me toe kijk eens bij nicha en angie die lagen lekker in de bedjes en nicha lag een beetje te jammeren en raine stond er naast: nini niet huilen doet niet auw. zo lief!

en ezra die is echt mega trots! was eerst wel beetje down dat ie weer 2 zusjes had maar toen ie in zag dat dan niet nog meer dingen hoefde te delen was is helemaal blij. ik was vanmiddag ff met ezra naar de stad, die groeit echt zo verschrikkelijk hard gaat qua lengte z'n vader achteraan(ik ben maar 165 en john bijna 190) dus had allemaal hoog water broeken. en begint lekker tegen een verkoopstertje te ouwehoeren : ik heb 2 nieuwe zusjes! mama had eerst een dikke buik toen moest ik naar tantie toe en toen moest ik met papa naar ziekenhuis en toen had ik 2 zusjes en mama geen dikke buik meer! iedereen moet het horen

worden jullie nou nooit gek als ze vragen goh is het een 2ling?
    ik heb nu een standaard antwoord
    2? shit dan ben ik er 1 vergeten.
    het is zo overduidelijk en dan nog mensen die naar de bekende weg vragen. bah

hier is het weer flesjes tijd

x

5. Licrys

Licrys Actief lid

Sep 10, 2007
    153
    0
    0
    Hai hai,

Kun je pas na de zwangerschap ècht last krijgen van zwangerschapsdemetie?! ;)

Geen idee wat ik voor het laatst heb geschreven, of wanneer... Vergeef me als ik in herhaling val! Heb de laatste tijd weinig tijd voor computers en internet...

Hoe dan ook: ik zit hier knus met Marte op schoot! Sinds donderdag zijn we compleet! We zijn nog volop aan het wennen, maar gelukkig hebben we wel nog en aantal uren couveuse nazorg :)! Word ik toch nog een beetje in de watten gelegd. Thuis is toch heel anders dan in het ziekenhuis.

Borstvoeding gaat niet geheel vlekkeloos - ze willen wel, maar ze kùnnen het nog niet zo goed. Ik kolf nu na iedere (fles-)voeding... behoorlijk intensief.. maar hoop dat ze straks sterk genoeg zijn om gewoon aan de borst te kunnen drinken. We'll see!

Marte woog eergisteren alweer 2150 gram (ruim 4 ons aangekomen binnen twee weken!), Luuk zat gisteren op 2510 gram. Ze doen het eigenlijk super! Tot zover weer even, de plichten roepen ;)!

Hoop straks weer af en toe tijd te hebben ook te reageren, maar blijf schrijven allemaal! Ik lees het allemaal! Vind het erg leuk zo alles een beetje te volgen! Fijn weekend!

6. Hoi!

Wat is er weer een hoop geschreven. Ik vind het heerlijk al die verhalen zo van jullie 2ling mama's te lezen. Tips en handigheidjes sla ik allemaal op!

@Motormuisje: het is toch niet raar als het je met 7 kids allemaal even teveel wordt. Ik vond het al zo knap dat je het 'fluitend' met 5 deed! Ik heb echt grote bewondering voor je hoor!

@licrys: wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met ze.
    Het schijnt idd dat zwangerschapsdementie erger wordt na de geboorte.......Nou, dan wordt ik denk ik helemaal gek van mezelf.

@ Audrey: hoe is het met jou meid?

@Noor: als je het druk hebt, vliegt de tijd en een jaar is dan zo voorbij. Ik zal je woorden goed in mijn oren knopen en proberen zoveel mogelijk van alles te genieten.

7. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo allemaal
    ,
    Heb niet alles teruggelezen (is zo veel :confused: ).

@ Motormuisje, kan me goed voorstellen dat je soms gillend gek wordt, heb ik soms al last van en ik heb hier maar twee van die schatjes.

@ Roca, hoe gaat ie met jou lukt het allemaal een beetje? Ze groeien goed zeg!

@Noor en Sascha: wat groeien ze toch snel, maar wel weer een mijlpaal zeg. Noor sterkte met het 'mentaal voorbereiden' :)

@Daisy: wij gebruiken ook Difraxflesjes Thomas sloot zijn mond ook nooit netjes om het speentje en is daarnaast een beetje een 'luie' drinker maar met die flesjes gaat het prima, Thomas had in het begin ook heel erg last van krampjes en kon niet goed poepen, was heel zielig als ie krampjes had. We zijn toen naar een osteopaat geweest (was Motormuisje niet ook osteopaat of haal ik nu mensen door elkaar) sindsdien heeft ie nergens meer last van!

@licrys: ja hier ook na de zwangerschap een toename van dementie (je moet maar denken dat het functioneel is je kindjes zijn belangrijk en de rest vergeet je gewoon :( Wat betreft de BV ging hier eerst ook niet zo vlekkeloos omdat het ze niet zo goed lukte daar ze nog zo klein waren, gaat nu stuk beter geef ze 2x de borst p/d en 2 a 3x half BV en half KV probeer het op te bouwen tot weer volledig BV.

@Bolbuikje: knap dat je de BV weer probeert op te voeren, BV kost immers enorm veel energie merk ik zelf, heb echt respect voor je! Trouwens nog hartstikke gefeliciteerd met dat nieuwe wondertje in je buik.

@Marian:leuke foto!

Hier gaat het goed, Julian en Thomas groeien als kool (eigenlijk vind ik dat ze belachelijk snel aankomen, maar heb geen commentaar van het cb of de kinderarts gekregen) ze waren maandag alweer 5630 en 5580 gram, ze hebben weer inentingen gehad (Thomasje huilde zo zielig dat ik er bijna zelf van moest huilen).

De kinderarts zag geen bijzonderheden op het ECG van Julian maar hij moet toch een keer naar de kindercardioloog omdat hij nog zo jong is (de kinderarts dacht dat hij gewoon het stromen van het bloed heeft gehoord).

We zijn nu echt overgestapt naar de katoenen luiers, lijkt goed te werken ze krijgen er alleen zo'n belachelijk dikke kont van :D. alleen als we naar het cb of zo gaan doen we ze de 'normale' luiers om.
    De jongens 'babbelen' er al flink op los en Thomas is een echte lachebek. Ook het speeltje dat aan de box hangt wordt steeds interessanter. Wat is het eigenlijk toch leuk om een tweeling te hebben (als niet allebei tegenlijk liggen te gillen dat ze honger hebben!) (hihihihi)

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ben er maar vast uit gegaan. De hond is al naar buiten geweest en heeft al gegeten, en heeft ook nog een tijdje in de regen met een andere hond gespeeld. Heb gw maar ff laten liggen, die is er elke ochtend zo vroeg uit. EN de kans dat hij dat de komende tijd ook is is heel erg groot hihi... Ik ben veel te zenuwachtig om in bed te liggen.
    Vanavond of morgen gaat Diesel naar mn ouders toe, waar hij dan blijft tot de dag dat ik weer naar huis mag. Anders is het voor gw zoveel. hij zal wel in het zh willen zijn zoveel mogelijk.
    Gisteren hebben we lekker de gordijnen dichtgedaan, kaarsjes aangestoken, en hebben stokbrood met allerlei lekkere dingetjes gegeten. Ik een glaasje cola erbij, en GW cola en een of ander drankje (met veel alcohol). Hij heeft niet heel veel gedronken hoor, 2 borrelglaasjes.

Vind het zo'n gek idee, morgen stappen we met zn 2en de deur uit en ik kom pas terug als ik mama ben. Heel raar!

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Nog klein vraagje, wij hebben de tweelingbox van Bopita (rocco) maar daar past die leuke mobiel van woezel en pip niet op. En tot nu toe ook geen andere mobiel gevonden die erop past. Iemand ervaringen'?

10. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Nog even een fotootje van het samen voeden:

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    FunnyMe, heel veel succes en straks lekker genieten van jullie meiden! (of heb ik het nu verkeerd? Ow ik ben toch zo vergeetachtig! Jullie kregen toch twee meiden? haha sorry). Nouja geniet straks lekker van jullie kleintjes! Succes met de bevalling! Komt helemaal goed!

Sascha, wat een schatjes zeg!

McLover, ik hoop ook echt voor je dat je je productie omhoog kan krijgen zodat ze alleen bv krijgen! En dan natuurlijk het liefst bij jou aan de borst! Tenminste dat lijkt me voor jou ook het fijnst! Ja, hier ook druk bezig weer voeding te krijgen! (kolf staat aan op dit moment! haha). Tja zo heel veel energie vind ik het eigenlijk niet kosten hoor die bv. Maar dat geeft niet! haha! Wat groeien die twee goed zeg! Ze zijn haast evenzwaar als die twee hier haha!

Nou dames allemaal nog een fijne dag!
    Liefs, Hanneke!

12. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    FunneMe, succes morgen! Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen en dat je beide kindjes snel naar huis mag meenemen.

Over de fles, ik heb bij Pete de flessen van Difrax gebruikt, die ging prima hier. Je hebt bepaalde merken die met meerdere gaatjes werken, dat werkte hier niet. Wij hebben een bepaald merk (o.a. Difrax en Bibi sensoline) nodig waarbij de gaatjes groter worden als je een groter maatje neemt.

13. FunnyMe, heel veel succes morgen meid! Het lijkt mij ook een heel raar idee zeg. Morgen ben je gewoon mama van 2 kindjes! Nogmaals: heel veel succes!

14. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ook vanuit hier....

Funnyme, zet hem op morgen! Geniet nog even van jullie laatste avondje rust samen! ;)

15. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    funny me geniet van jullie "laatste uurtjes" met z'n 2en en voor je het weet heb je 2 frutseltjes in je armen

16. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Funnyme heel veel succes morgen en voor daarna lekker genieten van je kleintjes!

mclover tjonge katoenen luiers, lijkt me veel werk (Wassen en zo) of valt het mee? Uiteindelijk zal het natuurlijk wel goedkoper zijn. Zitten de jongens qua gewicht alweer op het gemiddelde?
    Leuk he dat ze echt gaan spelen en aan het babbelen gaan. Hier hebben ze af en toe ook de grootste lol met zn tweeen echt leuk om te zien.

Lycris heerlijk dat je gezin nu compleet is! En die couveuse nazorg is natuurlijk ook erg lekker. Ze groeien goed zeg. Jammer dat de bv nog niet zo wil vlotten hopelijk gaat het gauw wat beter.

Motormuisje kan me voorstellen dat je af en toe helemaal niet zit te wachten op visite en dat moet je dan ook gewoon zeggen hoor. Niet teveel plannen omdat het moet, niks moet. Kan later ook nog wel.
    Zijn jouw tweelingen trouwens 1 of 2 eiig?

Hier een rustig dagje gehad. Ik mocht vanmorgen uitslapen (tot 10 uur, heeeerlijk). Vanmiddag bedacht ik ineens dat we nog wel even een uitstapje konden maken. Helaas is dit niet meer gelukt, alle leuke dingen waren al rond 18.00 uur dicht en dan was het de moeite niet meer. Kan ik me geestelijk al wat voorbereiden op mn werk morgen.
    :rolleyes:

17. mama sam

mama sam Nieuw lid

Aug 10, 2008
    3
    0
    0
    Amersfoort
    hallo allemaal, hier is nog een bijna tweelingmama, ben morgen 33 weken en het lijkt me leuk om hier me vrije tijd een beetje door te brengen!
    Ben met 28 weken gestopt met werken de verbouwing afgerond, en vorige week lekker op vakantie geweest, en nu.... haha lekker uitrusten?!

Ik heb al een dochter van 3 die het helemaal leuk vind dat ze baby's krijgt. iedereen die ook zwanger is krijgt baby's! haha Merk wel dat het erg druk is, maar ook wel gezellig om haar thuis te hebben want de tijd gaat een stuk sneller!

Nou mochten jullie nog wat willen weten vraag gerust, zal ik het ook doen

Groetjes samantha

18. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    @sasha

raine & vasco en nicha & angie zijn 1 eiig en islay en keavy zijn 2eiig. dus heb ze in alle soorten en maten hahaha

vandaag echt een heerlijk dagje gehad, alleen mn ouders zijn even geweest. en verder helemaal niks! heerlijk getut met mn meiden en john is ff weg geweest met de jongens lekker naar het strand een mannen middag. kom nu wel wat meer tot rust, alles in huis vind z'n plaats weer een beetje. bezoek is nu ook wat geminderd gelukkig. ik kom uit een groot gezin en john ook en die wilde ook (begrijpelijk) onze frutseltjes zien. maar john z'n familie is al grotendeels terug naar de VS.

had vanmiddag ff rust dat de meiden alle 4 op bed lagen. ff lekker vakantie boeken door gekeken. en krijg er echt zin in!
    lekker 10 dagen gran canaria met mn broer en schoonzusje en de bubs van hier en mn nichtje dus heerlijk tot rust komen eind september

ik lig nu samen met ezra lekker met nicha en angie op bed lekker tutteren
    ga ze zo lekker op bed leggen en dan is het lekker tijd voor ezra

19. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @FunnyMe,heel erg veel succes morgen!
    Erg spannend hoor....
    Geniet van jullie avondje! :D

@Licrys,heerlijk om te horen dat jullie allemaal weer thuis zijn!
    Lekker genieten meis!
    Fijn dat ze het zo goed doen joh en nu hopen dat ze snel bij mama gaan drinken.

@Audrey,hoe gaattie met jullie?

@MCLover,zo zielig idd die krampjes..
    Maar bedankt voor de tip,heerlijk heh zo'n forum ;)

@Sascha,wat een schatjes zeg! :D
    In ideaal zo,ik zal ook ns gaan proberen :)

@mama sam,hey hoi!
    Gefeliciteerd nog met je bijzondere zwangerschap!
    Hoe voel je je?

@Motormuisje,geod om te horen dat je zo'n relax dagje hebt gehad en dat je lekker hebt kunnen tutten,geniet er maar van ja!
    Heerlijk vooruitzicht hebben jullie zeg!

@Noor,met mij gaat het ook super hoor,alleen soms wel paniek als ik alleen ben en ze huilen zo erg,dan weet ik ff niet wat te doen maar is gewoon ff wennen!

Ik ga morgen denk ik ook de Difrax flesjes halen,hopelijk werkt dat,Fenne spuugt sinds een paar dagen na haar flesje,ik denk dat het komt doordat ze te gulzig is?

Fijne avond!

20. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    mamasam welkom op het forum. Vuur je vragen maar af.

Motormuisje, heerlijk zo'n vakantie in het vooruitzicht!

Daisy wat een mooi drieluikje heb je gemaakt (fotootje bij je naam). Je eerste dochter blijft toch altijd een speciaal plekje houden in je hart. Mijn beste vriendin is vorig jaar in september haar dochtertje verloren (na 21 weken zwangerschap) ze is nu bijna 19 weken zwanger het wordt nu dus weer heel spannend.

Ik heb nog een foto van het tegelijk voeden (bv + fles). Ik moet zeggen dat dat niet echt goed beviel omdat het lastig was met boeren e.d. Je had er eigenlijk toch wel even hulp bij nodig. Maar goed daarom kan het voor iemand anders wel goed werken natuurlijk. (vond m wat te bloot dus heb m even bewerkt)

Share This Page