Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama sam

mama sam Nieuw lid

10 aug 2008
    3
    0
    0
    Amersfoort
    Wat een gezelligheid hier, de een heeft net een tweeling de ander worden een jaar! Vind het wel erg leuk dat alles zo gemengd is.

@Daisy, ik voel me erg goed, merk wel dat ik het wel zwaarder vind dan met Kyra, ik heb een mega volle buik volgens mij gevoel, en kan niet zo veel als ik met kyra kon. Ik ben met Kyra met 42 weken bevallen, en van mijn had het nog wel langer mogen duren! haha zo goed voelde ik me. Wat een mooie kindjes heb je!

@bolbuikje, ik vind het niet druk, maar soms dan is het me net iets te veel, dan is ze even vervelend, en dan merk ik dat ik niet zo snel ben, en dat ik haar niet meer zo makkelijk optil. Ik vind het wel gezellig iemand om me heen, ze is lekker aan het kletsen enzo!
    Ik zie dat jij ook weer zwanger bent! Gefeliciteerd! wat leuk! ik denk dat jij het wel wat zwaarder krijgt! mijn dochter is gelukkig al vrij zelfstandig!

@Sassie, Ik heb gewoon hetzelfde bedje op internet gezocht, via marktplaats, en ben gelukkig daarin geslaagd. Dus ik heb nu 2 dezelfde bedjes. Ik ga ze wel proberen om ze op een kamer neer te leggen, maar we hebben eventueel een kamer over wil dit niet lukken. Ik krijg trouwens een broer en een meis. haha zo zegt mijn dochter het al vanaf het begin dat weten dat we een tweeling krijgen.

@Motermuisje, 7 kinderen! Nou ik doe je het niet na hoor! Hoe doe je dat als je ergens heen moet? het is dan gewoon een volksverhuizing of niet? hihi

@Audrey nog gefeliciteerd! kan me voorstellen dat je nog geen ritme heb met al die kraamvisite. Ik weet nog goed dat de visite pas komt als de kraamvrouw weg is... :( terwijl je dan juist je handen vol hebt aan alles...

@jo veel sterkte met je zieke kids! balen zeg

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0

3. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    hoop voor funnyme dat het snel doorzet hoor..

@mama sam
    is idd een hele onderneming als ik weg moet maar gelukkig regelt het zichzelf allemaal en beetje, nou moet ik wel zeggen dat ik een beetje smokkel hoor ik heb een nichtje in huis als au-pair anders was ik nu echt al gillend gek.
    maar hebben een mega auto waar alles inpast, ben benieuwd hoe dat gaat als we straks op vakantie gaan....

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Motormuisje, ik kan echt niks anders zeggen dan wat een prachtige kindjes zeg! :D Dat kusje op die foto, zo schattig!

MamaSam, dat is waar als jullie dochter al een beetje zelfstandig is zegmaar scheeld dat natuurlijk wel een hoop! Hier word het straks ongetwijfeld erg druk, maarja komt vast goed! Bedankt voor de felcitatie!

Liefs, Hanneke!

5. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    gelukkig zijn de jongens weer beter alleen hebben ze beide nog zeer pijnlijke billen.erg zielig.Matthijs heeft er het meeste last van.Kan hem bijna niet verschonen.

hoop voor funnyme dat de kleintjes er snel zullen zijn.Dit lijkt me slopend.

Motormuisje, ben straks wel benieuwd naar je verhaal over jullie vakantie.Zelf vind ik het al een hele onderneming om binnen nederland naar een huisje te gaan.Laat staan naar het buitenland.

Noor, bijna een jaar.Wat gaat het snel.

Audrey, het ritme komt vanzelf wel met de kleintjes.Het heeft even tijd nodig.

Voor alle andere moeders en aanstaande moeders, veel succes met alles en tot gauw.
    Fijne avond.
    Groetjes Jo

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jo: oei wat zielig van die billen... (Barierrecreme meenemen, schijnt erg goed te helpen!)

Dais: wat groeien je meiden goed! Cinababy van VSM kan ook helpen bij krampjes!

Audrey: meis, het wordt allemaal beter, makkelijker straks! De eerste maand is echt ff doorbijten! euhm: foto's?!

Motormuisje: wat een plaatjes die kids van jullie!

Bolbuikje: voor jou gaat het ook al hard opschieten richting de eerste verjaardag!

Mamasam: hoe oud is Kyra ook alweer?

Sassie: ik zag op je echofoto het Rijnlands staan, waar woon je als ik vragen mag?

7. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ja geweldig he die zoen! zal mij benieuwen of dat over een jaar of 15 nog zo is hahaha. dan klagen ze waarschijnlijk dat de een de kleding van de ander aan heeft.

Ezra heeft het helemaal gehad met de vrouwen hahaha
    die was gister gaan spelen bij een vriendinnetje en die wilde hem de hele tijd kusjes geven. dat ie thuis kwam vroeg ik of ie het leuk had gehad en het antwoord was : NEEJ! debby wilde me de hele tijd zoenen en dat is zooooooooooooo vies. hahaha hij zit echt duidelijk in de meiden-zijn-stom-fase! duurt hopelijk ook geen jaren meer.. hij heeft nu al meiden die in groepjes aan de deur komen of ie komt spelen hahaha

ik ben vanmiddag ff als een turbo door de stad gerend ik moest echt een broek hebben. die zwangerschaps tenten heb ik nu wel gezien en trainingsbroeken van john is nou ook niet echt iets om over naar huis te schrijven. moet allemaal net iets vrouwlijker. stap een kledingzaak binnen dat meisje wilde me gelijk een superlage skinny aansmeren(alsof ik op het moment in een skinny pas!) heb me er bij neer gelegd dat ik toch nog ff moet door zetten met mn camping gevoel in mn tenten. echt vrolijk word ik er niet van

hoe doen jullie dat met de 2lingen kleden jullie die hetzelfde aan?
    ik zag toevallig vanmiddag een gezin lopen met een 2ling en die meisjes echt helemaal van die tutjes gehuld in roze(aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrg verschrikkelijk)en precies het zelfde, qua haar en kleding!
    ik heb wel dat ik ze veel al hetzelfde aan doe maar dan met andere kleurtjes met de oudste jongens doe ik dat met de schoenen en jassen heel erg want zelfs mn nichtje die bij me in huis is kent ze niet uit elkaar. maar als je dan vraagt aan de jongens zelf wie is vasco dan wijst raine naar vasco. maar dat zijn echt kopie's van elkaar zelfde lachje en stem en uiterlijk zijn hele kleine puntjes. en ik bestel nogal eens iets op www.simplycolors.nl en dan met de naam erop ideaal! want als ze alle 2 op me af komen lopen zie ik het ook niet gelijk in 1 oog opslag..

fijne avond nog...

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Daisy, ik neem de babyfoon mee naar de badkamer als ik ga douchen, ik hoor dan wel of hij aan het zeuren is of dat het echt menens is. Ook zet ik hem wel eens in de wipstoel en dan zet ik deze bij de douche neer, dan is Pete meestal tevreden en mama dus ook, haha.
    Wat gaan je meiden hard zeg! Pete woog bij de geboorte (41+3 bevallen)3760 gram, maar zakte naar 3380 vanwege borstvoedingsproblemen, toen hij 4 weken oud was zat hij op 4070 gram. Dus ik sta er wel ietwat versteld van dat een te vroeg geboren tweeling zo har groeien, haha.
    Had je op het CB ook nog over dat spugen gevraagd?

Motormuisje, wat een geweldige foto 'nicha zoent angie', om van te smelten!
    En ik wil de tweeling wel ongeveer hetzelfde aankleden, maar dan inderdaad een ander kleurtje, vaak heb je wel meerdere setjes van hetzelfde.

Audrey, fijn om even wat van je te lezen.
    Je moet nog wel je banner aanpassen, dit is wel een erg lange tweelingzwangerschap ;)

MamaSam, ik moet sowieso 2 ledikantjes aanschaffen, aangezien Pete nog geen anderhalf is als de tweeling komt. Ook een 2-eiige tweeling dus? Ik moet 25 augustus weer naar de gynaecoloog, hopelijk krijg ik dan weer een snelle echo en wil hij even naar het geslacht zoeken, ik ben zo benieuwd.

Jo7, gelukkig gaat het weer beter met de kids. Bij mijn zoontje helpt het goed om zijn billen in te smeren met sudocreme. Ook heb ik wel eens de tip gelezen om maizena op de billen te strooien.

Noor, ik woon in Nieuwkoop, dus dat is niet zo ver van jou vandaan. Ik kon kiezen tussen Rijnland of Hofpoort (Woerden) en aangezien Rijnland ook polikliniek in Alphen a/d Rijn heeft, is dat wat handiger voor ons met de controles.

Groetjes Saskia

P.S. Ik loop al de hele avond op en neer naar boven, want Pete is voor het eerst niet wakker geworden (meestal rond 20.30) voor een laatste fles, hopelijk wordt hij vannacht niet wakker.

9. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Mamasam het schiet voor jou ook al aardig op. Mijn dochter was 2,5 toen de tweeling kwam. Het scheelt inderdaad een stuk dat ze al wat zelfstandig zijn. Is jouw dochter ook al zindelijk?

Motormuisje, leuk dat je wat nieuwe foto’s geplaatst hebt, echt superschattig. Ik vind trouwens dat Islay en Keavy ook erg op elkaar lijken. Lekker even zo’n dagje met alleen de vrouwen thuis. (Hier ken ik niet anders, hihi). Ben trouwens jaloers op je vakantieplannen, lijkt me ook wel wat, heerlijk. Maar goed maar even wachten tot volgend jaar en dat wordt het een vakantie in een stacaravan op een camping hier in de buurt. Dat gevoel van een gewone broek aan willen is enorm herkenbaar uit met die tenten en eindelijk weer eens iets “gewoons” aan. Ik kleed de meiden trouwens meestal wel hetzelfde maar dan een ander kleurtje. Voor mijn moeder doe ik ze wel eens hetzelfde aan omdat zij dat zo leuk vindt. Maar verder bijna nooit. Ik heb net bij rainbowbaby’s hele leuke kleertjes besteld voor alle drie dames en die gaan morgen aan. (foto’s volgen nog)

Tinneke mijn meiden liggen elk in een bedje (in het begin elk in een wiegje). Toen ze nog klein waren lagen ze wel eens samen in de box daarna apart. Af en toe zet ik ze wel samen om te spelen. Ik heb de kleintjes 5 maanden bv gegeven. Maar ik gaf ze wel om en om bv en kunstvoeding. Wanneer de een de fles kreeg, kreeg de ander bv en de volgende ronde andersom. Het koste wel wat administratie (wie krijgt wanneer wat en welke kant) maar het werkte perfect! Bij twee vruchtzakken hoeft het niet perse 2-eiig te zijn wanneer het eitje erg vroeg splitst kunnen ze zelfs elk een eigen placenta hebben. Mijn meiden hadden ook elk een eigen zak maar samen 1 placenta. Na de bevalling is getest of ze 1 of 2 eiig zijn.

Daisy ze is nu onder controle in het ziekenhuis, maar niet extra omdat er geen aanleiding was waarom het misging. Dus er is niks wat ze extra kunnen controleren. Hebben de meiden nog honger gehad op het cb? Ze zijn ieder geval goed gegroeid lees ik. Wel lastig dat ze zulke krampjes hebben steeds. De MC is inderdaad ook een goede oplossing hebben wij ook wel eens gedaan.

Jo wat vervelend dat je jongens ziek waren, gelukkig dat ze nu weer wat opgeknapt zijn. De kinderen van vrienden van ons hebben ook het kiss-syndroom. Zij gaan nog regelmatig even terug voor controle en vaak zit er dan ook wel weer iets verkeerd.

Audrey mooi om weer wat van je te horen. Het kan wel even duren hoor voor je echt een ritme hebt. Dat ze zo huilen en opgetild worden werkt natuurlijk ook niet echt mee. Hopelijk wordt het gauw wat beter allemaal.

Saskia sliep Pete nog niet door? Zou wel mooi zijn dan als hij nu wel doorslaapt! Kan je nog even wat slaap inhalen voordat de kleintjes komen.

Hier staat alles klaar voor het grote feest morgen. Slingers en ballonnen hangen. Taarten zijn gebakken (morgen nog even afwerken) en de lekkere hapjes liggen allemaal klaar. Wij zijn er dus helemaal klaar voor.

Zo nog even een slapend meisje op haar eigen bedje leggen. Djuna heeft erg veel moeite met slapen de laatste tijd, ze zegt dat ze enge dingen droomt en durft dan niet meer te gaan slapen. Hopelijk is dit maar van korte duur.

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Mensen, net mijn eerste echo gehad en het is er één!

11. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Sascha, Pete sliep al wel door, dat deed hij al sinds hij 6 weken was.
    Normaal ging hij na zijn groentehap nog even slapen om rond 20.30 nog een fles te krijgen en dan daarna voor de nacht door te slapen. Nu werd hij altijd vanzelf wakker tussen 19.30 en 20.30 uur, maar tot op heden ligt hij nog te slapen.

Mowtom, in ieder geval fijn dat alles in orde is.

12. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    hiep hiep hoera!
    Allana en Marlena zijn vandaag 1 jaar!!!!!

Een superleuke dag gewenst,ben benieuwd naar de foto's,hihi....

13. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hoera voor Allana en Marlena! Gefeliciteerd!

Hier zijn de kids vandaag precies 1,5 jaar.... :)

Jo, hier heeft zink-olie heel goed geholpen toen ze de billen zo rood (en op sommige plekken kapot) hadden. Het is een vrij dunne creme op oliebasis die heel makkelijk uitsmeerd. Als je dan amper aan de billetjes mag komen omdat het zo veel pijn doet werkt dit (bij mijn kids in ieder geval) het beste! Wat zielig he? Als het ze zo'n pijn doet, wat kunnen ze dan hartverscheurend huilen he? Ik moest er af en toe zelf zlefs een traantje van laten.... :oops:

Heb verder best veel te vertellen maar geen tijd meer, sorry daarvoor.. Andere keer beter!

14. Hoi meiden,

FunnyMe, hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten.

Audry, leuk wat van je te horen!

Motormuisje, ik wil ze ook beide net iets anders kleden, alleen ik krijg vaak dezelfde pakjes.

Ik heb nog een vraagje aan de 2lingmoeders: Als mijn kids geboren worden is het winter. Ik heb nu 2 hele schattige (hoop ik) jasjes via marktplaats gekocht, mt 50. Die kunnen ze waarschijnlijk maar heel even aan? Dus ik wil nog 2 nieuwe jasjes ook kopen. In welke maat moet ik dat dan doen? 62, zodat ze er wat langer iets aan hebben? Of is dat dan weer te groot?
    En ik heb nog iets: ik wil na de bevalling graag ouderschapsverlof opnemen. Wordt een 2ling gewoon als 1 kind beschouwd! Je hebt dus maar recht op 1x ouderschapsverlof ipv 2x......zijn hier nog meer tegenaan gelopen?

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Allana en Marlena hieperdepiep HOERA!!!!!!!

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Essie: laat je niet afschepen: het ouderschapsverlof gaat per kind en niet per zwangerschap!
    Dus je hebt recht op twee keer!

17. hoi Noor,

Dit is het antwoord wat ik van P&O kreeg, dus ben bang dat ik geen poot heb om op te staan....

over ouderschapsverlof is onze rechtspositieregeling (CAR/UWO) duidelijk. In hoofdstuk 6 artikel 5.2 staat: Bij twee- of meerlingen bestaat slechts voor één kind aanspraak op gedeeltelijke doorbetaling van de bezoldiging als bedoeld in artikel 6:5.

Heb jij wel 2x ouderscahpsverlof?

18. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Hai allemaal,

Even heel kort, mijn kindjes beginnen te roepen, maar wilde toch even reageren! Hoop dat het met een ieder goed is, heb weer weinig bij gelezen. Zit momenteel eigenlijk alleen al kolvend achter de computer... Typt lastig...

Sinds twee dagen zijn mijn kindjes een beetje uit hun ritme... pff... Het leek zo makkelijk in den beginne ;)! Het was telkens eentje voeden, de ander voeden, beiden slapen tot aan de volgende voeding... Dat is over.. Mijn lief had afspraken voor zijn werk, dus heb ik beide ukkies afgelopen nachten gedaan, meldden zich zo'n beetje ieder uur.. Pff... Luuk blijft veel overgeven, drinkt vandaag heel weinig, dus probeer maar hem te laten drinken als hij wil. Zo krijgt hij hopelijk toch genoeg binnen. Gister had hij waanzinnig veel gedronken, dus echt zorgen maak ik me nog niet, maar sta inmiddels open voor briljante tips als het gaat om spugen, langzaam drinken en weinig drinken! Marte drinkt gelukkig geweldig!

Bij mij liggen ze overigens wel samen in een bedje! Alleen niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Even voor de helderheid een foto in mijn album gezet! De lakentjes zijn zo gevouwen dat ze geen van beiden onderuit kunnen zakken, maar ze verzuipen in ieder geval niet in die enorme bedden ;)! Vind het er zelf erg schattig uit zien - had het hemeltje gedraaid, omdat de zon telkens aan de lange kant staat.

Verder hebben we wel een babyfoon, maar die eigenlijk nog nooit gebruikt. Heb wel altijd deuren open staan, zo dat ik ze kan horen mocht er iets zijn.

Tot zover even, de rest ben ik vergeten! Fijne dag allemaal!

19. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Allana en Marlena, gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag, een leuke dag gewenst!

Marian, dan ben ik vandaag precies 28,5 jaar aangezien ik ook een valentijnskindje ben, haha. Ik ben 4 februari uitgerekend en bij Pete was ik 10 dagen overtijd, dus ik was bang om op mijn verjaardag te bevallen, maar met een tweeling is die kans nihil.

Essie, een maatje 62 is normaal voor ongeveer 2 maanden, maar een tweeling zitten volgens mij iets onder het gemiddelde en dan zal dit voor ongeveer 4 maanden zijn, ik denk dat het voorjaar dan weer in aantocht is.
    En zwangerschapsverlof is per zwangerschap, maar ouderschapsverlof is per kind! In een artikel van het SZW vond ik de volgende tekst:
    Sinds 1 februari 2001 is het ouderschapsverlof voor ouders van meerlingen uitgebreid. Zij kunnen nu voor ieder kind ouderschapsverlof opnemen. Dus bij een tweeling is dit tweemaal het normale ouderschapsverlof, bij een drieling drie maal, enz. De regeling geldt ook voor adoptieouders. Dit recht bestaat zolang de kinderen de leeftijd van acht jaar nog niet hebben bereikt.
    Ik denk dat jouw werkgever nog de oude regeling gebruikt, dit klopt dus niet, aangezien ouderschapsverlof een wettelijke regeling is. Ik zou dus even contact opnemen met postbus51 of SZW om te vragen hoe je dit duidelijk kan maken aan je werkgever. Misschien van de site uitprinten en aan P&O opsturen?

20. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik denk dat dit het probleem is:
    De wettelijke regeling ouderschapsverlof geeft vrouwen en mannen meer flexibiliteit in het combineren van de verplichtingen thuis met de verplichtingen op het werk. De wet geeft beide ouders of verzorgers recht op tijdelijk, onbetaald verlof.
    Volgens de wettelijke regeling heb je per kind recht op ONBETAALD ouderschapsverlof. Bij sommige werkgevers staat in de CAO dat je gedeeltelijk of volledig doorbetaald kan werken, ik denk dat dit dan per meerling telt, aangezien je al mazzel hebt dat er een doorbetaling is.

Deel Deze Pagina