Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jeee FunnyMe, wat een verhaal!
    Dat was vast even schrikken!
    Maar zo te lezen heeft Sophie er niets aan overgehouden gelukkig.
    Maar hoe is dat met jou?
    Ben je een beetje aan het bijkomen van alles?
    En hoe gaat het verder met je meiden?
    Ben erg benieuwd naar foto's!
    Liefs Noor

2. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Tjonge wat een heftig verhaal, zag het helemaal voor me, pff.
    Wel mooi dat de dames al zo snel mee naar huis mochten dan kan je nu proberen om alles te "verwerken" en te gaan genieten. Ben erg benieuwd naar de foto's.

Daisy als ik dat zo hoor moet je inderdaad bij de obsteopaat of de manueel terecht. Dan zit er iets verkeerd in het nekje en dat noemen ze ook wel kiss-syndroom. Op deze site kun je er meer informatie over vinden:
    http://www.kiss-kinderen.nl/

Succes ermee!

3. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    @Funnyme, Nou nou, dat ging dus niet echt "als vanzelf"! Best heftig allemaal. Wel fijn dat je nu met je meiden al thuis bent! Ook ik ben natuurlijk erg benieuwd naar foto's...

4. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Joepie ik heb vandaag de 29 weken gehaald! Helemaal geen weeen meer gehad en sinds ik thuis ben geen enkele keer meer een harde buik. Alleen heel erge rugpijn van het liggen en de beebs willen niet dat ik op mijn zij lig. Als ik op de ene zij lig wordt de een boos en op de andere kant de ander. Soms doe ik het toch even en ik loop soms ook wel, maar het doet echt veel pijn. Ben ook zenuwachtig voor de baarmoederhalsmeting donderdag. Hoop dat ie weer stabiel is gebleven..

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @FunnyMe,jee wat een verhaal zeg!
    En Sophie niks aan over gehouden?
    Hoe gaat het nu met jezelf meid?

@Maaike,gefeliciteerd met je 29 weken!
    Netjes!
    Nou nog volhouden heh een paar weken!
    ben benieuwd donderdag!Siucces alvast!

Nou wat denk je hier,Fenne is sinds gister een rustige baby :confused: haha
    Gister is Linne heel de dag bezig geweest..
    We hebben dus de bedjes verwisseld en voila waar ligt het nu aan?
    Ook heb ik de bedjes tegen elkaar aangeschoven en vannacht is het supergoed gegaan,alleen wakker voor de fles.
    Inbakeren mocht niet ivm stuitligging maar is ook niet erg want ik wil het nu ff aankijken.
    Moet je zien,Fenne heeft echt een zo'n anderhalve week gehuild/gekrijst en nu over,raar toch of niet,ben tuurlijk wel heel erg blij hoor...
    Nu liggen ze heerlijk in d ekinderwagen te slapen,de schilder is bezig vandaar...

Nou ik hoop dat ze zo wakker worden voor de fles,we gaan voor het eerst alleen met mama en de meiden met de auto weg,mn moeder is net thuis uit het ziekenhuis dus gaan we ff op bezoek..

Liefs van ons..

6. Licrys

Licrys Actief lid

Sep 10, 2007
    153
    0
    0
    Hai hai allemaal,

Wat een herkenbaarheid overal... Hier gaat het soms super, soms ook helemaal niet... Had gisteren zo weinig geslapen... de ene keer zo'n ontroostbaar meisje... de volgende keer zo'n ontroostbaar jochie... en dan kan ik overdag maar heel weinig hebben... Op andere momenten lijkt alles weer makkelijk en rustig, wat een avontuur is het toch om een tweeling te hebben :confused: !

Krijg straks een lactatiekundige op bezoek, ben benieuwd! Wil vooral graag weten of het zinvol is zo door te gaan als ik nu doe, en wat ik eventueel kan verbeteren. Wordt vervolgd!

Verder, weet niet of jullie dat al eens hebben gedaan, maar deze tip kreeg ik van een kraamhulp: föhn je kindjes eens droog! Ik heb het geprobeerd, en de mijne vinden het ronduit geweldig! Ze worden er zo totaal ontspannen van! Ik houd mijn ene hand dan op het lijfje, zodat ik kan voelen of het niet te warm is, met de andere föhn ik. De combi van aanrakingen en de warmte vinden ze echt heel lekker (hihi, zou ze bijna iedere keer als ze ontroostbaar zijn in een badje stoppen, wat ze op zich al lekker vinden, om ze daarna droog te kunnen föhnen ;)! Dat is voor mij ook echt genieten, èn ze worden ook nog eens echt goed droog!

Tot zover weer, kom later weer even terug! Fijne dag!

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Dais: wat fijn zeg dat Fenne zo rustig was/is! Klagen helpt ;) Lekker dagej gehad?

Marian: wat een spannende ticker heb jij! :) ;)

Licrys: ja, having twins can be quite an adventure ;)

8. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen,

@Licrys,en hoe was het gister met de lactatiekundige?

@Noor,ja nog steeds hoor,alleen gisteravond van fles tot fles alletwee constant gehuild :cry:
    Verder gaat het hartstikke prima :thumup:
    En met jullie,en de voorbereidingen?

Ik had gister zo'n hoofdpijn(en nu nog)en was zo moe,het voelde of ik ieder moment kon instorten dus ben ik om 21.00u naar bed gegaan en heeft mn schatje om 23.00u ze alletwee de fled gegeven,lief he,ik heb niks gemerkt of gehoord,wat lekker!

Wat een miezerige dag vandag,bah bah!
    Ff een vraagje nog,hoe doen jullie boodschappen zonder man en met kids?
    Past niet alletwee in een karretje toch?

xxxDais..

9. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Kampen
    @Noor, je bent de eerste die het hier (tussen de tweelingmama's) opvalt, was al benieuwd hoe lang het zou duren.... :) Het is best weer spannend, maar we staan er vrij nuchter in, vorige keer duurde het 15 rondes, dus ik reken eigenlijk niet op een snelle zwangerschap.

@Daisy, Ik ging altijd met kinderwagen voor me uit en kar achter me aan boodschappen doen als ik veel moest hebben en ik kon de kinderen niet thuislaten. Voor de 'dagelijkse' boodschappen zette ik een mandje op de wandelwagen. Ik ging meestal dus elke dag boodschappen doen, niet goed voor je portemonnee maar wel goed voor de frisse lucht en de beweging! Ik ben daar nu wel vanaf gestapt, nu zet ik er een in het zitje van de kar en de ander in de kar (netjes om en om) en de boodschappen om ze heen en bovenop ze.. :)

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Marian,ik had het idd ook nog niet gezien,wat leuk joh!
    En wat spannend weer heh!
    Ja dat was eigenlijk mn probleempje,het is zo'n rotweer dus ik wilde eigenlijk met de auto gaan maar dan 1 MC in het zitje staat niet echt stevig volgens mij...

11. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Kampen
    Nee, mc in het zitje lijkt mij ook niet echt wat.. Heb het nooit geprobeerd, vin het te eng! Maar hebben ze bij jullie geen wagentjes met een mc erop? Dan kun je daar een van de meiden in droppen en miischien past er dan nog een mc in de kar? Of anders een vriendin bellen en vragen of ze meegaat, dan kun je met twee karren of haar in de auto laten zitten met de meiden en zelf even door de winkel sjesen... Succes in ieder geval!

12. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Marian wat leuk dat jullie voor een derde (of derde en vierde, hihi) gaan. Ik had het al zien staan maar nog niet gereageerd. De meiden liggen nu weer lekker op bed dus even rust in de tent.

Alleen winkelen met twee baby's blijft toch lastig, als ze wat groter worden, wordt het allemaal wat gemakkelijker. Ik ga meestal voor kleine boodschappen met de buggy en 1x per week gaan we met samen de grote boodschappen doen. We hebben dan elk een kar met een kleine in het zitje en Djuna loopt er naast of zit in de kar. En dan zie je de mensen kijken, goh zou het een tweeling zijn? :rolleyes:

13. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Wat een heftige verhalen allemaal zeg....het föhnidee ga ik iig onthouden!

Wij zitten nog steeds in Otterlo...begin nu alleen wel te balen van het weer. Het regent niet de hele dag, maar het is zeker niet de hele dag droog :) ! We gaan zaterdag naar huis, vanaf dan wordt t geloof ik beter :evil: ....

Ik begin het nu, sinds een paar dagen echt zwaar te vinden. Voordeel is wel dat ik veeeeeel minder last van brandend maagzuur heb(zouden ze een beetje ingedaald zijn?)

Ben (mede door de vakantie)al 3 weken niet op controle geweest en moet over een week....ben benieuwd hoe ze gegroeid zijn in die 4 weken...

Hee, de zon komt door....ff buienradar kijken tot wanneer!

Tot gauw!
    xxx

14. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Ik ga ook meestal voor de kleine boodschapjes met de wandelwagen of ik of mijn vriend even met de auto alleen. Ca een keer per week gaan we samen met de auto voor de grote boodschappen, doen de baby's dan in een buikdraagzak en dat is heel handig, niet het gezeul met de MC's en je hebt je handen en kar vrij. We hebben de zakken sowieso standaard in de auto liggen, als we dan ergens zijn geweest (op bezoek of naar het CB of iets dergelijks) kunnen we altijd nog even snel langs een winkel of zo rijden. En de jongens vinden het ook heel leuk in de draagzakken.

@tal: hoop dat je toch nog een leuke vakantie hebt ondanks het flutweer!

@marian: succes!

@FunnyMe: Wat een bevalling zeg, geniet nu maar lekker van de kleintjes.

@Noor:nog even aftellen

@Lycris: ga ik zeker proberen met die fohn, goede tip.

Fijn trouwens om te horen dat alle jonge tweelingmoeders het soms even niet meer weten, voel je je niet zo alleen. Heerlijk dat ik hier op de website terecht kan!Thanks!

15. Even snel vanaf mijn werk. Ik moest heel wat bijlezen omdat ik een paar daagjes naar Spanje ben geweest.
    Ik wil iig FunnyMe van harte feliciteren met de geboorte van haar 2 wondertjes! Wat een bevallingsverhaal zeg. Hoe voel je je nu?

16. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Tal lekker even zo'n weekje weg, wel balen van het slechte weer. Het begint voor jou ook al op te schieten, het aftellen kan beginnen.

Mc lover die draagzakken zijn inderdaad ook ideaal. Je kunt ook 1 baby in de draagzak doen en de ander in de mc van de boodschappen kar of de mc in de boodschappen kar zetten. Zo kun je toch alleen boodschappen doen.

Essie lekker even een paar daagjes Spanje. Hadden jullie daar een beetje mooi weer?

Ik kwam nog een foto tegen van de de meiden samen in bed. Toen ze de eerste maanden bij ons op de kamer lagen, lagen ze zo samen in hun bedje. Vanaf dat ze doorsliepen sliepen ze op hun eigen kamertje elk in hun eigen bedje.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tal: Tja idd ik hoop dat jullie toch nog een paar leuke daagjes hebben hoor! En dus niet zo nat! haha!

FunnyMe, Tjonge wat een verhaal zeg! Poeh! Is alles goed daar? Met de meisjes en met mama (en papa ;) )? Ik hoop het hoor! En hoe is het met je borstvoeding? Al lekker op gang gekomen? Nou geniet van je meisjes hoor!

Daisy, [​IMG] dikke knuffel! Het is idd niet altijd even makkelijk he? Hoe gaat het nu met die meiden en hun mama? Ik hoop dat je je weer wat beter voelt! Winkelen, tja ik ga dus gewoon niet alleen met die twee winkelen. Als er hier een winkel in de buurt was kon ik wel lopen en dan mandjes op de kinderwagen zetten, maarja de eerste winkel is hier 15min rijden met de auto vandaan! Dat ga ik dus echt niet lopen! Dus of 1 van ons gaat alleen boodschappen doen of we gaan samen (met zn vieren dus). Dan zetten wij meestal de maxi-cosi op het brede stuk van de winkelkar, dus een stukje erin gezakt en dan kan je bij het handvat van de kar, de maxi-cosi aan de beugel vasthouden. En zo gaan wij door de winkel. Die karretjes met die zitjes erop vind ik niet zo fris haha! Al die kwijlende baby's en dan moet ik daar die van mij in leggen, dat vind ik :( haha!

Licrys, hoe is het gegaan met de lk? Heeft ze je kunnen helpen of advies kunnen geven? Ik hoop voor je dat je er echt wat aan hebt gehad. Hmmmm, dat droogfönen, nog nooit gedaan, ik wikkelde ze in een doekje dat het eerste nat eraf is dan een nieuwe droge doek en dan ging ik lekker even zitten knuffelen, waren ze zo droog haha! Tegenwoordig doen we hetzelfde, alleen dan met een heerlijk groot badlaken waar ze helemaal in verdwijnen ;)!

Marian, succes! haha! Ik had het idd ook al gezien, maar uhm tja ben blond, dus wist niet of ik hem goed begreep :oops:. Maar oke, ik begreep hem achteraf dus toch goed! :D

Noor, het begint al echt op te schieten bij jullie joh! Nog maar eventjes en dan FEEST! \:D/

Verder met iedereen alles goed?
    Liefs, Hanneke!

18. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    hier nog steeds flink ziek! saampjes met ezra op bed samen overgeven..
    raine en vasco zijn weer helemaal beter en islay ook. voordeel van die kleintjes ze zijn snel heftig ziek maar ze zijn er ook snel weer beter.

ik ben echt zo slap maar voordeel is wel dat mn figuur weer wat in de originele staat is. hoe is het met jullie buikje na de zwangerschap?

ik wil gewoon weer lekker in mn normale spijkerbroek, morgen toch nog maar eens een poging ondernemen om een spijkerbroek te halen, net tegen beter weten in mn oude broek geprobeerd maar krijg het er echt niet ingepropt! dus als ik me een beetje mens voel dan ff naar de stad..

wij krijgen zo weer visite...zat ik net op te wachten! des te eerder ben ik er vanaf

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja motormuisje, ik heb het wel gelezen, maar vergeet te reageren.
    Heel veel beterschap voor jullie allen! Hmm en dan ook kraambezoek, lekker is dat! Buikje, in de kraamweek kon ik mn eigen broeken weer aan, en nu met het beginnende buikje nog altijd! Jij winkelse! haha! Hoop dat het je dit keer beter vergaat dan afgelopen keer ;) !

20. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Goed nieuws, had gister controle en een van de beebs was al 1500 gram met 29 wk en 2 dagen en de ander 1250 gram. Ze groeien dus heel erg goed en alles was goed met ze. Ik lag een uur aan de CTG en alles helemaal rustig, geen enkele contractie.
    Wel was de baarmoederhals verder verkort van 35 mm naar 29 mm. Maar ik hoef niet meer alleen maar op bed te liggen, ook wel een beetje lopen. Alles alleen langzaam. Ik kreeg namelijk overal pijn van het liggen. En ik heb een verwijzing voor fysiotherapie omdat mijn rug en heup helemaal vastzitten van het liggen.
    Gelukkig dus niet terug naar het ziekenhuis, was ik erg bang voor..

Share This Page