Over het boodschappen doen,er zit dus niks anders op dan te lopen of te wachten tot mn schatje thuis is dan kan ik ff alleen,zo hebben we het van de week ook gedaan,en als we grote boodschappen moeten hebben dan passen opa en oma op,heerlijk! @Tal,wat fijn dat het maagzuur minder is geworden joh,das echt zo vervelend heh,ik kon zelfs geen soep meer eten zo'n pijn deed dat. Het weer wordt idd beter nu ja,ach kan je thuis nog lekker genieten! Goede reis naar huis! @MC Lover,das idd wel handig ja die zakken. Zal er ook ns over na gaan denken! En ja is toch een uitvinding heh zo'n forum Heerlijk dat je ervaringen uit kan wisselen! @Sascha,wat een schattige foto zeg,toen waren ze nog klein heh @Essie,hoe was het in Spanje? @Maaike,wat een goed nieuws meid! En fijn dat weer ff uit bed mag zeg maar wel rustig aan doen heh! @FunnyMe,hoe gaat het met jullie? @Audrey,en hoe ist met jullie? @Bolbuikje,hier gaat het helemaal super!Thanks for asking! De meiden zijn helemaal omgedraaid,ze doen het zo goed!Alleen s'avonds krijgen ze om 19.00u de fles en dan huilen ze allebei tot de volgende voeding,we hebben geprobeerd om ze te laten uieln in de hoop dat ze in slaap vallen aar dat doen ze dus niet,dus nu halen we ze er na een 15min ongeveer weer uit en houden ze bij ons en dan is het goed,zo lief.. Hoe gaat het met jou/jullie? En heb je kwaaltjes rondom je zwangerschap? @Motormuisje,heh bah nog steeds ziek! Dat is idd wel weer een voordeel ja,ik wil ook ziek zijn,hahahh,nee flauwekul. Mijn buikje(zeg maar buik) zit er nog steeds,ik was in totaal 25kg aangekomen en er zijner nu 21kg af,mar ik voel me nog zo flubberig Komt wel goed! Jullie beterschap hoor! Nou gister wezen shoppen,dametjes mee,oma mee,gezellig! Dat vinden ze heerlijk om te wandelen maar owee als we stil stonden,hahaha... Ik had een vest,een spencer,een broek,en 2 truitjes maar HET PAST NIET! De broek(maat 42) zit te strak en wat ik erop had gekocht dat kan ik gewoon niet meer hebben(misschien komt het nog)dus ga ik dat hele setje terug brengen,helaas... Voelde wel heerlijk hoor,helemaal in het nieuwe,nieuwe schoenen erbij,lekker geurtje,make-up Ik had vanochtend het CB gebeld omdat Fenen overal bultjes heeft en,ze zeiden dat ik as dinsdag langd kon komen maar nu belde onze wijkverpleging net en vroeg hoe het ging en nu komt ze om 15.00u ff langs om te kijken,superfijn joh! Nou dat was wel weer ene verhaal zeg maarja ik heb nu de tijd met zulke lieve kindjes Fijne dag!
Hoi dames, Bedankt voor het vragen naar mijn tripje naar Spanje. Het ging super goed! 1e dag Barcelona, waar het gelukkig niet te warm was, maar na zo'n hele dag lopen was ik natuurlijk helemaal kapot en hebben we de rest van de dagen heerlijk rustig aan gedaan en alleen maar op het strand gelegen, waar het gelukkig ook niet te warm was. Nog ff een buikfoto op het strand gemaakt die jullie op mijn site kunnen zien. Ik ben echt in een paar weken tijd mega gegroeid! Wat alleen nu wel tegenvalt (opeens, echt alles gaat zo snel) is dat mijn lichaam niet meer zo wilt. Alles gaat in een super langzaam tempo, mijn buik zit in de weg (aai, ik wilde zo graag zwanger worden en nu zeg ik dit...), bukken lukt bijna niet meer en mijn buik en benen doen af en toe pijn. As maandag ga ik naar de bedrijfsarts, want hele dagen werken wordt echt te veel. Ik wil niet klagen omdat ik zoeiets heb van: je moet nog zo lang, het wordt vast nog wel erger, maar ja gewoon doorgaan en de signalen van je lichaam negeren is ook niet goed denk ik. Konden jullie gewoon tot het eind blijven doorwerken of zijn jullie ook eerder minder gaan werken of zelfs gestopt met werken? Oja, nog even over de ouderschapsverlof en jullie hadden gelijk: voor een 2ling krijg je gewoon 2x ouderschapsverlof.....nu het nog aankaarten op mijn werk. @motormuisje: voel je je alweer wat beter? @daisy: balen van die kleding. Ik weet precies hoe je je voelt want wat jij nu meemaak, daar maak ik me nu al druk om. Maar ja, zo gek lang geleden is het niet dat je bent bevallen en nu al 21 kilo eraf van de 25 is volgens mij heel erg netjes! @maaike: Fijn dat alles goed was. Nu hopen dat de fysiotherapie gaat werken voor je rug en heup
@ essie mooie buik hoor, heb ff gespiekt! en luister naar je lichaam hoor genoeg is genoeg! suc6 op je werk @ daisy jammer van je kleding. maar gelukkig kunnen wij vrouwen ook blij zijn met schoenen en prulletjes. hier ook een echte schoenen freak! tot grote ergernis van manlief. maar de mannen zijn in de minderheid, een huis vol girl-power! ik heb broeken! heb wel de hele winkel aan gehad maar eindelijk!dus maar gelijk 2 gekocht ik kon niet kiezen! ik stond vanmorgen op de weegschaal en werd er helemaal blij van! 54 kg dus is al meer dan 25 kg van de 30kg extra af! dus vond het wel ff tijd dat ik me op broeken kon trakteren..mn diva's mee en lekker shoppen, kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. iedereen is er helemaal weg van. iedereen hangt ook echt over die wagen heen, kom geen meter vooruit ik ben ook beetje buikspieren aan het trainen, dus het word steeds een beetje strakker! over een maandje strak in bikini op vakantie hahahaha jaja dames ik durf te dromen! geniet van het weekend! ik ga eindelijk weer eens in bad!heb dat zo gemist...
@ Essie: is goed dat je het aangeeft op je werk. Ik ging maar door en denk dat ik door de stress de vroegtijdige weeen kreeg met 27 weken en nu dus al twee weken helemaal platlig... dat is het ook niet waard. Ik had het ook dat in die periode mijn buik ineens zo snel groeide. Nu ook ineens, maar ja, wat wil je, een van de beebs groeit gewoon 200 gram per week en die ander zo'n 150 ofzo..
Hoi, allemaal allereerst degene die zwanger zijn van een tweeling van harte gefeliciteerd! Ik heb ff een vraagje, Mijn moeder heeft een tweeling(tweeeiig) mijn oma was van een tweeling ook tweeeiig, mijn moeder kreeg zelf ook tweeling(ja, idd tweeeiig) aan mijn vaders kant komen ook tweelingen voor, in de familie aan mijn vriends kant komen ook tweelingen voor, nu ben ik wat ouder(32) dus heb ik ook meer kans op een tweelingzwangerschap volgens de statistieken(Pff heb in geen enkel meegelopen, maar goed) Hoe erfelijk is het nou allemaal? Is het gebruikelijk dat het een generatie overslaat of hoe zit dit, voor de duidelijkheid, ik ben niet zwanger(of ik heb mijn ei al gehad, maar dan nog) Ben benieuwd naar jullie reacties/ervaring Alvast bedeankt!
Meiden even een vraagje..? Kan het zijn bij de aanleg van een tweeling zwangerschap dat het ene eitje eerder innesteld dan het andere eitje..? Bij mijn echo waren 2 vruchtzakjes te zien 1 was er leeg en de ander zat een klein vlekje in wat duidde op een zwangerschap van 6 weken. Volgens mijn berekening had ik nu 8 weken moeten zijn. De gynaecoloog zei dat ik rekening moest houden met een miskraam maar dat er ook een kans bestond dat het een prille zwangerschap is. Ik ga ervan uit dat het mis is, maar probeer toch nog een beetje moed te houden.
Hee meiden, Ik kom wel af en toe lezen maar heb nog niet gereageerd. Het gaat hier super! (oke heb wel last van mn mega-aambei en de schaafwond, maar van de hechtingen geen last) De meiden doen het hartstikke goed! En ook het kolven gaat goed. Ik kolf ongeveer 4 a 5 keer per dag min. 400 cc. Dus das heel goed. Ik loop flink achter op de site, maar er staan wat fotootjes op www.kleintjevandegeest.tweelingsite.nl
FunnyMe, wat een prachtige kindjes zeg! Echte poppetjes! Geniet er maar lekker van! Kolven klinkt goed hoor!
Hallo allemaal, af en toe heb ik hier al wat meegelezen en ik heb ook gezien dat er een behoorlijk groep 'insiders' is. Hopelijk mag ik toch ook een beetje meepraten. Zoals te zien is aan m'n banner ben ik 25 weken zwanger van onze tweeling. We weten het geslacht, maar houden dat nog even voor onszelf. Tot nu toe is alles altijd goed gegaan. Alle echo's zijn steeds goed, ze groeien goed, bewegen goed, maar toch bekruipt me nu de onzekerheid. Daar heb ik geen échte aanwijzingen voor. Het is al vanaf het begin dat ik de kindjes ging voelen dat het meestal maar één kindje is dat ik heel duidelijk voel. De ander blijft bij plopjes. Maar nu ga ik toch twijfelen; is dit wel goed? Is er iets mis met het 'rustige' kindje? Groeien ze nog wel goed? 1 september is mijn volgende controle pas weer en ik wil niet overdreven bezorgd zijn, dus wacht ik daar braaf op. Herkent iemand dit?
Hoi Jipper Iedereen is welkom dus ook jij. Noor alvast gefeliciteerd met de jongens.Hoop dat ze het vandaag een beetje naar hun zin hebben.Maak er maar een leuke dag van. Groetjes Jo
Hoi Jipper, ik ben bijna 3o weken nu, bij mij beweegt het ene kindje ook veel meer, echt een extreem verschil. Ik houd het op een verschil in het karakter. de een is een druktemaker zoals ik, de ander relaxed zoals mijn vriend. De rustige groeit het hardst en ik heb heel veel controles en alles is altijd goed.. Niet te druk maken hoor!
hier had ik ook 1 adhd-er en 1 extreem rustige in de buik en zo zijn ze nog steeds! ik had het bij de 1e 2ling dat ik zo'n beetje in elkaar geschopt werd van binnen uit en dan nog in stereo ook. en die stuiteren ook nog steeds dus het zal iid zijn zoals maaike zegt het karaktertje zijn niet te druk om maken
@FunnyMe,ik heb ook ff gespiekt naar je prachtige kids! Wat een schatjes zeg! Fijn om te horen dat alles zo goed gaat meid! Geniet er van! @Jipper,hier ook hoor,1 rustige in mn buik en 1 die flink schopte,alleen bij ons is het nu echt omgedraaid de 1 die zo druk was(Linne)is nu heel rustig en Fenne die zo rustig in mn buik was is nu echt heel erg druk?Maak je iet al te druk meid en probeer van je bijzondere zwangerschap te genieten.. Hier zijn de meiden zo snotverkouden,zo sneu zeg,we zijn nu bezig met neusdruppels,het komt al iets los.. Verder doen ze het nog steeds hartstikke prima! Geweldige meiden zijn het Fijne zondag!
Bedankt voor jullie reacties. Het is voor mij allemaal nieuw natuurlijk, maar het is goed om te lezen dat de meesten eigenlijk een rustig kindje en een druktemaker hebben. Ben heel benieuwd of je daar straks, als ze geboren zijn, ook nog verschil in zien. Het is wel iets heel bijzonders zo'n tweelingzwangerschap. Eigenlijk kun je er met 'eenlingouders' niet zo goed over praten merk ik. Gelukkig heb ik 2 collega's met een tweeling, dus de ervaringsdeskundigen zijn dichtbij. Maar ook zij hebben natuurlijk hele verschillende verhalen. Je moet het toch zelf ervaren. Hoe vinden jullie het zwanger zijn van een tweeling? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar merk wel dat ik het af en toe helemaal niet zo leuk vind als ik vooraf gedacht had. Je hoort altijd van die 'romantische' verhalen en mensen roepen dat je 'ervan moet genieten', maar dat lukt soms echt niet. Ik wil ook nog veel meer dan ik kan en maak me over alles zorgen. Pfff...die onzekerheid is nog het ergste... @Maaike1982; wat grappig... Fijne periode om jarig te zijn hè? Hoe verloopt jouw zwangerschap? Je krijgt direct een 'Koningskoppel' zie ik. Super!
Hoi Jipper, We lopen bijna gelijk op! En ik heb ook een druk kindje en een veel rustiger kindje. In het begin maakte ik me daar ook zorgen om, maar ze groeien allebei goed dus maak ik me geen zorgen meer. Ik kan ook minder dan ik nog zou willen, maar ja het is niet anders. Wat ik wel moeilijk vindt is dat mensen het vergelijken met hun eigen 1-ling zwangerschap en dat ik dus (via het roddelcircuit, dus achter mijn rug om) dingen te horen krijg waar mijn haren recht overeind van gaan staan, vooral nadat wij zoveel moeite hebben moeten doen om zwanger te raken. Maar hier kan je lekker je hart luchten en merk je dat je geen aansteller bent. Ik was heel erg onzeker in het begin, maar na nog een echo met 16 weken te hebben gehad is die onzekerheid voor een heel groot gedeelte verdwenen. Waar maak je je dan zoveel zorgen om? Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik me zorgen maak om een evt. vroeggeboorte, vooral omdat ik het gevoel heb maar door te moeten gaan. maar morgen ga ik naar de bedrijfsarts en ga ik daar ook wat aan doen.
ik kreeg ook van alles naar mn hoofd geslingerd en dan te bedenken wat ze allemaal wel niet over me gezegd hebben achter mn rug. mensen komen nu al gewoon op me af om te vragen of mn twin's allemaal natuurlijk zijn!?!?!? WTF? mensen moet je laten praten lekker genieten van je 2 frummels in je buik en wij allemaal hier hebben dubbel geluk! maar ik had bij mn eerste zwangerschap (1ling) een super zwangerschap. had nergens last van. niet misselijk had alleen moe. en dat ik zwanger was van de eerste 2ling een verschrikkelijke zwangerschap! echt horror! ziek, ziek en nog eens ziek! en dan verschrikkelijk onzeker over hoe alles zou gaan. iedereen riep ook steeds oooow jij gaat het druk krijgen. en tuurlijk krijg je het druk dubbele flessen dubbele luiers, maar je krijgt dubbele liefde terug. en als je gezinnetje 1maal de draai heeft is het 1 geoliede machine! en draai je nergens je hand meer voor om!
ik hoor niet (nog?) niet thuis ik mag volgende week terugkomen te zagen twee vruchtzakjes maar was nog te klein en niet goed te zien..dus even afwachten.. Ik heb al een buik niet normaal hoor mensen schatten me al 15-16 weken zwanger.. maar goed ik houd jullie op de hoogte wat denken jullie van de echo?
@ Jipper. ik vind het ook heel zwaar. Heb ook geen vergelijkingsmateriaal, maar ik ben van mezelf behoorlijk tenger en vind het lichamelijk heel zwaar. Eigenlijk al vanaf het begin. Met de kids is alles wel heel goed gegaan, dus dat is wel fijn. Maar er heeft wekenlang een zenuw bekneld gezeten onder mijn ribben en toen dat eindelijk over was heb ik me maar 1 week goed gevoeld. Toen kreeg ik weeen met 27 weken en 2 dagen. Sindsdien lig ik plat en aan de remmers. Eerst in het ziekenhuis en nu thuis. Door het liggen heb ik heel veel rugpijn, spierpijn etc. Ik zal blij zijn als ik een paar maanden verder ben moet ik zeggen. Morgen ben ik 30 weken en heel blij met dat getal.. ja hoe langer in de buik hoe beter. En ze groeien heel goed met 29 weken en 2 dagen was de een 1500 gram en de ander 1250. Wat voor ons lastig is, is dat we ergens in september nog van Zwitserland naar Nederland gaan verhuizen. Wanneer precies het verhuisbedrijf komt weet ik nog niet. Wel hebben we sinds vorige week een huis, pak van mijn hart. Gelukkig heb ik nu familie over de vloer die alles voor ons aan het inpakken is en die er ook voor gaan zorgen dat alles in ons nieuwe huis komt. De babykamer.. die ik dus nog steeds niet heb kunnen inrichten staat bij mijn ouders. Maar goed, het komt allemaal wel goed. Ik heb besloten me er niet meer druk om te gaan maken. Als het met mij, vriend en allerbelangrijkste, de kids maar goed gaat. @ motormuisje: ik vroeg jou laatst iets over 1-eiige en 2-eiige tweelingen maar ik bedoelde niet of het natuurlijk is gegaan hoor! Ik bedoelde toen dat, voor zover ik weet, een 2-eiige tweeling erfelijk kan zijn en een 1-eiige tweeling eigenlijk spontaan komt. Omdat het eitje zich spontaan deelt. En de dubbele eisprong erfelijk bepaald kan zijn. (ik heb dat heel vaak) En omdat al jouw tweelingen zo op elkaar lijken vroeg ik me af of ze allemaal 1-eiig zijn. Want ik las laatst dat dat een kans was van 1 op 16 miljoen om 3 keer een 1-eiige tweeling te krijgen. Er is nu in Belgie een vrouw voor de derde keer zwanger van een 1-eiige tweeling. (ja ik ben een nieuws en informatiefreak... haha). Dus ik bedoelde dat niet onaardig hoor. Ik kreeg ook wel stomme opmerkingen. Een vriendin van me vond abortus niet verkeerd. Omdat het geen geplande zwangerschap is en ik een rotjaar achter de rug had en eigenlijk even op adem moest komen. (nou die zwangerschap heeft mij zo ontzettend de positieve kant op gestuurd!) En ik kreeg ook opmerkingen als: 'arme kinderen'. En toen ik met 9 weken naar Thailand op vakantie ging, wat ik al had geboekt voor ik wist dat ik zwanger was, kreeg ik ook allemaal vervelende opmerkingen. Alsof ik mij niet verantwoordelijk voel ofzo! Ik handel alleen maar naar wat het beste is voor de kindjes. Het liefst sta ik nu ook op en ga ik naar buiten, maar ja, als ik nu nog een paar weekjes investeer is het alleen maar goed voor die twee..Ik laat de mensen gewoon lullen, ik weet zelf dat ik de dingen goed doordenk en sta altijd achter mijn eigen (en die van vriend) beslissingen. Zo kom je wel erachter wie je echte vrienden zijn.
@maaike het was niet mn bedoeling om je aan te vallen helemaal niet, moet ook eerlijk zeggen dat ik die vraag van jou niet heb mee gekregen hahaha sorry maar hier nu 2x 1eiige 2lingen en 1x 2 eiige en 1x 1ling hahahah dit word een rotzin! en alles is spontaan we hebben gewoon 3x dubbel geluk gehad. maar waar ik gister op doelde dat mensen roddelen over je, en dan op de manier recht in je gezicht sow jij hebt echt je handen vol! en achter je rug dat kan ze vast niet aan, nog even en ze is overspannen! en als ik met mn dikke buik lekker rond liep en ze wisten dat het weer een 2ling was dan hoorde ik ze fluisteren dat kan nooit natuurlijk 3x een 2ling. maar ik ben echt het levende bewijs! en dat keavy en islay op elkaar lijken als een 1 eiige twin op de foto klopt maar ze krijgen nu echt uiterlijke verschillen islay wordt echt wit qua haar en keavy donker. ik heb zelf ook een zusje van 15 die een tweelingzusje van me zou kunnen zijn hele sterke vergelijking en ik heb dat zelfde bij mn moeder ook hele sterke vergelijking. ik deel de goede genen uit hahahahah liefs