Hoe oud zijn jouw kids eigenlijk? Ja je bent echt het levende bewijs dat het echt kan. En mensen hebben altijd wel wat te zeuren. Ik heb nu al echt heel sterk: niemand hoeft zich met mijn kids te bemoeien, mijn vriend en ik zitten op 1 lijn qua ideeen wat betreft opvoeding en dat is belangrijk. Iedereen die zelf een mening klaar heeft houdt maar gewoon z'n mond.
heel goed dat jij en je vriend op 1 lijn zitten echt houden zo. hier verschilt het nog wel eens ik ben heel streng en als john dan thuis is dan is het van papa mag het hahaha! maar das meer omdat hij dan vind dat het dan ff mag omdat hij thuis is! maar voor de rest ben ik de baas hahaha ezra is net 7 geworden, vasco en raine zijn 3, islay en keavy zijn 1, de kleinste muppets bijna een maand hahaha. binnen 7 jr 7 kids er zijn er niet veel die me dit nadoen. is hier nu echt een gekkenhuis. het normale leventje is weer begonnen, ezra lekker naar school,vasco en raine naar peuterclub, ik ben licht begonnen met trainen maar dat valt me zo tegen! ezra is helemaal aan het aftellen voor de vakantie( ik stiekum ook! ff geen bezoek enzo)
Ik denk dat Peter bij ons de strenge wordt, uiteindelijk. Maar wat ik zo fijn vind is dat hij heel erg consequent is. Hij is opgeleid als basisschoolleraar, echter nooit in het onderwijs gewerkt, 1001 sportopleidingen gedaan, toen sportinstructeur bij de landmacht en hij werkt nu met astmapatienten als sporttherapeut. Ook met kinderen. En als ik hem dat zie doen weet ik zeker dat ie het geweldig gaat doen als vader. Hij kan zo goed met kinderen omgaan en hij is best streng maar ze zijn daardoor dol op hem want ze weten precies waar ze aan toe zijn. Echt hij heeft zelfs onze twee konijnen helemaal zindelijk getraind en consequent vanalles geleerd haha. Ik denk dat hij als opvoeder uiteindelijk consequenter is, maar in de basis denken we heel erg hetzelfde en ik ben daar wel blij om. Veel kindjes ja in 7 jaar tijd! Terwijl jij maar 1 jaar ouder bent dan ik ben. Wat voor training doe je trouwens? Ik kan amper wachten om straks na de bevalling weer lekker te trainen en vooral om weer strak in het pak te komen. Ik heb gelukkig nog geen striae op mijn buik, dat was toch wel altijd mijn trots mijn platte buik, maar ja, dat kan nog gebeuren. Hoop het niet. Ik heb vooral weer zin om te gaan hardlopen. Maar dat zal nog wel even lastig zijn als ik borstvoeding ga geven, want normaal heb ik weinig borst en dat is prima als ik hardloop. Maar toen ik al een beetje meer borst kreeg begon het pijn te doen. Verder heb ik in mijn nieuwe woonplaats een leuke sportschool gevonden met kinderopvang. En dan hoop ik dat de kilo's er snel weer afgaan. Ik weet alleen niet of ik nou een keizersnee krijg of niet. Als ik uiteindelijk toch nog in Zwitserland beval dan waarschijnlijk wel. Toen ik laatst in het ziekenhuis lag zeiden ze: als ze nu komen dan halen we ze met de keizersnee. (zal het meisje van balen, die heeft zich al sinds week 18 bij de uitgang geparkeerd Dat doen ze hier toch snel. Ik weet niet waar mijn voorkeur naar uit gaat. Aan de ene kant jammer van mijn buik en het herstel duurt langer. Aan de andere kant had ik nog geen jaar geleden door een snowboardongeluk een stabiele bekkenbreuk... het lijkt me erg pijnlijk bij een bevalling omdat het nog wel gevoelig is. We zien het wel. Ik ga morgen eens bellen met een ziekenhuis in mijn nieuwe woonplaats en daar voor de zekerheid een controleafspraak plannen.
Trouwens, zijn er meer zwangeren die zo slecht slapen. Sinds een paar dagen lukt het amper. Ik heb nu wel zo'n worst, voedingskussen ding en daarmee manouvreer ik me in houdingen die meer aangenaam zijn. Maar toch. En er is niet echt een reden. Ja ik kan niet meer zo goed op mijn rug liggen omdat ik heel veel rugpijn heb van het liggen.. lig nu al bijna 3 weken plat. Het zit onderin rechts en mijn rechterbeen doet nu ook heel erg pijn. Maar als ik op de ene zij ligt dan begint de ene beeb onwijs te trappen en andersom ook. Nou gaat het wel beter met dat kussen, dat leg ik dan om/onder de buik. Maar ik lijd verder denk ik aan slapeloosheid. En ik snap niet zo goed waarom want ik ben wel heel moe 's avonds. Gelukkig woensdag fysiotherapie, ik zit helemaal vast en ben onwijs stijf ook. Ik mag nu van de gyn wel een beetje bewegen en stukjes lopen. Maar ik durf ook niet teveel te doen want ik wil ze nog een paar weken binnenhouden.
niemand een mening over onze echo? de echoman dacht 2 zakjes te zien maar ik moet dus nog terugkomen voor definitief..
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen imd, over die echo...denk dat je nog even geduld moet hebben! Bij mij zagen ze met 8 weken duidelijk 2 zakjes....je hebt inderdaad een beste buik zeg ! Hoe gaat het met alle (a.s)tweelingmama's? Sterkte met het liggen, Maaike, gefeliciteerd met de dertig weken! Ik hoop dat ze lekker nog een paar weekjes blijvenzitten en nog even doorgroeien(gewichten klinken mooi trouwens!) Motormuisje, wanneer gaan jullie precies op vakantie?
Hey hoi meiden, ik kon jullie niet meer vinden Hier alles oke,zo naar het CB om de dames te wegen,ben zeer benieuwd! Donderdag naar de manueel therapie voor Fenne's voorkeurhouding,ook weer ff spannend! Hoe is het hier verders? Dikke kus!
Kon het hier ook al niet meer vinden, zijn we verplaatst ofzo? @Daisy: spannend je zal zien dat het meevalt. Die van ons gaven de eerste keer bij de osteopaat geen kik, en de vorige keer gilden ze alles bij elkaar @bolbuikje: thanx voor de BV tips. ga zo met de jongens even het dorp in als het droog blijft. groetjes
He meiden, Alweer een tijdje geleden, maar ik ben nog steeds erg moe, dus vaak bleef het bij lezen en niet reageren. Gisteren weer naar de gynaecoloog geweest. Ik weet niet of de controles wat nuttiger worden als je verder in je zwangerschap zit? Nu heb ik het idee dat hij me als tijdverspilling ziet ofzo, omdat de echo vliegensvlug gaat (alleen kijken of er hartactie is) en ik alleen het antwoord 'dan moet je meer rusten' krijg op de vraag of het kwaad kan dat ik al wat harde buiken heb. De controle is verder ook niet bijzonder, meestal sta ik binnen 5 minuten weer buiten. Mijn bloeddruk was trouwens aan de lage kant, mijn onderdruk was 51. En mijn ijzergehalte was niet echt hoog, daar heb ik nu ijzertabletten voor gekregen. Beide dingen kunnen wel mijn vermoeidheid verklaren. MC Lover, volgens mij hebben ze helemaal onderaan een groep 'clubs' aangemaakt, waar we nu zijn geplaatst. Imd, je hebt inderdaad al een aardige buik, die had ik ook zo snel deze zwangerschap, maar dat zegt niks over een eenling/meerling, aangezien je baarmoeder nu nog erg klein is. Op de echo zie ik ook 2 zwarte holtes, maar alleen aan de rechterkant zie ik wat wits erin. Het is ook wel erg vroeg om al een echo te krijgen, is dit met een reden? Maaike, ik heb een waterbed en hierdoor heb ik bij mijn vorige zwangerschap geen slaapproblemen gehad. Essie, hoe was het bij de bedrijfsarts gegaan? Ik moet volgende week weer terugkomen, ik heb nu al 2 uurtjes ziektewet per dag vanwege mijn vermoeidheid, maar ik hoop zelfs iets meer ziektweturen te krijgen. Groetjes Saskia
Hoi Sassie, Nou, ik heb wel 1 uurtje per dag ziektewet gekregen.....Nou ja, alle beetjes helpen moet ik maar denken. Wat jij zegt over de controles bij de gyn, ervaar ik precies hetzelfde. En als je dan met je lijst met klachten komt is het enige wat ze zeggen: dat hoort erbij. Het is dat ik zelf via de huisarts bloed heb laten prikken, anders wist ik niet dat ik een ijzer tekort had (trouwens, Noor, floradix help niet bij mij, dat slikte ik nl. al een tijdje). Morgen moet ik weer naar de gyn (na een groeiecho door een echoscopist), nu een ander, dus ik ben benieuwd naar deze controle, maar ik verwacht er niet iets meer van.
Essie, op zich wel jammer dat het maar 1 uurtjes is, maar inderdaad, alle beetjes helpen. Ik weet dat je ook recht heb op 1/8e deel van je werkdag extra pauze, dat is bij een normale werkdag ook 1 uur. Misschien dat je dan ook een uur later kan beginnen of misschien dan 2 uur eerder naar huis mag? Mijn werkgever vond het zelf geen probleem dat ik 2 uur eerder naar huis ga, maar van personeelszaken moest dit officieel geregeld worden en is de arbo dus ingeschakeld. Nu heb ik deze afspraak telefonisch kunnen doen, omdat ik anders oppas- en vervoersproblemen had. Nu was dit een vervanger en ik vond hem ook niet echt meelevend/meedenkend. Zo kon ik volgens hem niet moe zijn, omdat ik al het eerste trimester voorbij was, dus ik moest het nog maar even volhouden en dan zou het vanzelf beter gaan binnenkort. Dus ik hem even uitleggen dat ik 10 maanden geleden bevallen ben en nu zwanger ben van een tweeling en een van de complicaties bij meerlingzwangerschappen is dat je meer en langer last hebt van vermoeidheid. Met pijn en moeite heb ik dus die 2 uurtjes ziektewet gekregen met de mededeling dat dat ik een maand later wel een herbeoordeling kreeg, omdat ik dan waarschijnlijk wel weer hele dagen kon gaan werken. Nu heb ik volgende week dus niet die vervanger, maar gewoon degene die altijd voor ons bedrijf als arbo ingeschakeld wordt. Daar ben ik ook al eens geweest toen ik zwanger was van mijn zoontje, toen had ik rug- en bekkenklachten. Toen mocht ik met 24 weken al van 36 uur per week in onregelmatige diensten naar 3 x 4 uur in regelmatige diensten gaan draaien.
hoi meiden vandaag naar de gyne geweest voor een termijnecho en alles zag er goed uit,geen afwijkingen ed en mijn voorgevoel was weer juist ik zei in begin van men zwangerschap dat het 2 meisjes gingen zij en raad es : het zijn 2 meisjes joepie! het gewicht is ook goed de ene is 444gr de andere 594gr wel een redelijk verschil van gewicht eigenlijk maar de gyne zei dat ze goed zijn . nu heb ik last van bekkeninstabilisatie en dat doet geen goed voor mij. ik moet nu kine krijgen om oefeningen te doen ook veel last van bandenpijn als ik wandel dan moet ik tlekens stilstaan om uit te rusten omdat ik niet meer verder kan van de pijn. het is elke keer in men linkerzij misschien moet ik een buikband kopen zodat ik er minder last van heb. ik weet niet of het helpt? voor de rest voel ik me goed alleen veel vermoeid omdat ik nog een zoontje heb van 7m half waar ik me handen aan vol heb dus ja. binnen 3weken moet terug naar de gyne dan weten we weer wat meer he vele groetjes tinne
Noor GEFELICITEERD! De jongens alweer een jaar oud.Heb je het een beetje leuk kunnen vieren? Helaas kan ik je foto's niet zien maar misschien dat dat nog komt. Voor de rest heb ik weinig tijd om bij te lezen.Doe dat van de week wel even en dan kan ik ook wat antwoorden geven. groetjes Jo
@Noor,wat een schatjes zijn het toch zeg,heerlijk om te zien joh! En hoe was het geweest? Ze waren op het eind van de dag helemaal doodop zeker? @MC Lover,ik weet echt niet wat ze gaat doen,denk eerst voelen aan de wervels ofzo? Nja morgen weet ik meer Hoe issie daaro? @Sassie,ja daar komt zeker je vermoeidheid vandaan,helpen de ijzertabletjes? En wat betreft de ziektewet,als jij het niet trekt ga je gewoon meer uur de ZW in,moet niet afwachten hoor meis,doen! Het is voor jezelf en voor je beebjes het beste meid! Ik weet dat het moeilijk is maar ik heb er geen spijt van gehad dat ik vroeg de ZW in ben gegaan.. @Essie,en hoe was het bij de gyn? @Tinneke,geweldig 2 meiden! (ik kan het weten,hahah) Je kan zo'n band lenen bij de fysio,tenminste dat had ik toen omdat ik ook zo'n last van mn bekken had,ik moet zeggen dat het bij eht niet hielp maar iedereen is anders! Succes! Nou gister dus wezen wegen en wat dnek je,de dames wegen 9 pond Fenne weegt 4460gr en Linne 4510gr,echt helemaal keurig! Verder ben ik nu aan het druppelen met zout water voor verstopte neusjes,heb Cinababy voor de krampjes en Nutriton tegen het spugen. De krampjes zijn er nog steeds,enig idee na hoe lange tijd je het merkt? Ben er eergister mee begonnen? Krijgen ze misschien ook eerder krampjes door de Nutriton? Hoe is het verder met alle mama's? Druk druk druk? Fijne aaf!
@Noor: nog van harte gefeliciteerd met de jongens ! Hoe was de verjaardag? Gisteren naar de gyn (een andere dan ik normaal heb) geweest en hij vertelde mij dat ik in deze periode heel rustig aan moet doen omdat je kans hebt door de druk dat je baarmoedermond open gaat staan. Hebben jullie ook dat advies gekregen ronde de 25e week? Ik kan alleen niet zo rustig aan doen omdat we bijna de sleutel krijgen van ons nieuwe huis . En daarnaast natuurlijk nog werken, werken, werken.....pffff. De gyn heeft ook naar mijn baarmoeder mond gekeken en die was nog mooi dik! Sassie, ik heb het gevoel nu echt iets aan de controle te hebben gehad, maar misschien komt dat wel doordat ik nu bij een andere gyn was. Over 2 weken moet ik weer. Verder heb ik ook een groeiecho gehad en alles was weer goed gelukkig. Volgende week hebben we gratis een 3D-echo omdat ze in het zh mensen zochten om op te oefenen. Echt leuk! Hoe is eht verder met jullie allemaal? Daisy, ik las dat de meiden het super doen. Wat groeien ze snel zeg!
Hier gaat t ff wat minder. De meiden doen het gelukkig super. Dat is het belangrijkste. Ik dacht dat ik wat grieperig was, dus belde de huisarts of ik gewoon bv mocht geven met koorts. De assistente vertrouwde het niet helemaal en die heeft me langs laten komen. Om een lang verhaal kort te maken, mn baarmoeder is ontstoken. Dus veel rusten en antibiotica slikken. Ik mocht gewoon bv geven maar ze kunnen flinke krampjes krijgen en zelfs een allergie voor de ab ontwikkelen. Dus in overleg met de ha toch maar de ingevroren bv geven, en dan verder overgaan op flesvoeding. Ik vind het zo zonde dat ik nu mn bv moet weggooien. Dat is echt een heel raar gevoel. Het voelt zo dubbel, ik heb genoeg voeding voor ze, maar kan het ze niet geven. Word er af en toe gewoon verdrietig van. Maar goed dit is het beste voor Anna en Sophie. Het is niet anders.
Hoop dat het gauw goed gaat Funny me! Doe maar rustig aan, des te sneller gaat het weer beter. Hier gaat het minder... heb het gevoel dat ze gewoon niet meer heel lang blijven zitten. Fysiek kan ik dat niet echt aantonen ofzo.. bedoel, de weeen zijn niet terug.. Alleen is de buik vaker hard, voel me minder lekker.. weet het niet. Misschien is het een debiel voorgevoel en blijven ze nog weken zitten. Maar ergens denk ik dat het geen twee weken meer gaat duren. Hoop het zo dat ze zeker tot 32 weken blijven!
FunnyMe, sterkte! Hoop dat het gauw beter gaat.... Maaike, da s balen....ik duim voor je dat ze nog een paar weekjes veilig blijven zitten..... Noor, nog gefeliciteerd! Leuke dag gehad? Dais, wat groeien ze hard zeg! Ik ben gister naar het zh geweest, gewichten zijn mooi, rond de 1664 en 1880 gr, veel vruchtwater, ze liggen allebei mooi in hoofdligging(getver, geen ks! had ik zo op gehoopt, na de bevalling van julia...)en mn bloeddruk was ook perfect. Ga dinsdag weer, nu naar de "echte gyn".... Audrey, hoe gaat t met jou en de mannekes? xxx
Noor, beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je mannetjes! Wat vliegt zo'n jaar voorbij he? Funnyme had je verder geen last van buikkrampen? Ik heb het zelf namelijk ook gehad een week na mijn eerste bevalling. Ik kreeg enorme buikpijn en t werd steeds erger op het laatst was het zo erg dat we de dokter gebeld hebben. Ik mocht wel gewoon bv blijven geven en mijn dochter had nergens last van. Nou in ieder geval beterschap! Essie ze hebben mij nooit verteld dat ik rustiger aan moest doen rond dat aantal weken. Ik heb zelf ook doorgewerkt tot de 32e week en omdat ik doorgewerkt heb tot de zomervakantie heb ik op papier zelfs doorgewerkt tot 36 weken! Leuk zo'n gratis 3D echo! Tinneke leuk twee meiden (Spreek uit ervaring, hihi). Lijkt me behoorlijk pittig met nog een baby van 7,5 maand. Ik heb trouwens altijd veel baad gehad bij mijn buikband. Ik weet niet waar je woont, maar ik wil hem wel verkopen. (t is maat L) Imd welkom op het forum spannend zo afwachten of het 1 of 2 kindjes zijn. mm kan niet verder naar onderen scrollen dus tot zover. Hier gaat alles zn gangetje, behalve dan we weer gebroken nachten hebben. Heb laatst net wat gelezen dat dat vaker gebeurd rond het eerste jaar omdat ze dan zoveel leren en erg gaan hechten aan papa of mama en gaan huilen als die uit het zich zijn. Ze worden nu net alletwee wakker, papa is er al heen, hopelijk vallen ze snel weer in slaap, want rond 6 uur (of eerder) is onze oudste weer (klaar)wakker.