meiden ben heel druk dis niet bijgelezen, hoop dat het goed gaat met iedereen. Wilde toch ff mijn "hoofd" laten zien. De verjaardag was super! Gauw foto's. Nu heeft Tijn een oorontsteking, weten we sinds vanmorgen, dus heeft AB. Al drie dagen hoge koorts tussen de 39 en 40 graden, arm jochie.... Hoop dat ie snel opknapt. Dan heb ik ook ff wat meer tijd om bij te lezen. Dikke knuffel voor iedereen!
Poeh zeg, eindelijk maar eens de moed genomen om hier bij te lezen en ik ga maar weer eens proberen te reageren. Vind het alleen zo vreselijk moeilijk om te onthouden allemaal . Ben echt vreselijk vergeetachtig, maar ik doe mn best! Dus alvast sorry voor wie ik vergeet. @ Maaike, Wat fijn dat de controle (inmiddels alweer een week geleden) goed was zeg, kindjes die mooi groeien en het goed doen das wel fijn hoor! Uhm, lees ik daar dat iemand je een abortus geadviseerd heeft? Pardon zeg, waar bemoeien ze zich mee! En die vakantie, tsssss, hier zijn wij met 32-33 weken nog op vakantie geweest -> Griekenland dus met het vliegtuig, toen zag ik er niks geen gevaar in, maar achteraf heb ik toch vaak gedacht, wat als .wat als .wat als .. maar gelukkig is alles prima gegaan en hebben we een heerlijke vakantie gehad! @ Daisy, Wat heerlijk dat het nu weer beter gaat met jullie meiden! Dat scheelt ook een hoop gestress voor mama . En dat huilen bij die laatste fles, idd wat jullie al doen, gewoon lekker bij je nemen hoor! Mama/Papa honger noemen wij dat altijd, dan willen ze niet drinken maar echt alleen bij ons zijn! Wat groeien ze goed joh! Wat een prachtige gewichten zeg! Met mij gaat het redelijk, lief dat je het vraagt. Kwaaltjes van de zwangerschap eigenlijk niet, alleen vreselijk misselijk. Maar weet eigenlijk niet zeker of het van de zwangerschap komt. Wat :c: trouwens dat die kleding niet paste! @ Motormuisje, Haha, joepie eindelijk geslaagd voor broeken ! En al bijna alle kilotjes kwijt das wel fijn zeg! Nu nog 5 eraf zegmaar dan? Nou dat gaat je vast lukken in dat maandje! En dan idd lekker in bikini de zon in! Haha! Nouja iedereen ziet dat je die twee meiden bij hebt dus een klein beetje mag je dat best nog zien hoor! Mag ik trouwens een gekke vraag stellen? Hoe lang ben jij? Haha! Jij weegt echt weinig zeg! Hoewel ik op dit moment niet veel mag zeggen aangezien ik nu 49.8 weeg. Nouja alvast een fijne vakantie! @ Buikvlinder, Ik heb echt geen idee! Hier geen enkele tweeling in de familie! Dus geen idee hoe wij eraan gekomen zijn ! Succes met zwanger worden in ieder geval! Ik hoop dat het voor jullie snel (dubbel)raak is! @ Imd, Ik heb echt geen idee meid. Ik zie idd wel een soort van 2 stukjes ofzo, maar weet het echt niet meid! Sterkte/Succes met afwachten. Wanneer moet je weer voor de echo? Ik hoop voor je dat je toch op zn minst een klein wondertje verwacht! @ Jipper, Natuurlijk mag ook jij hier mee kletsen! Maandag is je controle lees ik, nou heel veel succes meid! En die kleintjes doen het vast goed hoor! Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder om zwanger te zijn van de tweeling. Ik heb het nooit bekeken als dat het anders is als anders, tja er zitten 2 kindjes in je buik ipv 1 kindje, je hebt meer controles (tenminste ik wel), maar verder eigenlijk nooit bekeken als dat ik anders was als andere ofzo. @ Essie, Wat vervelend zeg die roddels! Geniet maar lekker van je zwanger schap hoor en laat ze maar lullen! Jij hebt straks eindelijk je twee wondertjes in je handen! En hun niet! Uhm 1 uur is idd niet veel zeg! Maarja beter iets dan niets! Hier overigens nooit te horen gekregen dat ik rustig aan moest doen. Hier tot 36 weken gewerkt . Leuk trouwens die 3d echo! Veel plezier alvast! @ Tal, Hoe is het daar? Alles goed? Toch alweer 32 weken joh! Voor jou begint het ook al op te schieten zeg! Ow ik lees dat je op controle geweest bent, mooi, alles goed! En jij had eigenlijk liever een ks gehad dan? @ Noor, Echt veel te laat! Maar super gefeliciteerd met de boys! Fijn dat jullie een leuke en gezellige dag gehad hebben. Oorontsteking is alleen wat minder fijn, beterschap voor die kleine vent! @ MC Lover, Hoe is het daar? En hoe is het gegaan met de bv? Kon je nog wat met de tips? Of waren ze compleet nutteloos Nouja ik weet eigenlijk niet of je nog meer antwoorden gekregen had, maar misschien had je daar meer aan . @ Sassie, Wat vervelend zeg bij die gyn, zo lijk je echt net een nummertje. Onze gyn neemt echt altijd de tijd voor me, gewoon omdat hij veel weet, en we altijd flink wat te bespreken hebben. Maar waarschijnlijk ben jij vorige keer bij een verloskundige geweest? Dat lijkt me toch heel anders. Maarja ik ben er maar 1x geweest haha, alleen vorige zwangerschap de eerste afspraak. Bloeddruk is idd laag meid! @ Tineke, Wat leuk twee meiden! Succes bij de gyn! @ FunnyMe, Beterschap meid! Snel opknappen, dan kan je snel die meiden weer voeden! En idd zo vreselijk dubbel he, die melk weg moeten gooien! Maarja je wil ook geen risico lopen. Ik gooi op het moment ook geregeld mn gekolfde melk weg ivm medicijnen, maarja beter dat dan dat ik het aan die kleintjes (inmiddels best wel grooitjes ) geef. Maar leuk is het niet! Sterkte meid! Verder wil ik zeggen, lekker blijven kolven he! Zet hem op! Zo blijft je productie lekker op peil en kunnen de meiden straks drinken! Hoe lang is je kuurtje? Niet te lang hoop ik voor je meid! Nou volgens mij heb ik iedereen gehad! Haha! Echt een megagroot bericht, sorry daarvoor! Hier gaat het allemaal redelijk! Gister wezen wegen op het cb, Malou is nu 6260 gram en Ruben 5990 gram. Nog 1 maandje dan zijn ze alweer 1 jaar! (nog maar even niet aan denken hoor). Verder zijn ze flink van alles aan het ontdekken! Zo hebben ze eindelijk door dat je ipv in de box te liggen/zitten en je aan de spijlen tot op je knieën kan trekken je dan ook zou kunnen gaan staan! Haha! En ze zijn de hele week thuis geweest, echt heerlijk! Mn vriend was ook thuis dus dat was ook fijn! Ik wil nu in ieder geval proberen ze gewoon thuis te houden, met af en toe inspringen van de opas/omas! Heb er echt zin in! Maar of het echt lukt das afwachten! Ik hoop het wel! Ga nu weer stoppen en even verder kijken op het forum! Liefs, Hanneke!
Essie, ik ben toen ik 26,5 week zwanger was móeten stoppen van de bedrijfsarts met werken. Ik werk in de zorg en ik móest dus stoppen terwijl ik me eigenlijk nog heel goed voelde. Met 27 weken dus 100% de ziektewet in gegaan. De bedrijfsarts zei toen dat er een nieuwe regeling was voor een meerling zwangerschap. Volgens mij al vanaf 20 weken al minder gaan werken. Hoe het precies zit zal ik even op moeten zoeken, heb dit ergens in dit topic geschreven. De twee kindjes in je buik zijn veel belangrijker dan het werk. 1 uurtje de ziektewet in gaan is erg weinig. Luister goed naar je lichaam. De gyn heeft ook gezegd dat je het rustig aan moet doen, dus als ik jou was zou ik dit aangeven op het werk en echt een stuk minder gaan werken. Ben je al bij de bedrijfsarts geweest? Daisy, wat zijn de dames gegroeid! Waaaw wat doen ze het super. Hoeveel drinken ze inmiddels al? Wij zijn nu overgestapt naar 4 flesjes, 4x 190/200. Soms komen we niet goed uit en dan worden het 5 flesjes van 160 of zo. Maud en Fenna krijgen het laatste flesje rond 22.00-22.30 en slapen dan heerlijk door tot 's morgens 8.00 en ze blijven nog rustig in bedje tot 9.00. Ik begin maandag weer met werken, ben er eigenlijk nog niet aan toe. Merk nu dat de vermoeidheid van de eerste 10 weken er nu toch wel uit komt. Maar ja, we zien wel hoe het loopt. Aan de ene kant heb ik er wel zin in om te gaan werken, gewoon er even tussen uit zijn. De meisjes huilen, dus het is weer flesjestijd! Fijn weekend allemaal en geniet van dit heerlijk weertje! Groetjes Roca
he dames, alles goed met jullie? even een vraagje tussendoor. Wie van jullie heeeft een bakfiets en vanaf wanneer kunnen de kinderen daar in zitten en voor hoelang?
Hoi Roca, Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Als je in de zorg zit is dat natuurlijk wel fysiek een veel zwaarder beroep dan achter een computer zitten (oke, en 1000x per dag op moeten stan, maar dat terzijde). Ik hoor graag van je wat die regeling dan is, of zou die regeling alleen voor de zorgsector gelden? mj24, ik heb geen bakfiets, maar wij willen zo'n kar voor achter de fiets. Een bakfiets vind ik wel veel leuker!
Hallo meiden! Hoe gaat t nou? Wat een weertje he,dit weekend?! Hanneke, ik had bij Julia een ks(na een tijdje natuurlijk proberen), omdat ze niet lekker indaalde, een sterrenkijkertje was én 8 pond....dus bij de 1e controle heb ik gevraagd wat de kans was op weer een ks(ik vond het best prettig eigenlijk, tuurlijk wel wat meer herstelproblemen, maar was lekker met 2 dagen aweer thuis...)en dat lag aan de ligging en het gewicht....maarja, toen zagen we 2 frummels! Het jongetje heef 25 weken lief dwars gelegen, maar lag woensdag ineens goed....ben benieuwd dus(zie best wel op tegen een natuurljke bevalling!) Dinsdagmiddag mag ik weer.... Ik hoop dat het goed blijft gaan met je en dat de kids lekker zoveel mogelijk bij mama kunnen blijven! Wanneer moet jij op controle? Noor, wat sneu, oorontsteking, slaat de AB al een beetje aan? xxx
Hey meiden! Wat een heerlijk weer he?! Nog even lekker van genoten? Hielden de kleintjes het een beetje vol? Gelukkig gaat het hier met Tijntje de goede kant op. Hij was vrijdagmorgen gestart met de AB maar zaterdagmiddag (4 giften later) stond hij opeens he-le-maal onder de uitslag: overgevoelig voor de amoxycilline Meteen andere AB gekregen en hij is goed aan het opknappen nu gelukkig! Vandaag 2 uur gelopen met als beloning een lekkere lunch in een plaatselijk restaurant!
Nou moest toch even lezen op dit forum wat een rijkdom een tweeling te krijgen....Ik heb nog geen echo gehad. Natuurlijk weleens aan gedacht stel dat we een tweeling krijgen...Wacht nog even af Maar jullie allemaal gefeliciteerd!
Hai lieve meiden, Hoop dat jullie ook zo hebben genoten van het mooie weer! Lees de laatste tijd wat minder mee, maar vind het nog altijd erg leuk zo even te lezen hoe het met een ieder gaat. Heb nu even het rijk alleen, mijn lief is naar zijn ouders met de kids, en dan heb ik wat meer rust even wat te schrijven. De eerste weken thuis waren super, heerlijk en rustig! Kon me niet voorstellen dat dat was wat iedereen bedoelde met vreselijk druk. Mijn kindjes kregen de fles, vielen in slaap tot het tijd was voor de volgende fles. Ik dacht: als dit alles is? Maar nee... Wat vaker meer onrust bij de kindjes, wat vaker onverklaarbaar huilen... maar goed, al met al hebben we nog altijd weinig te klagen ! Ik voel me nog steeds zeer gezegend! Morgen voor het eerst naar het consultatiebureau, ben benieuwd! Marte was vorige week al heel goed aangekomen, van 1730 gram naar 2820! Ze doen het allebei heel goed, hoewel ze soms allebei behoorlijk kunnen spugen... Dat is wat minder. Van de normale dosis 'Johannes' (johannesbroodpitmeel) leken ze krampjes te krijgen, ze krijgen het wel, maar in kleine hoeveelheden. Toch lijken ze er zelf nauwelijks last van te hebben en ze blijven aankomen, dus maak me geen zorgen. Tot zover, ik kan nog een uur genieten van stilte en dat ga ik maar eens doen ! Oh ja, de laatste keer dat ik schreef had ik bijna een afspraak met de lactatiekundige.. Dat had voor mij weinig toegevoegde waarde... Had zelf al een hoop info van internet gehaald en geprobeerd, en had natuurlijk in het ziekenhuis ook al een en ander opgestoken. Het was wel lekker om bevestiging te krijgen, maar dat was het dan ook wel. Jammer wel. Al met al ben ik inmiddels gestopt met alles. Het aanleggen ging op zich nog wel, maar de kleintjes kregen er niets uit... Kolven ging ook wel, maar was zo minimaal... Ik vond het wel heel erg... maar het kostte zoveel meer dan dat het opleverde. Dan houdt het op een gegeven moment op, hoe vervelend ook... Goed, nu hou ik er echt mee op, fijne avond nog! Ben heel benieuwd hoe het met de rest van de (bijna-) mama's is?!
Voor een coole bakfiets moet je eens hier kijken en dan de onderste: http://www.johnny-loco.com/index.php?op ... &Itemid=57 Ik ga een sponsor zoeken denk ik. Ik heb alleen maar mountainbikes voor de sport en mijn vriend wil niet dat ik er een karretje achter haal omdat ie bang is dat zo'n ding eraf wordt gereden... Maar goed, om zoveel neer te tellen..
O en ik verga echt van de rugpijn de laatste dagen. Ik mag nu wel meer dan alleen liggen, maar het zit zo vast.. dinsdag pas weer fysio, maar ik kan geen goede houding meer vinden.
heeej dames alles goed met iedereen en de kleintjes, en dikke buiken met frummels? @ mj ik heb een bakfiets en vind het super! @ hanneke ik ben 1.64 ben altijd een licht gewicht geweest, door te snelle stofwisseling en sporten hier doen de lady's het super, ook s'nachts en ze groeien echt zo hard. lijkt wel of dat echte mini er al af is! islay en keavy gaan ook steeds meer doen al heeft keavy zoiets van ik kan heel mn leven nog lopen ik zit nog wel ff. hier in huis is het echt een bende! john was met de mannen naar het strand geweest en ik met mn zusje en de dames naar de stad. broeken die ik vorige week gekocht had zijn alweer te groot. ik ben weer volop aan het trainen en zit onder mn gewicht van voor ik zwanger was , nu alleen nog strakker! dus ik heb me vanmiddag mmaar weer getrakteerd op nieuwe kleding. morgen een dagje tutten met mn schoonzusje kapper enzo is zo verschrikkelijk hard nodig. ik rol lekker mn bedje in john doet de laaste voeding dan kan ik ff bijtanken fijne avond nog verder
O ik kan nu echt ook al uitkijken naar sporten en weer op het gewicht komen van voor de zwangerschap. Ik voel me zo'n ontzettende walvis op het moment..
ik weet precies hoe je je voelt maaike! tonnetje rond en verschrikkelijk dik! hahahaha. maar het gaat over hahaha ik sta nu weer 3x per week te sporten. kick boksen en cardio. en mn buik is zo goed als weg. het flubbert nog een beetje maar ik lijk gelukkig niet meer zwanger.
Motormuisje, jij bent weer flink aan de gang lees ik! Tjonge je moet het maar kunnen hoor en er zin in hebben met die kinders. Ik deed zelf de laatste tijd thuis wat oefeningen, maar sportschool zie ik niet zo zitten. Ik ben 1.72 overigens, niet zo netjes om jouw te vragen en zelf niet te antwoorden. Maar dus weer lekker wezen shoppen haha! Lekker hoor! Maaike idd wat Motormuisje al zegt, het gaat echt over! Komt allemaal weer goed hoor! Licrys, fijn dat het zo lekker gaat daar hoor!
motormuisje, vanaf wanneer kunnen ze iun de bakfiets. vind de johnny loco's erg mooi, maar ook erg duur
MJ24: ik heb een babboe bakfioets met speciale zitjes erin, als het goed is staat er een foto in mijn album!
Motormuisje: pittig hoor! Good on ya! Hier is helaas de vakantie ten einde.... morgen weer werken.... Maar gelukkig nog een weekendje lekker weer gehad! Licrys: fijn dat je kids zo goed groeien joh! Ben benieuwd hoe het was bij het CB! Daisy: hoe is het met jou? Bolbuikje: hoe is het met jouw kids? en me je zwangerschap>? en bovenal: hoe is het met jou nu? Maaike: het begint al op te schieten voor je! Red je het nog een beetje allemaal? Tal: de 32 weken voorbij: toch weer een mooie mijlpaal! Essie: hoe is het met jou? Ik (werk ook in de zorg) ben voll gestopt met 30 en een halve week. De twee weken daarvoor was ik al minder gaan werken. Zwangere dames: redden jullie het een beetje het afgelopen weekend met de warmte? Roca: hoe was je eerste werkdag?
Hey hoi, jeetje ik heb bijna geen tijd meer voor de pc Maar ik doe een poging alhoewel Linne nu ligt te huilen,heb er al alles aan gedaan maar ze wil niks,niks is goed dus laat ze maar even.. @Bolbuikje,fijn om te horen meis dat je gezin weer thuis is,lukt het allemaal zo met goede hulp ook? @Roca,ze krijgen nu 5x 160cc plus s'nachts worden ze ook nog wakker van d ehonger en dan geven we ze 90cc met 2 scheppen.. Wat heerlijk zeg dat ze lekker doorslapen en ook een moie tijd voor hun laatste fles,hier is het nog 23.00/23.30u,eigenlijk te laat vind ik maar het is niet anders...Komt wel heh! Beetje laat maar werk ze vandaag meid! Ben benieuwd hoe het weer was je eerste werkdag! @mj,wij hebben ook een bakfiets alleen nog niet in gebruik,maar als ze een beetje stabiel kunne zitten mogen ze er wel in volgens mij.. Noor weet daar vast alles van.. @Tal,hoe istie? @Noor,wat vervelend zeg oorontsteking! Maar gaat goed weer? Het was idd heerlijk weer,wij hadden een buitenfeessie en de meiden hebben heerlijk geslapen,ik heb altijd het idee hoe meer herrie hoe beter ze slapen. @Licrys,en hoe was het op het CB? Hier krijgen ze geen Nutriton meer,ze hadden echt zoveel krampjes en harde ontlasting nu is het weer over.. @Motormuisje,have fun today,heerlijk joh! Nou ik ben toch maar naar boven,ze huilt nog steeds... Btw,ik hoef pas 08-12 weer te gaan werken,had nog zoveel uren,fijn man! Doeiii!