Wat voel je dan precies, Maaike? En wanneer mag je weer op controle? Ik "wil"op zich nog niet bevallen hoor, Hanneke, mijn dubbele gevoel is meer van, ik voelde tot een paar dagen geleden nog helemaal niks raars en word inderdaad naar huis gestuurd na de ctg, maar ik moet morgen wel weer terug en de verpleegkundige had zoiets van, tja, het zijn wel veel harde buiken en je moet niet voor niets morgen terug....daar word ik wel licht nerveus van!
Ik voel die beebs drukken vanbinnen zeg maar. Alsof de ingang korter is geworden.. ik kan het moeilijk omschrijven. En als degene die het diepst ligt beweegt is het net alsof ze elk moment er door kan komen. Het is heel apart en ik ben ook nooit eerder zwanger geweest dus ik weet niet hoe het voelt. Maar vandaag maakte het me wel nerveus. Ik ben vandaag even bij de huisarts geweest om urine te controleren vanwege een vermoeden van blaasontsteking, maar dat was gelukkig ok. Donderdag op controle bij de gyn. En die harde buiken, dat kan wel weer goed gaan hoor. Ik had ze in het ziekenhuis heel veel, maar uiteindelijk weggegaan en nu helemaal niet meer.. Succes morgen!
Goedemorgen @Trotse moeder,van harte gefeliciteerd met jullie bijzondere zwangerschap! Geniet er van! @Bolbuikje,ja slapen overdag :-k Ik vind dat ik het veelste druk heb met vanalles,toevallig gister wel ff op de bank gelegenen schoot pas om 15.30u wakker de meiden sliepen ook gewoon door,normaal worden ze om 15.00u wakker voor hun flesje.. @Tal,nou spannend zeg! Hopelijk blijven ze nog lekker ff bij je.. Succes zo met de ctg! @Maaike,morgen op controle? Ik ben benieuwd meis! Vannacht op zich ook wel een goede nacht gehad.. De meiden gingen om 00.00u naar bed,wij dus ook en om 03.00u werd Linne wakker dus alletwee flesje gegeven,toen om 06.00u werden ze weer wakker,lekker ff een uurtje bij ons in bed gelegen en toen weer flesje.Nu liggen ze in hun bedje en slapen ze.. Gisteravond is niet helemaal gelukt met foto's maken,Linne heeft alleen maar gehuild en niet zo'n beetje ook,Fenne daarentegen was zo fotogeniek,heerlijk..We mogen een andere dag terugkomen om foto's van hun samen te maken Heb net de huisarts gebeld,ik heb vorige week mn menstruatie gehad en nu vloei ik nog steeds en er zit een naar geurtje aan Hij belt zo ff terug,mischien een infectie? Nou ik ga ff stofzuigen en was eruit halen...
Maaike, volgens mij zat Pete rond 36 weken ingedaald en is hij pas met bijna 42 weken geboren. Het is wel wat vroeg, maar een tweeling komt gemiddeld ook al rond 37 weken, eerder als bij een eenlingzwangerschap. Daisy, de eerste keer duurde het bij mij ook 8 a 10 dagen. Een naar geurtje eraan is niet fijn, misschien inderdaad een infectie ofzo.
Succes Dais, ben benieuwd wat de huisarts zegt... Ik ben net terug van de ctg, de gyn(een andere dan gister)wilde me daarna nog wel even zien. Ik heb urine ingeleverd(misschien blaasontsteking, kan je ook harde buiken van krijgen)en ze wilde eigenlijk weer naar mn baarmoedermond kijken, maar omdat dat gister al gebeurd was, wachtte ze toch maar, de kans zou groot zijn dat ze daardoor alleen de baarmoeder zou irriteren en dat zorgt voor nog meer harde buiken....het kunnen ook gewoon oefenweeën zijn, omdat het zo vol is van binnen kan dat de baarmoeder prikkelen....afwachten dus eigenlijk! En rust houden, maarja, dat is niet eenvoudig met 3 kids! Volgende week vrijdag terug, als er niets verandert... xxx
@Sassie,bij mij duurde het vorig jaar ook 8 weken maar omdat ik nu mn menstruatie ertussen had vond ik het een beetje raar? @Tal,is te hopen dat je geen blaasontsteking hebt meid! En idd wat rustiger aan gaan doen ook al zal dit niet meevallen.. Op zn tijd rusten! Nou ik kan morgen een vaginale pil halen en dan moet het einde van de week over zijn zo niet dan gaan ze iets op kweek zetten. Afwachten duss....
die pillen helpen meestal heel goed, ik duim voor je! Nouja, blaasontsteking lijkt me geen ramp....kuurtje en klaar! Hij heeft gister een kweekje gemaakt, voor eventuele andere infecties(?), dat hoor ik dinsdag...
@ Tal, Ik hoop voor je dat het idd 'maar' een blaasontsteking is. @ Daisy, Voor jou hoop ik dat die pil helpt en het zo over is! Verder dat overdag even gaan liggen, tja zonder redde ik het gewoon niet. En al was het maar een half uurtje (want meer zat er vaak niet tussen de voedingen) dat was echt heerlijk. Jammer dat Linne niet zoveel zin had in de foto's! Volgende keer beter dan maar! @ Maaike, Ik zag je buik bij het 'buikentopic' wat een prachtig mooie buik zeg! En idd zoals daar ook gezegd werd wat een heerlijk lichte slaapkamer! (wilde daar niet reageren -> voelde mn eigen een beetje een indringer ) Verder met iedereen alles oke? Liefs, Hanneke!
Tal ik was aan mijn zwangerschap begonnen met 68 kilo en woog op het einde 88 kilo. Na de bevalling ben je meestal rond de 10 kilo kwijt (in mijn geval dan) De rest was er bij mijn eerste na een jaar weer af en nu met de tweeling duurt het iets langer, nog 4 kilo en dan zit ik weer op 68 kilo. Maar ik ben vrij lang 1.78 dus ik heb er geen haast mee, als ik op 70 kom ben ik ook tevreden. Het wordt voor jou ook spannend, vooral met die harde buiken telkens. Noor wat worden ze gauw groot he? Djuna wordt in Januari 4 en gaat dan ook al naar de basisschool. Nog een paar maandjes en dan mag ze al proefdraaien. Funnyme fijn dat de ontsteking al wat opknapt. Over het drinken, zolang ze goed groeien en goede plasluiers hebben dan is er niks aan de hand. Wanneer ze weer een groeispurtje heeft zal ze weer wat extra gaan drinken. Daisy vervelend die krampjes, hopelijk gaat de cinababy gauw werken. Die slapeloze nachten kan ik me ook nog goed herinneren, dan stukje zou ik dan ook niet graag over willen doen, maar toch heb je op dat moment ook de energie ervoor, wat je je later niet meer voor kunt stellen. Denk je dat de foto's goed gelukt zijn? Ik ben wel benieuwd, plaats je hier ook een paar? O ik lees net dat ze niet helemaal gelukt zijn en dat je het een andere keer weer gaat proberen, jammer zeg. Trotse mama gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de club. Maaike voor jou wordt het ook al spannend. Het gevoel dat jij omschrijft klinkt inderdaad als indalen. t Is niet vroeg hoor, bij mijn oudste was het rond de 33 weken, maar het kan ook wel eerder. Mijn dochter kwam overigens 1 dag na de uitgerekende datum dus vroeg indalen hoeft niet zoveel te zeggen. Ik heb geprobeerd om de foto's in het album te plaatsen, maar op een of andere manier lukt het niet om staande foto's erin te zetten. De dimensiegrootte is niet goed, terwijl ik het al op tig manieren verkleind heb. (irvanview paintshop) Ik kan nu niet meer bedenken hoe ik het kan doen. Het enige wat misschien nog lukt is om de foto in een berichtje te zetten. Hier gaat het verder goed, waterpokken zijn ingegedroogd en jeuken gelukkig niet meer zo erg. Nu nog afwachten of de kleintjes het ook krijgen. Er staat trouwens wel 1 leuke foto van de meisjes in het album. De rest kom in ieder geval ook op hun weblog te staan dus als je ze wil zien dan stuur je maar een mailtje.
Wow wat een mooie foto's Sascha! Knappe kids ! Nou hier is het werkelijk drama,ik zit er (ook) ff helemaal doorheen,de meiden zijn zo aan het huilen,het begon gisteravond,ik wilde na de fles van 19.00u naar bed maar helaas dat ging niet door,ze bleven aan het krijsen toen maar bij ons genomen,vannacht waren ze er om 02.30u/04.30u en om 05.45u,om 06.45u flesje gehad en werkelijk vanaf die tijd niet meer geslapen,misschien in totaal een uurtje Dat is echt niet goed hoor,mama huilt voortaan net zo hard mee,Linne slaapt nu eindelijk en Fenne ligt nog met open ogen Het loopt even allemaal niet zo soepel dus hier... Ga zo maar ff proberen op de bank te liggen want mn hoofd spat zowat uit elkaar! Sorry voor mun geklaag maar moest het ff kwijt! _________________
Wat een mooie foto's Sasha, jouw oudste is tegelijk met mij jarig! Daisy: vervelend, hoop dat je wat rust krijgt... Bolbuikje: thanks voor je reactie op mijn buik. Ik vind 'm heel erg groot en ben fysiek erg uitgeput.. pfff... maar goed, nog even volhouden. En die slaapkamer, die ga ik helaas verlaten met mijn verhuizing naar Nederland *snik* ik ben ook dol op al dat licht. Ik heb om 17 u controle bij de gyn. Benieuwd hoe de beebs gegroeid zijn en helemaal benieuwd hoe het met de baarmoederhals is.. hoop dat ie niet nog veel korter is zodat ik weer naar het ziekenhuis kan.. dat zou ik niet echt trekken..
Maaike: succes bij de controle! Hoop goede berichten terug te horen! Sascha: practige foto's joh! Wat een heerlijk stel! Daisy: DIKKE KNUFFEL! het wordt echt beter! ff ego: Ik ben vandaag 30! Wel een mijlpaal weer hoor.....
@ Daisy, Beetje gekke vergeleiking misschien maar rond de 6 weken, hebben kindjes bij borstvoeding regeldagen. Ze willen rond die tijd wat meer drinken. Geen idee hoor maar zou het kunnen dat ze nog wat honger hadden/hebben, nog wat extra melk willen? Of kan dat niet met kunstvoeding? (sorry ik weet het niet, ik bedenk ook alleen maar iets ) Verder een knuffel en het komt echt goed meis! @ Maaike, Ow, dat is idd wel jammer zeg! Misschien in Nederland ook opzoek naar een 'licht' huis . Verder heel veel succes bij de gyn en ik hoop echt voor je dat je niet hoeft te blijven! @ Sascha, Prachtige foto's van 3 prachtige meisjes! Leuk hoor! Gelukkig waren ze toch wel leuk dan! Ze maakte toch zomaar allerlei foto's? (of was dat nou bij iemand anders? Nee toch? Dat was toch bij jullie? *dement*) @ Noor, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Alweer feest bij jullie!
Noor gefeliciteerd met je 30e verjaardag nog twee maandjes en dan moet ik er ook aan geloven. Bolbuikje, Je hebt gelijk hoor, de fotoreportage was in mijn ogen mislukt en ik baalde daar enorm van. Als een geluk bij een ongeluk werden we later die week gebeld dat er iets fout gegaan was waardoor alle foto's mislukt waren die week (overbelichting). Dus we mochten opnieuw en kregen daarbij nog een vergoeding ook. Ik heb gelijk maar gevraagd of onze favoriete fotograaf er dan ook was en of zij de foto's maken. We hebben echt geluk gehad dus. Deze keer geen duimen in de mond, lachende kinderen en mooie foto's als resultaat.