Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    @Motormuisje, he bah, de bof! Heeft Ezra de bmr prik niet gehad?

@Janina, Ik woon in Kampen

@Bolbuikje, Spannend, de verjaardag zo dichtbij!

@Roca, je foto's uploaden op bijv. http://www.photobucket.com en dan de link BBcode kopieren en hier plakken.

@MJ24, Als ik met de bakfiets op stap ga ben ik na een uurtje gebroken als ik tegen de wind in moet. Verder nog nooit geprobeerd ver te fietsen, ik gebruik hem om naar de stad te fietsen. Maar toen we hem net hadden zijn we naar kennissen gefiets, er een uur over gedaan, en toen moesten we dus ook nog weer terug. Heb wel twee uur geslapen toen we weer thuis waren.... :rolleyes:

2. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey meiden,

het wordt spannend voor sommige meiden onder ons....
    Houden jullie het nog een beetje vol hoogzwangere dames?
    Sterkte!

@Licrys,de pil heeft gewerkt geloof ik,ik vloei nog wel iets maar niet veel en het nare geurtje is weg!
    Het gaat hier de goede kant op gelukkig!
    Krampjes zijn geloof ik ook wat minder ja,heel fijn :D
    Leuk heh dat ze nu gaan lachen enzo,heerlijk gewoon!
    Met jou ook alles goed,nog steeds goede nachtrusten?

@Roca,4 maanden alweer,jeetje het gaat zo hard!
    HIer zijn ze morgen alweer 2maanden :D
    Hoe doen jullie het met oppas,wie past er op of brengen jullie Fenna en Maud weg?
    Ik ga snel naar je foto's kijken!

@Janina,en hoe was het feestje?

@Motormuisje,nou nou moeilijk hoor!
    Succes met jullie beslissing!

@Tal,ik geloof dat de voeding wel aanslaat,moeten nog ff aankijken en als ze krampjes blijven houden dan stappen we helemaal over op Comfort..
    Hoe gaat het met jou meis?

@mj,leuk joh een bakfiets!
    Spannend,ik heb nog steeds niet gefietst op mn bakfiets :oops:

@Bolbuikje,leuk joh dat ze al staan...
    Lijkt me geweldig om allemaal mee te maken!
    Met mama gaat het even wat minder,helaas...

Gisteravond was het weer raak :cry:
    Echt vanaf 16.30u tot een uur of 10 huilen huilen huilen :cry: ,ow wat wordt je daar moedeloos van,ik denk dat het door bezoek komt,tuurlijk wil iedereen een keer vasthouden,was familie uit het Noorden van het land en ja je kan moeilijk zeggen dat we dat liever niet hebben,zo vaak zien we ze niet..
    Mama is een beetje eigenwijs,ik kan de meiden zo wegbrengen maar het voelt zo raar snappen jullie dat?
    Ik wil het zelf allemaal kunnen..
    Maar zoals vele zeggen,zo houden we dit niet vol,s'nachts worden ze ook nog steeds om 3.30u wakker en willen niet meer slapen,ja alleen bij papa en mama dus dan slaap je zelf ook bijna niet meer terwijl de laatste fles om 00.00u is,dus veel uurtjes maken we niet helaas..
    Sorry voor het lange verhaal maar misschien heeft iemand DE tip voor ons?

Liefs,Dais...

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Daisy,
    misschien proberen de nachtvoeding gewoon te schrappen? drie nachten hommeles, maar dan hebben ze het misschien door?! Zo hebben twee vriendinnen van mij het aangepakt...
    Wij hebben zelf vrij lang nachtvoeding gegeven, maar onze mannetjes waren best wel een stukje kleiner en hebben bovendien ivm koemelkallergie speciale voeding die superlichtverteerbaar is...
    Sterkte meid, ik weet hoe erg het opbreekt, ik moet er zelf ook met regelmaat nog eens uit 's nachts, danwel niet voor een fles, maar toch...

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    oja en Dais, bel anders het CB even! Die hebben misschien ook wel tips/ideeen!

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Dank voor je snelle reactie Noor.
    De nachtvoeding is er al sowieso af,sinds een weekje ofzo,ze hebben ook niet echt honger dan,ik weet ook niet,misschien nog die regelmaat van toen ze wel voeding kregen?
    Ik heb ook al geprobeerd om wat water s'nachts te geven maar dat willen ze niet echt..

Hoe gaat het bij jullie,alles oke?
    xxx

6. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Lieve Dais,
    Ik hoop dat je snel wat slaap in kan halen....Ik snap dat je het niks vindt om ze weg te brengen, maar misschien is dat toch niet zo'n slecht idee, voor eigen lijfbehoud....kunnen jullie n beetje bijtanken....
    Duim ook voor je dat de voeding helemaal aanslaat,....
    Gelukkig heeft je pil geholpen!
    Hier gaat t op zich heel goed, maar ik ben het nu echt helemaal zat! Ik lijk wel 80, kan geen kant meer op, slapen is n drama, als ik de kds naar school gebracht heb ben ik gebroken(2 min. lopen!), last van mijn rug, last van n beurse onderkant(misschien dat kindje 1 goed ingedaald is?!), brandend maagzuur weer helemaal terug, harde buiken.....maarja, het is voor een goed doel! En aangezien het met de kindjes hartstikke goed gaat, moet ik maar gewoon niet zeuren! Ik dacht van de week dat er iets zou gaan gebeuren, mar aangezien ik nog geen seconde last heb gehad van nesteldrang, zal het wel niet ;) !

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Janina: welcome back!

MJ: grote afstanden leg ik niet af op de bakfiets, meestal van en naar het dorp of het kdv of de speeltuin/kinderboerderij. Heb Isa laatst een keer van haar schoolreisje gehaald in Hoofddorp op de hoofdvestiging van het KDV, dat is 6 heen, 6 terug. Ik had het er best warm van ;)

Bolbuikje: wat gaat het hard he?! :confused: Gewoon alweer bijna 1 jaar ook! Lekker ondernemend worden ze dan!

Tal: zeker mooie gewichten joh!
    Hier met 35w1d geboren en 2125gram en 2490 gram.
    Hoop dat ze nog ffies binnen blijven ;)

Maaike: hoe is het met je? Buik rustig ondanks alle stress/drukte?!
    Sterkte met de verhuizing!

Motormuisje: jee wat zielig voor Ezra! Hoe is het nu?
    Jeetje nieuw huis... spannend! Al meer duidelijkheid over waar?

Roca: onwijs he, 4 maanden alweer! Het zijn heerlijke dametjes!

Licrys: lachen is zooooow lief! Heerlijkhe?!

Marian: fijn dat Lotte iig doorslaapt!

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier gaat het goed.
    Tijn zijn oorontsteking ging snel over gelukkig.
    Zijn wel alweer verkouden maarja, de R is weer in de maand he? ;)
    Sinds gisteren lopen de mannetjes allebei achter de loopkar, sooo sweet!
    het zijn echt geen babies meer, maar ondernemende dreumesjes!
    Verder druk met vanalles, maar what's new ;)
    Morgen weer dagje werken.

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Roca,wat een plaatjes zeg,wow!
    Wat wegen je meiden nu?
    Hier weegt Fenne precies 5000gr en Linne 5170gr met 55 en 57 cm,al groot heh?

@Tal,ja is ook zo,ik ga steeds meer denken,toch maar een nachtje wegbrengen,overdag hebben we al een paar keer gedaan...
    Erg he dat je je zo moet voelen maar is eigenlijk ook niks gek met 2 mensjes in je buik,raar idee vind ik nog steeds,haha...
    enne zeuren mag je hier altijd hoor,wij weten allemaal hoe zwaar het is!
    Erg spannend meis,enne nesteldrang heb ik ook niet echt gehad,nja niet dat het bij uit zichzelf begonnen is...
    Succes meid!

@Noor,fijn om te horen dat het goed gaat :thumup:
    Ach wat schattig om te zien lijkt me!
    Een vriendin van mij heeft ook een tweeling,ook jongens en een meisj van 5,geweldig om te zien hoe Bo(meisje van5) moedert over de jongens,doet Isa dat ook?

Nou ik ga ze zo maar ns wakker maken voor de voeding!
    En ik doe het ns een keer anders ik badder ze na de fles :D
    Fijne dag!

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant

Ff showen ;)

11. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Wat een wijffies Dais! Echt heel gaaf, lekkere bolle koppies en wat groeien ze hard!

Ja, Noor, ze moeten nog maar effe binnen blijven en doorgroeien...volgende week vrijdag moet ik weer naar de gyn(met precies 36 weken, als ik het red!)en wil ie verder gaan kijken hoe t gaat. Ik heb zelf maar steeds het gevoel dat er uit zichzelf niks gaat gebeuren(Julia maakte met 42 weken zelfs nog geen aanstalten!), hoewel het wel veel rommeliger is dan voor mijn vorige bevallingen!

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tal: ja Isa kan soms ook lekker moederen, haha ze corrigeert ze ook als ze stout zijn :rolleyes:
    Jajoh nog heel ffies, kan me voorstellen dat je het zat begint te worden, ik weet nogheel goed hoe het voelde die (voor mij) laatste dagen!
    Hoop dat ze tot 37 weken in je buik blijven en geen dag langer ;) Kan je wel lekker snel naar huis, heb je geen premature kindjes en wordt het ook weer niet te lang.
    Tja deze zullen vast niet zo lang blijven zitten hoor, 42 weken, pfff zolang laten ze je gelukkig toch niet doorlopen, je merkt nu al aan je lijf dat het gewoon vol begint te worden, ik zet in op over ca 2 weekjes
    :) ;)

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Dais: tja dan miss toch proberen ze te laten huilen of miss speentje geven, je hebt kans dat je dan 3 dramatische nachten hebt, maar dat het daarna verbetert....
    Wat een onwijs mooie gewichten hebben ze al!
    Bij ons waten ze met twee maanden rond de 4kg! Maar goed, ze waren natuurlijk ook wel te vroeg, maar toch! heerlijke moppies!

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant

Zoooo leuk!

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ooooh Dais: wát een leuke foto! *smelt*

16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heerlijke wandeling gemaakt,de zon begon ook nog te schijnen,heerlijk!
    Heb net de wijkverpleging gesproken en we gaan vanavond een flesje van 210cc maken om 22.00/22.30u en kijken hoe lang ze het daar op gaan doen,ben benieuwd!
    Ben ook gestopt met de Comfort bij Linne want misschien heeft ze daar de uitslag wel van
    Net flesje gehad en liggen weer heerlijk te pitten,zou mama ook zoooo graag doen,maar voor dat uurtje laat ook maar..

Vandaag zijn Fenne en Linne alweer 2 maanden!
    Hoeraa! ;)

@Noor,uhmm,ik vroeg je over Isa maar maakt niet uit ;)
    Mooi heh die echt gemeende smile,heerlijk!

@Tal,hoe gaattie nog?

@Hoe is het met alle (bijna)mama's?

17. tinneke25

tinneke25 Lid

5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    hey iedereen

vandaag naar de gyne geweest en met de tweeling alles prima ze bewegen goed, groeien goed. de een weegt 750gr en de andere870 gr
    ze liggen alletwee met hun hoofdje naar beneden. ik moet nu wel heel veel rusten en niks meer hefffen ook men zoontje niet meer van 8m oud
    we mogen geen sex meer hebben, vaginaal niet meer. was dat bij jullie ook zo. er zijn al heel veel problemen geweest met tweelingen te vroeg geboren of doodgeboren ed.

ik kijk al uit naar de dag dat ik mag bevallen want begint zwaar te worden he

vele groetjes tinne

18. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Dais, wat een foto weer! Geweldig! Lief dat je aan me denkt, het gaat goed, zolang ik niet teveel doe...

Tinneke, heeft dat een bepaalde reden, niet tillen en geen sex, of is dat gewoon preventief bij alle meerlingzwangeren in België?

Noor, 2 weekjes...klinkt lekker! Ik hoop het.....

xxx

19. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wat een leuke foto 's hebben jullie gemaakt.Een tweeling blijft toch heel bijzonder.
    Wat groeien de kleintjes hard.
    Zo te lezen zijn er ook een paar mensen bijna moeder.Spannend.

Wij zijn gisteren naar het CB geweest.Beide jongens wegen 9 kilo.En ze zijn 73 cm.
    Morgen zijn ze alweer 9 maanden oud.
    Ineens gaan ze veel ontdekken.Kunnen zelf zitten en gaan staan in de box.
    Het huis is niet meer veilig want ze kruipen als een trein over de vloer.Nu is dat even wat minder.
    De jongens zijn erg ziek en benauwd geweest.Beide hebben nu ventolin gekregen.hoop dat we nu weer een paar nachten kunnen door slapen.
    Ik moet even naar een huilende jongen.Hoop later nog even wat reacties te geven op eerder berichtjes.

Groetjes Jo

20. Tinneke, géén sex meer?
    Ik heb maar van 1 gyn het advies gekregen rustig aan te doen, de andere die ik vorige week had zei dat ik gewoon een beetje moet oppassen maar niet per se rustig aan hoef te doen omdat alles zo goed gaat.....ja, dan weet ik het ook niet meer. Denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren, maar dat vind ik weer moeilijk want ik weet dat ik niet alles meer kan, maar doe wel veel te veel ivm ons nieuwe huis.
    Hoe ging het bij de andere (bijna) tweelingmoeders? Denk dat diegene die al een kindje hadden het ook moeilijk echt rustig aan konden doen?

Deel Deze Pagina