hai meiden, Allereerst mijn felicitaties voor jullie allemaal! Ook ik weet sinds vandaag dat er twee kindjes in mijn buik aan het groeien zijn. Ik moet nog een beetje bekomen van de schok, maar vind het wel superbijzonder en spannend en gaaf en... Nou ja, jullie weten als geen ander wat er door me heen gaat op dit moment. Hoop dat alles goed zal gaan met beide kindjes. ben zo benieuwd wat me te wachten staat: hoevaak controles? hoevaak echo's? veel kans op vroeggeboorte etc etc. heb helaas pas over twee weken intake op meerlingenspreekuur, maar tot die tijd kunnen jullie me misschien hier en daar van advies voorzien! Liefs Noor
Meerlingenspreekuur? Wat grappig, dat ken ik helemaal niet! Maar nogmaals gefeliciteerd, kan me goed voorstellen dat je erg verrast was toen je het nieuws kreeg
hoi hoi allereerst gefeliciteerd meis, wat leuk voor je... en ik denk dat iedereen van ons raar op hun neus stonden te kijken toen we hoorden dat het er 2 zijn ik heb ook nog nooit gehoord van meerlingen spreekuur ik moet gewoon net zoals elke vrouw bij de gyn komen tijdens de normale spreekuren. maar kom maar op hoor met je vragen hahahah ps caitlhin, jij schiet ook al aardig op he 36 weken alweer, poehe, hoe voel jij je?
Hihi ja, het gaat snel hoor! Maarre... het zijn écht de laatste loodjes en zo voelt het ook. Ben letterlijk een opgezwollen zeekoe momenteel Veel vocht vasthouden, zwaaaare buik en eigenlijk haast niets meer kunnen. Maar dat geeft niet, want ben allang blij dat ze nog zo lekker in m'n buik zitten
jij ook gefeliciteerd meis en ja die schok die kennen we allemaal wel hihihi meerlingspreekuur ken ik ook niet eigenlijk in elk geval welkom bij de tweeling moeders
Bedankt hoor voor de felicitaties! Ja ben nog steeds een beejte in shock, maar vindt het ook wel heel gaaf hoor! Nu maar hopen dat alletwee de kindjes goed doorgroeien en zich goed ontwikkelen verder! Op het meerlingenspreekuur is ook een verloskundige aanwezig die een uitgebreide intake doet. je kunt er dan ook voor kiezen om deel te nemen aan een onderzoek, maar weet er het fijne nog niet van. heb nul informatie. Hebben jullie suggesties voor boeken of sites met degelijke, nuttige en betrouwbare info? Liefs Noor
Ja heb wel een goeie tip voor een boek. 'het grote tweelingenboek'. Erg leuk, gedetailleerd en veel ervaringen van andere tweelingouders. Ik heb hem bij bol.com besteld.
Thanks Caithlin! ik ga het zeker even bekijken! Want het valt me erg tegen wat er in "gewone boeken"vermeld staat. Erg summier, en het meeste kun je zelf ook nog wel verzinnen. bedankt voor de tip! Hoevaak moet je ongeveer op controle na de eerste twaalf weken? Liefs Noor
Ja klopt hoor! Toen ik net zwanger was had ik een 'gewoon' zwangerschapsboek gekocht. Hartstikke leuk natuurlijk, maar toen ik eenmaal wist dat ik een tweeling kreeg had ik eigenlijk niet veel meer aan dat boek. Alles is gericht op 1 kindje en volgens mij was er een heel klein hoofdstukje over tweelingen. Ik weet niet of het overal hetzelfde is wat controles betreft maar ik ben vanaf ik wist dat ik een tweeling krijg (bij 12 weken) iedere 4 weken naar de gynaecoloog gegaan. En dat wordt later in de zwangerschap natuurlijk vaker. Oh ja, extra leuk voordeeltje. Je krijgt veel vaker echo's
Het was idd voor ons tweetjes een grote schok, maar uiteindelijk bekom je er wel van hoor. Nu vind ik het superleuk om die twee hummeltjes in mijn buik te voelen. Het is plezant, maar nu vinden onze piepjes het leuk om mij om 5 u deze morgen wakker te maken met gepor Ik vind het enig, ben enkel maar aan het hopen dat alles goed verloopt. Werken jullie nog? Ik moet van de dokter op 6 maandjes stoppen, maar nu begint het wel zwaar te worden. tot later e medezwangeren
Sinds deze week heb ik mn ukjes voor het eerst gevoeld! En het blijft trouwens een heerlijk gevoel hoor! Van maandag t/m woensdag heb ik elke dag wel 1 of meer schopjes gevoeld en vanaf gisteren is het weer eventjes stil. Mn buik begint nu ook enorm te groeien trouwens. Ik had nog een vraagje over de 20 weken echo, ik hoor van veel mensen dat dat een uitgebreide medische echo is. Ik heb dit ook aan mijn gyn gevraagd, maar die zegt dat hij bij elke echo de kinderen wel controleerd en dat dat nou niet speciaal een extra uitgebreide zal zijn. Ik vind dit wel raar, als hij dan elke keer uitgebreid controleerd (2 minuten echo!) laat hij dan ook vertellen wat hij allemaal ziet (of het hartje goed is e.d.) maar dat doet hij niet, hij zegt bijna niks. Volgende keer heb ik een andere gyn en als die leuker is hoop ik dat ik daar bij mag blijven. Hebben jullie trouwens al kinderen? Of zijn dit de eerste kindjes voor jullie? Ik heb zelf een dochtertje van 2 jaar die zal 2,5 jaar zijn als de tweeling komt.
nou dat is idd raar van die gyn ja bij mij is het ook een uitgebreide echo duurt 40 min 20 min per kind is mij verteld kijk er heel erg naar uit hihihi ja ik heb ook al een dochter van 6 jaar en een stiefdochter van 8 jaar word hier meteen een groot gezin dus hihihihi lekker hoor
ben vannacht trouwens wakker gehuden door de ukkies die flink aan het bewegen waren hihihihi gaat goed daarbinnen volgens mij
@Sascha: wat gaaf dat je je twee ukkies hebt gevoeld! Echt super! Ik ben heel benieuwd hoe het voelt om 2 babies te voelen bewegen, ik vond 1 al behoorlijk druk af en toe @Caithlin: voor jou gaat het trouwens ook spannend worden! Jeetje joh, lekker dat je in ieder geval de 37 weken al hebt gehaald! Spannend hoor! Voel je je nog een beetje oke?
hier zijn ze ook druk bezig om mamam wakker te houden maar soms ben ik zooo moe dat ik gewoon in slaaap val, manlief lig dan met zijn arm over mijn buik en hij voelt ze dan echt schoppen tegen zijn arm dat hij niet snap dat ik toch in slaap kan vallen hahaha wel grappig, hij lig met de kleintjes te spelen en ik lig in dromenland ik heb zelf 2 dochters van 6 jaar en van 13 en ik heb 2 stiefdochters van 14 en van 17 dus das wel druk ja met de kleintjes er strakjes bij, maar ik vindt het heeeerlijk
Hihi dat beloofd nog wat als ik wat verder ben, kan ik me er vast op voorbereiden. Bij de meesten is het al gezellig druk thuis dus, maar de andere kids zijn al wel een stukje ouder lees ik. Noor, hoe oud is jouw andere kindje? Wie van jullie gaan er allemaal naar Houten morgen? Wij gaan in ieder geval wel heen. t Lijkt me in ieder geval erg leuk, heb er echt zin in.
@Sascha: mijn dochter is net twee geworden vorige week. Dus daar heb ik ook nog mijn handen vol aan! Die zal erg moeten wennen dat ze opeens een stuk aandacht minder krijgt straks! Maar we zien het allemaal wel. En jij? Heb je al een kindje? (of meerdere?) Liefs Noor
Hoi, bij ons zijn het de eerste kindjes, het zal hopelijk iets minder druk zijn, maar ik hoop er niet op. Heb je al voorgenomen om heel rustig bij alles te blijven. Mijn man vindt het leuk om net als we gaan slapen nog eens contact te zoeken met zijn kindjes. Gisteren lagen we in bed en hij zei, zit er hier eentje? Ik zei dat ik dacht van wel. Toen hij even op mijn buik duwde, schopte het kleintje terug. Dat was echt wel fijn dat hij nu ook al contact heeft met de kleintjes. Nog 3 weekjes werken en ik kan me volledig concentreren op de komst van de kleintjes. Vanavond terug op controle bij de dokter, ben alweer eens benieuwd.
ik heb al een dochter van 6 en eens per 2 weken komt mijn stiefdochter van 8 jaar over de vloer vindhet heerlijk straks een groot gezin te hebben met 2 van die grote meiden die me overal mee willen helpen ze kunnen niet wahcten tot te 2ling er is ze zijn er allebei super veel mee bezig dus die zal ik er wel bij moeten trekken straks bij badje flesje enz enz wel leuk hoor