ik zit er zo door heen! vandaag gigantisch @#$%@#-nieuws gehad. er is bij mn vader ziekte van parkingson geconstateerd. 51jr, echt ik loop al de hele dag te janken. kinderen snappen er niks van mama de hele dag in traantjes. heb net uren met mn vader en moeder aan de telefoon gezeten.. en ik ga na de vakantie ff weekendje schotland doen... ff de jongste 4 meiden mee en genieten daar.. hebben de mannen hier een mannen weekend... volgens ezra is dat bier drinken(papa dan en hij sap) en boeren laten hahaha we zijn van de week op huizen jacht geweest en 1 huis was zo mooi en zo perfect. 7 slaapkamers, monsterlijk grote tuin , grote eetkamer/serre en mooie huiskamer. we hebben gelijk een bod gedaan en hebben tot maandag bedenktijd. dus ben echt benieuwd. dat is dan wel weer ff positief. ik heb me blauw gezocht naar een foto gezocht hier op de pc van mn bubs maar heb er hier geen digitaal staan. maar na de vakantie willen we toch foto's laten maken met de hele fam, voor de opa's en oma's. meer komen er nu niet meer bij. en zal op vakantie nog wel proberen foto's van het hele stel te maken. vertrekken dinsdag lekker naar de zon, ben er zo aan toe ik ga lekker mn bedje opzoeken voel me niet echt geweldig
Wat een verschrikkelijk nieuws Motormuisje, heel veel sterkte. Janina, ik ben ook benieuwd naar hoe ver je nu bent. Jij ook veel sterkte. Daisy, wat heb ik met je te doen zeg. Wij konden vanacht niet slapen en toen vertelde ik het verhaal van jou aan mijn man. Hij werd gelijk bang.....Tja, wij zullen ook wel gebroken nachten krijgen, maar bij jou loopt het nu wel de spuigaten uit hoor. Zijn ze vanacht nog bij je schoonouders blijven slapen en hebben jullie nu ook een beetje rust kunnen pakken? Sassie, idd een mooie buik hoor!
Jeetje, motormuisje, wat een $%^&$nieuws....heel veel sterkte... Hoop dat t wat wordt met t huis en geniet van je vakantie.... Hanneke, heb je geen foto van je "kleine buikje", kan ik zelf oordelen ! Ik moet ook nog steeds een foto plaatsen, ga straks es aan Jeroen vragen of ie wil helpen! Jaja, nog eventjes...(34 dagen volgens de banner!) Dais, hoe is het gegaan? Hoop dat t gauw rustiger wordt *KNUF* Noor, ik ben net zover als jij toen je gi ng bevallen he? Janina, heel veel sterkte, ik duim dat ze nog een tijdje lekker blijven zitten...
@mila we gaan met het vliegtuig en mn broer en z'n vriendin gaan met ons mee en een nichtje van me die bij ons in huis is als au pair. ben er aan de ene kant zo aan toe maar zie er aan de andere kant ook als een berg tegenop. was vanmiddags koffers aan het inpakken komt geen eind aan!en ik pak ze in en ezra en raine waren ze doodleuk aan het uitpakken, mama ik wil m'n zwembroek!en dat soort dingen.. ik ga mn mannetje helpen in de keuken fijn weekend allemaal
Janina: onwijs veel sterkte in het zkh! Denk aan je! Hoop dat de kleintjes nog ff lekker binnen blijven! Tal: ja ik ben idd met 35+1 bevallen! Hoop dat je nog heel even a.s. tweelingmama kunt blijven. Hoe gaat ie? Daisy: hoe is het nu? Essie: goed naar je lichaam luisteren hoor! Dat is echt belangrijk!
Hoi Daisy, Je kunt je rust wel gebruiken, straks ben je helemaal op , waarom geen flesje, ze zijn nog zo klein? Mijn sliepen pas door tussen 8 a 9 maanden. Moet er nog wel af en toe uit voor tut etc. En twee kindjes heb heel vaak bij mij in grote bed geslapen totdat niet meer ging (kruipen over het bed heen). Ik maakte vaak nepflesjes, dus meer water dan voeding. Of als ze het lusten, alleen warm water. Persoonlijk vind ik het een grote fabel, kind niet bij je nemen anders later niet in eigen bed willen. Oudste twee ook geen problemen mee gehad. Groetjes Brez
Dag meiden! Hebben jullie plek voor nog een aanstaande tweeling-mama? We hebben afgelopen woensdag te horen (of eigenlijk, te zien) gekregen dat het twee babies zijn, ipv de verwachte een. Ik begin aardig aan het idee te wennen, maar ik was er wel even ondersteboven van hoor! Maar ik vind het zo moeilijk om aan echt bruikbare info te komen over tweelingenzwangerschappen, en toen stuitte ik op dit topic... en daar heb ik tot nu toe erg veel aan gehad. Heel veel pagina's gelezen, en het was erg fijn om al die ervaringen en gevoelens te mogen lezen. Ik hoop dat jullie het gezellig vinden als ik mee kom kletsen
sassie mooie buik heb je al en dat met 19 weken, dat belooft nog wat. Janina, spannend zeg! Ik hoop voor je dat ze nog even lekker blijven zitten daarbinnen. Bolbuikje nog een paar daagjes en dan is het feest, alvast een gezellige dag toegewenst en succes met de laatste voorbereidingen. Hoe gaat het verder met je zwangerschap, voel je je goed? Motermuisje wat verschrikkelijk nieuws over je vader. Sterkte ermee. Mijn vader is ook erg lang ziek geweest dus ik weet wat het is. Helaas is hij twee jaar geleden op 58 jarige leeftijd overleden. (De twins zijn op zijn verjaardag geboren). Wel mooi dat jullie een geschikt huis hebben gevonden, gaan jullie het doen? Succes met het inpakken van de laatste dingen en een heel goede reis gewenst morgen! Essie, die gebroken nachten zullen jullie inderdaad ook wel krijgen, maar op de een of andere manier heb je de eerste maanden extra energie daarvoor. Vaak slapen ze na 2 maand door en kun je weer wat slaap inhalen. Onze kleintjes sliepen na 8 weken door (23-6) en nu hebben we af en toe nog een wakkere nacht. Maar vaker nog is het de oudste die weer aan onze deur klopt omdat ze niet kan slapen of in bed geplast heeft na een enge droom. Brezjika ik denk dat het wel met leeftijd te maken heeft. Mijn oudste dochter is namelijk 3,5 en zij krijst alles bij elkaar als ze niet eventjes bij ons in bed mag liggen. Ze zijn er snel aan gewend als dat af en toe wel mag. Spekkie van harte welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een schrik is het he als je ineens te horen krijgt dat je twee baby's krijgt ipv 1. Maar het duurt maar even en dan wil je niet anders meer. En het is geweldig hoor om een tweeling te hebben (vind ik tenminste). Hier beginnen de karaktertjes al steeds duidelijker naar voren te komen. Allana kan af en toe best een krengetje zijn, ze trekt dan expres de duim van haar zusje uit haar mond, of knijpt haar even in haar wang of duwt haar aan de kant, echt gemeen is dat. Maar het is ook een vrolijk lachebekje die overal de lol van inziet. Marlena is wat afwachtender en trekt gauw naar papa of mama als ze zich niet helemaal op haar gemak voelt. Ze kunnen inmiddels ook al goed acht de loopauto lopen. Eentje erop, ander erachter enorm grappig gezicht is dat. Los staan begint ook te komen, lopen nog niet, wel langs de tafel maar nog niet los. Oeps t is alweer 7 uur geweest, moet mn haar nog doen en dan weer naar mn werk.
@Janina - hoop voor je dat ze nog even blijven zitten! Gewichten zijn wel al mooi zeg! Bij mij was de kleinste, met 37 weken, 1730 gram! Ze heeft een week in de couveuse gelegen en mocht naar huis toen ze 2 kilo was! Rustig aan en sterkte! @Motormuisje - jeeh, dat is shittie van je vader.... Hoe is hij er zelf onder? En jullie, heel goede vakantie en sterkte! @Tal74 - spannend he? Sterkte met je laatste loodjes! @Spekkie, gezellig, welkom en ontzettend hartelijk gefeliciteerd! Hoe voel je je? Als je info zoekt, kan ik je het Tweelingenboek van Anjo en Geluk aanbevelen - ook goed via Marktplaats te krijgen. En vragen kun je hier ook altijd stellen ! Enjoy! Ook ik vind een tweeling geweldig! Hihi, maar krijg nu steeds minder aandacht, alles gaat nu naar de kindjes ... Heb dus mijn lange haar maar afgeknipt, ging al die aandacht missen! HAHAHA! @Daisy, hoe ist nu meis, heb je een beetje kunnen slapen? Heb enorm met je te doen! Heb wel het gevoel dat je inmiddels van zoveel kanten tips en adviezen krijgt, dat je zelf het spoor bijster raakt... Lieverd, probeer te blijven vertrouwen op je eigen gevoel en je eigen instinct. Jij kent je meiden het beste. Gooi desnoods iedere structuur en regelmaat overboord, en probeer de rust in jezelf weer een beetje te vinden. Jullie lijken inmiddels allemaal een beetje overprikkeld... Of misschien lekker even weg met je mannie en je meiden... Even er uit, patronen doorbreken. Dat is soms het enige wat hier helpt, ze uit de situatie halen. Nu heb ik het, vergeleken met jou, wel heel makkelijk, maar tja, ook hier zo onze momenten. Heb vanochtend Luuk per ongeluk verkeerde voeding gegeven (*schaam*) - te weinig water op het aantal schepjes, en hij is nu helemaal niet gelukkig, tenzij op mama's arm... DAcht hem even weg te kunnen leggen, maar helaas... Ik kies zoveel mogelijk voor rust in huis, wat daar ook voor nodig is. Heb ze nog niet vaak in bed genomen, maar ben al wel een aantal x met een uk die niet kon slapen beneden op de bank gaan liggen. Vaak vielen we dan samen wel in slaap. Tja, het blijft zoeken... Reflux is volgens mij vanaf 3 maanden te constateren... Hoop voor je op verbetering! @Sassie - gaan ukkies na 2 maanden doorslapen? Zeg dat nog eens?! Hihi... Dat is alweer bijna, wat gaat dat toch enorm snel!
Hier gaat alles goed! Ik heb nog eens een ontsteking gekregen omdat de vorige waarschijnlijk niet helemaal weg was. Dus voelde ik me even beter en kreeg ik ineens weer koorts en was ik er weer ziek van. Dus toch maar de gyn gebeld. Dus wat tests gedaan en ja hoor nog steeds die rotontsteking. Dus aan het infuus. Gelukkig mochten de meiden blijven. Vrijdags opgenomen en maandagmiddag weer naar huis. Nu voel ik me weer goed. Alleen ik blijf als ik sta of als ik op de wc zit een enorme druk op de onderkant houden. Het voelt gewoon alsof er nog een hoofdje op drukt. Erg pijnlijk dus. Herkent iemand dit? Anders vraag ik dit volgende week dinsdag nog eens in het ziekenhuis want dan moet ik op nacontrole. Helaas hebben Anna en Sophie maar een paar nachtjes doorgeslapen. Maar ach ze voelen zich de laatste dagen ook niet helemaal happy.Zo zielig. Af en toe spugen ze ineens een hele fles uit. Dan komt er ineens een hele boog melk. En ze huilen veel de laatste dagen. Ik baker ze wel in en dat helpt dan wel maar ik wil ze ook niet de hele dag inbakeren. Want 's nachts hebben ze het ook nodig. Ik heb ook met de bv moeten stoppen. Dat vind ik nog steeds heel erg. Ik was de hele dag aan t kolven om voor allebei 1 voeding te hebben. Ik werd daar zo moe van dat ik ben gestopt. Nu heb ik spijt en zou willen dat ,ik had doorgezet, nu k klaar ben met de medicijnen was het vast wel weer op gang gekomen. Maar op dat moment kon ik gewoon niet meer. Mijn dag bestond uit aanleggen, kolven, bijvoeden, verschonen, op bed leggen en dan begon het weer van voor af aan. Maar ja nu is er niets meer aan te veranderen. Afgelopen donderdag zijn we naar het cb geweest. Anna is nu 49,5 cm en 3220 gram en Sophie is 51,5 cm en 3415 gram. Goed he? Ze zitten wel allebei onder de onderste lijn. Maar ja, ik voed ze wanneer ze komen. Dus krijgen ze 6 tot 8 flessen per dag en dat was goed zei de arts. EN gisteren hebben mn meiden voor het eerst echt gelachen! Ik smolt helemaal toen ik het zag!
Hey FunneMe, dat is grappig, ik was net aan het neuzen of er ergens nieuws was over je, was zo benieuwd! Shit he, moeten stoppen met borstvoeding... Deel van mijn verhaal was hetzelfde, de hele dag kolven voor 1 voeding per kindje... Vind het ook nog steeds niet leuk... en aan de andere kant, ik heb nu wel meer tijd om ze aandacht te geven... en meer rust... Ben al een aantal weken geleden gestopt, en nog steeds denk ik wel eens... zal ik? zou ik? Maar het is zoals het is... Mijn kindjes zijn tevree, ook met hun fles en ja, ik had het zelf graag anders gezien.. En die druk op de onderkant? Heb ik ook regelmatig! Met name bij schaambeen, en jij? Omschreef het laatst precies hetzelfde, alsof er nog een kindje uit wil komen... Gek, he? Denk dat het er mee te maken heeft dat er zoveel druk op heeft gestaan. Heb er meer last van als ik heb lopen sjouwen en me te druk heb gemaakt. Probeer me maar rustig te houden en hopen dat het herstelt! Ik hoef pas over een week of twee naar het ziekenhuis, als je eerder nieuws hebt hoor ik het graag! Een vriendin, die fysiotherapeute is geweest, waarschuwde me voor steken in het schaambeen, dat ik dan wel aan de bel moest trekken, omdat dat serieus kon zijn, bekkeninstabiliteit geloof ik. Nou, dan doe ik het maar liever rustig aan ! Prachtige gewichten en lengtes! En wat heerlijk he, dat lachen !
Hey hey, Vandaag weer op het burau geweest,Fenne 5340gr 56,8cm en Linne 5370gr 57cm,bijna gelijk,hahahah...Mooi! Verder gaan de nachten gelukkig wat beter,ging er bijna zelf aan onderdoor moet alleen donderdagochtend terug naar de huisarts voor Linne haar uitslag en voor mezelf,had vorige week een pil gehad voor schimmel,inbrengen en dan moest het over zijn maar helaas Vandaag Jonge ouders op bezoek gehad,vele kortingsbonnen,voor pampers en Center Parcs,leuk leuk! Vandaag ook wezen shoppen voor de dames bij Prenatal,ieder weer 2 setjes kleding erbij alleen kreeg net een mail dat vanaf as donderdag mama mazzeldagen is,20% korting,balen! Nou ik ns wat opruimen voor mn schattie thuis is Reageer morgen weer oke meiden? Verder alles goed met iedereen? xxx
Hahaha Daisy, ik had hetzelfe. Was flink wezen shoppen bij de Prenatal (veel basisbenodigdheden) een dag later krijg ik die email! Fijn dat de meiden zo goed gaan enn dat het 's nachts ook beter gaat. Funnyme, leuk weer wat van je te horen! Spekkie, welkom!
Even snel een update. Gisteren hebben we de 20-weken echo gehad en alles lijkt in orde te zijn. De linkerbaby was 380 gram en de rechterbaby 350 gram, dus beiden nog op het schema van een eenlingzwangerschap. Aan de linkerkant ligt de placenta aan mijn rugzijde en aan de rechterkant aan mijn buikzijde, waardoor ik de rechterbaby minder goed voel bewegen. Het worden trouwens 2 jongens!
Hey lieve meiden, @Essie,grappig om te horen dat je over ons verteld midden in de nacht,hahah Enne moeten we toch nog maar een keer terug naar de Prenatal,heh wat vervelend! @Motormuisje,jee meis wat een verschrikkelijk nieuws,bah! Wel wil ik jullie een fijne vakantie wensen,geniet er maar lekker van! @Tal,hey buddy hoe gaat het met je? Enne waar blijft je foto? @Noor,hoe gaat het met jullie? @Brezjika,dank je voor je antwoord Water trappen ze niet echt in Ik vond het wel fijn om je reactie te lezen,weet je ik ben best een beetje onzeker,dus als ze zus tegen me zeggen geloof ik het en vertellen ze zo geloof ik het ook,overal zit wel wat in vind ik,ja toch? Fijn om te horen dat je bij de oudste 2 geen moeite hebt gehad,we hebben ze eergister namelijk weer bij ons in bed gehad,was niet de bedoeling maarja Maar ik zie dat jij een drieling hebt? En nog meerdere kids,klinkt erg gezellig! Heb je geen foto? @Spekkie,welkom hier en dubbel gefeliciteerd met je bijzondere zwangerschap! Hebben jullie al kinderen? @Licrys,thanks voor je lieve woorden Dat wij een beetje overprikkeld waren klopt helemaal en vooral mama,maar het gaat gelukkig alweer een stuk beter! Hoe gaat het met jullie schatjes? Zo te lezen gaat het prima of niet,slapen ze al door? @FunnyMe,wat fijn om weer iets van je te horen! Ik herken je verhaal erg goed over dat kolfen,ik wilde ook zo graag maar helaas..Neem jezelf niks kwalijk lieverd! Het is niet anders.. Mooie gewichten hebben je dametjes! @Sassie,wowie wat een goed nieuws! En 2 mannen,geweldig leuk! Kan je gaan beginnen met namen en kleertjes,leuk leuk! @Bolbuikje,hoe is het met jou lieverd? Nou de nachten gaan nog steeds goed,gelukkig,al 2 nachten zijn ze rond 04.30u wakker,het komt uiteindelijk goed,nog ff en dan slapen ze tot een uur of 7 Lars is ziek thuis dus alles ligt hier nu op bed,gezellig! Zal eens ff boven gaan kijken.. Tot laters!
vanmorgen naar CB geweest met de lady's en ze doen het prima groeien goed. dus mama helemaal blij. het huis gaat door en als alles loopt zo het moet zitten we er voor de kerst, en ons eigen huis hebben we vanmorgen kijkers voor gehad en die deden gelukkig niet moeilijk over de prijs en is al zo goed als verkocht.. toen was john ook blij.. hahaha en nu staat het huis vol met koffers en zijn we zo goed als klaar voor de vakantie. ik lees jullie weer over 2 weken we gaan heerlijk genieten van de zon in anfi del mar in gran canaria groetjes van de bende van 9.......
Hai dames! Hier alles zn gangetje, nog geen veranderingen in t lijf! Hoop dat t met iedereen goed gaat...ik heb nog niet erg teruggelezen(sorry!), wel een beetje, maar ben weer als een lekke zeef(is dat oooit weggeweest?!) Motormuisje, mooi dat de meiden t zo goed doen, gefeliciteerd met je huis(waar ga je wonen ongeveer?)en een hele fijne vakantie! Oja, een foto....als het niet lukt binnen eenpaar dagen mms ik je er wel een Dais ! Fijn dat t goed gaat 's nachts! Beterschap voor Lars. Funny, wat groeien ze hard he?! Sassie, leuk, 2 mannen! Lycris, hoe is t verder met d e kiddies? Spekkie, welkom! HOE IST MET DE REST? XXX
@ Spekkie, Welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe is het nu? Al aan het idee gewend geraakt? En verder hoe voel je je? @ Motormuisje, Heel veel sterkte met het nieuws over je vader! Is niet niks hoor! Alweer een beetje van de schrik bekomen? Ow ik lees dat jullie nu toch echt vertrekken, nogmaals een fijne vakantie gewenst! @ Tal74, Ik zet eigenlijk geen fotos online, nog nooit gedaan, ook niet hier. Maar weetje vooruit, een uitzondering. Ik zet ze nu zo meteen in mijn album, 1 van Malou en Ruben dat ik 35 weken zwanger ben. En heb toevallig vanmiddag fotos gemaakt van nu, die zal ik er ook even bij zetten zegmaar 14 weken dus. Maar ik haal ze er morgen weer uit . Nu nog maar 31 dagen volgens je banner . Alles verder goed met je? @ Brezjika, Ik ben het eigenlijk met je eens. Zo hebben wij het ook gewoon altijd gedaan. En tja hier slaapt Malou eigenlijk bijna elke nacht door, zeg 2-3 keer in de week niet. En Ruben komt nog altijd 1-2 keer snachts voor een voeding. Maar ik heb dus idd ook liever dan maar een nachtvoeding, als zelf niet kunnen slapen. Is het trouwens niet super druk bij jullie? Nou zal wel niet, je bent er aan gewent maar dus een drieling en nog 2 kindjes, wat een rijkdom! @ Sassie, Fijn dat alles goed is! En twee jongens, leuk hoor! Gewichten heb ik echt geen idee van, maar ongetwijfeld goed zoals je zelf al aangeeft! @ Daisy, Wat groeien ze toch heerlijk zeg! Succes bij de huisarts. Heeft ze ook jeuk? Of dat niet? Nachten gaan goed zo te lezen! Wat heerlijk! Kunnen jullie lekker bijslapen ! Beterschap voor je man trouwens! Wanneer worden de meiden gedoopt trouwens? Al binnenkort? Of duurt het nog even? Lief dat je het vraagt, hier alles hetzelfde. Soms wat beter en soms wat minder! @ Essie, Balen zeg! Je kan het misschien nog terug brengen, en met de mazzel dagen opnieuw halen. Maarja, das ook een gesleep en je hebt waarschijnlijk al het een en ander uitgepakt! Hoe is het verder? En met het huis? @ Sascha, Leuk he, dat lopen! Spelen ze trouwens ook echt met elkaar? Hier helemaal niet. Wel bij elkaar enzo, maar niet met elkaar, geen idee eigenlijk ook wanneer kindjes echt met elkaar zouden gaan spelen! Haha! Nog op tijd op je werk gekomen? @ FunnyMe, Tjonge, nou gelukkig dat het nu weer goed gaat! Hmm, een drukkend gevoel heb ik wel de eerste dagen gehad, maar dat was gewoon meer omdat het allemaal een beetje beurs was daaronder. Misschien idd maar eens gewoon vragen bij de na-controle, daar is het nu eenmaal ook voor! Gewichten lijken me helemaal prima! De borstvoeding, dikke knuffel meid! Als het niet anders is is het gewoon niet anders! Kijk terug op de dagen dat ze wel jouw melk hebben gehad, dat alleen is echt al super goed! @ Janina, Hoe is het met je meid? Zitten die twee nog veilig binnen? Nou, hier met de kleintjes alles prima! Nog een paar daagjes dan is het alweer zover! 1 jaar! Nouja het aftellen is nu toch echt begonnen hoor! Er is taart besteld, slingers zijn in huis, cadeaus nog niet, maar dat komt zaterdag! Verder zal het allemaal wel los lopen! Mn nichtje komt helpen, aangezien ik dat niet ga redden, en ik kan dus smiddags gewoon naar bed, als ik doodop ben. We zien wel hoe het loopt! Komt vast allemaal prima in orde! Liefs, Hanneke!