Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Was ook benieuwd :)!

Even hier heel kort en ego: vandaag naar het CB geweest: ukkie en pukkie doen het fantastisch, inmiddels zitten ze allebei op alle punten "in het groene gebied", in plaats van er onder.

Marte: 4180 gram (10w3d), was 1730 gram, 53,5 cm, was 45 cm
    Luuk: 4495 gram (10w3d), was 2385 gram, 55,5 cm, was 47 cm.

Hebben vandaag hun eerste prikjes gehad... niet leuk het gillen :(, maar gelukkig zijn ze er niet ziek van geworden, maar vooral moe, moe, moe...

Zie en lees bij augustusmama's van alles over doorslapende kindjes, maar daar is hier echt nog geen sprake van. Gister heeft Luuk zich voor het eerst eens na 7 uur gemeld (hihi, jammer genoeg 7 uur ná de fles van 18 uur...), dus er is wel hoop. Op het CB zeiden ze dat dat meestal gebeurd als kindjes rond de 5 kilo zijn... Mama's, is dat ook jullie ervaring?

Tot zover weer, ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Lijk zelf verkouden te worden, het is toch wat. De hele zwangerschap geen kwaaltje of snotje, en nu verkouden... Steeds meer wijst er op dat zwanger zijn goed voor me was ;)! Hihihi...

Liefs!

2. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Ze mag vandaag naar huis! Natuurlijk moet ze rustig aan doen maar het gaat goed met ze!

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Klavertje,dat is goed nieuws!
    Gelukkig!

@Essie meid,wel rustig aan doen heh,laat ze nog maar even bij mama ;)

@Licrys,mooie gewichten hoor,ze doen het super!
    Over doorslapen,hier hebben ze nu en paar keer geslapen tot een uurtje of 5,een paar keer tot 6.30u en nu al 3 dagen tot 04.00u,das minder dus...
    Laat jij ze gewoon slapen,ik maak ze wakker,dus hier hebben z ealtijd dezelfde tijd de fles(ongeveer dan)hoe doen jullie het?

@Tal,jullie zijn zeker lekker aant genieten!

@Noor,ja idd nu je het zegt wist ik het weer,sorry :oops:

Hier verder alles oke,wat kunnen ze toch lachen die 2 meiden,heerlijk gewoon!
    Alleen de nachten nog en dan is deze mama helemaal tevreden,hahah ;)
    Ik heb echt zo'n slaapgebrek,maarja ik kan tuurlijk ipv hier iets neer te zetten ook ff gaan liggen heh! :D

xxx

4. Hoi meiden, hier ben ik weer! Super bedankt dat jullie zo hebben meegeleefd en sis bedankt voor het op de hoogte houden van de meiden. Goed gedaan! Ik voel me super goed. Alle (kleine) klachten die ik had zijn verdwenen! Ik mag alleen nog helemaal niks! Dat wordt dus alleen tv kijken, op bed hangen, lezen en heel misschien een klein blokje om lopen? Maar het geeft niks, ik ben zo blij dat ze nog lekker binnen zitten, dat ik er alles voor over heb om dat nog zeker zo'n 5/6 weken te houden.

Verder zag ik nog heel goed nieuws hier staan:
    Janina en Tal van harte gefeliciteerd!

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey meissie,welkom terug en gelukkig nog met je babytjes in je buik!
    Wat fijn dat je je zo goed voelt joh! :thumup:

Rustig aan dan maar heh,tis voor een heel goed doel!

Liefs Dais..

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ff spammen,hihi...

7. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Kan me nu al helemaal niet meer voorstellen dat ze bij mij in de buik hebben gezeten :)

8. Wat een scheetjes! Nee, als ze nu al zo groot zijn, lijkt me dat ook moeilijk voor te stellen.

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Essie, wat fijn dat je weer thuis bent en nogsteeds mét baby's in buik! Gelukkig is het weer rustig geworden!

Daisy, wat een prachtige foto weer!

Hier alles goed, de nachten gaan redelijk naar wens, af en toe alleen nog voor een speentje eruit, maar max 2 keer per nacht.

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Essie: good you're back! En fijn dat je je zo goed voelt! Hoop dat het rustig blijft!

Licrys: zo goed gegroeid zeg! En Marte gaat als een speer, die maakt een inhaalslag!
    Rottig he die eerste prikjes.... Hoop dat ze er geen last van zullen krijgen verder! Hier waren ze ook zo moe na de eerste vacc, Isa indertijd ook.

Daisy: wat een scheetjes zijn het toch! heerlijk!
    Tja, slaapgebrek.... ...dat halen we nooit meer in, maar ja, je went eraan ;)

Marian: fijn dat de nachten goed gaan!

Janina?Chantal: Hoe is het daar?!

Wanneer komt Motormuisje eigenlijk terug? ben erg benieuwd naar de foto's!
    Wil ook nog wel mooi weer! ;)

11. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    heeeej lady's

we zijn weer in het land.. IK WIL TERUG! het was daar zo heerlijk en de kleintjes hebben ook heerlijk genoten. lekker naar het strand en leuke dingen doen. echt genieten met en van elkaar!

de just-born mama's van harte gefeliciteerd!

nu zijn we weer thuis aan het opstarten. maar voor we weer in ons normale leventje zitten denk ik dat toch even verder zijn. we kunnen volgende week tekenen voor het nieuwe huis dus dan kunnen we daar aan de slag. :(
    ons eigen huis is ook verkocht en daar moeten we half november uit. beetje door klussen.

komend weekend ff lekker met mn jongste 2 naar schotland ff naar huis en daar ook even mn voordeel weer uit doen, ff tattoo laten zetten hahaha. ik ga hier de puinzooi weer in, ben al de hele dag aan het wassen,strijken enzo.
    ezra was net helemaal boos dat ie alweer naar school moest morgen. hij vond vakantie leuker haha nog 3x van de week en dan heeft ie weer een week en een van de oudste 2ling zat vanmiddag lekker bij me, raine koud raine bobbels(kippevel) hahaha

ik ga morgen wel eens ff op mn gemak alles lezen van de week

liefs,

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Welkom terug motormuisje, net als Noor ben ik ook erg benieuwd naar de kiekjes!
    Succes met puinruimen, zal je nodig hebben als je het klaar wilt hebben voordat je het weekend weg gaat. Was van 2 weken van 9 man, daar heb je volgens mij wel een week voor nodig.... :) :) :)

Noor, hoe zijn jouw nachten?

13. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Goedemorgen meiden!

Ik ben sinds maandag thuis, met Floris. Isabel moet nog even blijven, omdat ze soms vergeet te ademen, tijdens de fles. Maar zoals Janina al zei, dat hoort bij de leeftijd. Vanaf de laatste "saturatie-daling"wordt 48 uur gerekend tot ze naar huis mag. Maandagochtend was er een verpleegkundige die voorstelde een andere flessenspeen voor dr te regelen, met een kleiner gaatje(ze drinkt nl in 1 teug dr fles, en dan ademt ze even niet, maarja, neem zelf maar eens een groot glas drinken en probeer dat in 1 teug achterover te slaan....). Die speen is nog niet gevonden(avent nr.1 is ook te groot)dus krijgt ze voeding met 2 spenen over elkaar. Dat gaat hartstikke goed, Jeroen belde gisterochtend en toen was er al 24 uur niks gebeurd.
    Jammer alleen dat hij om 5 ur een fles ging geven en het toen weer wel gebeurde, maar dat kwam omdat de nieuwe avonddienst even de 2e speen vergeten was $%%$&$&$!
    Straks dus maar weer even bellen hoe het daarna ging en hopen dat ze niet opnieuw beginnen te tellen.....

Met Floris gaat het hartstikke goed en met mij eigenlijk ook. Zo, even een update na de laatste voeding, ik ben snel terug, met het bevallingsverhaal!

Dikke kus, Tal

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tal: fijn dat jij en Floris thuis zijn, balen dat Isabella nog daar is, maar die zal jullie vast heel vlug vergezellen.
    Ik hoorde indertijd op de neonatologie dat ze daar erg goede ervaring hebben met difraxflesjes/spenen.
    Miss heb je daar wat aan?
    Liefs Noor

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Motormuisje welkom terug!
    Ben benieuwd hoe het allemaal verlopen is met het vliegen ook enzo.
    Hihi je zal inderdaad heeeeeel wat te wassen hebben.
    Bleh ;)

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Marian: toevallig heb ik vannacht HEERLIJK geslapen (zonder een enkele onderbreking) Ik durf het eignelijk niet op te schrijven ;)

17. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    @Essie, fijn dat het weer rustig is! En heel veel sterkte met niets doen... Ik weet wat het is... en het is idd makkelijker als je weet waar je het voor doet, de kleintjes! Kan overigens luisterboeken aanbevelen (kon op een gegeven moment boeken niet meer lekker vasthouden)!

@Motormuisje, jeetje... terug van vakantie, was van 9 man, huis kopen en verkopen, verhuizen, weekendje schotland, 3 twins, Ezra.... Pfjoei, diep respect! Ik weet zeker dat ik het totaal niet druk heb... (hihi, toch voelt het soms wel zo ;)!)

@Daisy, wat een prachtige foto's heb je toch telkens :)! Krijg mijn uk en puk zelden goed op de foto, althans, niet samen. Zal zo even kijken, als de kids het me toelaten, of ik ook een beetje kan spammen ;)!
    Ik heb overigens geen enkele structuur als het gaat om flesjes... Ik geef overdag de fles tussen de 3 en 4 1/2 uur na de vorige, en eigenlijk alleen als ze 4 1/2 uur slapen, maak ik ze wakker (om dag-nachtritme niet in de war te gooien). Structuur lijkt niet te werken, hier, en eigenlijk vind ik het prima. Tot deze week maakten we wel 's nachts de tweede wakker, zodat we nog een beetje aan onze nachtrust toe kwamen, maar ineens had Luuk een keer 7 uur tussen flessen, en Marte sliep vannacht van 21 tot 4, en gisternacht van 23 tot 7. Maak daarom nu de ander niet meer wakker, eens kijken wat er gebeurt. Volgens mij is dit weer zo'n omslagpunt :) :) :)! HAHAHAHA, zei ze hoopvol! Dit is wel wat intensiever, maar ach, hopelijk is het tijdelijk.

Hier ging het vloeien ook maar niet over, en net toen ik dacht, zou het dan nu echt voorbij zijn... ongesteld... Pff... en hoe! Hallelujah! Gecombineerd met een flinke verkoudheid durf ik wel te zeggen dat ik leegloop... Doe dus maar weinig vandaag en ik vind het allemaal best. Loop nog lekker in slaaptenue met punkkapsel ;).

Denk dat ik zo maar nog meer prikjes voor de kleintjes ga halen ;)! Ze hebben er zo geweldig goed op geslapen hahahaha! Grapje natuurlijk, maar het was heerlijk rustig hier!

Tal, yeah, thuis! Hopelijk mag Isabel ook snel naar huis!

18. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Mijn meissie:

19. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0