@Tal,welkom thuis meid! Hopelijk is Isabel ook heel snel thuis dan is jullie gezinnetje compleet! Hoe voel je je verder? @Motormuisje,welkom terug! Idd hier ook respect hoor,knap hoe je het allemaal doet! @Noor,wat heerlijk zeg zo'n ononderbroken nacht! @Licrys,wat een lachebekjes zeg,mooi hoor! Heerlijk om te zien Als jullie het zo prima vinden is het toch goed en ze doen het er hartstikke goed op dus wat wil je nog meer! Lekker in je pyama joh,moet je af en toe ook kunnen hebben hoor vind ik,alleen het nadeel hier is dat we vaak onverwachts bezoek krijgen dus daarom zorg ik meestal dat we om 10.00u helemaal gewassen en aangekleed zijn of ik moet zeker weten dat er niemand komt Gister was hier echt een huildagje,opa was gister jarig en eenmaal daar gelijk op bed gelegd want ze waren zo moe maar helaas,ze wilden echt niet gaan slapen dus is deze mama maar naar huis gegaan met haar meissies,om 21.30u heb ik ze hun fles gegeven en om 22.00u lagen ze in bed en ze hebben geslapen tot de wekker om 06.30u afliep,we hebben ze wakker gemaakt anders zat er te lang tussen de flessen was mijn idee? Vandaag zijn ze zo vrolijk Echt genieten zo hoor! xxx
gewoon kwestie van doorademen dames! net voor een heel weeshuis(dat van mezelf hahaha) pannekoeken staan bakken. we zijn vanmiddag ff achter meubels aan gegaan.waar vind je bijvoorbeeld een eettafel waar je met 10 man aan kan zitten hahaha
ik ben nou wel heel erg benieuwd naar jullie gezinsfoto motormuisje.... Lirycs wat een poepies heb je...echt prachtig!
@Motormuisje: hier in de buurt doen ze nog aan grote gezinnen (Bible Belt) , dan zou er toch relatief makkelijk grote tafels te krijgen moeten zijn?! Maar jee, ja, dat zijn heel andere problemen dan hoe vervoer ik 2 kids... En ook ik ben erg benieuwd naar een foto van de hele club ! @ allen: dank voor complimenten! Vind het zelf ook een lekker stel !
Wat een leuke foto's Lyrics! Essie, blij dat alles weer goed is! Heb hetzelfde gehad bij 27 weken en daar wordt je niet vrolijk van. Ik heb gister controle gehad. Het tweetal groeit niet meer zo hard. Eigenlijk zijn vooral de buikjes in groei achter gebleven. Er is gekeken of het lag aan de placenta en de doorbloeding maar dat was allemaal goed. Ze denken dat er te weinig plaats is voor die twee om te groeien. En die metingen zeggen ook niet alles want die meten geen vetpercentage, maar met 36.1 weken werden ze nog maar geschat op 2150 en 2250 gram. Dat was maar 150 gr groei per beeb in twee weken. Woensdag terugkomen en dan wordt er gekeken naar wanneer eventueel inleiden als ze niet spontaan komen. Zit er ook helemaal doorheen, mijn lijf is hier gewoon niet op gebouwd denk ik..
ff heel kort want tis enorm druk! Maar ik vroeg me net af hoe jullie het doen met boodschappen halen. Had er net 1 met mc in het karretje en 1 in de draagzak. boodschappen om haar heen in het karretje. Afrekenen. Met karretje naar de auto. Boodschappen voorin mikken. Anna uit de draagzak in de mc. En sophie in de auto. Auto op slot en snel het karretje terugbrengen.... Kinderwagen helemaal in en uit klappen duurt ook vrij lang. En lopen is geen optie. Dus hoe doen jullie dat?
Hallo dames, Mag ik me hier nog aanmelden? Ik ben Ellen en op dit moment 20 weken zwanger van een een-eiige tweeling.
Hoi Ellen, van harte gefeliciteerd! Gezellig dat je mee komt kletsen. FunnyMe: ik ben ook wel heel benieuwd hoe de andere dat doen met boodschappen. Heel stom, maar dat was 1 van de eerste dingen die ik bedacht toen ik hoorde van een 2ling zwanger te zijn: hoe doe je dat met boodschappen? haha
@Ellen,welkom hier en gezellig dat je mee komt kletsen! Gat alles goed? Weet je al wat het zijn? Hier ook een 1eiige tweeling,zooooo leuk! @Motormuisje,jij blijft zo wel heel de dag bezig zeg Hoe lang doe je erover om bijv s'morgens iedereen te wassen en aan te kleden incluis jezelf? @Maaike,jee het wordt echt spannend voor jullie. Je zal blij zijn als het zover is of niet? Ben benieuwd woensdag! @FunnyMe,over boodschappen doen,die vraag heb ik ook gelijk gesteld toen ik eenmaal boodschappen kon gaan doen,haha. Maar wij hebben geen draagzak,misschien een idee voor jullie,eentje in de draagzak en eentje in de MC? Ik ga of wandelen of als Lars thuis is anders gaat het gewoon echt niet,er passen geen 2 MC in de boodschappenwagen.. Ben benieuwd hoe je het gaat doen! @Essie hoe gaat het met jullie? Hou je het nog een beetje vol? Hier alles goed,het gaat echt steeds beter met de beauty's Ik voel echt zoveel liefde,nooit geweten dat ik dat in me had,hahahha,kan af en toe gewoon een potje gaan janken omdat ik zo gelukkig ben met mn meissies en tuurlijk ook mn mannetje Hoe gaat het met de rest van de dames? @Noor,zijn de nachten nog steeds goed? Ik wilde eigenlijk gaanm wandelen,eerst wat eten maar de meiden vielen in d ewipper in slaap,hahah,heb ze mar in bed gelegd kijken we vanmiddag wel weer...
http://stores.ebay.nl/Bambinoworld_Top_ ... idZ2QQtZkm Wat vinden jullie van deze? We willen m graag bestellen,hij lijkt ons zo handig,niet voor nu maar over een paar maandjes? De eerste dan
Ha meiden! Ik ben er weer! Iets eerder als verwacht, maar ben gistermiddag weer thuis gekomen. Ziekenhuis was echt helemaal niks, ben blij weer thuis te zijn. Ellen, Welkom hier! Kom maar meekletsen hoor! Gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap! Hoe gaat het verder? Essie, Wat fijn dat je weer thuis bent! En gelukkig jullie wondertjes nog lekker in je buik! Super! Lekker heerlijk rustig aan doen hoor! Tal, Wat fijn dat jij en Floris thuis zijn! Jammer dat Isabel er nog niet is, maar hopelijk duurt dat niet lang meer hoor! Lekker beide kleintjes thuis is toch het fijnst! Maaike, Dikke knuffel! Nog even meid! Kom op! Je doet het super! Licrys, Wat een prachtige kindjes! Wees er maar trots op hoor! En geniet ervan natuurlijk! Daisy, Jij ook, wat een prachtige meiden! Leuke foto hoor! Even over de link, dat bedoel je als box oid? Gewoon een stukje van de huiskamer afzetten voor de kleintjes? Kan handig zijn, hier gaan ze gewoon de hele kamer/keuken door. En anders hebben ze ieder hun eigen box. Dus kan je er niet echt mee helpen! En idd ik herinner me nog dat de boodschappenvraag eerder langs is gekomen, wist alleen niet meer van wie . Boodschappen, Mijn opties: - Kindjes thuis laten. - Maar 1 kindje meenemen. - De boodschappen laten doen. - Met zn tweeën boodschappendoen, een de kinderwagen of een winkel kar met 2 cosis en de ander de winkel kar met boodschappen. - Met zn tweeën en dan ieder een draagzak met 1 kindje erin. - Alleen je boodschappen doen en dan 1 in de draagzak en 1 in de cosi en dan bovenop het karretje ipv erin. En dan erboven op, niet op dat stoeltje voor grotere kinderen, maar met de voetjes aan de linker kant van de kar, het hoofdje rechts, en dus de cosi steunt op de zijranden van de kar, het grootste gedeelte van de cosi zit dan in de kar, en je kan daar waar het handvat van de kar zit ook met 1 hand de boog/handvat/hendel van de cosi vast houden. Bij de kassa zet ik de cosi dan altijd op de grond omdat ik toch bang ben dat ie zal vallen. Verder idd kindjes en boodschappen in de auto, auto altijd vlak bij de karretjes parkeren, auto op slot, raampje op een klein kiertje, kar weg bregen, terug naar de auto en naar huis. En dan thuis eerst de kleintjes in de box en dan de boodschappen uitpakken. Eerst het diepvries&koelkast gebeuren, en dan de rest, en als het etenstijd was, dan kon de rest prima even wachten. Liefs, Hanneke!
Wij hebben er ook eentje, super, zo'n grote box! Ze zitten er nu nogsteeds regelmatig in, terwijl ik om mij heen alle eenlingen hoor die niet meer in de box willen... (waarschijnlijk te kleine ruimte). Ik zal even een fotootje laten zien. Toen hadden we hem net, nu heb ik er een passend kleed in liggen, op maat gemaakt door mijn moeder.
@Bolbuikje,welkom terug! We hebben je gemist! Hoe voel je je? En ja we willen m idd als box gaan gebruiken,maar je kan er idd ook bijv de helft van de kamer mee afschermen of net als Marian zo tegen de muur,superhandig voor 2,wij hebben nu maar 1 box,als ze zo klein zijn is dit wel te doen maar straks niet meer... @Marian,ja precies zo 1 willen wij ook.. Waar hebben jullie m gekocht? En een boxkleed hadden ze ook op die site alleen weet ik niet of je die lang gebruikt?Want dan moet je m altijd hoekig neerzetten snap je wat ik bedoel,en dat kleed kost ook nog eens 28 euro ofzo..
Dat is cool! Oh, en ik ben al zo hebberig... Net weer kleertjes enzo gekocht... fotoalbums zijn binnen... maandag naar de mama mazzeldagen bij prenatal... en nu wil ik ook een joekelbox! Niet meer doen ! Mijn lief pakt me nog een keer mijn pasjes af... En wat boodschappen doen betreft.. ik heb een klein winkelcentrum op loopafstand, daar loop ik geregeld heen met de kleintjes. Hoef daardoor niet vaak veel boodschappen te doen, maar kan een beste hoeveelheid meenemen in de duowagen ! Heel af en toe parkeer ik uk en puk bij mijn buuf, zij blij, en dan ga ik mijn boodschappen doen. Of als opa en oma op bezoek komen, doe ik ook nog wel eens de "grote" boodschappen. Als ik het allemaal niet red, dan gaat 1 van ons 's avonds of in het weekend, maar dat probeer ik wel te voorkomen. Ellen, gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap en welkom! Hoe voel je je? Zijn het je eerste kindjes? Maaike, ben een beetje verbaasd dat je pas woensdag terug hoeft te komen. De gewichten zijn redelijk netjes, hoor, boven de 2 kilo en vanaf 37 weken mogen ze in principe direct mee naar huis ! Sterkte met de laatste loodjes! @Daisy, super dat het beter gaat! Zo blij dat te horen! Ben helemaal blij voor je! @Bolbuikje, ziekenhuis? Oh, mijn hersens mijn hersens... ik weet het echt niet meer.... wat was er ook al weer? Tot zover, fijne dag!
Nou ik ben behoorlijk verbaasd over de gehele gang van zaken in dit ziekenhuis. Wil eigenlijk heel graag naar een ander ziekenhuis, maar dat is me te ver rijden. Zul je zien dat de bevalling op gang komt en we dat niet meer halen... dan moet ik alsnog naar dat ene ziekenhuis. Ik kom net uit Zwitserland en daar werd alles maar dan ook alles altijd gecheckt. En hier... mijn bloeddruk is hoger, was aan het begin van mijn zwangerschap 85/48 (ok was aan de lage kant) daarna heel lang rond de 95/60 en nu 135/80 ineens. En niet even urine checken ofzo. Terwijl ik heel veel vocht vasthoud ineens. En dan kom je daar. Krijg je een echo en dan anderhalf (!) uur wachten op de gyn afspraak, op zo'n lekker houten bankje. Gezellig. Ik heb het zo gehad met die lui. Ik vind ze laks. Ik heb ook nog eens streptokokken B. En in Swiss zou ik tijdens de bevalling een infuus krijgen, maar nee, hier niet nodig want de kans dat ik ze besmet is toch klein... ja hallo, ik wil alles uitsluiten! Maar goed, als ik al bel met een vraag zet dat rotwijf achter de balie al: u heeft vorige week ook gebeld? Ja en? Dat was omdat zij mij na 3 uur nog niet hadden gebeld en dat was de afspraak en ook al bel ik voor de tiende keer, als ik mij zorgen maak wil ik gewoon serieus worden genomen. Maar goed, ik heb toch het idee dat de hele overdracht uit Zwitserland niet eens is gelezen. Ik heb gewoon zin om weer naar Zwitserland te gaan en daar te bevallen. Wat let me eigenlijk, aangezien ik officieel daar nog werk en woon (tot half nov. ) is dat geen probleem verzekeringstechnisch..
Hey Maaike - weet je, doe waar je je prettig bij voelt ! Het is jouw zwangerschap en jouw kindjes. Ik weet dat vrienden van mij, uit Nederland, er voor hebben gekozen in Zwitserland te bevallen (ik heb daar ook gewoond) en ja, in Zwitserland schijnt het erg goed geregeld te zijn. Nu heb ik er voor gekozen in Nederland te bevallen (hihi, tijdens en vlak na de bevalling wel telefoontjes uit Zwitserland, het is een soort familie ) en dat is me eerlijk gezegd heel goed bevallen . Nadeel is dat je nooit weet wie je bevalling leidt, maar dat is overal. Weet je, het gaat er echt om dat jij je goed voelt. Ik geloof zeker dat als je shittie je bevalling in gaat, de bevalling ook zwaarder zal zijn. Misschien kijken of je dit soort dingen nog bespreekbaar kan maken in NL? Volg je hart, meis, je bent gelukkig in de chique positie dat je een keuze hebt! Sterkte in ieder geval!
Nou ergens heb ik natuurlijk niet die optie. Want vriend is al begonnen met zijn nieuwe baan en zonder hem pers ik die kids er gewoon helemaal niet uit. Ik zit nog liever zonder medici in een hutje in Afrika bij wijze van, als hij er maar bij is. En ik kan nu niet naar Swiss gaan terwijl hij hier gewoon moet werken. Maar qua ziekenhuis hier heb ik gewoon qua gevoel sterk die drang. Ik weet wel dat ik hier niet de luxe uit Zwitserland kan verwachten. Maar daar had ik wel het gevoel dat ze alles op alles zetten om welk risico dan uit te sluiten, terwijl ze hier geen moeite doen om goed op de hoogte te zijn... en dat stoort me enorm..
Ik en een paar andere tweelingmama's hebben al een tijdje onze twijfels.... Wij vragen ons af in hoeverre motormuisje echt drie tweelingen en één eenling heeft, neem alleen dit bericht, lang geleden. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?p=1309222&highlight=#1309222 Motormuisje, zou je aub opheldering willen geven? Hoe kan het dat je toen niet sprak over je Ezra en hij er toen een half jaar later ineens was?
Maaike, Hmm, tja lijkt me moeillijk. Zeker als je zoals je beschrijft het gevoel heb dat ze gewoon niks doen van wat jij van ze verwacht. Als ik jou was zou ik eens een heel goed gesprek hebben met je gyn. En wel nog voor je bevalling, dus een beetje haast maken . Vertel hem/haar de dingen die jou zo vreselijk tegen vallen. Zet het evt op papier als je denkt dat je eenmaal daar alles vergeet. Sterkte meid! Maar toch ook succes met de laatste loodjes! @ Daisy, Idd over een tijdje is 1 box waarschijnlijk niet meer zo handig . Hoe ik me voel, tja, heel vreemd. Ik ben thuis, maar voel me niet thuis op een of andere manier. Maar even rustig aan doen, tot mezelf komen en dan weer ertegen aan! @ Marian, Tja dat zal wel zijn denk ik ja, die van jou zijn nu ruim 1.5 jaar toch? Tja hier zitten ze er ook nog in, maar of ze er over een half jaar nog in zitten? Ik weet het niet. En dan hebben ze nog maar 1 box samen want dan is onze purk er als het goed is ook! Enne ik ga echt niet met 3 boxen in huis zitten . Verder iedereen zwaai zwaai! Liefs, Hanneke!