Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    @Daisy, Wij hebben hem overgenomen, dus weet niet waar hij vandaan komt. Iets vergelijkbaars staat voor veel te veel geld op babywalz. Die jij nu liet zien vond ik mooi van prijs!

@Hanneke, Ja, dat weet ik ook niet, hoelang ze er nog in willen blijven, van mij mag het tot hun 16e.... :) ;) Ik vind het zo handig, dan heb ik echt even de handen vrij en kan ik bijvoorbeeld als een wervelwind het huis door zonder dat ze me voor de voeten lopen... Degenen waar ik de box van overnam had hun tweeling er tot 2,5 in gehad, toen wilden ze niet meer en begonnen ze er overheen te klimmen door dingen op te stapelen en erbocenop te gaan staan... :rolleyes: Boxkleed ligt er hier nogsteeds in hoor, vind ik wel fijn voor ze, is het niet te hard! Ik heb hier een op maat gesneden stuk vloerbedekking en daarbovenop het kleed, lekker zacht dus!

@Maaike, tja, moeilijke situatie! Wij zijn hier niet anders gewend en er op voorbereid vanaf dag 1. Als je voorbereid bent op luxe en dat alles gaat zoals jij wilt en je komt dan hier lijkt me dat een zware domper! Maar inderdaad, probeer nog wat met je gyn te praten hierover....! Als hij/zij weet dat je er tegenop ziet en om welke redenen dan willen ze misschien nog wel wat aan je toegeven? Succes!

Ik deed eerder ook bijna elke dag boodschappen omdat ik niet wist hoe ik het moest doen. Ik kwam er alleen achter dat dat veel te veel geld ging kosten (slecht van mij, veel te vaak wat extra's meenemen). Dus nu ga ik vaak 1 keer per week voor veel en laat ik de kinderen thuis. Dan is of Heeko thuis of past mijn schoonmoeder of buurvrouw op.

Nou, dat was het wel weer even, ik ga vandaag trouwjurken kijken met mijn vriendin, ze trouwt in april! Vind het helemaal leuk!

2. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    hier ga ik ook alleen boodschappen doen. 1x per week, de buuf past nu op omdat mn man er een tijd niet is anders blijft er 1 van ons thuis.
    En als het echt niet anders kan dan neem ik ze mee in de kar das ook geen prbleem nu....
    En als je het echt niet meer weet kan je ook via het net booschappen doen bij appie-online

Ik vraag me ook af of motormuisje 3 tweelingen heeft en hoe dat zit met Ezra?....we wachten het wel af wat ze te zeggen heeft!

Fijn weekend allemaal!

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik sluit me aan bij Marian en Mila.
    Motormuisje: kun je ons duidelijkheid geven hierover?
    Onze verontschuldigingen als we het mis hebben, maar het komt wat bizar over als je dit, en andere berichten terugleest.

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Maaike: ik zou het ook idd aangeven in een gesprek. Uitleggen waar jij je wel prettig bij voelt en hoe jij dingen ervaart, zou houd je het bij jezelf en is een ander minder snel geneigd defensief te worden.
    BEspreek het zeker, denk dat dit een hoop scheelt!
    Sterkte!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Marian,
    Whaha tot hun 16e, hihihi! Denk niet dat je dat gaat lukken. Hier overigens gewone boxen he maar dat had je al begrepen. Maar hmmm, dat klimmen, dat moet je niet hebben natuurlijk. Dan word het wel gevaarlijk, maarja dat heb je op een gegeven moment ook met een gewone box denk ik. Nou fijn in ieder geval dat ze er nog lekker in kunnen spelen samen, dat kan hier dan weer niet, tenminste, ze zitten wat klem dan denk ik tegen die tijd :)

Boodschappen,
    Idd zonder kinderen is het gewoon het makkelijkste, dus als het even kan ;). Maar de appie moet maar net thuisbezorgen, hier niet :( te afgelegen denk ik ;) haha!

6. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    @Maaike - oh ja, je vriend had een nieuwe baan... Dat maakt het wel wat lastig ja, dan kun je niet zomaar iets regelen. Bij een werkgever waar je al wat langer zit, is dat nog wel te doen... Sorry!

Verder snap ik niet zo goed het nut van iemands verhaal in twijfel trekken?! Zelfs al klopt iets niet, en krijgt iemand complimenten of aandacht (is dat waar het om gaat?) voor iets wat niet helemaal waar is, dan zegt dat toch alleen iets over de ander? Tuurlijk mag je iets checken en vind ik het ook knap dat het rechtstreeks wordt gevraagd... maar het gaf mij een beetje het gevoel dat er achter mensen om wordt gepraat... Meerdere tweelingmama's? Ik weet van niets - en wil dat ook graag zo houden :)! Ik zelf zou het fijn vinden als iedereen dingen bij zichzelf laat... Ik vraag me af.. enzo. Aansluiten bij iemand, vind ik overigens iets heel anders. Hoop dat jullie hier wijs uit kunnen worden ;), en vooral ook dat het hier gezellig blijft :)!

Fijne dag!

7. Mooi gesproken Licrys!

Bolbuikje: waarom heb je ook alweer in het zh gelegen? :oops:

Maaike: ik ben ook niet tevreden over de gang van zaken hier in nl. Maar ja een andere keus heb ik niet en moet me er daarom maar bij neerleggen. Ik ga wel as woensdag als ik weer voor controle moet eens doornemen hoe ik de bevalling voor me zie (met ruggenprik, gelijk ingrijpen bij twijfel), kijken hoe erop gereageerd wordt.

Afgelopen donderdag ben ik voor controle naar het zh geweest en alles was goed gelukkig. Ik voel me ook nog steeds goed. Vandaag voor het eerst weer naar een druk winkelcentrum geweest en zoals een paar al eerder hebben gezegd: ik voelde me een wandelende attractie! Al die blikken. Ik ga maar denk ik een bordje voor mijn buik hangen: hier zitten er TWEE in!
    Ik heb lekker mezelf verwend met een soort van Uggs laarzen, maar dan neppers. Vond dat ik dat wel verdiend had na 5 dagen zh :D

Vanaf morgen of overmorgen heb ik minstens 3 weken geen beschikking meer over internet......lekker is dat als je thuis zit. De bedoeling was dat we vandaag zouden verhuizen, vandaar. Ik ben dus niet meer zo vaak online helaas, maar probeer toch regelmatig bij paps even alles te checken hoor. Maar dan weten jullie dat voor het geval jullie me missen ;)

8. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Er is dusdanig over Motormuis gepraat dat ik aan Marian vroeg of ze twijfels had over haar..dat haalde ik uit een post van Marian. Ik had ze dus ook.
    En nee het gaat niet om de aandacht die iemand vraagt
    maar het gaat er wel om de medeleven wat je aan iemand geeft en steun.
    Als dat aan iemand is die miss niet eerlijk is in haar verhaal vind ik dat je daar gewoon naar kan vragen. ik vind dat je dan mensen kwetst omdat er hier oprecht word meegeleefd.
    In mijn ogen ben je dan niet goed bezig! en dan vind ik die persoon erg triest!
    Als ik het niet bij het goed einde heb betreft Motormuis dan bied ik daarvoor mijn excusen aan. Je moet hier wel een kloppend verhaal neerzetten en geen verschillende verhalen want dan vraag je er in mijn ogen zelf een beetje om!

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Het gaat zeker niet om de aandacht die je iemand schenkt, of die iemand krijgt, dat maakt helemaal niks uit.
    Meer om de empathie die je uit, de zorgen die je je soms gewoon kunt maken om een ander hier.
    Het kan je best bezighouden. We leven allemaal erg met elkaar mee.
    En bovendien is er in dit topic eerder dit jaar een vervelend iets voorgevallen, mss dat daardoor dingen soms opvallen die mogelijk helemaal niets betekenen...

Misschien is het allemaal niets hoor, maar ik zou wel graag opheldering willen over die berichten.
    Je deelt hier toch lief en leed met elkaar...

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Licrys,
    Das wel fijn, dat je lopend af en toe op en neer kan. Zo kom je een heel eind met de boodschappen. Verder sorry, ik had je vraag gemist, ik ging een weekje naar het ziekenhuis omdat het hier al een tijdje niet zo lekker gaat met mama ;) wil er niet teveel over uitweiden. Sorry daarvoor. Maar donderdag middag thuis gekomen. Ik ga het weer alleen proberen, met mn vriend en de kleintjes en onze purk. Komt helemaal goed! Ben ik van overtuigd heeft alleen even wat tijd nodig!

Essie,
    Succes woensdag. Een gesprek waarin je je wensen/verwachtingen bespreekt kan heel verhelderend zijn. Ik heb het als heel fijn ervaren. Nu deze zwangerschap (is natuurlijk wel wat anders omdat het er ‘maar’ 1 is) weet de gyn al een hoop en heb ik nu al veel meer vertrouwen in de bevalling. En zo is het, gewoon jezelf verwennen, je hebt het zeker verdient! Ziekenhuis zie hierboven een stukje ;). Succes met over huizen! En rustig aan he! Echt doen hoor!

Hier nadat ik thuis gekomen ben wat nieuwe afspraken, kindjes gaan weer de hele dag thuis zijn, Leander zet zn studie tijdelijk stop en gaat wat minder werken. Hij is wat vaker thuis en dan hoef ik het dus niet alleen te doen. Hoop dat dat wat rust geeft enzo. Maarja om dat allemaal te regelen (school en werk) duurt nog eventjes, weekje of 3/4 maar dan moet het geregeld kunnen zijn. Heel fijn vooruit zicht!

Liefs, Hanneke!

11. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik weet wel dat ik het niet kan vergelijken Swiss en NL. En ik weet dat de wachtkamers hier voller zijn en je minder tijd krijgt. Maar nu heb ik zo het gevoel van snelsnelsnelsnel had-je-nog-wat-schiet-op dat ik gewoon dichtklap en na 10 minuten buitensta omdat ik het gevoel krijg dat ik niks mag vragen. En ze heeft gewoon echt mijn overdracht niet gelezen. Maar goed, woensdag gaat vriend mee.
    Ik hoop dat het snel gebeurd is, ik zie heel erg op tegen de bevalling.

@ Essie: dat van die wandelende atractie ken ik, ze vragen me overal hoe ver ik al overtijd ben!

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Ik snap je reactie wel hoor, maar ik wilde even checken bij iemand of ik paranoide was... Je snapt hoop ik ook wel dat ik niet zomaar iets plaats hier? Ik wil ook graag dat het hier gezellig blijft, maar ik heb gewoon geen zin om op iemand te reageren als diegene haar verhaal zou verzinnen. Daarom vraag ik dan maar op de vrouw af hoe het zit. Kan ze haar uitleg doen, en als ik het helemaal bij het verkeerde eind heb wil ik daar uiteraard oprechte excuses voor maken.
    Dus ik persoonlijk wil er nu dan ook graag niet meer over praten tot Motormuis haar verhaal heeft gedaan. Ze zal maandag wel terug zijn van haar weekend weg....

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik loop al de hele nacht met Anna op. Nou ja ook met Sophie. Die spuugt 3 keer per uur haar speen uit maar slaapt dan wel weer verder. Anna wil gewoon niets. Hadden gisteren een verjaardag en ze is echt niet van hand tot hand gegaan. Maar pas om 1 uur thuis en om 2 uur begonnen ze... Straks mn ouders maar even bellen of die willen oppassen kan ik ff bijtanken. Aan mn man heb ik ook niets deze week die moet telkens overwerken. Hij is nu ook al anderhalf uur weg.
    Pfff voel me helemaal slechte moeder dat ik de meiden weg wil brengen om ff te slapen.

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Lekker doen hoor! Even wat tijd aan jezelf om te slapen! Ik weet hoe het voelt, die nachtelijke uurtjes.... En je hoeft je dan echt geen slechte moeder te voelen hoor, de meiden hebben later vandaag weer veel meer aan je als je uitgerust bent!

Sterkte meid, en ik hoop da tje lekker bij kunt slapen!

Hier weer een goede nacht gehad, kinderen 1 keer gehoord, maar ze sliepen zelf weer verder. Ik ben toch wel zo blij dat het nu eindelijk over is hier! Dan scheelt dat weer alle middagen slapen.... Kan ik weer andere nuttige dinge gaan doen. :)

15. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    @FunneMe: inderdaad, gewoon lekker doen! Niemand heeft er wat aan als jij uitgeteld, uitgeput en humeurig bent! Dan kun je beter sterk zijn en je kleintjes even wegbrengen (opa en oma vast ook blij?! hihi, zo werkt het hier ;)!), kun jij er straks weer beter tegen, en dàt lijkt me wel in het belang van de kindjes!

16. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Helder, helder :), ben wel blij met je toelichting. Ben gek op openheid, eerlijkheid en helderheid. Inmiddels is er al veel over gezegd, maar wat mij betreft voelt het al een stuk beter. En inderdaad, genoeg over gepraat :)!

Fijne dag allemaal!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    FunnyMe,
    Ik sluit me bij Marian en Licrys aan. Maar weet ook hoe vervelend het kan voelen. Maar dat is echt niet nodig, je doet gewoon het beste voor je kindjes, en dat is een mama die uitgerust is en er helemaal voor ze kan zijn. En ja ik weet dat dit heel makkelijk klinkt van een ander ;).

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Bedankt meiden! Ik heb de meiden bij oma gebracht (opa is verkeersregelaar en moest beveiligen vandaag) en ben nu een half uurtje thuis. Nog ff iets gedronken. Wasje erin en ik ga zo slapen.
    Vond het wel heel moeilijk om weg te gaan hoor. Toen ik wegreed sprong de cd op 'dochters' van marco borsato. Vind het normaal al een emotioneel nummer maar nu moest ik toch wel even flink huilen!
    Ik heb net mn moeder even gebeld hoe de meiden het doen (de enige keer dat iemand op de meiden heeft gepast is toen ik door mn moeder naar de kapper werd gestuurd om ff een uurtje ik-tijd te hebben en dat was maar voor een uurtje) Anna wilde niet slapen, dus die lag met oma te kroelen onder het genot van een flesje en Sophie lag heerlijk te slapen.
    Over 2 uurtjes is mn mannetje ook thuis. Dus dan ga ik nu snel slapen des te eerder kan ik de meiden weer ophalen.

19. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey meiden,

jee wat is er veel geschreven zeg,ik kan jullie niet meer bijhouden,wel gezellig hoor daar niet van! :D

@Marian,nou als dat zou kunnen tot hun 16e,whahahah...
    Maar hier intussen nog niet besteld :rolleyes:

@Licrys,ook ik weet van niks hoor,laat ik het ook maar zo houden ;)
    En gezellig blijft het zekers wel! :)

@Essie,dat is zo erg al die mensen die zo naar je kijken,ik had er zoveel last van,ik wilde op een gegeven moment niet meer alleen de deur uit :confused:
    Heh vervelend joh geen internet!
    We zullen je missen hoor,en stel dat er iets mocht gebeuren dan komt je zus dat wel even melden toch ;)
    Doe rustig aan hoor!
    Tot snellie!

@Bolbuikje,fijn dat jullie andere afspraken hebben gemaakt,ik hoop van harte dat het snel beter met je gaat meid!

@FunnyMe,je bent echt geen slechte moeder hor als je je kids even wegbrengt,je moet(zoals iedereen zegt)ook aan jezelf denken,de kinderen hebben dan echt meer aan je dan als je zelf ook moe bent dus ook niet lekker in je vel zit!
    Ik herken het maar al te goed,ik wilde ze ook niet wegbrengen maar heel erg blij dat ik het wel gedaan heb,konden we ff bijtanken!

@Marian,wat heerlijk zeg!

@FunnyMe,ow ik lees nu dat je je kids weggebracht hebt,goed zo!
    Ik hoop dat je nu lekker ligt te slapen!

Hier alles goed,we hebben geweldige meiden :)
    Het slapen is nu alweer tot een uur of 6 vanaf 23.00u,erg netjes heh!
    Verder zijn ze een beetje verkouden,gister wezen shoppen met ze en het waaide nogal dus vandaar,zo gaan we ff de bossen in met ze,heerlijk!

Fijne Zondag allemaal!

20. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Daisy, wij hadden ze er pas in vanaf een maand of 5. Tot die tijd lieten ze elkaar aardig met rust in de enkele box.
    En heerlijk hoor, al zo lekker lang slapen voor zulke kleine meiden! TOP!

Hier een redelijke nacht gehad, een keer eruit voor Martijn en verder kunnen slapen.

Vandaag naar de tandarts voor controle, kids mee, kiunnen ze vast kennismaken! :)

Deel Deze Pagina