Hey dames! welkom nieuwe leden en van harte gefeliciteerd! bij mij worden ze rond 5:30 wakker en dan is het een drukte van belang daar binnen! het duurt wel even voordat ik in slaap dompel. Maar ben het nu wel gewend, als ze een keertje niet wakker zijn dan blijf ik er echt op wachten. Mijn man wordt rond die tijd wakker, dus dan wacht ik op de kleintjes morgen weer een uitgebreide echo bij ac.zh. hoop dat de kleine baby wel doorgegroeid is, dan hoef ik daar niet meer te komen... En trouwens noor28: ik zou wel navragen hoor voor die echo, want bij 20 weken kijken ze alle organen enzo na. terwijl ze bij normale controles de omtrek en lengte meten en hartjes controleren (wat ook geen 2 min duurt) vind het wel een beetje vreemd. Bij normale controles duren mijn echos ongeveer 15-20 min @ caithlin: goed hoor, al over de 37 weken! Sterkte voor de komende weken!
hey meiden ik voel mijn kindjes wel van binnen dat al vanaf 12 weken en nu steeds vaker datw el maar van buiten voel ik ze niet herkennen jullie dit
Je was me net voor Noor anders had ik het wel gezegd. Mijn dochtertje is trouwens in januari 2 geworden (had ik dat nog niet opgeschreven?). t Is inderdaad een leeftijd waar je je handen vol aan hebt. Gelukkig slaapt ze nog elke middag en kan ik dan ook even rusten af en toe. Vooral de eerste 3 maanden was ik erg moe. @Woepie Ik voel sinds vorige week de kleintjes maar ook nog niet aan de buitenkant hoor. Ik denk dat de kindjes dan eerst wat groter moeten zijn. Ik ga het trouwens nog wel even navragen donderdag, dan heb ik een andere gyn, ben benieuwd wat die zegt. Hoe gaat het trouwens bij jullie met het groeien. Ik ben sinds ik zwanger ben nog geen grammetje aangekomen, terwijl ik ook niet ziek geweest ben of misselijk was.
ben niet veel aangekomen maar toch wel een kilo of 3 inmiddels denk ik hoor heb de weegschaal voor het laatst gezien toen ik 14 weken was heb inmiddels wel weer een groeispurt gehad heb nieuwe buikfoto's ook hihihi zal ze straks effe plaatsen
Hey dames Gisteren op controle geweest. De arts had me vorige keer gezegd dat ik moest opletten met kilo's daar ik 4 kg bijgekomen was. Nu dacht ik: 'ik ga goed opletten dat hij daar niks meer kan op zeggen.'. Al het snoepgoed gelaten, water gedronken ipv cola, voldoende fruit. Komen we gisteren in zijn spreekkamer en weegt hij me; wat blijkt: ik ben weer 4 kg bijgekomen. hij neemt het mij kwalijk dat ik blijkbaar met mijn gewicht speel, terwijl ik eerlijk ben met mezelf en niet ongezond eet. Pff ik was natuurlijk helemaal overstuur, omdat ik weet dat ik me thuis gewogen had de vorige keer en gisteren dan ook en dat ik maar 2 kg bij was. Ik weet echt geen raad hoor, vanaf nu schrijf ik alles op wat ik eet. zo kan ik bewijzen dat ik niet lieg. En dan nog een vraagje. We hebben onze uitgebreide echo gehad en daar hebben ze gezien dat het ene kindje meer vruchtwater heeft dan het andere. Opmerkelijk veel zelfs. Hebben jullie daar al van gehoord? enfin ze gaan het nu nog eens beter onderzoeken. Tot later
Hey dames Gisteren op controle geweest. De arts had me vorige keer gezegd dat ik moest opletten met kilo's daar ik 4 kg bijgekomen was. Nu dacht ik: 'ik ga goed opletten dat hij daar niks meer kan op zeggen.'. Al het snoepgoed gelaten, water gedronken ipv cola, voldoende fruit. Komen we gisteren in zijn spreekkamer en weegt hij me; wat blijkt: ik ben weer 4 kg bijgekomen. hij neemt het mij kwalijk dat ik blijkbaar met mijn gewicht speel, terwijl ik eerlijk ben met mezelf en niet ongezond eet. Pff ik was natuurlijk helemaal overstuur, omdat ik weet dat ik me thuis gewogen had de vorige keer en gisteren dan ook en dat ik maar 2 kg bij was. Ik weet echt geen raad hoor, vanaf nu schrijf ik alles op wat ik eet. zo kan ik bewijzen dat ik niet lieg. En dan nog een vraagje. We hebben onze uitgebreide echo gehad en daar hebben ze gezien dat het ene kindje meer vruchtwater heeft dan het andere. Opmerkelijk veel zelfs. Hebben jullie daar al van gehoord? enfin ze gaan het nu nog eens beter onderzoeken. Tot later
ik voelde de kindjes met 16 weken als van binnen, maar van buiten pas rond 23 of 24 weken, dan pas zijn ze groot genoeg. wat betreft dat vruchtwater: met de 20-weken echo was alles in orde bij mij, en toen ik op controle was met 24 weken ontdekten ze dat het ene kindje een stuk kleiner was dan de andere en ook aanzienlijk minder vruchtwater had. Toen ben ik voor een nóg uitgebreidere echo naar het academisch ziekenhuis doorverwezen, meteen de volgende dag. Nou daar had ik een echo van langer dan een uur, alles gemeten wat er te meten viel, en ze konden niks ontdekken, want alles wat ze konden controleren was in orde. De metingen lagen net binnen de norm, dus minder reden voor zorg Ik moest vandaag weer terug, om te kijken of het kindje wel goed doorgroeit. Dat was het geval, het kindje ligt nog steeds binnen de norm, dus ik kan weer gerust zijn. maar het was echt even schrikken, en deze drie weken zat ik echt te hopen dat het kindje doorgroeide, want die arts had een eng verhaal opgehangen van down syndroom blablabla...maar goed.... wens je ook sterkte!
Ik ben heel benieuwd wanneer ik de hummeltjes voor het eerst zal voelen. Bij mijn dochter zeiden ze dat ik het waarschijnlijk pas laat zou voelen, omdat de placenta aan de voorwand lag, maar ik voelde haar toch al met 17 weekjes, en mijn man vanaf 20 weken. Best kans dus dat dat nu een stuk eerder is, ik kan niet wachten, ik vond dat zo gezellig dat getrappel en gezwem in mijn buik! (tot op een bepaald moment ) Mima: gelukkig was je echo goed! Hoop dat je nu weer wat beter kunt ontspannen! Liefs Noor
lieve schat je thuisweegschaal of de weegschaal van de gyn dat is meestal een groot verschil ik woog bij de vk in het begin 94 kilo maar thuis wog ik maar 90 kilo schol gewoon 4 kilo weet dus ook niet wat iknou moet geloven maar verschil was ook dat ik bij de vk woog met kleding thuis zonder weet niet hoe jij het hebt gedaan maar je moet altijd rekening houden met afwijkingen van de weegschalen en het tijdstip waarop je weegt
Trouwens weet een van jullie misschien of er ook van die "mijn eerste jaar" boeken voor tweelingen te koop zijn? Ik bedoel van die boekjes waarin je kunt bijhouden welke mijlpalen wanneer bereikt werden etc etc
Wat voel je dan precies....ik voel alleen me hartslag door mijn buik heen En een soort tikjes heb ik ook gevoeld maar weet niet of dat mijn spruitjes waren....liggen ze dan alle twee netjes aan 1 kant of zwemmen ze door je hele buik heen? Fijn dat alles goed gaat met iedereen... Hoe was de tweeling beurs? las op het forum van NVOM dat het nogal tegenviel..... Fijn weekend!
Hoi mila ik benniet naar de 2ling beurs geweest tis er niet van gekomen maar wilde je effe zeggend at van je hartslag door je hele buik voelen dat heb ik ook vind ik erg raar omdat ik dat bij mijn dochter niet had
Ja ik voel het zelfs op me ruggegraat als ik lig...trouwens ik voel hem overall en dubbel zo hard als anders en als ik lig hoor ik hem ook stom he? Nou nog de baby´s voelen best raar want ze zijn al 12-13 cm en ik voel ze nog steeds niet.....geduld!
Hallo Om nog even te reageren op dat gewicht, ik had me onder dezelfde omstandigheden gewogen met dezelfde kleren enz. Heb nog weight watcher gedaan, dus weet wel dat ik de omstandigheden in het achterhoofd moet houden. Maar dat gewicht kan me eerlijk gezegd niet deren, als de kindjes maar in orde zijn. Deze middag moet ik terug op onderzoek voor het vruchtwater van mijn ene kindje, omdat het teveel heeft. Ik heb gelezen dat dit kan zijn omdat de slokdarm of maag niet goed werkt. Hopelijk is dit geen waar want durf het niet dromen dat er iets aan mijn kindjes is. Ik ehb 2 weken geleden ook al zo een echo gehad en toen zeiden ze dat alles op en top ok was. Duimen maar zeker?
Ik heb net een angelsound gekocht en heb 2 hartjes gehoord! whaaaaaaaaaa wat fantastich zeg! ik ben helemaal gelukkig dit is mijn beste koop ooit!
Hallo meiden, gelukkig een topic over tweelingmama's. Wij zijn er afgelopen dinsdag bij de echo achter gekomen dat we ook twee kindjes verwachten. Op eerste ogenblik eigenlijk wel een beetje geschrokken, maar we vinden het ook wel super bijzonder! We hebben al een zoontje van bijna 2,5 (nov.2004) dus het zal straks best aanpoten worden, maar dat zullen we allemaal wel hebben Wanneer waren jullie een beetje aan het idee gewend? Oh ja, wél supergaaf is dat mijn vriendin 4 weken op mij voorloopt en óók een tweeling verwacht, en onze zoontjes zijn slechts 4 dagen na elkaar geboren, bijzonder of niet!
Hoi Mars, welkom! Wij weten ook pas sinds een dag of tien dat er twee kindjes in mijn buik groeien, en wij hebben een dochter van maart 2005. Hihi ik ben al wel een beetje aan het idee gewend, maar er zullen vast nog wel momenten komen dat ik weer even over bepaalde dingen lichtelijk in de stress schiet, dat zien we dan wel weer. Heb volgende week weer een echo en het zal me dan toch wel gerust stellen als blijkt dat beide kindjes het goed doen, is toch altijd spannend zo'n eerste periode! Wat gaaf dat je vriendin ook een 2ling verwacht! Echt heel toevallig! Liefs Noor
@Fiekebolletje, verwachten jullie een 1-eiige tweeling? Dan kan teweinig vruchtwater bij een van de kindjes ook een symptoom zijn van het Twin To Twin sydroom. Daarbij delen de kindjes bloedvaten en krijgt de een teveel en de ander te weinig, daardoor werken de niertjes ook minder goed en plast het minder dus ook minder vruchtwater. Zoek maar eens op google onder twin to twin syndroom dan vind je heel veel informatie. @Noor28 er is een soort tweelingdagboek, dit zijn twee aparte boekjes waar je van elk kind dingen kunt opschrijven. http://www.twee-en-meer.nl/catalog/prod ... 42ab7f7975 Ik heb het tweelingboek ook al en daar staat echt heel veel info in. Het dagboek vraag ik denk ik voor moederdag. @Mila wij zijn wel naar de tweelingbeurs geweest, maar de markt was niet echt groot vond ik. Wij zijn verder niet naar lezingen geweest, maar hebben op de beurs wel een lading folders gekregen. We hebben trouwens wel een tweelingwagen besteld (met beurskorting). Leuk trouwens zo'n angelsound. Niet aan verslaafd raken he (hihi). @Mars welkom hier, wat ontzettend leuk zeg dat je vriendin ook een tweelingverwacht. t Is toch een heel andere zwangerschap dan een gewone en nu heb je iemand waar je ervaringen mee kunt uitwisselen (hier natuurlijk ook he). Het duurde bij ons trouwens ook wel eventjes voordat we aan het idee gewend waren, maar nu vinden we het helemaal geweldig. Ik heb gisteren weer een echo gehad, dit keer dus bij een andere gyn. Helaas was deze gyn ook niet geweldig. De echo duurde nog geen minuut, we hebben geen hartjes gehoord (wel gezien) en de kindjes zijn ook niet opgemeten. Wat ik nog het meest jammer vind is dat ik ook geen foto gekregen heb. Gelukkig hebben we het wel op video, misschien kan ik nog eens proberen een foto van een videobeeld te maken of zo. De kindjes waren wel goed gegroeid zei hij. Ze lagen nu trouwens overdwars met hun hoofdjes bij elkaar, de vorige twee keren lag er steeds eentje met het hoofd omhoog en eentje met het hoofd naar beneden. Deze gyn begon trouwens wel zelf over de 20 weken echo en dat die extra uitgebreid zal zijn. Al ben ik benieuwd wat in zijn ogen extra uitgebreid zal zijn (2 minuten?). Nou ja ik ben in ieder geval blij dat alles goed is met mijn kindjes. Ik voel ze nu elke dag druk bewegen in mijn buik.
Mars, welkom! En heel speciaal dat je vriendin en jij bijna hetzelfde meemaken! @sacha78: wat een leuke link. Ik ga die tweeling dagboek denk ik ook bestellen lijkt me wel heel leuk. Dat van de echo vind ik heel vreemd...misschien verschilt t per ziekenhuis, ze kijken alleen of het hartje klopt en of ze gegroeid zijn, en bij de vk gebeurt dat ook zonder echo...dus misschien daarom. Maar die 20-weken echo mag bij jou dan wel heel lang gaan duren... @fiekebolletje: hopelijk is alles in orde met je twee kindjes...dat heb je met een tweeling, dubbel stress...k weet precies hoe je je voelt! Duim, duim duim Dames, weten jullie iets van Caithlin? ze kan ieder moment bevallen...ben heel erg benieuwd..misschien dat iemand iets van haar in een andere topic gelezen heeft?