Ha dames, Vorige keer had ik niet zo veel tijd om te reageren. Deze tweeling worden onze eerste twee kinderen. Bij de eerste echo met 8 weken was er maar 1 vruchtje zichtbaar. Bij 12 weken zaten er opeens twee kindjes! Grote verrassing dus. Wij vonden het meteen al erg leuk, moesten er vooral erg om lachen. Anderhalf jaar gewacht op een zwangerschap en dan spontaan zwanger van een tweeling! Wij vonden en vinden het nog steeds geweldig. We moesten direct de volgende dag naar het ziekenhuis waar al snel bleek dat de tweeling eeneiig is. Ze delen de placenta en hebben een dun tussenschot, waar de gyneacoloog lang en zwetend naar gezocht heeft. Volgens mij was hij blijer toen hij het vlies vond dan wij waren, haha! Nu moet ik om de twee/drie weken naar het ziekenhuis. Gewone controle, maar vooral op TTS. Tot nu toe is er geen enkel teken van TTS te bekennen. Erg fijn dat de controle zo vaak is. We hebben de 20 weken echo gehad, maar hebben niet gevraagd wat het geslacht wordt. Na de echo baalde mijn man hier erg van. Hij dacht van alles wel/niet gezien te hebben waardoor hij dacht te weten wat het geslacht van de kindjes is. Nu wilde hij direct weten of hij gelijk heeft, maar hij moet nog een poosje wachten en daar baalt hij natuurlijk enorm van! Ik werk op een begeleid wonen project met verstandelijk gehandicapten met een vrij hoog niveau. Tillen en dergelijke komt daar niet bij kijken, dus dat is prettig. Ik werk vanaf deze week 20% minder omdat de tweede slaapdienst me begon op te breken. Officieel hoef ik helemaal geen slaapdiensten meer te draaien, maar die ene slaapdienst die ik nu draai gaat nog goed, dus blijf ik gewoon doen. Ik ben vanaf nu elk weekend vrij tot aan mijn verlof! Echt een heerlijk vooruitzicht. Lichamelijk gaat het best goed. Af en toe wat last van mijn onderrug als ik bijvoorbeeld gewandeld heb, maar verder gaat het prima. Komt ook, zei de gyn, omdat de placenta tegen de achterwand van mijn baarmoeder ligt en die op mijn rug kan drukken. Ik voel de kindjes nog niet zo veel vanwege het vetlaagje op mijn buik. Verder druk bezig met spullen aanschaffen. De box, wiegjes, commode, autostoeltjes, flessenwarmer en kolfmachine zijn al binnen. We kunnen gelukkig veel kleertjes lenen van vriendinnen, maar ik heb al heel wat leuks op de kop getikt via Marktplaats. Zo, dat was mijn verhaal tot nu toe. Ik kom regelmatig even kijken want ik schrijf ook mee met de februari-moeders. Tot de volgende keer
HJ: nog van harte gefeliciteerd! En al over de helft! Wij hadden ook zo vaak controles, iedere twee weken een echo en de geslachten komen nog vaak in beeld, dus als je het niet wilt weten, moet je soms echt even wegkijken! Enneuh: die ukken ga je binnenkort nog heeeeeel duidelijk voelen!
HJ Gefeliciteerd met je zwangerschap. Onze meiden zijn ook 1eiig. Inderdaad je kan altijd vragen of ze nog eens naar het geslacht willen kijken. Of een pretecho laten doen!
Ha meiden! Nou, Isabel mocht woensdag ook naar huis.... Alles gaat super! We hebben tot en met zondag kraamhulp gehad, dus vandaag stond ik er voor her eerst "alleen"voor(Jeroen had nachtdienst, maar mijn moeder heeft hier geslapen en mijn schoonvader was hier overdag, niet echt allee n dus !) Noor, bedankt voor de difrax-spenentip...die werken idd goed....hoewel, ze zuigt zo hard dat ze die vacuumzuigt, krijgt ze niks binnen...maar heb ze welgebruikt tot gister en toen weer es een avent geprobeerd, dat gaat helemaal goed! Heel veel succes morgen....k ben erg benieuwd! Ik was het ook zo vreselijk zat....maar het einde is in zicht! Dais, idd handig, zo'n box....hoe gaat het verder? Zo, ga nog effe bankhangen....merk wel dat ik er nog niet helemaal ben, na een ks, met totaal 5 kids...nog errug moe en de tijd vliegt.... xxx
Goedemorgen lieve meiden, @Marian,ja dat dacht ik ook al zoiets vanaf een maand of 5/6 En hoe was het bij de tandarts? @HJ1977,en wanneer is de volgende echo of gaan jullie een pret-echo doen? Zeker fijn dat je zo vaak controle hebt,maar fijn dat er niets op tts wijst,naarmate je zwangerschap vordert des te kleiner de kans op tts! Geniet van je bijzondere zwangerschap. @Tal,hey! Wat fijn dat Isabel ook thuis is nu,eindenlijk kan je gaan genieten dan! Hoe voel je je,geen last van je wond? Hier alles goed hoor thanks for asking!Steeds beter eigenlijk,het is zo leuk en ze lachen wat af op een dag hoor,huilen is echt een heel stuk minder,gelukkig! Vannacht een topnacht gehad,ze hadden om 22.30u hun flesje gehad en hebben alletwee geslapen tot 06.00u,super toch! Nu liggen ze er weer in en zijn stil,kijken naar het mobieltje,zo lief! Ik ga ff een beetje schoonmaken,ga vanmiddag op kraambezoek en de nmeien gaan naar opa en oma Fijne dag allemaal!
Hier gaat t ook goed, de wond is wel een beetje pijnlijk(litteken trekt, waarschijnlijk doordat ie voor de tweede keer gebruikt is?hij gaat ook niet meer zo mooi worden!) Isabel slaapt voornamelijk nog van voeding naar voeding, Floris is wat meer wakker, voornamelijk 's nachts...beetje jammer! Ze krijgen elke 3 uur een fles, 's nachts mag er 6 uur tussen, maar dat snappen ze nog niet! Jeroen is deze week nog vrij tot zaterdag, dus kunnen we een beetje in ploegendienst voeden. Gister voor het eerst met ze naar buiten....was erg leuk...veeeeel aandacht ! xxx
Daisy, bij de tandarts was goed, kids keken heel rustig om zich heen en genoten van hun rozijntjes... Ik had een kleine verkleuring achterop mijn voortanden, dus moet komende half jaar supergoed poetsen en hopen dat het geen gaatje word....
Hier thuis op een werkdag.... Chris had vrijdag mogelijk al koorts, was hangerig maar verder niet warm dus niet getempt. Zaterdag nog steeds humeurig maar verder niets, dacht miss tandjes, dus pcm gegeven maar toch eerst getempt: 39,6! Raar, helemaal niet warm of wat dan ook... zondag temp, maandagochtend temp, maar daarna opknappende. Had vanmorgen toch weer koorts, dus ga vanmiddag naar de HA. Of ik ook even een plasje mee wou nemen voor de zekerheid. Euhm: hoe doen we dat? Soort plaszakje gehaald bij de apotheek, piemeltje door een gaatje en plakken en plassen maar. Hij ligt nu te pitten dus hopelijk straks oogst. Zouden natuurlijk ook zijn oortjes kunnen zijn... Hoop dat het meevalt. Moet zeggen dat ie op een PCM toch wel weer opknapt, maarja, 5 dagen koorts met bijna 1 koortsvrije dag ertussen is toch raar natuurlijk.....
Dokter gooit het op een virale bovenste luchtweginfectie met een wat ontstoken oor ten gevolge daarvan, nu geen AB, gelukkig, maar hoop dat ie wel snel opknapt! Begint nu ok hoesterig te worden, dus wel kans dat t los gaat komen.
Och Noor, wat vervelend! Ik hoop dat hij snel weer opknapt! En handig, zo'n plaszakje.. Lijkt me bij meiden dan wat lastig, hoop dat ik dat niet bijdehand krijg binnenkort!
@Noor,beterschap met Chris,hopelijk issie snel weer beter! @Tal,ow lekker joh dat Jeroen nog tot zaterdag vrij is,lekker van genieten met jullie gezinnetje! En ja jog gebruiken ze hetzelfde litteken nogmaals,lijkt me idd en raar gevoel.. @Marian,nou dat wordt goed poetsen voor jou... Volgens mij hebben ze het hier door wat uitslapen betreft,vannacht weer van 23.00u tot 06.30u,zo kom je zelf ook nog aam je rust toe! Fijne dag!
Hallo meiden, Ik ben ook een tweeling mama en heb hier ook wel eens getypt bij jullie onze meiden zijn alweer 10 maandjes en gaat zo snel allemaal. Leuk om te lezen hoe jullie het allemaal doen en ervaren. Voor de zwangere onder ond KOM OP meiden strax is het genieten Hier gaat het verder erg goed met de meiden. Met kij gaat het minder..ik wacht op een operatie mijn baarmoeder moet worden verwijderd. Zoals het nu lijkt zal het 7 nov gaan gebeuren. Zie er erg tegen op en het valt me emoitoneel erg zwaar.....de reden dat hij er moet is: ik blijf en blijf en blijf maar vleoien het houdt niet op dit gaat al 4 maanden zo ookj heb ik erg veel pijn en kan ik amper tillen en mijn werk doen. Er zitten ook verkeerde cellen in mijn baarmeoder die agressief zijn en mijn baarmeoder wand heeft allemaal scheurtjes die dus blijven bloeden. De beste oplossing voor mij is dus de baarmoeder eruit..erg definitief allemaal maar wel het beste... Ik geniet nu extra meer van onze meiden en hoop dat de ellende die ik nu heb en de pijn strax alemaal verleden tijd mag zijn ook al zit ik e echt even helemaal doorheen op het moment. Ik heb een foto van de meiden in mijn album geplaatst oja misschien heeft iemand belangstelling? Hier staat een BOMVOLLE doos leuke kleertjes voor een meisjes tweeling. De kleertjes zijn allemaal in ZEER goede staat en komen uit een rookvrije omgeving. Sommige kleertjes zijn nog nieuw of amper gedragen. DE doos is echt de moeite waard en het stapelt zich steeds meer op. In de doos zitten voornamelijk de maatjes 56 en 62 enkel een xtje maatje 68. Ook diverse rompertjes en pyamatjes. Op de foto's zijn enkele kledingstukken afgebeeld er zit echt nog veel meer in de doos. Allemaal moderne en leuke kleding. *fotos in mijn album* _________________
Hey Kreeftje! Wat fijn om weer eens wat van je te horen! Fijn ook dat het goed gaat met jullie meiden! Minder goed nieuws dat je geopereerd moet worden, lijkt me inderdaad erg moeilijk. Pfff, heb wel met je te doen! Sterkte daarmee, ik hoop dat je er een beetje goed doorheen komt! Leuke foto van je meiden, knapperds hoor!
Thanxx voor je lieve woorden... DAt doet altijd goed, ik merk gewoon dat het emotioneel veel met me doet. ik hou me groot en sterk tegen over de meisjes hoor en wil er veel van genieten maar die pijn is nu zo'n belemmering dat het me soms niet lukt allemaal. Maar goed ik hoop dat volgend jaar eenbeter jaar zal worden voor ons. Thanx voor je comlimente op de meiden *glunder*
Kreeftje, wat een vervelend nieuws. Ik kan me voorstellen dat je hier emotioneel op reageert. Als die baarmoeder eruit gaat is alles heel definitief. Noor, heel veel beterschap voor Chris. Hier alles verder oké. Ik heb gisteren een muurtje gesausd op de kinderkamer. Is nu mooi oranje, maar hij moet nog wel een keer. Vandaag heb ik daardoor spierpijn, alleen maar van het trapje op en af!
@Kreeftje, hey!Leuk om weer ns van je te horen! Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit meid,is ook niet niks om te weten dat je baarmoeder eruit moet,en dan ook nog veel pijn,meis,ik wens je heel veel sterkte! Knappe meissies hoor!
Noor beterschap met je kleine kanjer! voelt hij zich al beter? Kreeft leuk dat je weer wat laat horen...wat een vervelend bericht, maar gelukkig heb je nu je meiden! ze zijn prachtig! Heel veel sterkte straks met de operatie.... HJ1977..gefeliciteerd met je zwangerschap...voel je je goed? Daisy fijn dat ze doorslapen zeg! dat merk je wel hoor als je goeie nachtrusten heb...super! @ de rest....hoe is het met jullie met de nieuwe moeders met de zwangere? Hier gaat het goed, de jongens lopen al bijna...zo grappig om te zien. Eten slapen drinken spelen eigenlijk doen ze het super! Sascha hoe is het met jou..al een tijd niks mee van je gelezen?
wat een prachtige meiden Daisy Hier een plaatje van mijn kanjers! Vandaag pcies 14 maanden!!!!! [/img]