Hoi meiden, Hier even een berichtje vanaf paps en mams..... Ben vandaag naar het zh geweest voor controle en alles is goed! Ze wegen nu beide zo rond de 1600 gram en dat is gemiddeld. Ik heb een buik voor iemand van 40 weken en dat merk ik natuurlijk wel. Nog ff volhouden, al worden ze niet eerder dan 38 weken 'opgewekt' maar ze denken dat ik dat niet zal halen. ik ben benieuwd. Wij weten nu trouwens de gesalchten omdat ik dat toch graag wilde weten. Na de verrassing van 30 weken, kan ik niet nog een verrassing aan hoor En ik moet zeggen: een verrassing was het! Echt totaal niet verwacht.....en ik zeg lekker niks hihihi Noor: hoop dat Chris snel beter is. Wat een gekwakkel zeg. Kreeftje: phoe zeg, dat is me nogal wat je baarmoeder eruit. Is dat vloeien na de bevalling ontstaan? Had je nog een kinderwens verder? Heftig hoor. Heel veel sterkte nu met de pijn Aaaaaaach Daisy, wat zijn het toch een mooie meiden! Mila: idd, 2 kanjers!
Hello girls! Chris knapt al aardig op gelukkig, is nog niet helemaal de oude, maar het lijkt mee te vallen dus! Kreeftje: leuk weer eens wat van je te horen! Erg heavy die operatie, kan me indenken dat je het er erg moelijk mee hebt! Veel sterkte met het verwerken én met de OK straks! Superlief die grieten van je! Dais: ook weer zo'n heerlijke foto! En heerlijk dat ze zo goed slapen! Mila: heerlijke knullen zijn het ook! Gefeliciteerd met hun vermaanddag! Wanneer komt je man weer thuis? Gaaf dat ze al bijna lopen! Hier gaan ze als een speer achter de loopkar en langs euhm alles eigenlijk: muren/bank/you name it, maarnog niet los. Essie: Klinkt allemaal goed joh! Super! En gaaf dat jullie de geslachten weten! Houd het maar lekker geheim, is voor ons ook leuk, zo'n verrassing!
Tal, oh super dat Isabel ook naar huis mocht! Nu is het grote genieten begonnen! Daisy, hoe was het op kraamvisite? Kleed jij de meisjes altijd hetzelfde? Wat een schatjes! Essie, hihi toch maar wel weten welke geslachten de kindjes zijn dus. Hihi. Ik vond het wel makkelijk om te weten. Maar moet eerlijk zeggen dat ik mn mond er niet over kon houden dus iedereen wist het heel snel. Noor, he vervelend dat Chris koorts heeft. 5 dagen met 1 koortsvrije dag ertussen is inderdaad wel erg lang. Moest stiekem wel een beetje lachen om het zakje om zn urine in op te vangen. Is het wel gelukt? Kreeftje, jeetje wat een nieuws. Ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk moet zijn! Mila, vond het leuk om te zien hoe de jongens al bijna liepen op de webcam! Nogmaals je hebt echt 2 kanjertjes hoor! Gw zit vanaf dinsdag in de nacht (1700-3.00) Wat er dus op neerkomt dat ik overdags alles alleen doe want dan slaapt hij. En 's nachts sta ik er ook alleen voor. Net werd het me even te veel. De meiden wilden niet slapen. Alleen maar gillen. Ik ben op kraamvisite geweest en sinds dat we thuiskwamen hebben ze gegild. (was om iets voor 5 uur thuis) Schone broek. Fles. Kroelen. 'spelen'. Niets was goed. Uiteindelijk heb ik ze om 2015 in bad gedaan. Nog steeds gillen. Lekker gemasseerd met olie. OOk gillen. Uiteindelijk heb ik ze allebei in bed gelegd. En uiteraard gillen. Helemaal hysterisch waren ze. Speen spuugden ze uit. Heb op een gegeven moment de babyfoon uitgezet. Mn moeder wilde wel komen helpen, maar ja die kon toch ook niets doen want ze wilden niets. Uiteindelijk heb ik hun speentje in de mond gedaan en zo'n klein tutpopje ertegenaan gedaan (oke niet echt de veiligste manier) maar ik wist echt niet meer wat ik moest doen en heb zelf ook flink mee zitten huilen. En wat denk je? Ze waren meteen stil. Sophie sliep meteen. Bij Anna duurde het een paar minuten. Maar nu zijn ze gewoon heerlijk stil. Dus ik dacht ff hier kijken en daarna heerlijk slapen! Enne vandaag zijn mn moppies alweer 2 maanden! Morgen naar het cb waar ze ook de eerste prikjes krijgen
Hallo allemaal, Lang niks meer van me laten horen maar ik zal even proberen de schade in te halen @Kreeftje: Heel veel sterkte is niet niks! Ik vind trouwens dat je twee prachtige meiden hebt! @FunnyMe: Nog proficiat met de vermaanddag van je Kan me goed voorstellen dat je het even niet meer trok met twee van die gillende meiden die niets wilden, voel je je zo machteloos. En die eerste twee spuitjes? @Marian: hoop dat de nachtrust eindelijk is teruggekeerd! En nog 6 dagen spannend! Werd/wordt je soms ook niet gek van die mensen die zeggen: o een tweeling, dan ben je meteen helemaal klaar, heb altijd de neiging om te zeggen: Nee hoor, wil er nog minstens twee bij! @Mila: het zijn inderdaad kanjers, spannend wanneer ze hun eerste stapje alleen gaan zetten. @Noor: ook voor jou spannend die eerste stapjes, is Chris al weer beter? Maar lijkt me wel een grappig gezicht twee van die mannetjes die achter hun loopkar aan crossen! @HJ: proficiat is toch bijzonder twee van die wondertjes in je buik. Hier ook een eeneiige tweeling en een zwetende en mopperende gynaecoloog zoekend naar het tussenschot, Het centrum waar wij de eerste echo hadden laten maken had ons een beetje laat doorgestuurd zodat het bijna niet meer te zien was! Ik wilde ook absoluut niet weten wat het was, mijn vriend eigenlijk wel maar die was solidair met mij, maar na elke echo (we kregen er om de week een) was het steeds weer gissen wat het was, zo dachten we een keer: het zijn jongetjes tot de gynaecoloog zei: en dit is de navelstreng. het is tot het einde een verassing gebleven. @Tal; nog hartelijk gefeliciteerd met twee prachtige kindjes! Fijn dat ze nu allebei thuis zijn. Geniet ervan. Hoop dat je zelf ook snel helemaal opgeknapt bent. @Janina: Jij ook nog gefeliciteerd met die twee kleine wondertjes. Hoe gaat het ondertussen met ze, en met jou? Die van mij zijn met 33 wkn en 6 dgn geboren en hebben de schade ondertussen dubbel en dik ingehaald (zie foto's). Hoop dat die van jouu het net zo goed mogen doen! @Bolbuikje: fijn dat je weer thuis bent en Leander ook wat meer thuis is zodat je de kleintjes weer dicht bij je hebt. Hoop dat alles vanaf nu beter gaat en dat je enorm geniet van jouw drie wondertjes! @Daisy: Wat heerlijk he, eindelijk lekker 'snacht doorslapen, knap je echt van op niet? Je hebt trouwens echt leuke meiden, kun je ze goed uit elkaar houden? Hier beginnen ze steeds meer op elkaar te lijken. @de rest: hoe is ie met jullie en die kleintjes, alles goed? Even Ego:Julian en Thomas doen het heel goed slapen ca vanaf 4 maanden door tot twee weken terug, begonnen toen opeens weer 's nachts wakker te worden heb nu de voeding ietwat opgeschroeft en ze slapen sinds twee dagen weer heerlijk door, leg ze tussen 19.30/21.00 uur in bed en ze slapen het klokje rond. Ik knap er enorm van op! Verder zijn ze erg actief, ze kunnen niet stil blijven liggen en 's morgens liggen ze dan ook (bijna) altijd dwars in hun bedjes. Ze zijn ook bezig met zich van hun rug naar hun buik te rollen, Julian lukt dit al heel goed en die probeert dan ook vol overgave weg te kruipen, maar dat lukt natuurlijk nog niet!. En als je ze op schoot pakt willen ze gelijk gaan staan. Helaas zijn ze wel allebei wat verkouden, vooral Thomas heeft het flink te pakken hij hoest, proest en rochelt als een oud mannetje, zo zielig en de Tijmsiroop die de huisarts heeft aangeraden vindt ie echt afschuwelijk smerig! Heb zo'n medelijden met hem. Ik zal trouwens nog wat recente foto's in mijn album zetten! Julian heeft zich net omgerold en probeert nu weg te kruipen
Krijg inderdaad regelmatig te horen; "Goh, een tweeling! Jeetje, ook nog eens een jonge én een meisje! Nou, dan ben je in ieder geval wel in één keer klaar....!" Ik heb nu besloten dat ik dan niet meer vriendelijk glimlach (dat heb ik anderhalf jaar lang wel gedaan) maar ze nu altijd; "Maar misschien wil ik wel een groot gezin....? Ben al druk aan het oefenen voor nog een tweeling hoor!" Dan moet je de mensen ziek kíjken! Alsof ze water zien branden... Of ze giechelen maar wat omdat ze denken dat ik een grapje maak. Nou is het natuurlijk wel zo dat ik het liefst nu zwanger word van 'maar' één kindje, maar goed, dat hebben we niet voor het zeggen he?
MCLover: leuk weer eens van je te horen! En fijn dat het zo goed gaat! Pittige ventjes hoor en wát een snoepies om te zien! Fijn ook dat ze zo goed slapen! Beterschap met de verkoudheden! tja.... de R is weer in de maand..... bleh Marian: soms is het echt irritant he die opmerkingen bleh!
Haha, die foto is echt leuk MC Lover! Jammer dat je net te laat was voor de neusgreep! Ik denk nog steeds dat het bij ons een navelstreng was hoor Zowiezo veel leuke foto's om te bekijken. Kan me er helemaal op verheugen om zelf foto's te posten. Marian, dat zeggen ze nu al tegen ons! En inderdaad, misschien willen wij straks nog wel een derde...wie zal het zeggen. Maar dat weet ik toch nu nog niet?
Voor ik mijn vriend kon (28 dec. 2 jaar) moest ik er absoluut niet aan denken: ! (kwam waarschijnlijk ook omdat mijn relatie met mijn ex alles behalve goed was). Maar mijn vriend en ik wisten al heel snel dat we samen kinderen wilden. En nu we die schatjes hebben, weten we ook dat er nog meer welkom zijn. Ik word dan ook helemaal geirriteerd (hoe schrijf je dat eigenlijk) door die opmerkingen van: 'Nou dan ben je gelijk klaar', Net alsof iedereen twee kinderen wil, en dan nog moet dat natuurlijk ook lukken. Maar over die opmerkingen: Volgens mij gaf ik laatst een mevrouw zo'n vuile blik , dat ze er snel achteraan stamelde: 'voorlopig tenminste'. @HJ; ja, die echo's hebben mij nooit helemaal duidelijkheid gegeven over wat ik nu precies allemaal zag (een hand kon ik nog wel herkennen). maar ik moet ook zeggen dat onze gynaecoloog zeer overtuigend alles wat op het geslacht kon duiden ontweek, wil niet zeggen dat we constant aan gissen waren of het nu jongetjes of meisjes waren. Als iemand vroeg of we wisten wat het zou worden zeiden we altijd: Ja, of twee jongetjes, of twee meisjes. @Noor: ja pittig zijn ze wel, echte doerakken net als hun vader (die klom met zijn derde jaar al op het zonnescherm en meer van die fratsen). Ik hou mijn hart vast als ze gaan lopen! Oja, er staan nog wat nieuwe foto's in mijn album voor de nieuwsgierigen onder ons
Zo even een eind bijgelezen hoor! Daisy, Dankje, ik hoop ook dat de afspraken wat helpen. Geeft in ieder geval wat rust voor mij gewoon. Wat een heerlijke slaaptijden zeg! Netjes hoor! Hoe ist met de verkoudheid? Mooie meiden hoor! Marian, Fijn dat alles goed was bij de tandarts, en idd goed poetsen en een beetje op je voeding letten kan ook geen kwaad zegmaar. *niet lullig bedoeld ofzo, maar ik bedoel dus ong 3 uur tussen elk eet/drink moment laten, niet meer dan 6-7 eet/drink momenten op een dag, een uurtje voor het poetsen geen zoete/zure dingen eten/drinken, en ook een uurtje na het poetsen niet, hmmm hoop niet dat je me een bemoeial vind *. Plaszakje is trouwens prima te gebruiken bij een meisje hoor, gaatje wat erin zit is ruim genoeg om rond de buitenste schaamlipjes te passen maar idd hopen dat je het nooit nodig hebt! HJ, Wat een verassing ineens zeg bij de 12 weken echo! Ook wij hadden veel controles, elke twee weken. Ook elke twee weken weer een echo, best leuk maar soms ook vermoeiend om alweer naar het ziekenhuis te moeten, alweer daar op je beurt te moeten wachten Maar je krijgt er heel wat moois voor terug! Tal, Wat fijn dat Isabel toch ook naar huis mocht! Heerlijk je hele gezinnetje thuis! Super! Wel druk lijkt me maar lekker genieten meid! En denk je ook een beetje aan je rust ! En snachts ik zou gewoon een flesje geven hoor als ie nog niet snapt dat ie er 6 uur tussen mag laten ! Noor, Beterschap voor Chris, hoe is het er nu mee? FunnyMe, Knuffel! Sterkte! Moeilijk hoor als ze zo krijsen/gillen en nog wel tegelijk! Kreeftje, Oei, das een heel verhaal zeg! Heb er al een keer iets over gelezen van je (bij na de bevalling geloof ik, maar ik twijfel even ) Heel veel sterkte meid! En geniet van je twee meisjes! Mila, Leuk hoor dat jullie ventjes al bijna lopen! Super! Stoere mannetjes trouwens! Essie, Spannend hoor! Je maakt me wel nieuwsgierig hoor! Haha! Nou laat die ukken nog maar even binnen zitten om te groeien en dan lekker op schoot! Om verder te groeien natuurlijk ! McLover, Dankje, ik geniet zeker van mijn drie wondertjes! Lekker dat ze doorslapen hoor! Das wel fijn! En wat een heerlijke ventjes zeg! Beterschap voor ze trouwens! Opmerking: gôh dan ben je in een keer klaar! Tja, vreselijk irritant vind ik dat . En in een keer klaar? Hoezo? We wilde het eigenlijk bij 1 kindje houden, dus eigenlijk had ik er dan maar 1 weg moeten doen ofzo .nou nee hoor! Ik wil ze geen van drieën missen! Want ja ook deze purk is meer dan welkom! En als dit er weer twee waren geweest, das dan fijn, dan waren ze beide even welkom geweest, was wel druk geweest trouwens denk ik Haha! Wat ik trouwens bedacht, iemand laatste tijd nog iets van Audrey gehoord? Of heb ik dat gemist ! Liefs, Hanneke!
Hahaha, wat is dat toch met al die mensen met dat cliché. Ik heb het ook al zo vaak te horen gekregen dat we dan gelijk klaar zijn met een tweeling. Ten eerste: je hebt het niet voor het zeggen en wij al helemaal niet, ten tweede: het heeft mij nooit leuk geleken een tweeling omdat je er dan gelijk 2 van dezelfde leeftijd hebt en misschien wel nooit meer zwanger bent daarna (inmiddels weet ik wel beter nu ) ten derde: mijn man heeft altijd gezegd 3 kinderen te willen. Niet dat we waarschijnlijk weer die medische molen in gaan, maar we blijven straks wederom hopen op een groot wonder. Ik vind zwanger zijn (ondanks alle 'ongemakken') echt fantastisch! Jammer dat ik endo heb en dus weer aan de anti-conceptie MOET, maar als we er (ooit) aan toe zijn, gaan we toch echt proberen voor een 3e te gaan. Dus......waar bemoeit iedereen zich mee? Bolbuikje: heel toevallig dacht ik precies hetzelfde als jij. We hebben lang niks van Audrey gehoord. Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat. MC Lover: wat een leuke, vrolijke koppies hebben jouw kanjers zeg!
Mclover, oh heerlijk dat de jongens zo doorslapen. Hier is het sinds dat ze 7 weken waren 2230 laatste fles. En dan kwamen ze om 600 weer. Maar de laatste 2 nachten komen ze om 2230 en dan 330. Hoop dat het vannacht beter gaat. Wat een heerlijke mannetjes heb je! Marian, hier wordt ook elke keer gezegd Oh lekker zeg een tweeling dan ben je in 1x klaar en dan zeg ik altijd misschien willen we nog wel een tweeling Enne die opmerking van zeker wel druk he? Daar word ik ook altijd zo moe van. Essie, wij willen ook niet meer de mmm in. Wij hebben besloten om condooms te gebruiken tot de meiden een maand of 4 zijn (oke nou hebben we 1x een ongelukje gehad) en dan zien we wel of we ooit nog een 3e mogen krijgen. Komt er een 3e dan zijn we daar superblij mee, komt er geen dan is het ook goed. Al hoop ik stiekem wel dat de 3e er komt Vanmorgen met de meisjes naar het cb geweest. Anna weegt nu 4095 gram (was 3220) en is 53,5 cm (was 49,5). Sophie weegt 4045 (was 3415) en is 54,5 cm (was 51,5) Anna maakt af en toe hele enge geluiden. Dan klinkt het net alsof ze een hele lange haal adem neemt. Dan is het een paar seconden stil (dan ademt ze ook niet) en kijkt ze je met hele grote ogen aan. Daarna ademt ze dan weer. Echt heel eng. De arts van het cb heeft naar haar hartje geluisterd en hoorde een ruis. Ook klopt haar hartje te snel. Ik moest me maar geen zorgen maken. Maar ze wilde haar wel over 2 weken terug zien. Nou ik maak me dus wel zorgen! Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts en daar moet ze morgen heen. Sophie drinkt te weinig. Maar eigenlijk wist ik dat wel. Ze krijgen flessen van 90cc en ik mag blij zijn als Sophie daar de helft van opdrinkt. s Avonds krijgen ze 120 en dan drinkt ze ook maar heel weinig. De arts wilde haar ook terug zien over 2 weken. Ook hebben ze hun eerste prikjes gekregen. Ze huilden alleen als de naald erin ging. Zodra we ze tegen ons aanhielden was het stil. Kanjers! Nu slapen ze heel veel, alleen worden ze af en toe gillend wakker. Echt zon pijnhuiltje. Dus nu liggen ze in de box te slapen. Op het cb hadden ze gezegd dat ik paracetamolzetpilletjes moest halen. 60mg. Dus ik naar de apotheek. Er stond op de verpakking dat het voor kindjes vanaf 3 maanden was. Dus ik nog gezegd maar ze zijn 2 maanden. Nee hoor geen probleem mogen ze gewoon hebben. In de bijsluiter stond dat vanaf 3 maanden de kindjes 1 tot 2 zetpillen per dag mochten hebben. Dus ik heb de ha gebeld. Wilde ze om 1730 een zetpil geven en dan vragen of ze er nog 1 voor de nacht mochten hebben. Ik ben heel blij dat ik heb gebeld want ze mogen nog helemaal geen paracetamol! Onder de 3 maanden kun je anders de lever beschadigen! Nou ben ik blij dat ik eerst gebeld heb. Maar ik ga morgen wel even naar de apotheek om verhaal te halen. Ik heb het 2 keer gevraagd!
hoi iedereen dinsdag naar de gyn geweest en alles zag er weer goed uit, de meisjes wegen nu 1700gr bewegen doen ze ook goesd vooral men ribben lijden er onder. de 28stez moet ik naar het ziekenhuis om medicatie te krijgen voor de longrijping en moet daar een nacht blijven ik hoop dat ik wat kan slapen want ik slaap moeilijk in een ziekenhuis. hopelijk zal het niet meer lang duren voor ze geboren worden want begint serieus zwaar te worden. maar we kunnen maar het beste er van maken he groetjes tinne
meiden dankje wel voor jullie lieve woorden! Dat doet goed om het te lezen. Had idd mijn verhaal ok geplaats in ''na de bevalling'' Tja het si emotioneel ook erg zwar het ook graag een groot gezin gewild maar helaas....ik geniet nu ook des te meer van de meiden (en dat deed ik al hoor ) Ik heb dan nu ook de hele doos met kleertjes te koop, dan merk ik pas dat het echt einde verhaal is
Hallo meiden, @Mila,wat een schatjes zeg @Essie,ik ben zooo nieuwsgierig,mocht je het echt niet voor je kunnen houden mag je me altijd een pb sturen Fijn dat alles re goed uitziet! @Noor,en is Chris weer beter? Grappig dat ze lopen achter de loopkar,nu nog zonder @FunnyMe,de kraamvisite was gezellig,zeker omdat we elkaar al een hele tijd niet meer gezien hadden. Wij kleden dec dames niet altijd hetzelfde maar we hebben nog zoveel dezelfde kleertjes,alles wat we nu kopen is anders,wel dezelfde stijl maar net anders,en jullie? Hoe is het met de prikjes gegaan? @MC Lover,ach wat een moppies We kunnen ze heel goed uit elkaar houden,alleen als we ze apart op de foto hebben moeten we echt ff goed kijken hoor. En kunnen jullie het wel goed zien? Zijn ze weer wat opgeknapt? @Marian,ow echt daar word ik ook zo chagrijnig van,ben je gelijk klaar,wat een onzin zeg!Kan er nog pissig om worden Is het een tweeling? Nee maar toevallig zijn ze wel op dezelfde dag geboren,sjonge jonge,hahahaha.. Er is zelfs ooit gezegd,ow nu heb je er toch 2 of het dan niet erg was dat we Mereltje verloren zijn,gggrrrrrr! @Bolbuikje,ja lekker he die slaaptijden,zo kom je zelf ook nog aan je rust toe. Hoe gaat het met je? En met je zwangerschap? Ik vroeg me laatst ook af hoe het met Audrey is? @FunnyMe,ow mnu lees ik hoe het was gegaan met de prikjes,echte kanjers hoor! Hoe was het bij de huisarts? @Tinneke,fijn dat het goed gaat meid! Waarom is dat dan die medicatie voor de longrijping? @Kreeftje,weet gewoon ff niet wat ik moet zeggen,je hebt zo je dromen en dan ineens zijn ze weg,ik voel met je mee meis! Dikke knuff voor jou.... Hier nog steeds lekker hoor,was weer terug naar de huisarts geweest ivm pijn onderin mn buik(nog steeds )de kweek was helemaal goed,ditmaal moest in mn urine meenemen en waarschijnlijk is het een blaasontsteking,zo raar want ik moest wachten in de wachtkamer tot mn urine onderzocht was en toen kwam de huisarts me daar vertellen dat mn plasje niet goed was en kreeg een receptje mee dus ga er maar vanuit dat het blaasontsteking is,week slikken en dan moet het over zijn. Ik kon van de week bijna niet meer rechtop staan zo'n pijn,maar ik heb geen pijn met plassen ofzo dat hoort toch met blaasontsteking? Nja we wachten maar af! De meiden doen het hartstikke goed,morgen gaan ze bij opa en oma logeren want papa en mama hebben feest Fijn weekend meiden! Liefs van ons!
Hallo mammies, Ik heb gisteren een grote ontdekking gedaan: THOMAS KRIJGT ZIJN EERSTE TANDJE !!! Bij Julian is nog niet zoveel te zien maar ik verwacht vandaag of morgen ook bij hem de eerste voortekenen. Weer een stap verder in hun ontwikkeling! Wat gaat het allemaal toch belachelijk snel zeg @Kreeftje: nogmaals veel sterkte met de verwerking. @Tinneke: vanwaar inderdaad nu al die medicatie voor longrijping, het gaat toch goed met de kleintjes, of verwachten ze dat ze al heel snel gaan komen? @FunnyMe: vervelend zeg dat gedoe met die paracetamol, ons hebben ze die toen ook voorgeschreven maar we hebben ze niet gebruikt. Gelukkig hebben die kleintjes van je goed op de prikken gereageerd! Wat betreft Anna, heeft ze geen kinderarts? Die van ons hebben een kinderarts omdat ze ruim zes weken te vroeg geboren zijn moeten we in totaal drie keer op controle (standaard), bij de tweede controle hoorde de kinderarts ook een ruisje op Julian zijn hart en hij kijkt ook altijd zo wit/blauw als ie slaapt, dus heeft hij een ECG laten maken, hij zag hier niets op maar voor de zekerheid moet Julian toch naar de kindercardioloog, kan die echter pas op 20 nov. terecht (4 mnd later!). Kan me dan ook heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt zeker met dat ademhalen. Ben je met haar naar de huisarts geweest, en wat zei die? Wat betreft dat opeens niet meer doorslapen, wilde ik zeggen misschien moet je ze ook wat meer eten geven, maar ja als ze nu de fles al niet opkrijgen werkt dat natuurlijk ook niet. Heb je ook niet het idee dat ze tussendoor honger heeft, anders kun je misschien proberen wat vaker wat minder te geven en dan langzaam opbouwen? @Daisy: Ik hou ze nog wel redelijk goed uit elkaar, al had Martin laatst er 's nachts een uit zijn bedje gehaald omdat die huilde en toen ik hem terug wilde leggen met mijn slaperige kop dacht ik (tot grote hilariteit van de papa): Waarom ligt Julian nou in Thomas bedje? (niet in de gaten gehad dat ik Julian had en niet Thomas . We gaan nu ook maar bij elke foto zetten wie wie is want mijn vader is ook van een tweeling en op foto's van vroeger weet niemand te zeggen wie nu mijn vader is en wie zijn broer, en dat willen we toch wel voorkomen. @Alle mammies waar we al lang niks van gehoord hebben: Hoe gaat het?
Nog vergeten: @Daisy: Ik heb ook een paar keer blaasontsteking gehad toen ik zwanger was (ze zeggen wel dat dat anders voelt, maar ja) en toen had ik ook zo'n last van mijn buik maar inderdaad helemaal geen pijn bij het plassen. Nou hoop in ieder geval dat het snel over is!
omdat sommige tweelingen geboren worden waardoor de longen onvoldoende rijp zijn en dan extra zuurstof moeten krijgen. wordt dat in nederland niet gedaan of zo?
Dat vind ik wel heel erg zeg! Ik kreeg laatst de opmerking dat het dan maar goed was dat het er geen drie waren omdat we dan helemaal nergens meer door de deur zouden passen... Ik ken toevallig het verhaal van iemand die een drieling kreeg waar er eentje van overleed, dan gaan ze vervolgens dus in een tweelingwagen, je zou dan maar zo'n opmerking naar je hoofd krijgen! Mensen kunnen af en toe zo goed zijn in niet nadenken....