Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    mevr; oooooh een tweeling wat leuk, mag ik even kijken?
    Ik; ja hoor eventjes mag dat wel
    Mevr; ja een tweeling is altijd leuk voor een ander he? :confused:
    Ik; (heel dicht naar haar toe gefluisterd) Nee hoor mevrouw toevallig is het voor de moeder ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg leuk!

En zo kan ik nog wel ff doorgaan...

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    FunnyMe,
    Hoe is het bij de huisarts geweest? Ze groeien wel goed hoor! Super! En ik hoop voor je dat jullie ooit een broertje/zusje (of meerdere ;)) voor de meiden mogen verwelkomen!

Essie,
    Ook voor jou hoop ik dat jullie nog meer kindjes mogen krijgen!

Tinneke,
    Hier word er alleen medicatie voor de longrijping gegeven wanneer de kindjes echt te vroeg geboren lijken te worden, dus bijvoorbeeld bij pre-eclampsie. Maar het zal vast geen kwaad kunnen als heb bij jullie altijd gedaan word! En ik hoop juist voor je dat het nog wel even duurt voor ze geboren worden, nu is gewoon echt nog te vroeg ;).

Daisy,
    Beterschap! Hoop voor je dat het snel over gaat! Vreemd he! Hier ook echt blaasontsteking klachten en niks te vinden, met een catheter wat urine laten aflopen en ook daar was niks in te vinden, alleen wat bloed -> dat evt door de catheter gekomen kan zijn :rolleyes:. Dus hier toch ook ab gekregen, nu hopen dat het over gaat! Met mij allemaal zn gangetje, weer een beetje gewent aan thuis zijn en weer tot rust gekomen. En nu moet ik er eigenlijk weer tegen aan ;). Zwangerschap gaat goed, wel veel misselijk, maar hoeft niet perse daardoor te komen, maar kleine purk doet het prima! Woensdag nog bij de gyn geweest en een heerlijk prachtig mooi wondertje gezien :D!

Mila,
    :) :) :) Ik zie het al helemaal voor me!

Marian,
    Oei dan zou het idd echt een nog lulligere/vervelendere opmerking geweest zijn! Dat kun je gewoon niet maken eigenlijk, maarja soms denk je niet overal aan natuurlijk ;).

Liefs, Hanneke!

3. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Hier een trotse mama:
    Op 14 oktober om 04:00 u en 04:06 u zijn mijn dochter Babette Maud en zoon Bodhi Nick geboren. Natuurlijke bevalling, precies 37 weken, deed verrekte veel pijn!
    Ik had al zo ineens volledige ontsluiting dat het te laat was voor een ruggeprik. Dus heb het helemaal zelf gedaan. Over Babette heb ik twee uur geperst. Bodhi kwam er in 1 wee achteraan.
    Babette was 2240 gram en Bodhi 2580. Ze zijn helemaal gezond en afgelopen vrijdag mochten we naar huis. Het zijn zulke mooie en lieve kindjes, ik ben helemaal verliefd!

Hier waren net de vliezen gebroken:
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... dhi001.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... dhi010.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... dhi013.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... ing023.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... ing024.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... dhi029.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... dhi066.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... dhi055.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v134/ ... dhi081.jpg

sorry een beetje veel maar ik kon niet kiezen

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Maaike: GEFELICITEERD Met Babette en Bodhi!!!
    Jee wat gaaf! Mooie kindjes! Well done! :)
    Genietze!
    xxx

5. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Maaike, gefeliciteerd!
    Wat een mooie kindjes zeg!
    Geniet ervan.

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Gefeliciteerd Maaike! Mooie foto's zeg! Leuk, wat meer foto'tjes, dan kun je toch wat beter kijken hoe mooi je kindjes zijn... ;)

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Goeieavond ladies!

Zo ben ik weer ff. drie drukke dagen gehad op het werk. Goed gewerkt, maar behoorlijk intensief. Nu 1 dagje vrij en dan dinsdag en vrijdag weer werken, maar ik hoef pas 6/7 december weer voor het eerst een weekend te werken! :)!

Hier verder alles goed.
    Vorige week twee vreselijke nachten gehad, bleh, was echt zo gaar als een doorgekookte opperdoezer, maar nu iets beter, ondanks drie morgens om 6 uur de wekker....

17 nov gaan we lekker voor een midweekje naar "de katjeskelder"?
    Iemand van jullie weleens geweest?

8. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    pff moest voor mijn laatste berichtje terug naar blz 233. Ben hier wel
    steeds wezen lezen, maar had dan geen tijd meer om te reageren. Ik volg op het moment naast mijn werk nog een opleiding en in de opdrachten van deze module zit erg veel tijd. Maar goed nu heb ik een weekje vakantie dus hoef ik in ieder geval niet naar mijn werk. Maar echt vakantie heb je niet als je 2 kleintjes hebt en een peuter, zo voelt het in ieder geval niet.
    Met de meiden gaat het verder hartstikke goed, af en toe nog wel gebroken nachten maar niet zo vaak meer. Wel wordt het steeds lastiger om ze overdag op bed te krijgen, als ze niet moe genoeg zijn liggen ze soms uren te teuten en te lachen met zn tweetjes. Tijd dus voor een aparte kamer, maar dat kan niet zomaar en is weer een verhaal apart. Liggen bij jullie de kinderen samen op een kamer of apart? En wanneer ze
    apart liggen vanaf welke leeftijd hebben jullie dat dan gedaan?

o ja laatste keer schreef ik over de mijlpaal van Marlena's eerste stapjes. Gisteren heeft Allana haar eerste stapjes los gezet en ze vindt het machtig interressant.Dan maakt ze gauw een rondje om de tafel om vervolgens weer op mij af te stappen. Soms iets te enthousiast dan gaat ze al lopen terwijl ze haar evenwicht nog niet gevonden heeft.

Misschien een beetje late reactie maar ik ga iedereen toch nog maar even bijlangs:

Lycris dat was behoorlijk schrikken denk ik zo'n bobbeltje in je borst, gelukkig maar dat het niks bleek te zijn. Mooi dat het zo goed gaat met de kleintjes. Wel vervelend dat de nachten nog erg gebroken zijn. Ik hoop voor je dat ze snel doorhebben hoe ze door moeten slapen.

Daisy, hoe was de uitslag van de kweek? O lees nu dat die goed was, maar toch een blaasontsteking? Wel vreemd inderdaad met die pijn
    In je buik en niet tijdens het plassen. Die erge ongesteldheid de eerste keer is volgens mij normaal hoor, had ik tenminste beide keren ook. Nog een weekje en dan lekker er even tussenuit, heerlijk. O ja wat een heerlijke foto's van de meiden. Knappe dames hoor!

Essie mooi dat de kleintjes nog veilig in je buik zitten. Lijkt me lastig niks te mogen doen, maar ja t is voor een goed doel he? Ook leuk dat jullie nu weten wat jullie krijgen, wij zullen dus nog even geduld moeten hebben.

Noor best even schrikken zo'n ziek mannetje vooral zo lang koorts. Hopelijk knapt hij gauw weer op, zal wel pijnlijk zijn een ontstoken oortje.

Marian zulke plaszakjes zijn er ook voor meisjes. Marlena heeft toen ze een maand oud was een week in het ziekenhuis gelegen en daar kreeg ze ook een plaszakje de eerste dag.

Kreeftje leuk om weer eens wat te horen. Minder leuk dat je een operatie ondergaan moet en ook nog eens zo'n definitieve. Het lijkt me echt supermoeilijk, helemaal omdat je nog wel meer kinderen had willen hebben. Het zijn trouwens prachtige meiden hoor!

Mila leuk te weten dat ik gemist word hier, hihi. Jullie jongens lopen dus ook al bijna, geweldig he om te zien. Eerst nog wat stuntelig en wiebelig en later veel zekerder, maar trots dat ze zijn! O ja leuke foto van de boys.

Funnyme lijkt me erg vermoeiend wanneer zo ontroostbaar zijn en dan sta je er dan ook nog net alleen voor. Ze zullen op een gegeven moment wel gewoon oververmoeid geweest zijn en dan werkt vaak niks meer.
    Gelukkig dat het popje en de speen uiteindelijk voor rust zorgden. Ze waren wel heel dapper tijdens de prikjes las ik. Oei dat ademen lijkt me supereng zeg! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee. Stom dat de apotheek verkeerd advies geeft zeg het is maar goed dat jouw moederinstinct zo goed werkt en dat je gebeld hebt.

Mclover wat een schatjes zeg! Onze meiden liggen ook altijd op de kop in hun bed, hoe goed je ze ook instopt, niks helpt.
    Gefeliciteerd met de mijlpaal van het eerst tandje! Over het uit elkaar halen van de kinderen. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik de een op de arm had en dacht dat het de ander was. En ook bij de foto's schrijf ik het nu maar bij, want bij oudere foto's vind ik het nu soms al lastig, ze veranderen ook zo ontzettend snel!

Maaike gefeliciteerd! Mooie kindjes hoor!

Pfff zo een heel verhaal weer, hopelijk gaat het me nu weer lukken om wat bij te blijven.

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden,

Ik ben er ff ego! Vrijdag naar de ha geweest. Ze vond dat Anna een soort intrekkingen had bij haar borst en dat is niet goed. Ook klopte haar hartje te snel en daardoor kon ze geen ruisje horen. Ze heeft met de kinderarts overlegd en daar moeten we woensdag heen.
    Achteraf hadden de meiden dus wél paracetamol gemogen! Zij zei ook dat het mocht.

Vandaag zijn we met de meiden wezen zwemmen voor het eerst. We zijn naar de eemhof gegaan. Ze hebben echt heel erg genoten! En ze bleven lachen! We hadden wel heel veel bekijks. Tot vervelends toe op een gegeven moment. Op een gegeven moment heb ik gewoon geen zin meer om lief te lachen en te zeggen voor de 100ste keer ja het is een tweeling. Nee het zijn geen jongen en een meisje (2 rose zwempakjes) het zijn 2 meisjes.... Pffff

Oh de meiden willen eten...

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen meiden,

@McLover,wowie,zn eerste tandje al?
    Is dat niet vroeg?(weet helemaal niet wanneer ze tandjes gaan krijgen :oops: )

@Tinneke,ik heb er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn,wel als ze wten wanneer dat de kindjes gaan komen maar niet al bij voorbaat.

@Marian,sommige mensen kunnen idd maar beter hun mond houden :evil:

@Bolbuikje,wat fijn dat het met jullie beebje goed gaat!
    Met mama gaat het ook wel wat beter zo te lezen,je bent een sterke vrouw!
    Enne misschien een beetje dom maar wat is ab?

@Maaike,van harte gefeliciteerd met jullie 2 wondertjes!
    Wat een mooie kindjes zeg!
    Geniet er maar lekker van!

@Noor,'doorgekookte opperdoezer'? ;)
    Fijn dat de nachten weer ietsje beter gaan,dat breekt echt op he!
    Ik heb er wel ns van de katjeskelder gehoord maar dat was het!Wel lekker hoor,mooi vooruitzicht!

@Sascha,zo zo wat een reageer actie,petje af hoor!
    Geniet van je vakantie!

@FunnyMe,wat spannend zeg,pff!
    Ik heb dat stukje gemist denk ik,wie zei dat ze geen paracetamol mochten hebben dan?
    En wat leuk zwemmen zeg,hoe lang mag je in het water met de baby's?
    Ik heb nl weer gehoord dar het anders slecht is omdat er chloor in het water zit?

Hier alles goed,Linne is alweer 2 nachten aan het spoken,gisternacht was ze bij opa en oma om 04-30u wakker maar sliep alweer na een kwartier en vannacht was ze om 05.30u wakker,niet meer geslapen en toen maar de fles gegeven.
    Verder hebben ze de grootst lol hier,geweldig om te zien,ow wat ben ik in love met mn meissies :)
    Nog 4 nachtjes slapen en dan gaan wij naar CP,heb er mega zin in,ook lekker zwemmen met de meiden,ben erg benieuwd hoe ze het gaan vinden.

Hoe is het met de rest allemaal?
    xxx

11. Ff snel:
    Maaike van harte gefeliciteerd!

12. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen meiden :D

Gister hebben we de 2e spuitjes gehaald en ik stond er van te kijken goe ze erop reageerde,bij de 1e spuit moesten ze zelfs lachen maar bij de 2e toch ff huilen maar dat was van korte duur,wat een bikkels zeg!Ben zo trots op ze!
    We mochten over op 4 voedingen,ik had zelf al zo'n idee maar durfde niet goed :oops:
    Fenne weegt nu:6100gr met 60,5cm
    Linne weegt nu:6020gr met ook 60,5cm
    gaat hard joh :confused:
    Vandaag naar het ziekenhuis,de dames krijgen een echo voor de heupjes ivm stuitligging,ben benieuwd!

@Essie,hoe voel je je meis?

xxx

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maaike en Maaike-man ;)
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige wondertjes! Geniet er maar lekker van hoor!

Daisy,
    Wat een stoere meiden zeg! Hier altijd met het prikje wel even huilen (mama ook in tranen) en dan daarna eigenlijk meteen weer over (gelukkig). Wat groeien die meiden joh! Ze zijn haast groter als die van mij ;)! Hoewel die de laatste weekjes ook echt gegroeid zijn! Hoe was het in het ziekenhuis? Met ab bedoelde ik antibiotica, sorry :oops:.

Sasha,
    Hier liggen ze vanaf dat ze 6 maanden waren op een eigen kamertje. Maar bij jullie zit je met je andere dochter die dus naar de zolder moet he? En als julie nou naar de zolder gaan? Of is dat geen optie?

Liefs, Hanneke!

14. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Maaike gefeliciteerd met jullie wondertjes!
    Gaat alles goed?

Motormuis waar ben je gebleven?

He Sascha je bent er weer....fijn dat alles goed gaat! hier liggen de mannen lekker met zn 2en op 1 kamer en dat gaat super!

Daisy hoe was het in het ziekenhuis? en wat zijn je meiden stoer!

Fanny....zoooo herkenbaar! ik doe allang niet aardig meer! hahahaha

Noor..katjekelder? nooit van gehoor! vertel!

Hier gaat het prima...morgen heerlijk zwemmen met de mannen en oma! das wel een nadeel van 2 beebs je kan nooit alleen met ze gaan zwemmen altijd afhankelijk van een ander! maar morgen is het me gelukt!
    Mauro loopt sinds 2 dagen aan 1 hand...stoer he? En Javy is een echte kletskous...heerlijk!

15. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ff snel,alles is helemaal in orde met onze dames :thumup:
    Ze waren zo moe,vanmorgen maar een uurtje geslapen en ze waren weer zooo vriendelijk tegen de arts :)

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Avond ladies!

Dais: fijn dat de dames weer door de heupenAPK zijn!
    En ze groeien idd goed zeg!

Bolbuikje: hoe is ie daar?

Mila: goed man! Proud mama! En alvast veel plezier in het zwembad! Blijft erg leuk he die verschillen tussen de kids!
    Hier staat Tijn steeds vaker los, die gaat zeer binnenkort los lopen denk ik.
    Chris is wat dat betreft net iets minder snel, maar ontwikkelt zich op andere gebieden (fijne motoriek/spraak) weer net wat sneller.
    oja katjsekelder is een park van Roompot, ziet er allemaal hartstikke leuk uit. Dus gaan we een midweekje daar vertoeven volg maand!

FunnyMe: Veel succes morgen bij de KA! Houd je ons op de hoogte? Ben wel benieuwd naar een plaatje van je dametjes in de roze zwempakjes!

MCLover: wow vlot hoor, nu al een tand!

Sascha: applaus voor Allana!
    Hier liggen ze samen op 1 kamer, maar weet niet hoelang dit zo blijft. De nachten zijn hier regelmatig wat onrustig, maar ik betwijfel of dat verbetert als ze apart liggen.
    Isa wordt in maart 4 en dan willen we haar een "nieuwe kamer"geven op zolder, dan hebben we ook wat makkelijker de kans om de jongens zo nodig apart te leggen....

Chris is trouwens weer de oude hoor! Gelukkig! Hier drie dagen heel druk gewerkt vrij zat zon, gisteren vrij geweest en vandaag weer 1 dagje gewerkt. Vanaf nu alleen de dins- en vrijdagen en pas het eerste weekend van dec weer weekenddienst! :)

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tja, van motormuisje niets meer gehoord, nouja, lijkt me duidelijk dan... jammer dat ze niets heeft gepost erover...

18. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Maaike: Proficiat met die twee mooie grote kleine wondertjes van je! Ze zien er prachtig uit, geniet ervan :D

@Tinneke: bij ons wordt inderdaad alleen een longrijpingsmiddel toegediend bij een vroeggeboorte voor 34 weken, die van mij zijn met 33/6 geboren en hebben het niet meer gekregen (was ook geen tijd meer voor) en ze hadden het gelukkig ook niet nodig. Hoe gaat het verder met je, hou je het nog een beetje vol, het is toch het beste dat ze nog even veilig in je buik blijven zitten. Sterkte!

@Noor, al een beetje bijgekomen? Heb wel van de Katjeskelder gehoord, nooit geweest, maar moet wel een mooie omgeving zijn.
    Leuk he steeds weer een nieuwe mijlpaal, ben benieuwd wanneer die los loopt!

@Sascha: dank je voor de complimenten over mijn twee grote trotsjes! Jij ook proficiat met de mijlpaal dat ze nu allebei los kunnen lopen, lijkt me zo leuk om ze zo rond te zien scharrelen.
    Zijn die van jou ook altijd zo beweeglijk geweest. Hier willen ze veel meer dan ze kunnen en dat leidt nogal eens tot frustaties :evil:

@Mila, heerlijk zwemmen. Lijkt me ook zo leuk maar ik weet niet wie ik ervoor moet charteren. Misschien kan ik eens in het weekend gaan kan mijn schatje ook mee. Prachtig dat Mauro nu aan 1 hand loopt, heel stoer. Je zult wel apetrots zijn :D

@FunnyMe: en eerste wil ik zeggen dat ik het heel knap en goed van je vind dat je niet teveel naar het CB heb geluisterd en naar de HA bent gegaan. Heel veel succes morgen. Je zult wel zenuwachtig zijn, ik dank aan je!
    Verder: ja, ik doe mijn zoontjes straks ook twee roze zwempakjes aan (liefst met ruches) logisch toch! (sommige mensen begrijpen het echt niet :rolleyes:)

@Daisy: tandjes krijgen ze volgens mij normaal rond de 5/6 maanden dus is volgens mij wel logisch alhoewel ik het ook wel vroeg vind want ik tel er steeds die 6 weken die ze te vroeg geboren zijn af, maar volgens mij hebben ze dat al lang en breed weer ingehaald.
    Zijn die van jou ook zo vrolijk? Die van mij zijn echt twee lachebekje :) :)
    Slaapt Linne nu trouwens weer door? Soms hebben ze van die nachten :(

Hier zijn ze allebei een beetje ziekjes. Ik denk een combinatie van verkoudheid en doorkomende tandjes. Ze hebben verhoging maar drinken gelukkig goed, Julian had vandaag een beetje diarree. Hoop dat ze morgen weer wat beter in hun vel zitten.
    Ik heb trouwens druppels gekocht (iets homeopathisch), volgens mij vinden ze die wel heel lekker, als ze huilen en ik druppel ze in hun mond, zijn ze gelijk stil en en zitten met een blij gezicht te smakken. Ik dacht zal wel erg zoet zijn, dus ik proeven, maar nee lekker vind ik het niet, en zoet is het zeker niet!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    FunnyMe,
    Heel veel succes en sterkte vandaag bij de kinderarts!

Daisy,
    Gelukkig dat alles goed was met de meiden!

Noor,
    Katjeskelder weleens van gehoord, zijn we vroeger ooit eens geweest, kan me er niks meer van herinneren en zal ondertussen wel heeeeeel wat veranderd zijn ;).

Mc lover,
    Beterschap voor de ukjes! En dat spul die druppels, is toch wat anders als melk, dus heel lekker ;)!

Noor,
    Gelukkig is de kleine weer helemaal beter! Hier allemaal hetzelfde! Zondag en maandag helemaal niet lekker geweest en haast de hele dag geslapen, maar gisteren weer helemaal goed! Werk is wel lekker zo ;)! En weekend dat duurt nog heel lang ;)!

Motormuisje,
    Idd niks meer van (je) gehoord, jammer eigenlijk!

Liefs, Hanneke!

20. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Even een vraagje aan de ervaren mama's, ik wil winterjasjes kopen voor de kleintjes maar weet niet zo goed welke maat ik moet nemen (ze moeten ze toch heel de winter kunnen dragen). Ze hebben nu maat 62 (56/62 past niet meer en 68 is nog iets te ruim). Als ik maat 68 neem is dit dan groot genoeg voor heel de winter of kan ik beter nog een maat groter nemen? :confused:

Deel Deze Pagina