Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik dacht ik laat me ook nog weer even horen....

Hier gaat alles ok. Kinderen doen het goed, hebben alleen laatste dagen wel erg last van opstandigheid... :( Het begin van de peuterpubertijd is in zicht!

Oei, er komt me een lucht aan mijn neus voorbij... Ik moet maar gauw een broek gaan verschonen! :)

O, dames, fijn dat het goed was bij CB!

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Succes Marian! (Ik had gisteren ook zo'n leuke, kon meteen in bad ;))

3. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi dames,

Fijn dat het goed ging bij het CB.

Even een vraagje aan jullie:
    Hebben er ook mensen een zwangerschapscursus gevolgd en hoe ging dit bij jullie?
    Ik werd in een groep geplaatst met mensen die veel verder zwanger zijn dan ik ben. Zeg maar met 9 weken verschil! Er bleek later een fout te zijn gemaakt met mijn uitgerekende datum en ik kan nu misschien een groep later instromen.

4. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    hallo lieve meiden,

even kort berichtje.....
    Vandaag telefoontje gehad van het zhuis en ja hoor de datum is nu defintief volgende week vrijdag 7 november wordt ik geopereerd :( :( moet me om half 8 in de ochtend melden en rond 9 uur zal ik worden geopereerd.
    Pfff zie er vreselijk tegen op en het begint emotioneel nu wel erg moeilijk te worden.. :cry:

Denken jullie aan me? en duimen jullie even [-o<

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey lieve meiden,

We're back in town :)
    Ja gister al maar heb het zo druk gehad zeg,pff veel visites af moeten leggen,haha...

@Licrys,en hoe was jullie avondje?
    En hadden de kids het goed gedaan?

@Missyellyann,welkom en veel kletsplezier :D

@Tal,hoe gaat het met je meissie?
    Is ze al thuis?

@Essie,fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie!
    Wat leuk zeg volgende week de babykamer inrichten,weet je zus wel wat het geslacht is?

@FunnyMe,leuk zeg een kraamfeest!
    Weer lekker verwend dus?
    En slapen ze weer netjes door?

@Noor,jee wat een kerels zeg,ze doen het goed!
    En nog last van de prikjes gehad?

@Mila,jij ook al van die grote mannen,bij jullie nog last van de prikjes gehad?

@Marian,peuterpubertijd,succes! ;)

@Kreeftje,ach meis,nu komt het wel heel erg dichtbij he..
    Ik kan me vorstellen dat het emotionel erg moeilijk voor je is en wens je daarom ook heel erg veel sterkte!
    Kom hier je hart maar luchten hoor,schrijf het maar van je af!

Hoe is het eigenlijk met Roca en Audrey?

We hebben het heel erg leuk gehad,lekker rustig en relaxed,we hebben heerlijk van elkaar kunnen genieten :D
    De meiden hebben het supergoed gedaan en heebn heel veel gelachen en hele verhalen verteld,echt zo mooi!
    Helaas niet gezwommen want ze waren zo verkouden :( volgende keer maar.
    De nachten gaan nog steed super,ze liggen om 21.30u in bed tot een uur of 07.00u/07.30u,maar dan moet ik wel zeggen dat ze overdag einig slapen,we hebben totaal geen ritme overdag,iemand tips misschien?

Ga ff boven kijken want ze huilen weer....
    Dikke kus!

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Kreeftje: ik zal aan je denken en duimen!
    Sterkte!

Dais: fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad!
    Hier (nog) geen last van de vaccinaties. BMR geeft meestal bijwerkingen tussen 5 en 12 dagen.... Laten we hopen dat het meevalt!
    Wat betreft ritme overdag: bij ons kwam dit ook pas na een maand of 4-5 dat we echt een goed ritme hadden, dus tips? Geduld! ;) Komt vanzelf goed!

HJ: ik heb geen pufcursus meer gedaan, bij Isa wel, yoga. Dat beviel goed.

7. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hallo alle zwangere mama,s van een tweeling!

Ik ben nieuw hier op deze topic dus wil me ff voorstellen.
    Ik ben shanna 23 jaar moeder van een prachtige dochter die in dec 4 jaar word en ben nu zwanger van de 2e! of een tweeling...

Ja het woord tweeling daar zit ik met vele vragen..in de hoop dat ik dat hier met jullie kan bespreken.
    Ze zeggen dat als je zwanger bent van een tweeling je hcg gehalte sneller stijgt..is dat zo?
    Na mijn dochter ben ik nog 1 keer zwanger geraakt eentje kort na de bevalling maar omdat ik het zo zwaar had gehad en toen nog steeds had heb ik een abortus gedaan.

Nu ben ik dus weer zwanger en we zijn super blij ermee een zusje of broertje voor jade,alleen wat ik bij de eerdere zwangerschappen niet heb meegemaakt is dat ik voor mijn nod een posi test had.Ik kon altijd pas na mijn nod testen en niet eerder.

Ik ben nu binnen een maand zwanger geraakt nadat we hadden besloten voor en 2e te gaan,en naar mijn mening was dit tijdens de eisprong of kort ervoor dat het is verwekt,alleen dit keer had ik ruim een week voor nod een positieve test in me handen...waar ik best van schrok,heb zeker nog wel 8 testen gedaan omdat ik me niet zwanger voelde en het niet kon geloven..het blijt toch echt zo te zijn dat ik zwanger ben..alleen voel ik me niet zo van geen enkele kwaaltjes heb ik last.

Wat ze dus zeggen is met een tweeling je hcg gehalte sneller stijgt ik zie echt werkelijk overal waar ik kom tweelingen of iets wat daarmee heeft te maken me man ook,er was een vrouwe op een nod forum die aan de hand wat ik vertelde over me krampjes me bang maakte over een bbz ik schoot helemaal in tranen...en paniek en vele reageerde daarop dat ik me niet druk moest maken en dat ze juist dachten dat ik eerder zwanger was van een tweeling..maar hoe kan je dat voelen vraag ik me af..ik heb gewoon zo sterk gevoel dat het er 2 zijn..de ouders van mijn vriend zijn ouders hebben tweelingen in mijn famillie komt dit echter niet voor dus ik weet niet of het mogenlijk is dat het over gedragen kan worden..

Hebben jullie misschien tips,wisten jullie het al dat het er 2 waren voordat jullie een echo kregen,hadden jullie misschien last van bepaalde kwaaltjes ik heb na het eten een opgeblazen en gespannen buik ik heb al een zwangerschaps broek moeten kopen omdat mijn gewone broeken zeer doen en vind het allemaal zo eng want het is allemaal nog hartstikke pril,en dat het mis gaat spookt ook in me hoofd,heb ook onwijs last van rug pijn onder in me rug niet normaal meer ik weet niet meer hoe ik moet staan of zitten hahahah nu al :oops:

Ik sta gewoon paf dat ik zo vroeg een snelle positieve test had,geen pijnlijke borsten afentoe vlaagje misselijkheid maar dat is snel weg en de moeheid valt ook erg mee ik slaap nu heel erg moeilijk in en als ik slaap en me vriend stoot me aan ben ik ook klaar wakker en duurt het weer uren voordat ik in slaap val me dromen zijn owh zo helder en kan ook echt alles werkelijk onthouden..

Iemand misschien tips hoe jullie je voelde in het begin van jullie 2ling zwangerschap,ik heb namenlijk volgende week een echo,omdat ze misschien denken dat ik verder ben,ivm onregelmatige cyclus vind het allemaal zo snel gaan nu al een zwangerschaps broek aan moeten vele zien het al straks gaat het mis ik ben zo bang...

Liefs Shanna,

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap Shanna! En of je een tweeling verwacht...? Tja, dat blijft altijd afwachten. Ik teste daags na mijn nod vet positief, maar heb het eerder niet geprobeerd, dus weet niet vanaf wanneer ik had kunnen testen. Het klopt wel dat je wat meer hcg aanmaakt, maar dat kan ook voorkomen met een kindje. Ik eb vanaf dag 1 dat ik wist dat ik zwanger was grapjes gemaakt dat ze met de eerste echo gingen kijken of het er niet stiekem twee zouden zijn, dus onbewust wist ik het misschien wel. Maar ik zou gewoon zeggen, wacht rustig af tot je eerste echo, hoe spannend het ook is!
    :)

9. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Missyellyann: Welkom! Hoe meer twinmamma's hoe meer vreugd :D

@Sascha: Zijn ze alweer helemaal opgeknapt? Sterkte met hun fase, moeilijk he ze laten brullen. Hoop dat het snel weer over is.

@lycris@ Hoe was het logeren gegaan, voor de kleintjes maar ook voor jou. Heb je lekker kunnen genieten? Grappig he dat praten, als je ze hier soms in bed hoort praten lijkt het wel of ze helen verhalen tegen elkaar vertellen, zo leuk!

@Maaike: hoop dat je inmiddels wat bent bijgekomen van de bevalling, was niet niks! Geniet van je kleintjes en zorg goed voor jezelf.

@FunnyMe: Slapen de meiden weer goed door? Hier ook even een paar slapeloze nachten gehad, maar vannacht heerlijk door kunnen slapen.

@Shanna: Ten eerste proficiat met je zwangerschap. Ik verwacht dat het vroeg of laat kunnen testen niet zoveel met een tweelingzwangerschap te maken heeft (misschien heb ik het wel helemaal fout :( ) ik kon zelf pas vrij laat testen. Verder geen vermoedens hier of aparte dingen, wel hadden we voor de gein al een paar keer geopperd: misschien zijn het er wel twee!
    In ieder geval een heel voorspoedige zwangerschap, geniet ervan. Laat je even iets weten als je de echo hebt gehad? Ben benieuwd!

@tal: Schrikken zeg, lijkt me echt vreselijk zo'n kleintje alleen in het ziekenhuis. Hoop dat ze snel opknapt en inmiddels al thuis is!

@Daisy: Heerlijk he, even er tussenuit. Fijn dat je zo genoten hebt. Wat ritme betreft hier hebben ze nu uiteindelijk qua eten een beetje een ritme, ehum :( Qua slapen helemaal niet, doe ze gewoon naar bed als ik merk dat ze moe beginnen te worden. (ikzelf ben ook niet zo van de ritmes (chaoot) dus ik doe gewoon wat ik denk dat op dat moment het beste is)

@Kreeftje: Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is, is toch eigenlijk een soort rouwproces waar je door moet. Hoop dat je genoeg steun van je omgeving krijgt en dat je er genoeg over kunt praten. Hier kun je in ieder geval altijd terecht! Ik zal een kaarsje voor je opsteken.

@HJ Hier samen met mijn schatje op Yoga geweest (qua uitgerekende data heel gevarieerd) We vonden het allebei heerlijk ontspannend! En kregen ook veel info.

@Marian: succes met je puberende peuters ;)

@Noor & Mila: Jullie kleintjes doen het goed zeg!. Wat grappig inderdaad dat ze zo gelijk op lopen.

@Zal vast een prachtige :baby: kamer worden. Ben je al een beetje aan het nieuwe huis gewend!
    Succes met de laatste loodjes.

Hier slapen ze na een paar gebroken nachten weer goed door. Heb eindelijk babyschaaltjes voor in de fietskar. We zijn eergister voor het eerst gaan fietsen. Vond het eerst wel eng, maar wel heel leuk. De kleintjes vonden het ook leuk, vielen wel al gauw in slaap. Ik ben er echt blij mee kan nu even naar de winkel fietsen, koppel hem daar af en neem hem mee naar binnen als wandelwagen, boodschappen achter in de kar, koppel hem weer aan de fiets en ben zo weer thuis. Scheelt me zoveel tijd en moeite!

10. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hey dames,

De zwangerschapscursus is voor mij verplaatst. Waarschijnlijk kan ik nu over 3 weken beginnen. Ben ik erg blij mee.
    Gisteren 20 weken echo part two gehad. Zag er goed uit. 1 van de kindjes ligt nu in stuitligging waardoor de groei van het hoofd iets achter ligt. Maar dat verschil was volgens de gyn minimaal, hoefde ik me absoluut geen zorgen om te maken. Volgens hem hoorde dit bij stuitligging-kindjes.
    Geen enkel teken van TTTS. Ze doen het hardstikke goed, zijn lekker beweeglijk.

Daisy, wat lekker dat je er even uit bent geweest.
    Geweldig dat je meiden 's nachts zo lekker slapen!

Kreeftje, wat naar voor je. Duim voor je dat alles goed mag gaan.

Shanna: Achteraf had ik wel een voorgevoel dat het er twee waren. Niet zo vroeg, want ik heb netjes tot mijn NOD gewacht met testen, maar wel bij de eerste echo. Na de eerste echo, waarop de vk maar 1 kindje zag, had ik een heel raar gevoel. Net alsof er iets niet klopte, heel leeg. Ik schreef dat weg aan het feit dat ik een bloeding had gehad voor de echo. Dat ik daarom misschien nog niet helemaal blij kon zijn. Toen ze bij de tweede echo zagen dat het een tweeling was, viel voor mij alles op z'n plek.
    Verder was ik juist wel heel moe, kon bijna staande slapen. Ik moest ook geregeld eten tegen de misselijkheid, heb ook wel een paar keer overgegeven. Ik kwam juist helemaal niet zo snel aan. Ben tot nu toe net 4,5 kilo aangekomen en heb dus de eerste 3 maanden nog geen positiekleding nodig gehad.
    Ik zou niet kunnen zeggen of jij zwanger bent van een tweeling. Elk vrouwenlichaam reageert weer anders op een zwangerschap dus daar valt geen pijl op te trekken.

Tot de volgende keer maar weer!

11. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard

Deze fot's zijn binnen gemaakt bij het testen van de bebyschaaltjes, vind alle foto's zo leuk dus er volgt er nog een :oops:

12. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard

is (voorlopig :) ) de laatste.

13. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Bedankt allemaal voor jullie leuke reactie,s en de felicitaties natuurlijk.
    Ik maak me een beetje zorgen en heb die zorgen neergelegd bij de GYN dus hebben ze versneld een afspraak gemaakt voor vanmiddag om half 4.Ik voel namelijk helemaal niks en ik wil gewoon weten of alles goed is..de GYN wou dat zelf ook dus dat kwam mooi uit,heb vanmidag dus mijn eerste echo,als ik thuis ben laat ik jullie weten hoe het is gegaan.

Liefs Shanna,

14. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Gefeliciteerd Shanna

Over die HCG hormoon maakt naar mijn idee niks uit. Mijn eerste test vlak voor dat ik het moest worden was negatief, en op de dag zelf kreeg ik een heel licht streepje.

Maar 1 ding wat ik wel frapant vond (wat ik hier eerder ook al las) dat ik grapte tegen iedereen over een drieling (niet eens tweeling) en dat de familie eentje mochten uitzoeken zoals een nest puppies, beetje zwarte humor :eek: , was amper 4 weken zwanger. En verdomd, bij de 8 weken echo waren het er drie ook nog! Ik heb geen meerlingen in de familie, in mijn geval ligt het aan de leeftijd, groter kans op meerling.

Groetjes Brez

15. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    @ Brez,

Dankje wel voor de felicitatie en de tips dat hebben wij hier namenlijk ook we maken er steeds grapjes over en heb gewoon zo sterk gevoel dat het er twee zijn,daarnaast zie ik ook echt overal tweelingen hahah we zullen het zien op de echo.

16. missyellyann

24 apr 2008
    6
    0
    0
    technishmedewerker bouwkundig
    suriname
    hey allemaal
    hartelijk dank voor dat ik erbij mag horen.
    sorry als jullie niks van me horen hoor, omdat ik geen internet thuis heb.
    ben ook heel druk bezig met de voorbereiding van Jay en Joe voor hun eerste jaardag treintje en ballonnengoocelaar...pfffff
    hier in suriname met al die kinderen van de buurt gaat lekker druk zijn.
    maar ja....de trotse oma en opa staan hier helemaal achter.

Sascha78: nee, ik heb geen andere kinderen en de twin zijn mij eerste, na 5 jaren te hebben geprobeerd had ik geen hoop meer kinderen te kunnen krijgen, en nu gewoon dubbel gekregen en ben er heel erg trots op.

aan kreeftje1981 wil ik veel sterkte toewensen...

en verder vind ik deze topic nogal leuk,
    leert veel van elkaar.

ok veel plezier allemaal!

17. missyellyann

24 apr 2008
    6
    0
    0
    technishmedewerker bouwkundig
    suriname
    hey brez... je hebt gelijk.
    toen ik dacht dat ik nooit zwanger kon raken, en maar steeds dikker werd, zei ik tegen een ieder voor de grap dat God me dikker maakt om een meerling te kunnen dragen...en toen ik zwanger werd, was ik zo ziek niet wetende dat ik zwanger was van een tweeling!
    dus zeg maar nee...en je krijgt er...2!(in jouw geval 3) hihihi

18. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey meiden,

@Noor,bedankt voor de tip,geduld,mmm,erg moeilijk voor mij ;)

@MC Lover,wowie wat een schatties :)

Was kort,so sorry maar ik word geroepen...
    Tot snellie!

19. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Thanks Daisy :D

@Missyellyan: succes met het organiseren van het feestje! Leuk om iets van een twinmom in suriname iets te horen.

@Shanna: hoe is het?

@Brez: Hoe gaat het met je 'puppies' ;) doen ze het goed?

@HJ: iedere keer weer spannend he die echo's, die TTS zit toch altijd ergens in je hoofd.Gelukkig doen ze het prima.

Nu mijn kleintjes ongeveer 6 maanden zijn ben ik begonnen met bijvoeding ala Rapley. Iemand ervaring mee?
    Vandaag hebben ze banaan gehad (zie foto's) het is echt heel leuk, een enorm geknoei maar ze vonden het heerlijk!

Thomas

20. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Julian

Deel Deze Pagina