babette 11.30 bodi 12.00 babette 15.00 bodi 15.30 babette 18.30 bodi 19.00 babette 22.00 bodi 22.30 eventueel babette 3.00 en bodi 3.30 babette 8.00 bodi 8.30 Is dit wat? Later vervalt dan de nachtvoeding, vervroegt de eerste voeding iets, maar komt er dan 4 uur tussen de voedingen.
Even kort: @Essie: Proficiat met je dochtertjes, geniet ervan! @Esther: Welkom, geniet van die twee wondertjes in je buik, leuk ook eeneiig! @Sascha: prachtige foto's van twee prachtige kindjes! @Maaike: hoop dat het snel beter gaat. @Daisy: heb ze nu half liggend in de wandelwagen (x-adventure) zonder babynestjes. Ik doe maar wat ik denk waar ze aan toe zijn Mooie foto's trouwens. @Sascha lijkt me heel leuk dat lopen! @FunnyMe:hoop dat ze zo goed blijven slapen. @Maaike; Kan je helaas niet helpen, die van mij voed ik op verzoek en ze gingen dan ook vanzelf over op minder voedingen. Vandaag moet Julian naar de kindercardioloog voor een echo van zijn hart, heb me er heeltijd niet zo druk over gemaakt, maar ben nu toch wel een beetje zenuwachtig!
MC Lover, hoe is het afgelopen met Julian's echo? Esther, gefeliciteerd met je zwangerschap! Essie, gefeliciteerd met je dochters! Super zeg! Hier maar eens heel rustig aan gedaan. Ik zat behoorlijk aan de lat vandaag. Heb weinig gedaan behalve even naar de bieb en daarna heb iklekker gelezen. Vanmiddag belde de bedrijfsarts. Ik heb hem het verhaal verteld van de gyn. Hij vond het vreemd dat de gyn niks heeft gezegd over mijn werksituatie. Nou vraagt onze gyn altijd alleen in het begin even snel hoe het met me gaat. Meestal zeg ik dan moe, maar hij schuift het altijd een beetje af als: dat hoort er bij hè. Daarna gaat hij direct naar de kinderen kijken De bedrijfsarts vroeg hoe mijn werksituatie er nu uitzag. Ik vertelde dat ik nog twee slaapdiensten draaide en daarna alleen nog dag- en avonddiensten. Ik gaf aan dat ik daarna wel zou zien waar het schip strandde. Hij zei dat ik dat niet moest doen en raadde me aan om geen slaapdiensten meer te gaan draaien. Hij zei dat ik goed naar mijn lichaam moest luisteren en na de echo van 9 december, als het kindje nog niet genoeg gegroeid was, misschien maar gewoon helemaal moet stoppen met werken. Ik vind het wel fijn dat hij dit zo heeft benoemd. Tot nu toe had ik echt het idee dat ik zelf maar moest bepalen hoe ik het met mijn werk deed en daar werd ik heel onzeker van. Ik ben nog nooit zwanger geweest, dus ook nog nooit een tweelingzwangerschap meegemaakt. Volgende keer toch maar eens aangeven aan de gyn. Zo dat was een lang verhaal.
Goedemorgen allemaal! @FunnyMe: Ja inderdaad daar heb je gelijk in . Kan ook niet wachten om ze zo naast elkaar te zien liggen . @sascha78: Dankjewel ! Mijn dochtertje Luna is 2,dankje voor het complimentje! Jij hebt trouwens ook leuke meiden ! @MC lover: Dankjewel ! En ja klopt ze zijn eeneiig en geniet er zeker wel van. @HJ1977: Dankjewel! Fijne dag allemaal!
Even kort ego: Zijn gisteren met Julian naar de kindercardioloog geweest, zo op het eerste gezicht niets te zien op de echo, zij zou het nog eens allemaal goed bekijken met een andere kindercardioloog en ze belt dan dinsdag voor de definitieve uitslag, maar ze verwacht dat alles goed is. Gelukkig . We zijn gisteren direct vanuit het ziekenhuis nog even 'op stap' geweest de nieuwe collega's van mijn vriend hadden afgesproken even iets met partners te gaan drinken na het werk. Uiteindelijk hebben we ook nog lekker gegeten en waren we pas om 21.45 uur thuis met de baby's. Ze konden eerst niet zo goed in slaap komen in het restaurant/cafe, Dus mijn schatje met de wandelwagen twintig rondjes om het biljart gelopen, sliepen ze eindelijk hij ze naast het biljart gestald, komt een minuut later de biljartclub binnen . Gelukkig bleven ze slapen toen we ze ergens anders neer zette en hebben ze heerlijk geslapen, en wij een heel leuke avond gehad. @HJ: Ik vind het een heel goed plan van de bedrijfarts om na die echo te stoppen met werken, zeker omdat een kindje niet zo heel hard groeit, fijn ook dat je nu wat steun hebt van de bedrijfarts maakt het toch weer wat makkelijker om voor jezelf en je twee wondertjes te kiezen. Ben zelf met 26 weken gestopt en ben daar heel blij om. Geniet van die twee kleintjes! Liefs MC lover
Essie: gefeliciteerd met jullie prachtige meiden Fay Madelief en Isis Rosalie. Supernamen zeg! ben erg benieuwd naar foto's en verhalen!
Essie en essie-man, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prinsesjes! Geniet er maar lekker van meid! Mooie namen! Liefs, Hanneke! Verder kom ik zo snel mogelijk terug lezen en reageren, maar heb even mn hoofd er niet helemaal bij, sorry!
Ik kwam ff zeggen dat de kinderarts niets kon vinden bij Anna haar hartje! Hij wil in t voorjaar nog eens luisteren.
@funnyMe: wat een opluchting, gelukkig! @Noor: heb je het fijn gehad? @Bolbuikje: hoe gaat het met je? En met de drie kleintjes en Leander? @Daisy: hoe is het bij jou? Ben niet gewend om een paar dagen niets van je te vernemen, of heb ik iets gemist ? a @Essie: al een beetje aan de kleintjes gewend, hoop dat je geniet van de kraamtijd! @alle andere (aanstaande) tweelingmoeders: hoe is het met jullie en de kleintjes? Liefs MClover
Gefeliciteerd Essie!Mooie namen ook! Ik voel me echt heel beroed, ben erg misselijk en ben gewoon ook niet helemaal lekker, gister bij de kwantum "omwel" geworden, was gelijk kletsnat van de zweet en koppijn gelukkig haalde winkelmeisje snel een stoel en water en ging het even later wel weer, was van de week al eerder zwart voor de ogen geworden, dus wil maandag ff langs de huisarts voor bloeddruk en hb, want dit is niet leuk,moet elk half uur wel wat eten anders wordt ik te misselijk en ben dan ook al 2,5 kilo aangekomen. pfff valt toch wel tegen deze zwangerschap tot nu toe de 1ste zwangerschap was perfect dan valt het toch wel zwaar, maar ja is voor goed doel he?
Meid je moet nog zo lang..dit is nog maar het begin..hihihihi Sterkte ermee! Essie gefeliciteerd met je meiden..kei mooie namen!
Hello, @FunnyMe,wat een goed nieuws! @Essie,en lekker aan het genieten van je mooie meiden? @Noor,en vertel,hoe ws het? @Bolbuikje,kan gebeuren meid,hopelijk gaat het wel goed met je/jullie! @MC Lover,hier alles helemaal goed,ben alleen erg druk de laatste paar dagen,kan het allemaal niet meer bijhouden Hoe is het daaro? @Diana,jee dat is minder idd,hopelijk kan je er iets tegen krijgen! Zoals eerder al gezegd gaat het hier hartstikke prima! Ik kan het blijven zeggen maar we hebben echt zulke makkelijke kids Morgen weer naar het bureau,ben errug benieuwd wat ze nu wegen,tevens krijgen ze hun 3e prikjes alweer! Blaasontsteking is nog niet voorbij,morgen weer een kuurtje halen,om gek van te worden hoor! En verder druk met vanalles,wel erg leuk hoor! Fijne dag en tot snellie!
Funny me, fijn zeg dat de arts niks afwijkends hoorde! Noor, weer lekker uitgerust? Daisy, echt vervelend zo'n blaasontsteking. Je kan je er zo beroerd van voelen. Ik heb een periode heel vaak blaasontstekingen gehad (wel 8 keer in een half jaar). Is echt heel vervelend. Daarna een poos aan de cranberrycapsules geweest en sindsdien, hoewel ik ze nu niet meer gebruik, geen blaasontstekingen meer gehad! Ik kan ze dus echt aanraden. Diana, echt enorm herkenbaar wat je vertelt. Ik moest de eerste 14 weken om het uur iets eten, anders werd ik helemaal niet goed. Bij mij heeft het alleen niet gezorgd voor veel aankomen, omdat ik juist weer bijna niks lustte in het begin van mijn zwangerschap! Alleen brood met smeerkaas kon ik verdragen, dus dat at ik veel. Ik ben nu met 26 weken net 7,5 kilo aangekomen, waarvan 5 kilo in de laatste twee maanden! Nu lust ik helaas weer alles Uit bloedonderzoeken bleek niks. Had een HB van 8,5, bloedsuiker was ook goed. Hoorde gewoon bij de zwangerschap, hormonaal kwaaltje. Enneh, over die misselijkheid. Bereid je maar voor! Ik ben nu 26 weken zwanger en gisterochtend kwam mijn ontbijt er weer aan de "bovenkant" uit. Leuk vooruitzicht hè ? Ik ga er maar vanuit dat ik een hormoonpiek had en het kleinste kindje misschien een groeispurt heb gegeven, duim, duim... Hier verder alles oké. De kindjes zijn heel beweeglijk sinds ik meer op de bank zit. Nog steeds voel ik het grotere kindje wel meer als het kleinere kindje, maar dat lijkt me logisch. Het kleine kindje heeft ook gewoon meer ruimte. De buik wordt nu wel echt zwaarder merk ik. Gisteren een stukje gelopen maar dan beginnen de banden wel erg te trekken. Doet best zeer! Groetjes, Ellen
Zo vanuit hier even weer alles bijgelezen op mn gemakje, zonder afleiding hier om me heen ! Esther, Dan hier nogmaals welkom ! En nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe gaat het met je? Bruisje, Nee, ik had echt totaal niet verwacht dat het er twee zouden zijn. Dus hier een dubbele verassing! Ow aan je onderschrift te zien zit je hier helemaal niet op te wachten sorry! Heel veel sterkte meid! FunnyMe, Fijn dat de heupjes van Sophie helemaal goedgekeurd zijn! En fijn dat het hartje van Anna prima in orde was! Allemaal goed nieuws! Fijn! Wat een prachtige meiden en een leuk boxkleed trouwens ! Wat een heerlijke nachten maken de meiden zeg! Of gaat het niet altijd zo heerlijk? ! Daisy, Heerlijk hoor, klinkt als twee heerlijke kleine meiden! Fijn dat het gewoon lekker gaat! Hoe is het afgelopen met de weggebrachte urine? -> O, ik lees het al, toch nog niet weg, nou hopen dat deze kuur wel gaat helpen! Heel veel sterkte met je oma, hoe gaat het nu met haar? En ook jouw meiden super! Die in bad vind ik echt heel mooi! Poeh, die meiden van jou ook al zulke goede slapers! Zou haast jaloers worden! Maar ik vind het zelfs heerlijk om snachts te voeden dus eigenlijk vind ik het helemaal niet erg dat ze nog niet doorslapen ! Daisy, met buggy bedoel je het zit gedeelte van de kinderwagen ipv de reiswiegjes? Ik geloof dat dat vanaf ong 6 maanden mag, als de kleintjes aardig zelfstandig blijven zitten. Hier zijn ze pas uit de reiswiegjes gegaan met 10 maanden . Ach ze vonden het er nog altijd prima, behalve de laatste week dus toen hebben we het omgebouwd ! Enne, alleen maar fijn toch van die makkelijke kindjes, wij hebben er ook 2. Heerlijk! Haha! Ben weleens bang wat ons nieuwe wonder gaat brengen ! Licrys, En hoe is het werken de rest van de week gegaan? Helemaal goed? En de kleintjes het ook goed gedaan zonder mama? Noor, Hoe was het op de katjeskelder? Flink naar jullie zin gehad? Ik hoop het! Kreeftje, Hoe gaat het ondertussen met jou? Ik hoop dat het al wat beter gaat, tenminste dat je je wat beter voelt! Knuffel! Sascha, Leuk zeg dat Marlena al lekker aan het wandelen is! Allana zal vast ook binnenkort wel haar stapjes gaan doen! Tja, vergelijken doe je zo automatisch he, maar eigenlijk heb ik het nooit eerlijk gevonden om Malou en Ruben te vergelijken. Zo hebben wij gehad dat Malou allang kom omrollen en Ruben er nog als een gestrande zeehond bij lag ! Toen gingen ze zelfs op het cb zeggen dat Malou toch wel veel sneller was als haar broertje. Maarja, als Ruben er niet was, of als Malou er niet was, hadden ze helemaal geen vergelijkingsmateriaal gehad zegmaar. Hoe gaat het zo ondertussen met de meiden? Slapen ze allemaal lekker op het eigen kamertje? Of nog even geduld? ! Heerlijke meiden trouwens! Maaike, Hoe gaat het nu met het voeden? Ik kan je niet echt helpen, ik heb geen verstand van kunstvoeding (ook niet van borstvoeding hoor ) ik heb altijd maar gewoon wat gedaan. Gewoon gegeven wanneer ze erom vroegen. Misschien is Bodhi trouwens een beetje aan het regelen, dan kan het zeker zijn dat ie wat meer wil! Succes in ieder geval! Hoe gaat het met Babette, werken de medicijnen een beetje? HJ, Gewoon doen wat je lichaam aangeeft meid! En de box in huis, ach hij kan maar vast staan ! En als je denkt dat stoppen met werken zou helpen, gewoon doen! Je hebt 2 heel kostbare wondertjes in je buik! Daar moet je aan denken meid! Dat werk gaat ook wel door zonder jou ! McLover, Fijn dat er op het eerste gezicht geen gekke dingen te zien waren! En een fijne avond gehad, das heerlijk toch! Moet kunnen! Jammer alleen van die biljartclub ! Haha! Nouja gelukkig bleven Julian en Thomas gewoon lekker slapen! Zo hoort het ! Diana, Rustig aan doen meid! Misschien is even langs de huisarts geen slecht idee idd. En tja die kilos, ach ze gaan er vast wel weer af joh! Zonder dikke buik ook geen wondertjes, dus helaas moeten we dat er voor over hebben ! Ik zou ook liever niks aankomen, geen dikke toeter krijgen, maarja het zij zo ! Het is alleen al geweldig dat we dit met zn allen mee mogen maken, dus moeten we er sommige dingen voor over hebben, al is het soms moeilijk! Hier gaat het allemaal best redelijk! Ik voel me best lekker zolang ik maar vooral rustig doe. Dus dat doen we dan maar. Af en toe zie ik het helemaal niet meer zitten, maar meestal is dat na een tijdje praten wel weer over. Hele kist met medicijnen per dag, maar sinds ik die dus allemaal netjes neem voel ik me beterder . Kleintjes zijn nu bijna de hele week thuis geweest en gaan ook voortaan weer gewoon bijna de hele week thuis zijn. Leander werkt alleen nog op maandag en woensdag (en af en toe avond/weekend diensten). Die dagen zijn ze bij de opa's en oma's. De dagen dat Leander thuis is zijn ze ook lekker thuis! En ik kan er niks anders over zeggen dan dat ik het heerlijk vind! Gewoon alle drie thuis, heerlijk! Dat is wat iemand nodig heeft! Nu zijn ze weer naar mijn pa en ma toe, morgen moeten wij eerst naar de huisarts en het ziekenhuis en dan leander werken dus zijn ze niet thuis. Met ons wondertje gaat het ook best goed geloof ik . Voel hem/haar eigenlijk gewoon elke dag, alleen vandaag heb ik allemaal harde buiken, heel vreemd. Deze zwangerschap nog helemaal niet gehad en met Malou&Ruben ook eigenlijk nooit. Owja, misschien de verkeerde plek om te klagen, maar woensdag was het condoleren voor de opa van Leander. Was er zo een mega-ver-weg-we-zien-haar-nooit-tante van Leander. Die vroeg of ik nou zo dik was nog van de vorige zwangerschap of dat ik soms alweer zwanger was ! Ik dacht dat dat dikke wel mee viel, maarja, blijkbaar niet! Vorige week maandag was ik 49.8 kilo dus ja dat mens is gewoon gek! Grrrr! Zo dat is eruit ! Ik ga weer stoppen! Tis echt een mega lang stuk geworden geloof ik ! Liefs, Hanneke!
Hallo lieve meiden, Allemaal heel erg bedankt voor jullie felicitaties hier en berichtjes op onze site! We zijn vandaag thuis gekomen uit het ziekenhuis. De meiden doen het fantastisch! Het is me heel erg meegevallen allemaal. Het bevallingsverhaal zal ik binnenkort op mijn site plaatsen. De nasleep valt me wel een klein beetje tegen. Heb last dan de hechtingen en van, jawel, aambeien....En dan nu ook vreselijke stuwing. Maar goed, ik heb nu 2 prachtige dochters en ben super blij dat ze gezond zijn en dat alles zo goed is gegaan.