Hoi Hanneke, Bedankt voor je uitgebreide antwoord, maar wat moet jij het druk hebben gehad! Ik kolf ook en daardoor weet ik wat ik max. produceer per borst. Wat jij zegt over dat de een maar even moet wachten, heb je helemaal gelijk in. Nu vind ik het zo zielig als er 1 zo ligt te huilen, maar daar moet ik dan maar even niet meer op letten. Ik ga eens kijken of het werkt!
@Essie: fijn om te horen dat je BV geeft. ik sluit me helemaal aan bij bolbuikje, heb ook zo'n 6 weken volledig BV gegeven echter, maar door omstandigheden is mijn productie ernstig terug gelopen, ben toen ernaast gaan kolven (ca 3/4 van de voeding was BV) en de rest KV, Legde ze ook aan op verzoek. En lukte mij ook maar om er een tegenlijk aan te leggen, ook hier moest de ander dan maar wachten (wat ie niet altijd even leuk vond)Heb ook een lactatiekundige op bezoek gehad heb ik veel aan gehad. Ben nu pas gestopt met BV, had het eigenlijk minstens tot de 9de maand willen geven maar ben blij dat ik het toch bijna 7 maanden heb kunnen geven, helaas raakte ik echt uitgeput van het kolven en kreeg ik de BV niet meer zo goed op gang. Oja kolven is niet echt een maat om te zien wat je produceert, de baby's krijgen er veel meer uit dus eigenlijk is je productie hoger! @Bolbuikje: knap zeg dat je ze nu nog drie voedingen geeft, dat je het weer zo goed op gang hebt gekregen, heerlijk! @FunnyMe: leuk he om ze zo te zien smullen, ik ben geen voorstande van voor 6 maanden bijvoeden maar kan me voorstellen dat je er enorm van geniet! @Noor: hier gaat het prima, kleintjes eten goed, slapen goed (al worden ze de laatste tijd wel regelmatig rond vijf uur gillend wakker maar na even knuffelen slapen ze weer vrolijk tot 8.00 uur verder. En zijn twee vrolijke baby's die zich constant om rollen en dan boos worden dat ze niet vooruit kunnen kruipen
HJ, Je leest maar lekker mee hoor ! Maar het is belangrijk dat je na de bevalling de kindjes echt elke 2-2.5 uur aanlegt. Dit is gewoon heel belangrijk voor het op gang brengen van je productie. Dat om de 2-2.5 uur aanleggen doe je dan de eerste dagen (snachts om de 3-3.5 uur) tot je productie mooi is. Daarna kan je gaan voeden op verzoek van de kindjes, dus als er een honger heeft leg je die aan (het is wel belangrijk om echt niet meer dan 4 uur tussen de voedingen te laten. Ik moet wel zeggen dat toen ze beide op eigen verzoek dronken ik het erg moeilijk vond omdat ik zo in dat tijd-schema geleefd heb. Ik ben toen begonnen met als er 1 honger had, de ander daarna aan te leggen, en dat ging prima voor de kindjes en gaf mij veel rust. Ruben is weer wat opgeknapt gister (temp nog wel wat hoog ,steeds tussen 38.0 en 38.5) en vandaag zijn ze bij opa/oma . Essie, Het was zeker druk, maar ik wilde het perse! Acheraf verklaar ik mezelf voor gek en had ik nooit met die kunstvoeding moeten beginnen en me zo onzeker moeten laten maken door het cb. Maarja hormonen en emotie. Een ding weet ik zeker, met onze purk ga ik alleen borstvoeding geven, wat ze ook zeggen. Verder rustig aan doen, niet stressen als de ander huilt, zelf goed drinken (bij elke voeding 1-1.5 glas water). Verder kan je aan de kolfopbrengst niet echt zien wat je productie is, een kolf haalt namelijk veel minder melk uit je borst dan een kindje. Dat is zowel psychisch (een kindje aan de borst is veel fijner en zorgt eerder voor een toeschiet-reflex en het gevoel is gewoon fijner) als de techniek (hoe goed een kolf ook is, de techniek zal nooit hetzelfde zijn als de aangeboren zuigtechniek van een kindje). McLover, Jij dus gestopt met de borstvoeding, nou die tijd die ze gehad hebben hebben ze maar mooi gehad! En ik geef 3 voedingen, maar dat is 3x1 voeding, dus niet 3x beide ! En die voedingen moeten weer wat meer worden. Heb bijna 3 weken furosemide geslikt en dat was duidelijk niet goed voor mn productie. Had als ik kolfde als ik geluk had 50cc-70cc. Maar nu een paar dagen gestopt en Ruben die toch iets vaker heeft gedronken kolfde ik daarnet 90cc. Dus als ik over eentijdje weer 150cc heb ben ik allang tevreden ! Hahaha, omrollen en dna boos worden dat ze niet vooruit kunnen komen, die vind ik grappig! ! FunnyMe, Ik ben er (zoals je vorige keer in mn reactie hebt kunnen lezen ) ook geen voorstander voor om zo vroeg al te beginnen met bijvoeding. Maar fijn dat je ervan genoten hebt ! Daisy, Noor, Jo, Mila, Esther, uhm, ik vergeet er een hoop, maar kan sowieso niks onthouden de laatste dagen, Hoe is het daar?
Hay meiden, ja hier gaat alles goed, lekker druk hihi Woensdag hebben wij al pakjesavond, dit ivm mijn broer en zijn vriendin die het bij ons 4en, hij moet nl werken vrijdagavond... Chris heeft vrijdag zijn eerste losse stapjes gezet, dus die zal deze maand wel lekker leren lopen. Tijn loopt nu net een maandje en rent al onderhand. Samen racen ze achter hun loop karren achter elkaar aan en gieren dan van de lach, mooi om te zien. Ze klimmen nu zelfs op de bank, die was voorheen te hoog, dus werkelijk niets is meer veilig.... Werk is lekker bezig, op een goede manier. Ik moet vrijdag, zaterdag en zondag werken.... Het weekend erna ook, dat komt doordat ik het laatste weekend van het huidige rooster werk, en het eerste van het volgende... Daarna werk ik pas weer een weekend in januari. Veder veel dingen te doen de komende tijd. Kom tijd tekort hihi.
Hoi, Bedankt voor weer een weetje wat ik niet wist; dat een kindje meer uit de borst haalt dan een kolf.....
@Bolbuikje: ja ik ga het volgende keer ook heel anders doen wat bv betreft. Had in het ziekenhuis 0,0 begeleiding en dan zat ik gelukkig nog in het Ronald Mc Donald huis zodat ik ze vaak zelf kon voeden en papa steeds ging controleren (was ook nodig) als ik niet kon gaan dat ze geen KV maar moedermelk kregen. Hier maakte bij thuiskomst de verloskundige en de kraamhulp mij ook onzeker wat betreft productie, waardoor het snel terugliep. Volgende keer (als die er hopelijk komt) geef ik dus ook gewoon fulltime BV zolang als ik wil, ik ben nu een stuk wijzer wat dat betreft. @HJ: ik adviseer je je vantevoren goed over BV te laten inlichten, er zijn voorlichtingsavonden van onder ander LLL en VBN, ben ik helaas niet heengegaan want de data die ik kon zat alles vol. @Noor: Oh, oh wordt gevaarlijk niet twee van die ondernemende, ondeugende lopende jongetjes Liefs MC lover
Hier ook druk druk druk met inmiddels twee lopende dames. Ze hebben de trap nu ook helemaal ontdekt waardoor het supergevaarlijk wordt. Wanneer de deur naar de gang open is, zijn ze zo boven. Er moet dus absoluut nog even een hekje in de gang naar de trap. Voor de trap is geen optie want het is een open trap en dan kunnen ze er nog tussendoor klimmen (via de achterkant). We moeten dus even uitvinden hoe we dat zo kunnen doen dat de buggy nog door de gang past. Wij hebben gisteren al Sinterklaas gevierd, een hele drukke maar vooral ook heel gezellige dag. De kinderen hebben zich in ieder geval goed vermaakt, en dat is het belangrijkste. Voor de rest heb ik wel meegelezen hier, maar ben ik de helft alweer vergeten, sorry dames. Ik wilde nog wel even sterkte wensen voor de mama's met zieke kindjes. Zo'n kleintje in het ziekenhuis is echt helemaal niks. Ik zie nog zo voor me hoe ons kleine meisje daar lag, echt zielig. Ik heb trouwens een nieuwe hobby ontdekt, digiscrappen. Ik was altijd al gewoon aan het scrappen maar nu dus ook digitaal. Geeft in ieder geval een stuk minder troep, dat scheelt. Kost alleen ook wel veel tijd, dus snel gaat het niet. Ik zal eens proberen om hier een foto te plaatsen. (Hier waren de dames bijna een week oud)
@Sascha: heel leuk die foto zo, kun je dat via internet dat digiscrappen? Of moet je daar een programma'tje voor hebben? Ja lijkt me inderdaad een probleem zo'n open trap ben benieuwd hoe je het op gaat lossen. In de tussentijd wens ik je veel succes met het in de gaten houden van die twee kleintjes Liefs MClover
Bolbuikje en MCLover De borstvoedingavonden zijn hier ook drukbezocht. Gelukkig heb ik een vriendin die haar drie kinderen alle drie minstens een half jaar borstvoeding heeft gegeven.Van haar kan ik een heleboel leren. Zij vertelde mij dat zij aan de cursus weinig heeft gehad, maar wel heel veel van de kraamverzorgsters heeft geleerd. Maar goed, met een tweeling is het dus best een heel ander verhaal. Daar kan ik hier nog wel het een en ander oevr leren merk ik! Fijn hoor! Hanneke, mooi dat het weer wat beter gaat met Ruben. Ook fijn dat ze even een dagje naar opa en oma mochten. Heb je lekker even wat meer tijd voor jezelf. Hoe gaat het trouwens met je huidige zwangerschap? Voel je je goed? Een tijdje geleden meldde zich hier een Ilona aan met een monochiorale/monoamniotische tweelingzwangerschap. Ik las bij een ander topic dat een van de kindjes is overleden en ze vrezen voor het leven van de tweede. Echt heel sneu voor haar. Sascha, mooie foto! Hier alles oké. De kleintjes zijn heel druk vandaag, beschouw ik als een goed teken. Volgende week heb ik weer een controle bij de gyneacoloog. Ben heel benieuwd hoe het staat met de groei. Thui ben ik lekker bezig met hemeltjes maken voor de wiegjes. In eerste instantie had ik ruzie met de naaimachine, maar ondertussen hebben we vrede gesloten en kan ik toch weer verder
Hoi meiden, @Kreeftje,een dikke knuff voor jullie.. @HJ1977,nou 9kg vind ik errug netjes hoor,ik ben in totaal 25kg aangekomen is wel gelijk 20 vanaf gegaan gelijk na de geboorte! Spannend vogende week weer op controle! Vind het knap van je dat je zo goed met de naaimachine bent! @FunnyMe,en smullen ze nog steeds van hun fruithapje? @Essie,en hoe gaat het nu met de bv? @Bolbuikje,hier alles goed hoor alleen mama een beetje in een dipje maarja komt ook wel weer goed heh! Hoe gaat het daar? @Noor,wat goed van Chris zeg! Nu kan je helemaal alles in de gaten houden! Rustig aan he met je drukte,denk ook aan een time out zo op zn tijd! @MCLover,hoe is het met je kanjers? @Sascha,wowie wat mooi gedaan zeg! Ook al druk met in de gaten houden,dat wordt hier ook nog wat strakkies Succes met de trap! @Ilona,och meis toch,ik schrik ervan om dit te lezen meid! Heel erg veel sterkte met dit grote verlies en ik bid en duim voor jullie dat jullie ander kindje het wel overleeft! @Hj,thanks om het even hier te vermelden meid! Liefs Dais..
Even ego: met de baby's gaat alles goed met mij niet, voel me hartstikke rot en eenzaam. Heb niet het gevoel dat iemand mij steunt (behalve mijn vriend dan). Tijdens mijn zwangerschap riep iedereen je kunt altijd op mijn hulp rekenen. Maar nu ze er zijn... Hoor ik van niemand meer iets, mijn schoonfamilie hoef ik sowieso niet op te rekenen, ook niet op mijn schoonzussen, mijn eigen zus hoor ik ook nooit iets van (heeft het te druk aan het zich te ergeren en aanpassen aan haar ozo leuke partner ), mijn ouders (oke ze hebben geen auto en wonen op ca 30 kmafstand) zouden na de geboorte minstens 1x per week komen (niet dus,als ze 1 x per maand komen is al veel) hoe vaak ik het ook vraag, en mijn moeder maar doen of ze helemaal meedoet met hoe ik het wil, maar dan toch de worteltjes prakken terwijl ik zeg dat ze ze heel moet geven en als je er dan iets van zegt is het antwoord: 'Dat maakt toch niet uit', valt me zwaar tegen van haar. Vrienden heb ik ook niet echt, mijn ex-partner heeft er voor gezorgd dat ik helemaal geisoleerd was en ik ben nu ook niet iemand die makkelijk vrienden maakt. En zeker nu niet met twee baby's wilde graag naar babymassage, babyzwemmen en nu ze een half jaar zijn naar muziek op schoot, (dacht kom ik nog leuke mensen tegen)maar ja hoe doe je dat in je eentje met twee baby's en geen auto en niemand die met je meegaat? De buurvrouwen hier zijn ook allemaal stokoud (tussen de 80 en 100) die zadel je ook niet graag met twee baby's op. En dan zit je dag in dag uit thuis met twee baby's, de dagen gaan voorbij, doe de hele dag niets, huis is puinhoop en veel te klein, heb nergens zin in. Kortom ik heb er even helemaal genoeg van.Hoop dat jullie je niet teveel aan mijn gezeur storen maar moest heteven kwijt. Fijn dat ik hier even mijn hart kan luchten, Ik ga maar even internetten want als ik in bed lig ga ik toch alleen maar malen. Liefs MClover
Vervelend dat je je zo rot voelt. Ik kan het me goed voorstellen hoor. Ik heb ook wel eens dagen dat ik denk ik zit alleen maar tussen de kinderen en kom nergens anders aan toe. Ben vaak ook blij als het weekend is en de taken wat beter verdeeld kunnen worden. Ik had gelukkig in het begin wel veel hulp. Mijn moeder kwam in ieder geval elke week wel een dag helpen en zorgde dan dat ik een nacht (lees paar uurtjes) door kon slapen. Dat je in een buurt woont met veel oude mensen helpt ook niet echt natuurlijk. Misschien tijd voor een nieuwe start in een nieuw (groter) huis in een nieuwe (kindrijke) buurt? Maar ja dat is natuurlijk ook niet iets dat je zomaar doet. Heel veel sterkte en weet dat je hier altijd je hart mag luchten. O ja dat digiscrappen doe ik met het programma paintshoppro 8 en de achtergronden en de extra dingetjes kun je allemaal gratis downloaden (wel even goed zoeken). Ilona sterkte met het verlies van je kindje hopelijk zal het andere kindje het wel overleven.
Lieve MC Lover, Kan me zo voorstellen hoe jij je moet voelen. Gelukkig niet helemaal uit eigen ervaring, maar toch een klein beetje. Ten 1e wil ik zeggen dat ik gelukkig wel een fantastische zus heb die ondanks dat ze het zelf druk heeft komt helpen en ook een paar lieve vrienden die zijn komen helpen. Maar mijn ouders vallen me zo tegen. Ze willen komen wanneer het HUN uitkomt en zeg ik dat het niet schikt, worden ze boos. Ik heb al 100 x gezegd dat ik voor as vrijdag nog hulp zoek, maar ja dan moet mijn moeder werken en dat is niet leuk natuurlijk, dus hulp aanbieden ho maar. Sorry, nu merk ik dat ik mijn eigen frustraties hier aan het typen ben, terwijl ik jou een hart onder de riem wilde steken...... Lopen trouwens niet veel tweelingmama's hier tegen aan? In het begin is het allemaal leuk en komen de mensen helpen, maar later sta je er toch helemaal alleen voor? Met de bv gaat het nog steeds hetzelfde, al heb ik wel het idee dat het meer wordt. Het duurt zeker wel een half uur voordat ze klaar zijn met drinken en dan moet de ander natuurlijk nog de fles als ik alleen ben, maar dat kennen jullie vast wel dat het zo lang duurt het voeden. Zit er trouwens nu met 1 aan de borst achter de pc....haha, gaat best zo hoor. Verder doen de meiden het volgens mij super goed. Ze komen goed aan en hopelijk kunnen we binnenkort (nou ja 2 weken?) naar buiten met ze. Ik ben wel toe aan wat frisse lucht....
MCLover, wat vervelend dat je je zo alleen voelt. Inderdaad, die echte kinderdingen zoals muziek op schoot zijn ideaal om andere ouders te ontmoeten. Mijn vriendin heeft daar ook veel contacten opgedaan. Zij komt, denk ik, uit een soortgelijke situatie als jij. Zij is ook gaan sporten, groepslessen. Ook echt om contacten op te doen en om zich beter in haar vel te voelen, letterlijk en figuurlijk. Ik hoorde van een tweelingmoeder dat ze ook wel eens alleen naar muziek op schoot ging met haar tweeling. Dan nam ze een voedingskussen mee, zodat ze kon afwisselen wie er op schoot zat. Er gebeurt zo veel dat het kindje op het kussen ook heel erg veel plezier had. Uiteindelijk ontmoet je vanzelf andere ouders als je kids naar de peuterspeelzaal of naar school gaan, maar daar heb je nu zo weinig aan. Wel vervelend dat je familie het zo laat afweten. Maar goed, als dat zo is wordt het blijkbaar echt tijd om je eigen netwerk op te zetten. Mijn ouders zijn van de spontane bezoekjes. Die komen gewoon even kijken of ik thuis ben, ook toen ik nog niet zwanger was. Mijn schoonouders zijn absoluut niet van de spontane bezoekjes. De keren dat ze spontaan langs zijn geweest zijn op 1 hand te tellen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat als de tweeling er straks is. Dan wordt het natuurlijk wel een stuk interessanter om vaker langs te komen. Zou ik wel leuk vinden voor mijn man. Vandaag stond er hier in de krant een overlijdensadvertentie van een jongetje wat met 28 weken is geboren en overleden. Achteraf blijkt de moeder van dit jongetje bij mij op de lijst te staan voor zwangerschapsgym, maar heeft ze een paar weken geleden al afgezegd. Vond het zo´n naar bericht. Morgen ga ik met mijn vriendin alle spullen die ik van haar mag lenen naar mijn huis brengen. Dan weet ik eindelijk wat ik allemaal nog moet kopen! Nu koop ik maar raak op marktplaats, haha!
Essie mogen de kleintjes nu nog niet naar buiten dan? Gewoon lekker inpakken en een stukje gaan lopen kan volgens mij niet zoveel kwaad. En over het voeden je bent in het begin inderdaad veel tijd kwijt, maar dit wordt wel steeds beter. Op een gegeven moment kan je de een de fles geven in het voedingskussen (met een kussentje/handdoek eronder) en krijgt de ander ondertussen de borst. En op de momenten dat je man thuis is kan hij natuurlijk de fles geven, dat scheelt ook. hj1977 dat is inderdaad een naar bericht. Bij zulke berichten moet ik altijd weer denken aan mijn vriendin die vorig jaar haar dochtertje verloor. Echt erg zulke dingen. Over de spontane bezoekjes ik denk niet dat het straks vaker voorkomt hoor, misschien heel even in het begin. Mijn moeder is namelijk ook niet van de spontane bezoekjes (schoonouders wel) en die kwam in het begin wel vaker, maar alleen als we afgesproken hadden, anders niet. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ze voor het laatst spontaan langs kwam. Ik vraag me nu zelfs af of dat wel eens voor gekomen is. Ze zullen het van thuis uit waarschijnlijk wel niet gewend zijn of zo. Ze komt hier natuurlijk ook elke week al oppassen dus dat zal ook wel meespelen. Afgelopen zondag hebben we Sinterklaas gevierd en gisteren zijn we nog bij mijn schoonouders geweest om het te vieren (van die kant zijn er geen kinderen en komen ze er ook niet dus das wel jammer). De kinderen maken hun cadeautjes open en dat is het. Das toch heel anders dan bij mijn familie, dan lopen er hier 7 kinderen rond en 8 volwassenen en is het een grote drukke, gezellige boel. Vandaag komt de goede man nog bij mijn dochtertje op school en dan hebben wij het weer achter de rug. Zaterdag dan gelijk in de kerstsfeer want dan gaan we een dagje naar Oberhausen naar de kerstmarkt.
@MCLover,een hele dikke knuff voor jou! Zal zeker niet meevallen,maar kom hier maar af en toe je verhaal neerzetten hoor,gooi het er maar uit! Hoe is het nu met je? @Essie,fijn dat de meiden het zo geod doen! Zal zo ns wat foto's gaan bekijken op jullie site @HJ1977,dat is idd een naar bericht,getsie! Veel plezier met uitzoeken! @Sascha,veel plezier alvast voor zaterdag! *************************************** Hier alles goed.,dit was het even,de meiden roepen!
Hallo dames, Jullie zullen wel denken, wat is dat voor vreemde eend in de bijt. Tja, ik zal mezelf even voorstellen en toelichten. Ik ben amsy, 33 jaar, en weet sinds 1 dag dat ik zwanger ben van een eeneiige tweeling. Ik heb een dochtertje, Charissa, van 9 maanden oud, en geniet met volle teugen van haar. Gisteren bij de 10 weken echo hebben we dus te horen gekregen dat we het "druk" gaan krijgen, twee wondertjes in plaats van 1. Heel dubbel gevoel allemaal. Aan de ene kant blij en gelukkig dat we twee kleine hummels verwachten, maar aan de andere kant meteen zorgen over de zwangerschap, TTS, vroeggeboorte etc. Verder lijkt een van de kleintjes duidelijk kleiner dan de andere. Ze lijken zo'n 5 dagen te schelen. Meteen zorgen of de kleinste wel helemaal goed groeit, of alles er wel goed mee is. Verder zorgen over de toekomst. Hoe moet dat straks, met een dreumes van nog geen 1.5 en dan twee van die kleine hummeltjes. Hoe zal mijn dochter het vinden, lijkt me best moeilijk een zus te zijn van een eeneiige tweeling. Hoe gaat dat met werk, ik heb een drukke baan, werk nu 4 dagen, en mijn partner ook, hoe ga ik dat allemaal bolwerken. Ik kan niet stoppen met werken en zal minimaal 3 dagen moeten blijven werken vanwege mijn functie. Ik hoop dat ik hier met jullie "ervaren" tweelingmoeders een beetje mee kan praten en hoop dat jullie tips, trucs en ervaringen hebben. Mocht ik hier niet het goede forum te pakken hebben dan hoor ik het ook graag natuurlijk. Liefs Amsy Oh ja, een echo-plaatje van gisteren is in mijn album te bewonderen. Is het inderdaad zorgelijk dat de ene nu al kleiner is dan de andere? De hartjes klopten van beiden overigens wel goed.
Thanks iedereen voor de lieve woorden! Gaat nu alweer een stuk beter, heb zo nu en dan even een inzinking . Komt natuurlijk ook omdat ik nu zoveel thuis zit, heb altijd fulltime gewerkt, dus dat mis ik wel ook die contacten natuurlijk. Maar zeer waarschijnlijk begin ik in januari met een project van het UWV, diverse gemeentes hier in de buurt en de UTwente om iets voor mezelf te beginnen, kan ik gelijk allemaal nieuwe mensen leren kennen. @ilona: ik wens jou en je partner heel veel sterkte en steun bij dit enorme verlies. @sascha: we zouden inderdaad graag verhuizen maar dat zit er op dit moment even niet in. Ik ga het ook eens proberen dat digiscrappen, bedankt voor de tip @Essie: je mag gerust je frustaties laten blijken, het is ook niet allemaal even makkelijk he. Ja dat borstvoeden (met flesje trouwens ook) kost zeker in het begin erg veel tijd, die van mij leken wel niet uitgegeten te raken, soms duurde het wel een uur! Maar goed dat kwam ook omdat ze niet zo heel goed konden drinken in het begin (te klein mondje) omdat ze zo vroeg geboren waren. Maar het gaat straks wel sneller hoor, hoe ouder ze worden hoe efficienter ze drinken. Maar als ik zo hoor dat je ze voedt terwijl je achter de computer zit, doe je het hartstikke goed. Lekker goed drinken en genoeg rust nemen en je productie wordt vast hoger! @HJ: wat jij vertelde was het laatste zetje dat ik nodig had: ik ga vanaf 7 januari met ze naar Muziek op schoot, de mevrouw die het geeft wil eventueel wel een van de baby;s op schoot nemen, heb er erg veel zin in! Ja, is altijd heel erg schrikken he, als je dat leest over zo'n kindje vreselijk lijkt het mij. Toen wij in het Ronald Mc Donaldhuis zaten hoorde we ook heel veel van die rotverhalen (en dan komt het zo dichtbij) en dan besef je des te meer hoeveel geluk jezelf hebt. Heerlijk, he al die babyspulletjes verzamelen, geniet ervan! @Daisy: Proficiat met je schatje (of is dit al langer geleden?) Wat heb je toch twee prachtige meiden! Nou was ik net helemaal klaar om lekker naar de markt te gaan, begint het hier keihard te sneeuwen, hopelijk wordt het dadelijk wat droger heb eigenlijk erg zin in een lekker visje. Julian en Thomas lijken wel wonderkinderen wat eten betreft. Wat we ze ook geven ze eten alles direct met smaak op! Bij Thomas zijn vooral de banaan en de tomaat (hij at gelijk een hele tomaat zonder vel en pitjes op en wilde nog meer) grote favoriet en bij Julian de worteltjes. Gisteren zijn ze 7 maanden geworden en zijn we met brood begonnen, de boterham met stroop ging er zonder probleem in (en overal op hun gezicht, benen armen en stoel), vandaag hebben ze ieder een hele boterham met Philedelphia bieslook op (had geen ander beleg) en ook dat vonden ze om te smullen. Maar ja papa en mama zijn ook van die smullers! Liefs voor iedereen MC lover
Hallo Amsy, Heb gelijk met jou gepost vandaar nog ven een kort berichtje. Ten eerste hartstikke gefeliciteerd met die twee kleine wondertjes in je buik! Je bent hier van harte welkom en we zullen zeker proberen je antwoord op je vragen te geven en onze ervaringen te delen. Ik heb zelf ook een eeneiige tweeling, de zwangerschap is heel goed gegaan (je wordt als aanstaande moeder van een eeneiige tweeling dan ook goed in de gaten gehouden) ze zijn uiteindelijk met 33.6 geboren maar deden het hartsikke goed, nu met 7 maanden is er echt niets meer van een achterstand te merken (ze zijn alleen een beetje klein maar niet extreem). Bij de eerste echo (11 wkn) waren ze resp. 4,7 en 4,3 cm groot (zou verschil van 3 dgn betekenen) bij de geboorte waren ze echter even groot en scheelden ze qua gewicht maar 90 gram! Wat betreft drukte, ik vind het persoonlijk wel meevallen maar heb dan ook (nog) geen andere kinderen, maar daar hebben andere hier op het forum wel ervaring mee! Ik raad je wel aan om lid te worden van de vereniging voor ouders van meerlingen (www.nvom.net) zij kunnen je ook veel info geven zijn namelijk ervaringsdeskundig! Trouwens heel mooie dochter heb je! Liefs MClover