Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    ik moet morgen naar de vk ik zal jullie op de hoogte houden wat er uit de echo komt ik reken maar gewoon op 1 en dat het gewoon een snelle groei is

2. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    leuk ik mag morgen ook een echo maken alleen dan bij mijn gyn, helaas als je zwanger bent van een twweling dan moet je hier dus in het zh lopen en een thuisbevalling kan je ook vergeten....

hoe is dat bij jullie? :D

3. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    ook hier is dat zo danm oet je in het ziekenhuis ik heb gelukkig alletwee meegemaakt in ziekenhuis en thuis dus het zou me nu niet veel meer uitmaken maar je hebt toch het liefst in je eigen omgeving natuurlijk...ik heb de 21ste weer echo in het ziekenhuis en dan de 27ste nog een bij de verloskundige

4. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    hoe laat moet je voor een echo?

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat maakt me echt niets uit, ik wou sowieso al graag bevallen in het ziekenhuis. Ik ben namelijk als de dood dat er iets niet gaat zoals het hoort en dat ik dan in allerijl nog naar het ziekenhuis moet.
    Voel me gewoon wat prettiger bij het idee dat alle medische attributen nu lekker in de buurt zijn ;)

6. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    dat is ook zo..ik woon gelukkig maar twee tellen van het ziekenhuis af..maar dan nog idd...bij mij is het alletwee wel prima bevallen

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Succes trouwens morgen! Krijg je ook al een echo dan?

8. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    ja krijg morgen ook al een echo...jij ook succes morgen..hou je wel even op de hoogte

9. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    @ babymissy, ik moet pas om half 3 dus duurt wel eventjes, pffff ben toch wel zenuwachtig, als ik nu maar mooi 2 hartjes mag zien kloppen dan valt er toch weer een alst van mijn schouders.....

ik zlf wil ook wel graag in het ziekenhuis bevallen
    ik ben van mijn eerste kindje op medisch in het zh bevallen en met mijn tweede wou ik dolgraag thuis, leek me wel omtspannen, maar lichamelijk was ik zo gespannen ( toch het idee ) dat ik halverwege alsnog naar het ziekenhuis moest...

dus wou nu ook maar gelijk naar het ziekenhuis :D
    ik vindt het alleen jammer dat ik in de 1 voor controle loop en moet bevallen in een ziekenuis aan de andere kant van de stad.....ach helaas!
    als ze maar gezond en veilig op de wereld komen toch?

iedereen een fijne dag!

10. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Goeiemorgen dames,

Ik ben ook zwanger van een tweeling!
    Ik ging naar de gyn toen ik 6 weken zwanger was...hoe vroeg nog hoe ik me voelde, ikke..nou goed, heb nergens last van..lijkt wel of ik niet zwnager ben..
    Nou toen de echo..niet een maar twee kloppende hartjes! Ik wist niet wat ik zag!
    Afgelopen donderdag ben ik weer geweest voor een echo en alles zag er goed uit.
    We weten ook al dat het een 2-eiige tweeling is.
    Voel me verder goed, overdag wel misselijk maar als ik dan iets eet gaat het wel weer.

Groetjes..Karin

11. Lunadea

Lunadea Lid

13 nov 2006
    17
    0
    1
    Amsterdam
    Ik ben er zelf 1 van een tweeling...

Het valt me op hoe vroeg jullie allemaal een eerste echo hebben.
    Ik ben nu ruim 11 weken zwanger en heb vorige week bij mijn eerste kennismaking met de VK het hartje gehoord. Maar eind volgende week heb ik pas de eerste echo.

We hebben 1 hartje gehoord, en de VK had deze erg snel te pakken. Ze was daar best verbaasd over. Mijn moeder zei dat het bij haar net zo ging, en dat dat achteraf logisch was omdat er 2 zaten.
    Ook mijn buik groeit best hard al, terwijl ik dacht dat je buik pas later in de zwangerschap echt zichtbaar gaat groeien, dus heel stiekem denk ik dat het best eens zou kunnen dat er 2 in zitten. Lijkt me eigenlijk best leuk :D

12. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    ben benieuwd wat de dames ons straks te vertellen hebben!

@Karin, ik begrijp je aangename verrassing heeel goed!

@Lunadea: ik heb ook morgen mijn intake bij de verloskundige, maar omdat ik vorige week een bloeding had mocht ik meteen dinsdag naar de echo, dus vandaar dat ik eerder ben geweest.
    Maar ik vind jou echo best laat, rond de 13e week! De meesten zijn rond week 10...

Er is mij bij de echo wel verteld dat de bevalling zeker in het ziekenhuis moet, en dat je bij een tweeling meer kans hebt op hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker, dus dan moet je daar beter op letten.
    Onze tweeling is ook twee-eiig.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee hoor Mima, de standaard termijnecho is rond de 12 weken dus in de 13 week is heel normaal.

Wij hadden hem ook niet zo vroeg, in de 12e week.

14. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    We kregen zo vroeg een echo omdat we bij de gyn waren voor onderzoeken..gelukkig was het nodig, raakte ik zwanger!

15. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik kreeg mijn eerste echo met 6 weken omdat ik eerdere miskramen had gehad dus meer eigenlijk uit voorzorg....

16. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hoe groot waren jullie baby-tjes op de echo?
    Bij mij bij 6 weken en 4 dagen 47 cm en bij 9 weken een 1,3 cm en een 1,6cm...
    Is dat eigenlijk niet klein?

17. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    @ karin, ik ben gisteren geweest en ben nu 8 weken en 6 dagen zwangr, de kleintjes waren 2,03 cm en 2,14 cm......

ik denk dat je je er niet te druk om moet maken, als je fijn twee hartjes heb mogen zien kloppen en de gyn vindt dat het er goed uit ziet, dan is het toch oke? :D

18. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Beetje zorgen maak ik me wel..die van mij zijn toch een stuk kleiner.
    jeetje zeg...nog andere die weten hoe groot ze zijn in de eerste weken?

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tijdens de echo zien ze automatisch al welke lengte bij welk aantal weken hoort.
    Mocht de lengte van jouw kleintjes sterk afwijken had je dat wel te horen gekregen hoor! Om de simpele reden dat ze dan aan zullen nemen dat je minder ver zwanger bent.

Ik weet alleen de lengte toen ik 11,5 week zwanger was, toen waren ze 5,5 cm. Maar daar heb je nu niet veel aan.

20. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hee Caithlin,

Je hebt gelijk..ik moet me ook geen zorgen maken. Als het niet goed was had hij het wel gezegd. Volgens de laatste echo zou ik ook 8 weken en 4 dagen zwanger zijn. Toen had hij opnieuw gemeten en toen zei hij dat ik 9 weken zwanger was..hij kon nu beter meten. Dus ach .. weer niet druk maken ;)

Mijn buik is al een beetje aan het opzetten...hebben jullie dat ook?

Liefs..Karin

Deel Deze Pagina