Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hanneke: fijn dat ze deze "priksessie" beter hebben doorstaan! Hadden ze nu de BMR/MenC?

2. hanneke24

hanneke24 Nieuw lid

9 nov 2008
    3
    0
    0
    Zoals ze nu kunnen zien is het een twee eiige tweeling. Verder voel ik mij op zich prima, af en toe even wat mindere periodes ertussen qua misselijkheid, maar ze zijn vaak wel te doen en horen ernu eenmaal bij he.
    Hoelang heeft bij julie de zwangerschap geduurd, en ook alles goed verlopen?

Gr. Hanneke2 (misschien duidelijker:)

3. Hanneke24, gefeliciteerd!

Hoe is het met iedereen? Hier nog steeds onwijs druk. Ik kan maar gaan goede dagindeling vinden, ook doordat ik zo moe ben en af en toe wil slapen. Wanner gaan ze nou eens doorslapen? Nou ja iig langer slapen. Ze komen nl nog steeds stipt om de 3 a 4 uur. Iemand tips?

4. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Nog voor iedereen heel veel geluk, liefde en een goede gezondheid voor 2009!

@hanneke24: Proficiat met je twee wondertjes in je buik. Welkom.
    Ik heb zelf een eeneiige tweeling van 8 maanden. De zwangerschap is eigenlijk zonder kwaaltjes verlopen (je in het begin ontzettend moe en eens een beetje misselijk 'smorgens maar een pakje biscuitjes :oops: langs het bed hielp prima). Julian en Thomas zijn met 33/6 op de natuurlijke manier geboren Julian lag goed en Thomas in stuit (die wilde er ook eigenlijk helemaal niet uit). Ze deden het prima en mochten met 36 weken naar huis (policy van het ziekenhuis dat ze niet voor 36 weken naar huis mogen anders waren ze al eerder naar huis gegaan).

@Essie: begrijp je helemaal ik was ook kapot in het begin. En dan zei iedereen ja dan moet je tussendoor wat rusten (ja wanneer als ze dan even sliepen moest ik ook nog allemaal andere dingen doen en kolven enz). Hier kwamen ze met 7 voedingen naar huis maar zaten binnen een dag op 9 voedingen en dan kwamen ze ook nog niet gelijk. Ik was dan ook heel blij dat ze na ruim 4 maanden 'eindelijk' doorsliepen, maar je kunt er helaas niets van zeggen wanneer ze doorslapen sommige slapen al naar een paar weken door anderen pas na een jaar. Ik hoop in ieder geval dat ze bij jou snel doorslapen, leef met je mee. Probeer toch tussendoor wat te rusten als dat lukt (kun je niet vragen of iemand overdag even op ze let,huishouden doet wat in het zodat jij kunt uitrusten?)

@FunnyMe: Hoe gaat het nu met Anna, al wat opgeknapt? En ben jij nog opgeroepen of heb je het lekker rustig gehad?

@Bolbuikje: Fijn dat de prikjes zo goed zijn gegaan, vorige keer had Ruben er toch zoveel last van gehad?

Deze week wordt een drukke week voor mij, woensdag voor de eerste keer naar muziek op schoot (ben heel benieuwd hoe ze het vinden) en naar het cb, heb niet zo'n zin moet naar de verpleegkundige en die ligt me niet zo en heb ook niet het idee dat ik er iets aan heb, misschien zeg ik het wel af en maak ik een afspraak met de arts.
    Donderdag is de eerste dag van mijn project dat ik ga volgen om iets voor mezelf te beginnen, heel spannend!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hanneke,
    Wat mij betreft hoef er niet een een van ons Hanneke 1 of Hanneke 2 te zijn. Wat mij betreft zijn we beide Hanneke en ik denk dat we toch wel in de gaten hebben of er tegen jou of tegen mij gepraat word ;)! Verder word ik ook vaak 'gewoon' Bolbuikje of BB genoemd ;)!

Verder fijn dat je je eigenlijk prima voelt. Af en toe wat minder, maar helaas hoort dat er soms bij ;)! Hier is onze zwangerschap van Malou&Ruben prima verlopen. Wel misselijk geweest maar verder weinig klachten en kwaaltjes gehad. Met 35 weken en 6 dagen zijn de kleintjes via de natuurlijke weg geboren. Hier Malou met haar hoofdje eerst, daarna Ruben met zn kontje eerst! Wij zijn 2 dagen in het ziekenhuis geweest daarna naar huis gegaan. Malou was 2155gram en 47cm bij de geboorte en Ruben was 2045gram en 47cm bij de geboorte.

Essie,
    Helaas ik heb geen tips meid! Wij hadden toen een strak 2 uren schema ;)! En doorslapen weet Ruben nog altijd niet wat het is ;)! Wat betrefd het zelf moe zijn, ik ging meestal gewoon even liggen wanneer de kleintjes sliepen. Al wist ik niet hoe lang ze zouden slapen, iedere seconde was mooi meegenomen zegmaar ;)! En een schema/dagindeling das denk ik lastig met kindjes. Ik heb altijd maar wat gedaan, nooit gekeken nu moet dit, nu moet dat (behalve toen we echt vaste tijden hadden met het voeden ivm het groeien). Vind dat dat een hoop stress voor mezelf scheelt. Misschien ook iets voor jou?

Noor,
    Nee ze hadden de derde DKTP prik. We hebben een eigen schema, maar lopen zelfs daarmee gigantisch achter :oops:! Hoest met jullie mannen? En de grote meid?

McLover,
    Idd heel fijn! Vorige keer was Ruben echt helemaal overstuur en wilde niks behalve bij mij aan de borst en dat kon eigenlijk niet :oops:! Ik was dus een beetje bang voor deze keer, maar we hebben niks aan ze gemerkt verder! (gelukkig ;)). Jullie heel veel plezier bij 'muziek op schoot'. Hoop dat jullie het fijn vinden! Vast wel! Maar dat horen we vast nog wel hier :D! Ben benieuwd! Cb verpleegkundige zijn wij nog nooit geweest ;)! Succes met je cursus?/Project ;)! Druk dus ;)!

Hier weinig te melden eigenlijk :oops:! Alleen dat Malou weer wat meer lijkt te proberen om zelf te gaan lopen. En we gaan proberen Ruben door te laten slapen op een wat kind onvriendelijke manier :oops:! Dus als ie snachts komt steeds wat minder geven. Normaal kreeg hij 120+4. En nu sinds een paar dagen 90+3. En dan willen we zo steeds wat minder doen. Want eigenlijk zou ik het wel fijn vinden als ie zo een beetje de meeste nachten doorslaapt als straks de kleine er is. En dan mag ie best nog af en toe een keer snachts komen (net zoals Malou nu doet), maar niet elke nacht! :oops: :oops:! Eigenlijk gewoon uit eigenbelang dus :oops:! Maar we zien wel hoe het gaat! Er valt toch niks van te zeggen denk ik!

Liefs, Hanneke!

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ben ik ook weer eventjes! We zijn superdruk hier, dus maar weinig tijd voor jullie... :oops: Sorry daarvoor!

Wil jullie allen een geweldig 2009 wensen!

Hanneke24, wilde je hier welkom heten, mijn zwangerschap heeft 36+2 geduurd, ik ben met 36+1 ingeleid ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging.

Hanneke (bolbuikje), is toch helemaal geen schande dat jullie de nachtvoeding willen afbouwen? Mag ook best, ze zijn er oud genoeg voor, dus maak je er niet druk over, is niet alleen maar eigenbelang, is denk ik ook wel goed voor Ruben, kan hij lekker door gaan slapen. Misschien voor ze gaan slapen een dikke papfles geven? Dat heeft hier goed geholpen. En die dan langzaamaan weer afbouwen tot een gewone fles melk. Succes ermee! En ik hoop dat jullie nog een paar weken krijgen die jullie lekker kunnen doorslapen voordat de nieuwe kleine zich aandient! ;)

Verder niet echt meer wat onthouden van het vele wat ik gelezen heb....

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Marian,
    Dankje voor je bericht! Eigenlijk wel fijn te horen dat het geen schande is dat we van die nachtvoedingen afwillen :oops:! Ik heb altijd zelf gezegd dat ik het niet erg vond, maar nu vind ik het eigenlijk mooi geweest :oops:! Maar oke, een papfles? Waar maakte jullie die mee? Dat doe je toch met bambix ofzo? (sorry van papflessen heb ik geen koek gegeten ;)) Dat kan ik dan proberen de avonden dat hij savonds voor het slapen een flesje krijg en niet bij mij aan de borst drinkt. Meestal drinkt hij dus voor het slapen bij mij aan de borst of hij krijgt een flesje van 180cc+6 maar laat hier meestal nog 30cc tot 40cc van staan. En een paar weken doorslapen voordat de kleine komt? Ik durf er nog niet op te hopen ;)! Hoest met jou kleintjes? En de verhuizing? Zit die er al aan te komen? Of duurt dat nog even?

Liefs, Hanneke.

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Ja, je kunt pap maken met bambix. Ikzelf gebruik de pap van de aldi, die vinden ze prima, hier zit geen toegevoegde suiker en in bambix volgens mij wel... Molenaar kun je ook nemen, die vind je meestal naast de bambix inn de supermarkt, deze is volgens mij ook zonder suiker.

Ik maak papflessen van ongeveer 250 melk met 3 grote eetlepels pap erin voor ontbijt. Deze kregen ze niet als avondfles toen ik de nachtvoeding aan het afbouwen was, toen deed ik 180 melk met 2,5 eetlepel pap. Even in een maatbekertje, roeren en in de fles gieten. Wel even zorgen dat je een speen maat L op de fles hebt zitten, anders zuigen ze zich een ongeluk en komt er weinig uit.

Wat ik vervolgens zou proberen is als ze wakker worden 's nachts geen fles melk of de borst geven, maar of niets of een beetje sap (of water als ze dat lusten). Ik geef ze dat meestal ook als ze wakker worden want ze hebben dan geen honger maar vooral dorst. Een beetje aandacht doet wonderen in de nacht. Als ze eenmaal gewend zijn geen melk meer te krijgen gaanze vast vanzelf doorslapen!

9. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi allemaal, '
    Gelukkig nieuwjaar!
    De kindjes zitten nog steeds lekker binnen.
    Naar verwachting zal de groeiecho van woensdag meer duidelijkheid geven over wanneer ze gehaald zullen worden.
    Helaas heb ik weer een slechte verbinding , dus ik verstuur het bericht gauw. Morgen probeer ik ook wat te lezen.
    Groetjes!

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Meiden, gelukkig nieuwjaar

11. Hoi Bolbuikje,

Toevallig heb ik ze vannacht ook minder dan normaal gegeven, omdat ik dat ergens gelezen had dat je het zo afbouwt. Je moet je niet schuldig voelen joh. Jij gaat het straks pas druk krijgen en dan zit ik hier te klagen....
    Maaaaaaaaar, gisternacht hebben ze doorgeslapen! tot 6 uur! Echt geweldig! Ik dacht helemaal bijgekomen te zijn, maar dat valt 's avonds dan weer tegen helaas.

Mc Lover: bedankt voor je antwoord.
    Wat houdt muziek op schoot precies in? Volgens mij heb je dat bij ons in de buurt niet.
    Succes met je project donderdag. Leuk zeg, ben benieuwd. Lijkt mij nl. ook wel wat.

Isis huilt heel veel. Dacht eerst dat het de verwerking van de prikkels van de dag waren, maar het huilen wordt steeds langer. Ze huilt nu al van zo'n 11 uur tot 23 uur e ndat is niet goed volgens mij. Heb ik nog geluk dat het niet 's nachts is (afkloppen!). Vandaag heb ik het cb gebeld en daar wordt ik nog door teruggebeld. Ik zou wel langs moeten komen denk ik. Ze heeft ook heel veel lucht in d'r darmen zitten en ik denk dat dat ook niet echt goed is.

12. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Hallo Allemaal!

Het kan nog he, gelukkig nieuwjaar wensen? Nou bij deze dan, gelukkig nieuwjaar!

Voor mij begon het ook best happy. Vorige week vrijdag naar de vk, intake gesprek. Ze deed direct een echo en wat zegt ze? Nou dat ziet er goed uit: Ik zie er TWEE! Ik knipperde nog efkes met de oogjes en ja hoor inderdaad. Twee kleine minimensjes op de echo! Wow wat een wonder!

Vandaar dat ik me bij jullie aan zou willen sluiten, want het is best wennen, het idee van twee. Ik realiseer me dat het met mijn 9 weken 3dgn nog best mis kan gaan, maar toch..

Groetjes, Joanne.

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hanneke 24: mijn zwangerschap verliep heel goed, ja wel wat meer last van kwaaltjes in het begin, en het werd wel wat sneller zwaar. Met 34w3d werd ik opgenomen ivm verminderde navelstrengdoorbloeding van 1 van de 2. Dit was 3 dagen later weer normaal. Ik zou het weekend nog blijven en dan mogelijk de maandag naar huis. Vrijdag op zaterdagnacht braken echter de vliezen en 24 uur later begonnen de weeen. Snelle bevalling (paar uur) en beide mannen kwamen head-first naar buiten ;)
    Dat was dus met 35w1d en de jongens mochten 9 dagen erna naar huis.

Joany: GEFELICITEERD!
    Gaaf hoor! Hoe voel je je?
    Is het je eerste zwangerschap?

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    HJ: wat goed hee dat de beebs nogaltijd binnen zitten, zeker met deze kou ;) :)
    Spannend de echo woensdag! Houd je ons op de hoogte?

15. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Hi Noor!

Dit is mijn tweede zwangerschap, ik heb al een jochie van 17 maanden rondlopen.

Ik voel me op zich best goed moet ik zeggen! 's Morgens een klein beetje misselijk maar voor de rest okidoki! Alleen nog last van keelontsteking (daar geeft de dokter niks voor als je zwanger bent :) ).

Ochjee, Rory is alweer wakker, Hij ligt al een kwartier te huilen (is ook beetje slecht te pas, wie niet?).

Tot snel!

Joann.e

16. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @iedereen, ligt er bij jullie ook zo'n pak sneeuw?

@Joanne: hartstikke gefeliciteerd met je wondertjes! Welkom hier! Weet je al of het een of tweeeiig is?

@Essie: Muziek op schoot is (voor zover ik weet, is even afwachten) met de kleine op schoot liedjes zingen en bepaalde bewegingen enzo. :( , eigenlijk weet ik het zelf ook niet zo goed, maar ik zal verslag doen.
    Hoe is het nu met Isis moet ze nog zo huilen, heeft het CB al teruggebeld? Hoop dat haar verdriet snel over is!
    Heerlijk he eindelijk doorslapen :) Ja dat bijgekomen, ik ben nog soms echt doodmoe, maar dat heeft volgens mij ook andere redenen. Maar je kunt nu eenmaal niet die vele slapeloze nachten in een nacht inhalen.

@HJ: Fijn dat ze nog lekker in je buikje zitten! Ben heel benieuwd naar woensdag, denk aan je!

@Bolbuikje: Ik wil even kwijt dat ik enorme bewondering voor je heb, zolang die nachtvoedingen en je bent zover ik weet de enige hier op het forum die het al zolang volhoudt om borstvoeding te geven, petje af en dat ook nog met een kleintje op komst. En als andere dingen dan effe gewoon niet zo goed lopen is dat echt niet raar hoor, hier is het soms ook drama
    ;). Probeer gewoon de nachtvoedingen af te bouwen, jullie hebben je rust hard nodig met jullie drie kleintjes! (dat afbouwen is echt niet zo kindonvriendelijk hoor, snap dat je het moeilijk vindt)

@Marian: hoe is het met je nieuwe huisje?

Even ego: Thomas slaapt sinds nieuwjaar slecht door. (daar zijn ze weer die slaaploze nachten). Nieuwjaarsnacht is hij even wakker geweest omdat pappa om 01.00uur de babyfoon ging aanzetten omdat we nog even bij de buurtjes wat gingen drinken. En dat doet pappa eenmaal niet zo tactisch (lamp aan, veel lawaai) maar verder goed geslapen door het vuurwerk heen. Maar sinds 1 januari..... iedere nacht wordt hij een paar keer wakker is bijna ontroostbaar. Hij is wel verkouden, zijn matrasje ligt bij zijn hoofdeinde wat hoger en hij krijgt ook neusdruppels en als zijn lipjes droog aanvoelen geef ik hem ook wat water te drinken. Hoop dat het aan zijn verkoudheid ligt, zou het anders niet weten. Is in ieder geval geen buikkramp of dat ie gedroomd heeft want dan huilt ie anders. Moest ik even kwijt, groetjes en liefs aan alle (aanstaande) tweeling mamma's

17. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Hey Joanny, gefeliciteerd!

Hoe het met ons nieuwe huisje is...

Wel goed, druk, en de planning is eind januari over. De neiuwe keuken staat erin, de tegels zittencdaar ook aan de wand. Nu word alles gestucadoort en daarna gesierpleisterd. Dan de badkamer nog en dan kan het afwerken met vloerbedekking/ laminaat/ gordijnen etc. beginnen...!

18. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Hey Meiden!

Allemaal bedankt voor de felicitaties!
    @MC: Nou, je kon het duidelijke zien volgens de vk: Een tweeëiig koppeltje. Ik vind het nog steeds een wonder.
    Wat vervelend dat Thomas wakker wordt 's nachts! Ben je lang met hem bezig als hij dan wakker is?

@Marian: Leuk zeg een nieuw huis! Maar wat een geregel zeg. Hebben jullie nieuw laten bouwen of een huis gekocht en gerenoveerd?

Zeg, is het nou erfelijk dan, tweelingen krijgen? Moet het in de familie zitten? Of is het echt een toevalstreffer..

Ook mijn petje af voor Bolbuikje-Hanneke: Zo lang en dan nog n8voedingen.. Rory kreeg tot hij 15 maand was nog nachtvoedingen 2-5 op een nacht. Op 1 november afgelopen jaar kreeg ik B.o. en heb ik hem een keertje laten huilen.. Dat deed mij heel erg pijn, maar de b.o. deed eigenlijk zeerder. Vanaf die tijd sliep hij door.. gelukkig. Dat laten huilen is niet mijn methode, maar het hielp. Sinds 2 weken wil hij helemaal niet meer bij me drinken en ik vind het ook goed zo.

19. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Het is een huurhuis die we naar ons zin aan het maken zijn.... :oops:

20. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006