Ik vind het echt megazwaar ja. Want met Babette gaat het nu aardig ok, blijft een kindje met een gebruiksaanwijzing maar het is te doen. Alleen Bodhi had half december ook het rotavirus, heeft NOG STEEDS diarree en drinkt nog steeds slecht. Hij is heeeeeeeeeeeeeel veel aan het jammeren. En ipv de 5 voedingen die hij dronk voor het virus dat al een maand geleden begon, zit hij nu weer op 7! Dus om de 3 uur. Babette drinkt ook nog steeds om de drie uur, maar omdat ze een stuk kleiner is. Alleen slaapt zij 's nachts door en hij dus niet. Dus Babette zit op 6 en Bodhi op 7. En deze week hebben ze allebei jammerweek en vanmiddag werd ik dus echt gestoord! Soms kan ik het gehuil gewoon niet meer aanhoren. Als ik de hele ochtend al met ze in de weer ben geweest. Even naar het dorp gelopen, op de heenweg Babette krijsen, terugweg Bodhi krijsen. Thuis voeden. Wil je ze in bed leggen... nee hoor, slaapt Babette eindelijk, gaat Bodhi krijsen, Babette ook weer wakker... en ik had nog geen seconde voor mezelf gehad! O ik kon er echt niet meer tegen, het gaat nu al de hele week zo. 's Avonds doen ze het heel goed, na de voeding van 19 u slapen ze lekker, maar overdag: geen land mee te bezeilen! Ik helemaal over de rooie mijn moeder op gebeld, of ze ze please niet een weekend in huis wil, omdat ik er gewoon niet tegen kan. Maar ze kon helaas dit weekend niet. Nu gaat het wel weer, mijn vriend is thuis, de kids zijn rustig en dan is alles ook wel weer ok. Maar overdag als ik alleen ben.. o dan trek ik het echt slecht. Ze kunnen zichzelf ook geen seconde vermaken, of ze moeten slapen of ik moet ze vasthouden.. Ik hoop echt dat het gauw wat anders wordt..
Meissie toch........ het is zo heftig af en toe! Schaam je er niet voor, ik denk dat velen van ons echt af en toe bijna gillend gek werden! En die kids voelen je ook weer aan natuurlijk dus zo is de cirkel rond... Kun je niet het weekend even een paar uurtjes voor jezelf nemen? al is het een kappersbezoekje, even alleen winkelen, ik noem maar wat... Ik hoop ontzettend dat het gauw verbetert! (Hier ook rot gehad toen ze nog heel erg klein waren, en je kunt zo weinig he... evt toch vast een klein schepje rijstebloem door de fles misschien in overleg?!) Sterkte, thinking of you... En mocht je het weekend als ZP eruit ligt even willen tieren / van je afschrijven, pb me dan nog even voor mijn emailadres! xxxxx
Lieve maaike, wat heftig allemaal zeg. Ik heb er 1 waar ik af en toe een beetje gek van word, laat staan dat ze elkaar gaan afwisselen. Pffff.....sterkte meid. Ik heb overigens het hoofdeinde van Isis d'r bedje omhoog gezet hoor! Noor: Nutriton heb ik ook geprobeerd. Zelf had ik het idee dat het wel wat beter ging, maar nu Isis speciale voeding krijgt, mag ik dat niet meer gebruiken. Zo, die voeding is trouwens duur! En ik krijg het nog niet vergoed, pas na 1 of andere test...... Hoe is het met jouw kids? Bolbuikje: ik weet ook niet hoe het werkt hoor met het doorslapen 's nachts. Mijn zusje had het over 1 of ander hormoon dat ze ook gaan aanmaken waardoor ze 's nachts gaan doorslapen?!
even snel: krijgt ze Nutramigen? Ik kan dat wel mixen met nutriton. En heb er zonder test gewoon een machtiging voor gekregen. Het schijnt dat je dit echt wel vergoed moet krijgen, mij kost het anders40 euro p week (2 blikken)..
@HJ,heel erg veel sterkte! We denken aan jullie! @Essie,voor Isis een hele dikke knuff en hopelijk zijn jullie r snel achter wat haar dwars zit.. @Maaike,ook een hele dikke knuff voor jou meis,het valt soms ook niet mee! Ik hoop dat het snle beter wordt bij jullie! @FunnyMe,wij hebben een Ford Mondeo,heerlijk zo'n auto hoor,lekker ruim,moet ook wel Hoe gaat het bij jullie? @Bolbuikje,geeft toch niks meid,no sorry's! Profiteer van je rust momentjes! @Noor,en is het nu een stuk drukker nu allebei de jongens door de kamer rennen? En met de meiden alles goed,ze zijn gelukkig weer opgeknapt en weer lekker vrolijk,zijn al een poos aan het proberen om te draaien,iedere keer bijna maar nog niet helemaal,leuk leuk! @mj24,ach joh komt toch vanzelf dat ze gaan lopen. Fijn te horen dat het met de meiden goed gaat! ------------------------------------------------------- As dinsdag naar het bureau,ben zo erg benieuwd! Kids zijn nu bij opa en oma,we gaan ze strakkies weer halen,ik heb ze errug gemist hoor,gister heel de dag gewerkt,toen op en neer naar opa en oma om de laatste fles te geven en vanmiddag niks anders dan bij mn meiden zijn Fijne dag!
Hey Meiden, weer even vluchtig bijgelezen. Hier gaat alles goed! Ben nu 14 weken..1 week verder dan in eerste instantie werd gedacht door de verloskundige..maar ik wist al dat zij er 1 week naast zat..heb mn gelijk uiteindelijk op 27dec gekregen bij onze 1e afspraak bij de gynaceloog. Wat een kille bedoeling zeg! De wachtkamer..zo druk..maar toch zo stil...durfde niet te zeggen of de vrouwen die er ook zaten zwanger waren van een tweeling of dat ze ter controle kwamen omdat ze een IVF behandeling hadden gehad..of dat het al zo vaak was mis gegaan..maar er hing geen positieve sfeer, heel naar. Hebben jullie dit ook ervaren? Ik ben natuurlijk dolgelukkig..eerste zwangerschap..alles gaat lekker..miss dat ik daarom zo gevoelig ben voor de negatieve nerveuse sfeer..wat voor velen heel logisch is. We hebben de kleintjes weer even mogen bewonderen..met een verrekte nek..want ik moest me zien te draaien naar het scherm van de pc..en kon dus niet recht vooruit kijken zoals bij de verloskundige. Verder werd me nog wat info gegeven met name over de risico's etc...En 27jan hebben we de 1e groeicontrole..waarbij ze volgens mij mn baamoederhals gaan controleren..Kan iemand mij meer vertellen over deze controle..? Kan ik bv ook vragen over mn HB gehalte, deze is namelijk te laag en heb extra ijzertabeletten gekregen op recept..maar ik las net bij Diana26 dat het gehalte bij haar nog laag is..en ik vraag me af of ze dat bij mij ook in de gaten gaan houden. Nou..meer info over de groeicontrole is heel erg gewenst 24feb de 20weken echo!...maar daarvoor nog een weekje op wintersport...althans voor mij een weekje relaxen en toekijken, ook leuk! Voor de rest heb ik nergens last van...gisterochtend heel vluchtig en heel even misselijk..beetje gebraakt maar op lege maag dus er kwam niks uit...en dit is pas de 2e keer...Het buikje is aan het einde vd dag aanwezig...en mn borsten maken ook weer een stijgende groeilijn mee.. Owww...en waar ik erg van baal, de pukkeltjes op mn armen en rug! In mn gezicht wordt het gelukkig al minder. Nou...en nu schijnen we meer energie te krijgen dus kom maar op! HAhaha Succes meiden! Liefs
Olove: fijn dat alles er goed uitzag! Ik heb niet echt veel last gehad van negatieve sfeer, er zat vanalles in de wachtkamer bij ons, van oud (gynaecologische ok's?) tot jong, you name it. Ik ging ook wel vaak tussendoor op controle tijdens mijn werk, dan maakte in expres een afspraak als ik werkte (in hetzelfde ziekenhuis) en belde vantevoren even naar beneden of er lange wachttijden waren, zo ja, dan kwam ik gewoon wat later beneden en zo hoefde ik niet zo vaak lang te wachten. Wat betreft groeicontrole: wij kregen iedere twee weken een groeiecho en heb 1 keer een bmhcontrole gehad, toen ik zo'n 23 weken was geloof ik. Dan maken ze een inwendige echo en checken ze de lengte van de bmhals. Niet vervelend verder hoor. Ijzer: tip: neem floradix (kruidenelixer, te koop bij de betere drogist of reformhuis, heeft mij giga geholpen! Fijn dat je je verder goed voelt!
HJ, Vandaag dus een hele spannende dag! Misschien is dus vandaag de dag dat jullie wondertjes geboren gaan worden! Hoop dat alles goed mag gaan en dat je kan genieten van je kleintjes! Maaike, Heh bah zeg! Gaat nog altijd niet lekker dus bij jullie! Hoop dat er snel verandering in gaat komen! Sterkte meid! Knuffel! Essie, Hoe gaat het nu bij jullie? De meiden nog doorgeslapen of dat niet? Ruben hier nog steeds niet terwijl hij nu toch steeds die papfles krijgt savonds (gisteravond een uitzondering, toen heeft ie om 20.30 de laatste voeding bij mij aan de borst gedronken). En een hormoon? Geen idee. Welk hormoon? Dan ga ik hem die in pilvorm geven ! Nee hoor! Niks ervan! Komt wel goed voor ie 18 is ! Daisy, Heel veel succes op het cb morgen! Zal allemaal wel goed zijn met die meiden ! Super meiden! Olove, Fijn dat alles goed was! En die nare sfeer, tja bij ons is het gedag zeggen als je in de wachtkamer gaat zitten en verder is er soms iets te kletsen, maar vaak ook gewoon rustig. Tja das nu eenmaal meestal bij een dokter/tandarts/fysio/gyn/etc in de wachtkamer. En verder moet ik zeggen dat ik ook niet echt de behoefte heb om mn hele verhaal te doen tegen mensen die daar zitten ! Maar af en toe gewoon over het weer ofzo vind ik prima! Baarmoederhals heb ik vorige week nog gehad, idd even met die inwendige echo staaf (weet niet hoe dat ding heet, maar zo noem ik het meestal, of soms die soeplepel ) dan wat gerammel op de computer en dan roepen ze wat cijfertjes en toen was t goed ! En om de echo te kunnen kijken zelf draait mijn gyn de computertafel meestal tot naast het bed zegmaar, als ik dan wat scheef draai met mn bovenlichaam/hoofd dan kan ik het prima zien! Geen idee hoe het bij een verloskundige normaal is, ben daar 2 keer geweest en heb er 1 keer een echo gehad waar ik niks van gezien heb. Werd even gedaan en toen meteen gestopt omdat we naar de gyn moesten omdat eht er twee waren. Maar daar heb ik ze dus niet gezien, pas bij de gyn! Nouja, hier vorige week niet echt lekker. 2 ochtenden naar het ziekenhuis geweest voor een ctg, morgen ook weer. Nog altijd die harde buiken en ook steeds zo vaak achter elkaar dus gyn vertrouwde het niet helemaal. Maar oke, er is dus wel weeënactiviteit, maar ik hoefde niet te blijven gelukkig! Tot zover mijn zwangerschap, heeft niet zoveel met de twins te maken maar oke ! Malou en Ruben doen het prima! Heerlijke kindjes! Lopen lijken ze weer interesant te gaan vinden! Ben benieuwd wanneer die losse stapjes gaan komen ! Vandaag zijn ze bij opa en oma, Leander is werken ! Vanavond komen ze weer lekker naar huis! Verder hebben we na veel praten en tranen zaterdag avond besloten te gaan stoppen met de borstvoeding ! Hoop echt zo dat ik de goede beslissing maak! Maar denk ook dat het gewoon wat beter is voor mijn lichaam. Ik heb die energie gewoon nodig voor mijzelf en om Purk te laten groeien. Dus hoe moeilijk het nu ook even is, we zetten toch door! De enige rede die ik nog kon bedenken waarom ik nog borstvoeding gaf/geef is omdat Ruben het fijn en leuk vind. Ikzelf ga/ging er steeds meer tegenop zien om alweer te moeten voeden/kolven ! En als het alleen is omdat Ruben het fijn vind is dat niet de goede weg. Borstvoeding is goed als het voor moeder en kind(jes) fijn is, en is het voor 1 van die 2 gedaan, dan is gewoon het einde in zicht zegmaar! Klinkt ó zo makkelijk, maar is ó zo moeilijk ! Gister dus begonnen met 2 keer voeden ipv 3 keer en das eigenlijk prima gegaan! Nouja we zien het wel! Ga maar weer stoppen voor ik weer helemaal doorweekt ben van de tranen ! Liefs, Hanneke! Enne sorry voor degene die ik overgeslagen/vergeten ben! Knuffel!
bolbuikje. je hebt zo lang bv gegegeven. fantastich meid. je mag jezelf een schouderklop geven hoor. dat houden weinig mama's vol en zeker de tweelingmama's niet... l
Mj, Dankje meid! Vind het alleen zo vreselijk dubbel! Aan de ene kant sta ik er zelf ook echt helemaal achter, maar aan de andere kant toch weer niet! Maar oke, komt wel! Eerst maar eens echt klaar zijn ermee en dan zal het wel goed zijn! Nu even samen afscheid nemen ! Hoest met jou meiden? Alles goed?
ja ik snap je wel hoor. ik stopte al met 5 mnd. was bij mij alleen kolven, aan de borst hebben ze nog nooit kunnen drinken. vond het vreselijk om te stoppen. maar de fles en dan weer kolven ik was zo moe opdat moment. productie werd nihil bij mij. na het stoppen merkte ik wel dat ik mijn energie terug kreeg.... maar nogmaals top gedaan meid. petje af
Jeetje Bolbuikje, ik neem mijn petje af hoor voor jou; nog steeds bv geven! Als ik het zo lees neem je naar mijn idee echt wel de goede beslissing. Zoals MJ ook zei: ik denk dat maar zeer weinig moeders en helemaal tweelingmoeders je na doen om zo lang bv te geven. Het is beangrijk om ook aan jezelf te denken, helemaal nu je zwanger bent. Je na zo'n lange tijd schuldig voelen is echt niet nodig. Sterker nog: je moet heel trots op jezelf zijn! Hoe ga je het straks eigenlijk doen? Hoop dat alles goed blijft gaan met je zwangerschap! Dikke knuffel! Vandaag weer met Isis naar het zh geweest. We hebben een film over een huilbaby gezien en adh daarvan tips gekregen. Ook is ze onderzocht door de fysio. Zij denk dat ze overprikkeld is. We moeten nu terug naar de basis wat betekent: voeden, even knuffelen en weer naar bed. Niet door iedereen laten vasthouden. Heel weinig speelgoed aanbieden (mobiel, knuffel etc.). En ze moet weer in een nestje in bed gaan liggen. Nou, dan gaan we dat maar weer eens proberen....
hallo allemaal, ben nieuw op het forum en 8 weken/5dagen zwanger van een twee-eiige tweeling ) Ik ben blij om te lezen dat er zo velen van jullie zwanger zijn of zelfs al mama zijn van een tweeling. Het worden mijn eerste kindjes (met dank aan de medische wetenschap!) en vind het allemaal erg spannend, dus al jullie ervaring is voor mij meer dan welkom. Groetjes Stephanie (Steph75)
sorry dames, eerste keer op een forum he wilde mijn berichtje plaatsen in de tweelingen-club. heb aan de moderator gevraagd of ik het berichtje nog op de juiste plek kan krijgen....
Ik lees over Isis en ik lees Babette.. echt, Essie, je kunt altijd contact met me opnemen, dit klinkt zo hetzelfde! Babette is ontzettend gevoelig, ik moet haar bovenlijfje ook in een hydrofielluier wikkelen (half inbakeren) omdat ze anders gek wordt van haar eigen armpjes en zo niet in slaap komt. Ook moet ik een spuugdoekje over haar oogjes leggen en een hand op haar lijfje zodat ze weet dat ik er ben en dan is ze nog helemaal overstuur, maar alleen zo valt ze uiteindelijk in slaap. Oja, en ze ligt ook op haar zij ipv op haar rug, tussen zo'n ding waarmee ze veilig op haar zij kan slapen. Maar nu ik haar gebruiksaanwijzing ken lukt het wel beter. Ik zou wel laten uitzoeken of ze geen reflux heeft, want als haar slokdarm beschadigt dan voelt het aan als een grote schaafwond (had Babette) en dan blijft ze huilen omdat ze zo'n pijn heeft. En dat kan met medicatie wel worden verholpen. Babette is nu nog heel gevoelig, maar zo ontzettend over de rooie als tijdens de eerste acht weken, dat is ze nu niet meer, omdat ze nu niet meer die pijn heeft. Dus je kunt me altijd mailen, want dit lijkt echt precies hetzelfde en ik gun dit niemand! O en Bodhi is hier dus ook echt niet lekker. Vndaag met spoed bij de HA geweest en woensdag naar de KA. Hij wil de hele dag alleen maar kleine beetjes drinken, huilt heel veel en heel dwingerig en het is gewoon niet meer te doen, hij heeft al een maand diarreeluiers en ik kan heel slecht tegen het gehuil van de twee.. ik ben helemaal op.. Dus ik wil dat hij wordt nagekeken want tot nu toe keken ze alleen maar of hij niet uitdroogde, maar dat is niet het geval, maar hij was altijd een hele rustige en makkelijke baby en sinds dat virus is er geen land meer met hem te bezeilen.. en ik ga er echt aan onderdoor..
Steph: welkom hier en dubbel gefeliciteerd! Klets lekker mee! Hoe voel je je verder? Maaike: jee meid toch, je krijgt het wel voor je kiezen zeg! Hoop dat Bodhi niets ernsitgs heeft en dat ie vlug weer jullie makkelijke mannetje is! Sterkte en: vraag hulp! Dikke kus!
Hoi Steph! Wat gezellig dat je ook bj ons komt meekletsen! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Jeetje Maaike, dat is niet niks allemaal, kan me voorstellen dat je er niet meer tegenkan, al dat gehuil! Sterkte ermee, ik hoop dat de ka wat voor jullie kan doen wat bodhi betreft. Ik dacht trouwens dat jullie al voor de bevalling terug waren uit zwitserland of heb ik dat nou helemaal mis? In je profiel staat nog zwitserland, vandaar... Hier alles ok. De kids hebben een nieuw bed sinds drie nachten. Dat gaat redelijk goed, alleen 's middags in slaap komen is een beetje een probleem nu, dan willen ze er telkens uitklimmen om te gaan spelen. Vanmorgen waren ze er samen uitgeklommen en stonden ze ineens aan ons bed. Zo schattig!