Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

hoi hoi ben ik ook weer effe heb vandaag een echo gehad alweer
    was om te kijken of dat ze de jongens gingen beoordelen als 1 of 2 eiig nou word dus als 1 eiig waarschijnlijk zijn de placenta's vergroeid dus ik word nu extra goed in de gaten gehouden
    zal zo de echo's effe plaatsen
    voor als de middelste echo is leuk ligt kindje 2 met zijn beetjes in de lucht hihihihi die andere is kindje 1 die had niet zo'n zin om gek te doen

2. Niet meer actief

zo ze staan er in

3. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hey woepie wat een leuke ech, moest er wel even om lachen hahaah ze zijn leniger als wij he? :)

hier gisteren best wel geschrokken, trok mijn sokken uit en ik herken mijn benen en enkels niet meer
    enkels? ik heb geen enkels meer, dus hier is ook het vocht vast houden toe geslagen....
    ze zeggen dat het geen kwaad kan geloof ik, toch maar even voor de zekerheid gevraagd hier , even nu het antwoord afwachten, wil nu ook niet gelijk mijn gyn daar voor bellen...

4. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    Welkom Carootje...kom maar rustig bij van de schrik...straks zal t allemaal meevallen :)

@chaya: volgens mij kan het geen kwaad, het is een beetje niet leuk...

ik heb deze nacht zo slecht geslapen....heb last van een enorme jeuk...meteen gegoogeld op zwangerschapsjeuk :) ik heb ook rode uitslag op mn buik enzo. Echt niet leuk!

Verder is alles prima een de kleintjes zijn superactief!

5. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    haa woepie wat een grappige echo trouwens! Ik vind het altijd zo leuk om ze weer te zien, er is altijd wel wat.

Het leukste vind ik als je het gezichtje in beeld krijgt, de onderste is bij mij altijd druk bezig met de lipjes en wenkbrauwen...echt heeel leuk om te zien! De bovenste is een beetje verlegen, die verstopt zich achter de handjes...

6. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    leuk is dat he, je kan al echt duidelijk gaan merken dat het echt 2 aparte kindjes zijn met ieder hun eigen karakter...
    de ene is bij mij best wel rustig, als tie schop zijn het lieve schopjes en de andere is echt duidelijk aanwezig, en als hij schop nou dan schrik ik er soms zelf van hahahaha

ook al is het een tweeling het zijn toch 2 individueen :)

7. Niet meer actief

ja dat verschil zie ik ook heel erg de ene is actief de ander minder die is meer eigenwijs hihihi
    heeft er hier iemand nog meer dat de placenta's aan elkaar gegroeid zijn f dat er 1 enkele placenta is die ze samen delen
    bij mij kunnen z ehet namelijk niet zien

8. Mars

Mars Actief lid

Feb 11, 2007
    160
    0
    0
    Woepie, van harte gefeliciteerd, 2 knullies erbij, echt wel gaaf! En je echo's ook leuk om te zien weer.

Carootje, ook welkom, we schelen maar een paar dagen zie ik.

Ik mag dinsdag de 3e weer naar de gyn, vind het eigenlijk reuze spannend, want heb vanaf het moment dat we het hoorde het nare voorgevoel dat er iets niet goed zal gaan, ik hoop dat mijn voorgevoel fout zit, maar ik heb echt even die echo nodig voor bevestiging.

Hebben jullie ook dat je soms van die ongelooflijke spookideëen krijgt :oops: Ik zit me soms echt af te vragen of ik het straks allemaal wel aan ga kunnen en hoe dat moet, en we moeten een andere auto gaan aanschaffen want er past geen 3e stoeltje in de auto...allemaal van die ARRGHHH momenten..hahaha. Niet voor niets dat een zwangerschap zoveel weken duurt ;)

Ik heb eigenlijk ook al anderhalve week geen kwaaltjes meer, vind het wel een beetje raar, maar aan de andere kant geniet ik er maar van. Ik slaap alleen echt heel slecht, lig maar te malen en heb van die vreselijk nare dromen... dat zal ook wel een kwaaltje zijn :rolleyes:

Hebben jullie eigenlijk voor een screeningsecho gekozen (die met nekplooimeting enzo) en zo ja/nee waarom? ben ik wel eens benieuwd naar.

Ik zit ook te verzinnen wat ik de gyn allemaal moet vragen volgende week, maar mijn hoofd loopt om, zodra ik achter mijn lijstje ga zitten komt er niets meer in me op :confused:

9. Niet meer actief

hihihi mars dat heb ik ook hoor die spokideeën
    wij hebben straks eens per 2 weken 4 kids in de auto ben ebnieuwd hoe we dat gaan doen
    ik denk dat we dat maar laten hihihi
    ik zal niet meer zo vaak mee kunnen als we mijn stiefdochter op gaan halen of naar huis brengen
    dat is wel jammer maar een andere auto is echt te duur

en die nekplooimeeting wij hebben ervoor gekzen het niet te doen omdat mocht het kidnje toen we dat besloten dachten we dat we er 1 kregen gehandicapt zijn dan houden we het toch
    maar ze blijken allebei super gezond nog dus

10. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hahaha hier hetzelfde probleem, we hebben pas een nieuwe opel corsa gekocht ( toen wisten we nog niet dat we er 2 kregen) hahah dat zou betekenen dat we met 6 kinderen achterin moeten gaan zitten :confused:

m,aar gelukkig hebben we al 3 grote meiden die dus nooit meer mat papa en mama mee willen dus 3 kids gaat nog wel achterin anders hadden we echt een busje kunnen gaan kopen ofzo hahahah

11. Niet meer actief

leuk he ze zijn er nog niet en zijn nu al lastig die kids hihihi

12. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    Ja je ziet zeker dat t twee individuen zijn! bij mij is eentje de hele dag en nacht door aan het schoppen echt niet normaal. En die andere die is een tijdje stil maar dan laat ie echt weten dat ie er zit. BOEM krijg je dan. Dat is de bovenste dus die zit tegen mn ribben aan...en dat voel je dan ook goed!

wij hebben nog geen auto, en ook geen andere kids...dus wanneer we er eentje gaan aanschaffen dan zal het meteen de goede zijn....hihih

die spookideen zijn er altijd...k denk dat dat hoort bij mama zijn/worden.
    bij mij gaan er ook enge ideen ronddwalen als ik die tweede niet meer voel, vooral omdat dat het kindje is met minder vruchtwater en kleiner is dan de ander. Het zij zo....
    Ik kan alleen voor het volgende nog geen oplossing verzinnen: we wonen drie hoog, geen lift in de flat. Dan moet je dus met 2 kinderen en eventueel een boodschappentas naar boven....k weet t niet.
    Het enige wat ik kan verzinnen is steeds zo'n deel trapje met een kind en dan terug om t andere kind te halen....ik wordt al moe bij het idee daarvan. Laat staan als k t moet uitvoeren.

13. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    OH, @ woepie: bij mij hebben ze allebei een eigen placenta...dus ik kan er niet over meepraten

@Mars: ook geen screeningsecho, omdat we het kindje toch houden...

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Woepie: ik heb een 1-eiige tweeling, die samen een placenta delen. Vandaar ook ik extra controles en echo's. Met 16,5 week een echo en dan met 20 week en daarna weet ik het nog niet.
    Hebben ze trouwens bij jou niet in het eerste trimester gekeken of het een 1 of 2-eiige tweeling is?
    Liefs Noor

15. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Hier ook een 1-eiige tweeling met 1 placenta. Ze hebben dat gelijk al kunnen zien toen ik nog maar 8 weken zwanger was. Ze kunnen dat zien aan de dikte van het tussenvlies. Bij mij is dat maar een heel dun vliesje dus ze hebben wel hun eigen vruchtzak, dat was gunstiger voor de bevalling zei de gyn, dus daar ben ik wel blij om. Het nadeel van 1 placenta is dat je dan kans hebt op TTS, maar dat is gelukkig maar onder de 30% kans dat dat gebeurd.

16. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    bij mij hier 2 eiig en allebei een eigen placenta, dus hoeven niets te delen met elkaar
    allebei een eigen huisje alleen de voordeur moeten ze straks delen :)

@ mima ik woon zelf ook 2 hoog zonder lift maar als je nu gewoon eerst je kleintjes boven in de box neer leg en dan terug naar beneden loopt voor je boodschappen?
    of je gaat boodschappen doen als je manetje van zijn werk terug is, of je laat het hem mee naar boven nemen, bel je hem van te voren op schat als je straks thuis komt neem jij dan gelijk de boodschappen mee?"
    :)

17. Niet meer actief

jawel ze hebben wel degelijk gekeken alleen niet goed genoeg volgens die vrouw van de laatste echo die kon namelijk aan de gemaakte ech's niets zien :(

18. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ik een 2 eiige tweeling! :p :p

19. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    @chaya: ja dat is het dus, ookal doe ik geen boodschappen, aan het begin kun je wel 2 kleintjes tillen maar na 5 maanden zeker niet meer.... en dan kunnen ze nog niet lopen.

de boodschappen kan ik in de kelder laten en alleen meenemen wat ik nodig heb, dan kan mn man ze meteen meenemen als ie er is, of zelf de boodschappen doen, maar ik zie mezelf niet met 2 kleintjes van 6 maanden in mn armen.... of ben ik te negatief?

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Mima: nee niet te negatief, eerder realistisch! Lijkt me pittig hoor, geen lift, al zal je er snel aan wennen als de tweeling er eenmaal is, vindt het zich wel een weg. Ik zou het inderdaad net zo doen, en uberhaupt alleen kleine boodschapjes gaan halen als je met de kids bent en dan nog alleen de bederfelijke dingen direct meenemen. De rest later (tijdens slaapje? of inderdaad mee laten nemen. En zoveel mogelijk alles in huis halen tijdens een grote boodschappenronde eens per week. (Maar dat vind ik zelf altijd wel vrij lastig, omdat ik het moelijk vind vooruit te plannen wat ik nodig heb voor de hele week)

Share This Page