Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Het schiet al mooi op. Ik kan nu even niets doen, ik moet wachten tot alle sierpleister erin zit...

2. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Even kort (pff al een hele tijd geleden dat ik wat langer reageerde). Hier is het een ziekenboeg. Vorige week woensdag werd de oudste ziek, vrijdag kwam Allana daar bij, zaterdag begon Marlena ziek te worden en zondag mn man en ik. Ik ben deze week ook niet naar mn werk geweest. De meiden hadden koortspieken van over de 40 graden. Best wel eng vond ik dat. Ze zijn nu alleen nog wat huiligerig, maar verder gaat het wel weer gelukkig. Ik heb zelf het idee dat ik ook alweer wat opknap, de hoofdpijn is in ieder geval een stuk minder gelukkig.

Essie en Maaike sterkte met de kleintjes, het is niks aan wanneer je kind huilt en je niet weet wat er is.

Bolbuikje knap hoor dat je de bv zo lang volgehouden hebt. En je moet maar zo denken nog eventjes en dan kan je weer opnieuw beginnen met jullie nieuwe wondertje.

Olove en Stephanie welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

3. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
  4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meiden dankje! Dit is gewoon de juist beslissing en niks anders dan dat ;)! Er vroeg iemand hoe ik het straks wil gaan doen en iemand zei dat ik straks weer opnieuw kan voeden. Hadden jullie dit 2 weken geleden gezegd had ik volmondig JA gezegd. Maar nu weet ik gewoon even niet of ik wel borstvoeding wil geven, en weet niet of volledig voeden in deze persoonlijke omstandigheden wel mogelijk is!

Essie en Maaike heel veel sterkte en toch ook succes met jullie kleintjes! Hoop dat er snel betere tijden komen voor jullie beide!

Stephanie,
    Welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geniet ervan!

Sorry verder even geen reactie! Vrees dat we toch een griepje oid te pakken hebben! Voel me zo beroerd vandaag! Dus ga nu weer mn bedje in maar mochten jullie ongerust worden, dan lig ik gewoon lekker op te knappen in bed!

Liefs, Hanneke!

5. Volgens mij steken we elkaar aan hier op het forum....Gisteren waren mijn man en ik allebei ziek! Dus schoonouders laten komen, want met 2 kleintjes kan je zo moeilijk ziek zijn. Maar ja, dan moet je toch nog zelf de flesjes maken en tekst en uitleg geven. Maar goed, we voelen ons vandaag alweer een stuk beter en het was natuurlijk hardstikke fijn dat ze zijn komen helpen! En Isis heeft denk ik maar 1 uurtje gehuild gisteren!
    Voor alle meiden en kleintjes die ziek zijn: van harte beterschap!

6. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ik lees hier af en toe wel eens mee, voor de tips enzo, en soms lees ik dan dat sommige van jullie er even doorheen zitten, ik weet niet of het in alle woonplaatsen is,maar misschien het informeren waard: mijn tante doet vrijwilligerswerk, ze is er voor gekeurd en gechekt,dus redelijk "veilig" tegenwoordig weet je niks zeker, maar dat is net zo met gastouderopvang en chreches natuurlijk.Zij gaat naar gezinnen toe om ze bij te staan, kost niks puur vrijwillig.Dus om samen bv een halve dag wat te doen zodat het wat makkelijker gaat, je te ondersteunen, adviseren of om even op te passen zodat je kunt slapen ect. Dit lijkt mij dus best ideaal,vooral met een tweeling en de drukte daaromheen.Ik dacht ik zet het hier neer, dan moet je zelf kijken of het in jullie woonplaats ook is, maar ik ga er in het begin zeker gebruik van maken, want ik kan er erg tegenop zien om me dochter naar school te brengen smorgens en dan bv ook nog 2 kleintjes te moeten voeden ect.Tot ik het ritme daar te pakken van heb en hoe ik dat het beste kan doen, lijkt me zon hulp echt ideaal.

7. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Bolbuikje,idd ik vind het ook heel er knap dat je het zo lang hebt volgehouden!
    Voel je je alweer wat beter?

@Essie,hoe gaat het met Isis?
    En met de rets van jullie gezinnetje :D

@Steph,welkom hier!
    Veel kletsplezier en hopelijk steek je er nog wat van op ook ;)
    Hoe voel je je?

@Maaike,hoe is het nu met jullie?
    En hoe was het bij de ka?

@Marian,zoiets hebben we nu pas besteld,we gebruiken m als box :D
    Maar toch bedankt voor de tip!
    En hoe gaat het met slapen in de nieuwe bedjes nu?

@Sascha,beterschap!

@Diana,dat is idd heel ideaal zeg!
    Ik heb er nog niet van gehoord,misschien hebben wij het hier ook niet..

-------------------------------------------

Nou met de meiden gaat het super,ze mogen over op andere melk en nu de groente en fruit,ben benieuwd!
    Ze wegen bijna 8kg en zijn 66cm.
    Eergister en gister helder bloed verloren dus heb de gyn gebeld,kon gelukkig gelijk terecht en alles is in orde,hartje klopte nog mooi,pfff wat een opluchting zeg!
    Verder heb ik genoeg te doen vandaag maar totaal geen zin :(

8. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Maandagochtend om 10.45 en 10.48 uur zijn onze prachtige zoontjes Lex en Midas met een keizersnede gehaald na een zwangerschap van 33 weken en 3 dagen.
    Lex woog bij zijn geboorte 2110 gram en Midas woog 1120 gram. Ze zijn allebei even bij ons langs gereden in de couveuse en daarna doorgereden naar de NICU (Neonatologie-IC)

Lex heeft moeite met zijn ademhaling. Hij heeft na de geboorte even zelfstandig geademd maar al snel bleek hij hiervan te moe te worden. Zijn longetjes zijn nog niet goed gerijpt. Hij is de middag na de bevalling geintubeerd en heeft nu een aantal keren medicatie gekregen om zijn longen beter te laten rijpen. Ook krijgt Lex antibiotica toegediend omdat zijn bloeddruk laag was. Dit zou kunnen wijzen op een infectie, maar daar hebben de artsen verder nog geen tekenen van gezien. Hij krijgt de antibiotica op dit moment dus als voorzorgmaatregel.
    Gistermiddag deed Lex het zo goed, dat de artsen besloten hem van de beademing af te halen en aan de CPAP (sprietjes in zijn neus met lucht) te leggen. Uiteindelijk hebben ze hem weer moeten intuberen omdat het hem nog te veel moeite kostte om helemaal zelf te ademen. Op dit moment doet hij het nog steeds heel goed. Hij krijgt bijna geen extra zuurstof, maar ze zijn nu even iets voorzichtiger met het weghalen van het beademingsbuisje. Dat kost hem namelijk ook veel energie.

Midas was bij de geboorte dus echt veel kleiner dan zijn broer. Hij was in de baarmoeder al gewend om te vechten en lijkt heel tevreden nu hij er uit is. Hij heeft vanaf de geboorte een neusbrilletje gehad waarbij wat gewone lucht in zijn neusgaten werd gespoten. Dit om hem te helpen herinneren om adem te halen. Sinds gisteren is hij zonder brilletje en hij doet het nu helemaal zelf! De verpleegkundigen zeggen continue dat het zo'n pittig kereltje is. Als ze hem neerleggen gaat hij zelf net zo lang liggen wurmen totdat hij lekker in zijn eigen houding ligt. Gisteren mocht hij even een uurtje uit de couveuse en mocht hij even een poosje lekker bij me liggen. Dat was erg fijn. Vandaag mag hij er weer even uit om met zijn papa te knuffelen.
    Midas heeft wel moeite met voeding verdragen. Vanmorgen heeft hij voor de eerste keer gepoept en dat was heel taai. De verpleegkundigen hopen dat hij het makkelijker krijgt nu dit er uit is.

Gisteren hebben we een gesprek gehad met de artsen van de NICU. Dit was een heel fijn gesprek. Lex en Midas blijven natuurlijk twee kwetsbare kindjes. Hun imuunsysteem is ook nog onrijp, dus ze blijven voorlopig vatbaar voor infecties.
    We zijn heel trots op ze en willen ze graag aan iedereen laten zien, maar voorlopig beperken we bezoekjes aan de NICU tot de naaste familie om de risico's voor de kleintjes zo klein mogelijk te houden.

Met mij gaat het zo goed dat ik morgen na meer dan 5 weken naar huis mag. De keizersnede is me erg meegevallen, het herstel gaat heel voorspoedig.

Dames, wilde ik jullie toch even laten weten.
    Groetjes, Ellen

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ellen, gefeliciteerd met je twee sterke kanjers. Doe rustig aan, je zal komende tijd heen en weer moeten reizen dus spaar je krachten nu je nog in het ziekenhuis ligt.
    veel plezier met je mannetjes, maar ook veel sterkte, het is niet makkelijk om ze achter te laten, maar ze zijn in goede handen.

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ellen en man,van harte gefeliciteerd met jullie 2 geweldige zoontjes!
    Fijn dat de ks is meegevallen,hopelijk gaat het mt de boys ook snel beter!
    Maar zo te lezen zijn het vechtertjes!
    Dikke knuff voor jou en je mannetjes!

Liefs...

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ellen en Ellen-man ;)
    GEFELICITEERD MET JULLIE MANNETJES!!!!!!
    toch nog de 33+3 gehaald!
    Hopelijk sterkt Lex snel aan en kan hij van de beademing af, alles op zijn tijd!
    En Midas: wat een klein vechtertje is dat zeg! Die kleine uk doet het gewoon al helemaal zelf! Wat een kanjer!
    Nu groeien, groeien, groeien en sterker worden!
    Pas goed op julliezelf en probeer rust te nemen waar mogelijk!
    Hoop dat je af en toe de kans ziet om ons op de hoogte te houden!
    Ben zoooo benieuwd hoe jullie kereltjes eruitzien!
    Veel sterkte voor de komende, ongetwijfeld hectische periode.
    Mijn gedachten gaan naar jullie 4tjes uit!
    Dikke zoenen!
    Noor

12. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Even een vraagje,hoe deden/doen jullie voeden,het lukt me niet om ze alletwee tegelijk te voeden en dat moet wel want ze hebben dan alletwee honger :cry:
    Ik heb het dan over fruit en warm eten..

Thanks!

13. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ellen van harte met je zoontjes!

Ik ben bij de KA geweest, Bodhi heeft ook reflux, maar dan anderrs dan Babette, hij spuugt er bijna niet bij. Hij heeft nu dezelfde medicatie gekregen, hopelijk gaat het beter..

14. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Ellen van harte gefeliciteerd met je zoontjes. Het gaat vast helemaal goed komen met ze, zo t horen zijn het echte vechtertjes. Woon je dicht in de buurt van het ziekenhuis? Lijkt me pittig om elke dag heen en weer te moeten.

Daisy, ik had ze gewoon allebei in de kinderstoel (of wipper) en gaf ze dan om beurten een hapje fruit of groente. Ik doe dit eigenlijk nog steeds. Gewoon 1 lepel en dan om en om een hapje.

Maaike hopelijk slaat de medicatie aan en knapt Bodhi gauw weer op.

Hier is de ziekenboeg nog steeds niet over. Manlief is sinds vandaag thuis van zijn werk en ik ben ook nog steeds niet fit. Sinds vandaag heeft Marlena opnieuw koorts zonet nog 39,8. Ik denk dat ik morgen de huisarts even bel. Het is dan wel niet 3 dagen achter elkaar, maar alles bij elkaar wel vaak en hoge koorts.

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik ben er wel hoor en ik lees ook wel maar ik ben te moe om te reageren. Ik heb een 8 uursgezin gekregen in Honselersdijk. Dus dat is 55 km heen en 55 terug. Stond om 6uur naast mn bed. Om 7.30 bij kdv en om 9 uur stapte ik bij mn gezin binnen. Iets eerder weggegaan en stapte om 18 uur weer binnen. Gw was lopend de meiden gaan ophalen.

Morgen komt mn schoonmoeder met een vriendin van haar een dagje in huis hier. Meiden moeten naar het cb. 3e prikjes. En gw kan dat niet alleen. Mijn moeder past op Giovanni dus dan gaat mn schoonmoeder mee. Alleen durft zij niet het hele stuk alleen te rijden. Dus vandaar die vriendin mee. Pfff....

Maar wilde nog wel ff Ellen feliciteren met haar 2 zoontjes!

16. Ellen, gefeliciteerd! Ik hoop dat het snel helemaal goed met ze gaat en dat het ook niet meer zo heel lang gaat duren voordat ze ook naar huis mogen.

Maaike, wat vertel je nu? Allebei reflux? Hoop ook voor jou en voor Bodhi dat het snel beter gaat met hem. Hoe gaat het nu met Babette?
    Morgen moeten wij weer met Isis naar de KA. Het gaat wel al een stuk beter met haar. Gisteren heeft ze zelfs maar 1 uurtje gehuild! Voor de rest slaapt ze alleen maar, Ze is denk ik haar slaap die ze de afgelopen weken tekort is gekomen aan het inhalen.....

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Maaike: blij te horen dat er iig iets gedaan kan worden! Hopelijk knapt Bodhi ook snel op!

Dais: ik ook om en om n hapje!

Essie: wow dat klinkt stukken beter! Hopelijk zo door!

Sascha: beterschap daar!

FunnyMe: sterkte met de drukte! Hoop dat de meiden geen last zullen krijgen van de prikjes!

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ellen en man van harte gefeliciteerd met jullie stoere jongens!
    Fijn dat alles goed gaat en je al lekker naar huis mag.
    Hoop dat beide kereltjes snel mogen volgen!

Liefs Mieke

19. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    ellen; GEFELICITEERD!

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

wow Ellen, wat is Midas ontzettend sterk dat hij nu al helemaal zelf ademt! Ik duim voor Lex dat hij snel sterk genoeg is om aan de CPAP te blijven en dat de antibiotica niet nodig is geweest.
    Ik vond het erg moeilijk om naar huis te gaan en Ferry daar achter te laten. Maar ze zorgen heel goed voor je mannetjes hoor! En zodra je je wat onrustig voelt moet je ze gewoon bellen hoor. Is het ziekenhuis een beetje dichtbij?
    Heel veel sterkte en geniet van het buidelen. Ook veel sterkte voor je man.

Liefs Ellen

Deel Deze Pagina