Ellen en ellen-man, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mannetjes! Echte vechtertjes zo te horen meid! Super! Dat ze maar snel mogen groeien en mee naar huis mogen! Dikke knuffel! Liefs, Hanneke!
@ HJ: van harte gefeliciteerd met jullie Lex en Midas! Fijn dat jij zo goed herstelt van je keizersnee. Ik hoop dat de mannetjes snel zonder medische hulp kunnen, maar voorlopig maar rustig aan. Zet um op!
Goh Hanneke het begint voor jou ook alweer op te schieten, wat is dat snel gegaan zeg! Nog maar 10 weekjes en je zit alweer op 40 weken. Heb je er al een beetje zin in? Het zal eerst wel even duren voordat alles weer een beetje een ritme heeft. Succes in ieder geval met de laatste loodjes! Hoe gaat het met het klussen Marjan? Ben je er al zat van, of valt het mee? Nog eventjes en dan kunnen jullie lekker genieten van jullie nieuwe stulpje. Wij krijgen binnenkort een dakkapel op onze zolder dus de tweeling slaapt tijdelijk weer samen. Ik moet zeggen dat het me reuze meevalt. Soms ligt 1 van de twee te gillen en slaapt de ander gewoon door. Hoe gaat dat bij jullie? Liggen de kinderen nog samen of apart? En hoe gaat het met praten bij de oudere kindjes? Hier zijn ze liever lui dan moe. Wanneer we het met ja-knikken en nee-schudden afkunnen dat doen we dat. Af en toe horen we een woordje, maar absoluut niet wanneer we erom vragen, ze werken niet op commando, haha.
@ Vaam: tsja, wat is snel. Per 01 juni, maar als ze uberhaupt niets kunnen zeggen wordt het natuurlijk nooit wat! @ Mieke en Married: ja, had me direct op de dag van de positieve zw-test op 6 plekken opgegeven, maar wachttijd overal meer dan 24 maanden in Utrecht.... @ Maatje: gaan ons nu via Stichting Humanitas ook opgeven voor gastouder inderdaad. @ Maka: mooie lamp hoor. En wat ziet jouw buik er strak gespannen uit joh, geen grammetje vet meer eraan. Doet het geen onwijze pijn je huid? @ Iloiza: tjee, wat een mooie foto's!
Noppie, Ik denk dat je je bericht verkeerd geplaatst hebt. Ik heb hem voor je gequote en in het februari mama's topic geplaatst ! Sorry als ik het verkeerd heb gedaan ! Sacha, Idd het gaat ondertussen opschieten hier! Voor we het weten hebben we er een kleine krijser bij ! Nee heerlijk staks van die buik af te zijn en te zien wat er al die tijd verstopt zat in mijn buik ! Praatjes wat is dat? Tja ze kunnen papa, mama, bal (bah/bal), borst (borsssjt), zwaai, hond (hoh), bed (beh), flesje (lesie) maar meer geloof ik dat ze te lui voor zijn ! Ach komt vast wel goed ! Daisy, Wij deden in het begin om de beurt, ik begon met nr.1 aan de borst dan wat hapjes dan weer aan de borst. Dan nr.2 aan de borst, wat hapjes en dan weer aan de borst. Maar dat gaat voor jullie dus niet op omdat ze duidelijk tegelijk komen. Toen wij meer een regelmaat kregen deed ik ze tegelijk eten geven en dan beide naast elkaar in de kinderstoelen en dan 1 voor 1 een hapje. Overigens wel ieder zijn/haar eigen bordje en lepeltje, gewoon omdat ik vind dat ze dat zo moeten leren ! Verder weet ik het niet meer !
Sascha, het gaat opzich prima, maar er komt veel tussen waardoor we waarschijnlijk wat uitlopen... Er is afgelopen weekend ingebroken in de opslag van ons bedrijf, dus dat heeft veel tijd genomen deze week. We hopen wel dat we onze deadline halen, dat is het vieren van de verjaardag van de kinderen in het nieuwe huis! Dus we hebben nog een maand....
@Allemaal, wens jullie een heel fijne dag! HJ, ontzettend gefeliciteerd met je jongens Lex en Midas! Ik duim voor goede groei, rijping van longetjes en zo min mogelijk gedoe! Daisy, gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk leuk! Maaike, sterkte met je kindjes! Hopelijk gaat het snel beter met hun reflux en kun je gaan genieten! Bolbuikje, jij ook sterkte met Purk in je buik! Hihi, ik moet altijd lachen als ik Purk lees ! De rest - ik lees alles, maar weet het nu even niet meer, en geen puf om nu uitgebreid te reageren, vergeef me ! Lees nog regelmatig mee, al schrijf ik nauwelijks nog, daar kom ik echt niet meer aan toe. Of nou ja, ik kies er voor om andere dingen te doen, maar blijf altijd wel benieuwd hoe het met alle andere tweelingmama's (to be) gaat ! Hier gaat alles prima, Marte en Luuk zijn volgende week alweer zes maanden! Onvoorstelbaar! Ze doen het goed, Marte is nog altijd een klein wiefke, vorige week net iets meer dan 6 kilo, en Luuk is meer een blok beton, ruim 7 kilo. Ik vind het enorm grappig om de enorme verschillen te zien tussen de twee, en geniet er vaak enorm van! Hihi, het is ook wel echt een leerzaam proces: als ik heel veel wil, en zij willen ook heel veel, maar dan vooral andere dingen, ben ik aan het einde van de dag echt wel moe. Dan moet ik ergens ook wel lachen om mijzelf, want ik weet donders goed dat als ik iets minder had gewild, dat het allemaal een stuk soepeler zou zijn gelopen ! Maar goed, soms heb je van die dagen. Rond kerst zijn ze om en om ziek geweest - en wij waren allebei 2 weken vrij. Na onze vakantie waren we er beiden zó ontzettend aan toe om weer te gaan werken... Pff.... Twee zieke kindjes.... + frustraties van het wel naar de buik kunnen rollen, maar niet terug... + het doorkomen van tandjes.... Ik vond twins heel lang niet zwaar, maar in zo'n situatie... Zodra wij weer aan het werk waren, waren zij ook weer hun vrolijke zelf, zul je altijd zien ! Verder hier dus alles goed. Heel fijne dag allemaal!
Hey Meiden, Wat ik me afvroeg, wij zijn nu een beetje bezig met de baby's kamer en ik vroeg me af hoe jullie dat hebben gedaan. In eerste instantie wilden wij als commode een grote ladekast van Hemnes Ikea gebruiken..handig omdat je naast het matrasje nog ruimte hebt ( een meter bijna ) voor spulletjes neer te zetten..en het heeft heel veel lades..Nu bij nader inzien vind ik het niet meer zo handig..om het een tweeling is.. Hoe hebben jullie dat gedaan..mn schoonzus hamert erop dat een "gewone" commode niet handig is vanwege gebrek aan ruimte..ik daarentegen heb zoiets van : ik zie niet anders en overal kom je het tegen. En de ledikantjes..hoe hebben jullie dat ervaren..ons kamertje is namelijk niet zo heel groot..en als ik sommige ledikantjes zie..die zijn zo groot daar passen er bij ons echt geen 2 in. Tips zijn welkom Thanx Liefs
Olove: wij hebben ook die Hemnes laden-kast en ik vind t super! Past echt wel veel in en heb je ook wel nodig. verder hebben wij een hoge linnenkast ipv zo'n lager baby-model En de twee bedjes naast elkaar met ca 1/2 meter ertussen. Gewone normale eenvoudige prenatal ledikantjes We hadden er al 1 van Isa en hebben er toen 1 bijgehaald. Licrys: jeetje alweer bijna 6 maanden! Gaat hard he? Heftige weekjes gehad dus, maar gelukkig nu weer alles back to normal
@Noor28 Ik vind die Hemnes kast ook super..maar is nu niet handig in ons kamertje..qua ruimtegebrek..Deze gaat dus in het kamertje ernaast maar gebruiken we evengoed voor opslag luiers..kleding etc etc.. Ik denk dat wij voor 2 ledikantjes gaan die bij de Ikea te verkrijgen zijn..wit..de commodekast van Hevnes ( anders dan Hemnes )..en nog een garderobe kast.. Ach nu ik hier en daar weer even heb gegoogled ben ik weer wat geruster en zijn er gerust veel opties..Moet alleen een beetje creatief zijn.
Hallo meiden! Ik zal me even voorstellen, ik ben Chantal(zeg maar Tal), moeder van 5 kids en... hahaha! Het gaat soepel, dat regelmatig reageren, not! Ooit schreef hier iemand met meer kids en die had zoiets van "relax, gewoon blijven ademen...", ja, tuuuurlijk, en dat gaat prima, maar waar haal je de tijd voor andere dingen vandaan ?! Ik las dat er "verse" a.s. twin.mama's zijn, gefeliciteerd! HJ, van harte met je mannen...hou ons op de hoogte hoe alles gaat, wat een spannende laatste weken zeg... Dais, buddy, wat gaaf! Trouwen en weer zwanger...gefeliciteerd! Marian, hoe gaat het nu met klussen? Sacha, Noor, FunnyMe, Hanneke, alles goed? Maaike en Essie, hoe gaat het nu met de kleintjes? Wat vervelend, reflux(en op reflux lijkende symptomen)... Kreeftje, hoe gaat het nu met jou? Hier gaat alles goed, ik ben alleen een stuk neurotischer met de twins dan ik bij de vorige baby's was...dat komt waarschijnlijk vooral omdat ik "vergelijkingsmateriaal"bij de hand heb(goh, de een is wel een stuk kleiner, de ander lacht niet vaak, de een huilt wel veel.....)en géén ervaring met tweelingen. De oudere kids waren "in hun eentje" baby, dus alles ging in hun eigen tempo. Nu zijn het er 2 tegelijk(en doen ze nog steeds alles op hun eigen manier!), dus ging ik er geloof ik vanuit dat ook alles tegelijk moet gaan! Zat vorige week nog bij de ha, omdat ik vond dat Isabel wel erg slapjes was, ze tilt haar hoofd ook niet op als ze op haar buik ligt en ze is echt een stuk ieler dan Floris. Haar handjes zijn ongeveer de helft van die van d'r broer! En die houdt alles veel steviger(maarja, die overstrekt al vanaf een week, omdat ie onwijs veel last heeft van krampjes, hij kan ook echt hysterisch krijsen en niet meer ontspannen bij vlagen, daar kweek je wel spierkracht mee). Volgens de ha was er niets aan de hand, is ze gewoon wat trager, veel oefenen....nouja, ik voel me er nog steeds niet helemaal gerust op, hoewel er verder niets vreemds met haar aan de hand lijkt te zijn.... Ik blijf wederom goed meelezen, het reageren zal niet altijd zo snel zijn als ik wil, maar ik doe m'n best! Dikke kus
Hoi Tal, Dat lijkt mij tweeling wel! Fay is ook groter dan Isis en tilt ook haar hoofd op als ze op haar buik ligt, terwijl Isis zoiets heeft van: ik lig wel lekker zo, waarom zou ik moeite doen? En vorige week zei mijn vader: kijk nou, de handjes van Fay zijn veel groter! Fay overstrekt ook al vanaf het begin en idd daar kweek je spieren mee. Maaike: hoe kwamen ze er bij jou achter dat ze reflux hebben? Ik heb het idee niet serieus genomen te worden. Als ik tegen de ka zeg dat ze last heeft van maagzuur zegt ze: ja dat kan...... Vandaag weer met ze naar het cbvoor hun eerste prik! Ik kaart dan wederom het huilen maar weer eens aan, want Isis is inmiddels weer terug bij af, wat betekent 12 uur per dan huilen! Morgen komen ze filmen, maar dat is meer voor: hoe ga ik om met een huilbaby. Ik wil nu dat ze eens serieus onderzocht wordt!
Essie, je moet echt voor een 2nd opinion gaan!Babette spuugde veel en krijste constant en zo is het geconstateerd. En tijdens de opname zagen ze het duidelijk. Bij Bodhi zag het cb het, ze zag dat hij veel belletjes om zijn mond heeft en je hoorde het omhoog komen als hij lag. Ook vaak kleine beetjes willen drinken is een symptoom. En de KA zei het toen meteen. echt die medicatie werkt zo goed, je moet echt eisen dat ze wordt onderzocht want Babette had zonder medicatie zoveel pijn en nu is ze zoveel vrolijker.
@Hey buddy,wat leuk om weer ns van je te horen! Als je je nog niet gerust voelt vraag het anders even bij het cb? Succes meissie! @Essie,en hoe was het bij het cb? @Bolbuikje,hoe is het met je meis? Lekker rustig aan het doen? @Olove,wij hebben een grote commode,ik vind m echt ideaal,2 deurtjes aan de zijkant en 3 laden in het midden,ik kan er alles in kwijt. Wij hebben ook gewoon 2 ledikantjes en een kast die daarbij hoorde dus niet zo heel erg ruim maar daar komt nog wel verandering in. Succes! @All,hoe is het verder met iedereen? Hier alles goed,ik heb de meiden al in een kinderstoel gehad,jee is veel fijner om ze eten te geven,ik zet er een knuffelbeer langs en ze zitten heerlijk! Verder doen ze het nog steeds hartstikke goed alleen draaien doen ze nog niet,ze willen wel maar die arm steeds heh,hahahah. Ik heb ook het idee dat ze het wel prima vinden om gewoon lekker op hun rug te liggen Ach komt vanzelf! Dames,ben er weer vandoor! Tot snellie weer! xxx
Hey Meiden, Ik zit al een week vol smart af te wachten tot ik wat voel van mn kleintjes, maar tot op heden nog niks. Probeer me geen zorgen te maken..alhoewel dat soms vanzelf gaat...Maar vertel wanneer voelden jullie de kleintjes voor het eerst...en hoe voelde dat.. Ik kan niet wachten! Liefs
Ik dacht met week 16 volgens mij iets te voelen, maar toen een tijdje weer niet.. Ergens na de 20e week begon het steeds meer te worden. Eerst leken het net luchtbellen in mijn buik. Daarna steeds meer bewegingen. Later echt hard trappen. Vooral Babette, bijna 24 u per dag, druktemaker! Dus geen zorgen maken hoor, het kan nog wel even duren voor je ze goed voelt, en helemaal voor je ze dagelijks voelt.
Met 14 weken begon ik die 'belletjes' te voelen. Eerst dacht ik dat het mijn darmen waren. Bij iedereen is het anders wanneer ze iets voelen en het ligt er ook aan hoe je placenta ligt. Vandaag dus naar het cb geweest. Fay weegt een pond meer dan Isis! Echt bizar hoe ze uitloopt. We hebben ook het huilen aangekaart en op het cb bureau denken ze ook aan reflux. En ze vinden dat ze gewoon goed onderzocht moet worden. De eerst volgende x dat we naar de ka moeten gaan we daar dus op aandringen. Ze hebben ook hun prikjes gehad. Best zielig.....
Die van mij hadden de prikjes vorige week.. vond ik ook zo zielig, Bodhi is er ziek van geweest. Ik zou, als de klachten sterk aanhouden eerder aandringen op onderzoek bij de KA. Want met medicijnen (dat duurt ook nog een paar weken voor jet goed aanslaat) gaat het echt beter. Zeg desnoods dat je er helemaal doorheen zit, met 2 beebs waarvan er 1 zoveel huilt.. heb ik ook gedaan. Babette heeft de eerste zes weken steeds meer gegild en sliep ' nachts gemiddeld niet voor 4 uur, dus ik was meer dood dan levend. En als ik zie hoe ze het nu doet, dat gad ik nooit meer verwacht... Hoe langer het ook duurt, hoe meer de slokdarm geirriteerd raakt en dan duurt dat herstel ook weer langer... succes en sterkte, hoop dat ze je gauw serieus nemen!