Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Olove,
    Ik heb geen idee wanneer ik de kleintjes voor het eerst voelde! Wel weet ik dat ze later in de zwangerschap veel minder beweeglijk waren dan deze Purk die nu in mijn buik zit ;)! Maar oke, met zn tweeen hebben ze toch minder ruimte denk ik dan en willen hun broetje/zusje niet zeer doen!

Daisy,
    Hoest met jou meid? Alles goed? En met de kleine in je buik ook? Hier idd rustig aan aan het doen! Heerlijk! Verder lekker aan het afbouwen! Kan niet wachten tot we klaar zijn :oops:!

Verder zo te lezen wat mindere verhalen en wat leuke updates!
    Sorry niet echt puf om te reageren, dus houd ik het op sterkte meiden die het nodig hebben! En een knuffel voor iedereen!

Liefs, Hanneke!

2. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Ik wacht het nog wel even af, na het doktersbezoek ging Isabel "natuurlijk"ineens veel meer bewegen en haar hoofd recht houden, ze wil alleen niet op haar buik liggen!

Wat gaat het hard Dais, de meiden alweer een half jaar! Wanneer begon jij met bijvoeden? Ik heb erover gelezen, maar geen zin om het helemaal terug te pluizen haha!

Ik voelde de twinnies vrij laat en in het begin heel onregelmatig. Maar de placenta's lagen voor.

Ik hoop dat er gauw wat gaat gebeuren, Essie. Wanneer moet je naar de ka? Ik moet 2 feb naar het cb, ben benieuwd naar het verschil hier, volgens mij is Isabel zowat een kilo lichter dan Floris!

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Ik ga es wat baby's in bad doen, tot gauw!

xxx

3. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier alles zijn gangetje, maar moet zeggen dat ik erg naar ons nieuwe huisje verlang... En naar de lente! Bah, wat een deprimerend weer is het zeg!

Ik heb niets gelezen, tenminste, niet vandaag. Heb alles wel een beetje bijgehouden ondertussen, maar weet alles niet meer goed genoeg om te reageren. Sorry daarvoor, maar heb het zo druk!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vergeet trouwens gister in mijn mega korte berichtje helemaal te zeggen dat Ruben al sind zondagavond elke nacht heeft doorgeslapen snachts! Malou ook maar die natuurlijk al veel langer ;)!

Nouja verder weinig te melden eigenlijk!
    Bedacht me alleen dat ik dat hier vergat te vertellen! Hij krijgt nu wel savonds dan een flesje met die groeiontbijt erdoor ;)! Dat blijven we maar gewoon even doen voorlopig! En dan over een tijdje weer kijken om dat eraf te doen!

Liefs!

5. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat een geweldig nieuws Hanneke! Ik zei toch dat je nog een paar weekjes nachtrust zou krijgen voordat de nieuwe kleine zich aandient? :) Kijk, van dat soort berichten word ik nou vrolijk!

Hier vanavond de waterpokken ontdekt. Ik zat er al op te wachten, we waren op visite geweest bij kindjes met waterppokken 2,5 week geleden. Zijn ze er net voor hun verjaardag mooi weer vanaf!

6. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Geweldig, Hanneke....onee, nu kan ik weer bolbuikje zeggen :) ! Dan kan je wat uitgeruster voorbereiden op de bevalling!

Marian, sterkte met de waterpokken....en met verhuizen natuurlijk!

Hier alles ok, ik ga een afspraak maken met de kinderfysio(gister belde de ha na 10 dagen terug, ze had overleg gehad en de fysio vond het toch raadzaam een keer langs te komen).
    Verder is het alleen maar weer om binnen te zijn, dus we zijn aan het puinruimen....

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Marian,
    Sterkte met de waterpokken! En tjonge idd die van jullie worden haast alweer 2 jaar! Wat gaat dat snel zeg! En idd je hebt het gezegd! Nog een paar weekjes rust voor de kleine er is! Ze hebben dus naar je geluisterd! Hoe gaat het bij jullie met de nachten? Zal nu met die waterpokken misschien wel weer :c: worden! Hoop het niet hoor!

Tal,
    Idd behoorlijk bolbuikje ondertussen! Haha! Van mij mag ie wel weer verdwijnen ;)! Succes bij de fysio meid!

Liefs Hanneke!

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Bolbuikje, even een vraagje, puur uit intresse niet om echt te vergelijken.
    maar jouw tweeling is ongeveer 1 week ouder dan mijn meiden. wat doen z en uin ontwikkeling?

eten ze al zelf met een vork?
    is het nog erg veel geklieder?
    lopen ze al?
    hoe is hun woorden schat ;)
    en hoe zwaar/lang zijn ze ongeveer?
    en wanneer ga jij beginnen met leren op een potje?

ben benieuwd hoeveel mijn meiden nu nog steeds achterlopen door hun prematuriteit

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mj,
    Tuurlijk mag je dat vragen! En tja ik heb soms wel het idee dat zelfs die van mij wat achterlopen! Als ik dan zie wat sommige andere kindjes allemaal al doen. Maar aan de andere kant heeft de kinderarts ons een paar weken geleden (of is het alweer langer? Haha) nog verteld dat het prima was zoals ze het deden. Dus dat is dan wel weer fijn! Hier zijn ze 4 weken en 1 dag te vroeg geboren, valt natuurlijk in het niets bij jouw meiden, maar toch iets waar ik weleens aan denk als ik dan vergelijk met op tijd geboren kindjes van die leeftijd!

- Eten ze al zelf met een vork? En is het nog erg veel geklieder?
    Brood eten ze zelf met een vork, dat gaat eigenlijk heel goed en zonder geklieder.
    Fruit eten ze zelf uit een bakje stukjes met de hand en soms met een vorkje. Dat gaat goed en zonder geknoei. Tenzij ze het met de hand doen, dan is het natuurlijk wat meer geknoei, maar ik vind dat ze wel mogen voelen enzo om toch verschillende structuren te voelen!
    Warm eten, dat "voeren" wij eigenlijk meestal, omdat het anders idd een geklieder word! En dat vind ik echt vies! Haha! Als alles onder zit, hele gezichtjes enzo :oops:! Maar weet ook dat ik ze het een keer zelf moet gaan laten doen omdat ze het anders nooit leren natuurlijk ;)! Maar voorlopig is deze mama daar nog niet aan toe :oops:!

- Lopen ze al?
    Aan de hand lopen ze prima! Langs de tafel/bank/kast/box lopen ze ook prima. Maar los....:rolleyes: ;). Ze hebben een tijdje geweigerd om het te proberen los te lopen, omdat ze denk ik te vaak gevallen waren, maar dat beginnen ze weer steeds meer te doen. Kinderarts heeft ons geadviseerd dat als ze met 18 maanden nog niet los lopen naar een fysio te gaan.

- Hoe is hun woorden-schat
    Nog niet heel erg groot. Vooral onverstaanbaar brabbelen en gillen ;)! Maar de woortjes die wij echt verstaan zijn toch wel papa, mama, bal (bah/bal), borst (borsssjt)-(vooral Ruben doet deze ;)), zwaai, hond (hoh), bed (beh), flesje (lesie). Vanmorgen dacht ik boek te verstaan, maar herhaling zat er niet in! Lippen bleven stijf op elkaar! Meer praten doen ze eigenlijk nog niet.

- Hoe zwaar/lang zijn ze ongeveer?
    Laatste keer wegen en meten was 12 december 08, resultaat was toen:
    Malou 7610 gram en 72 centimeter
    Ruben 7420 gram en 71 centimeter
    Maar volgens mij zijn er weer heel wat spekjes bijgekomen de laatste tijd :oops: :oops:! Daarom zijn we ook echt de melk overdag aan het minderen, wat prima gaat overigens!

- Wanneer ga jij beginnen met leren op een potje?
    Uhm nou voorlopig nog niet hoor! Daar hebben ze volgens mij echt nog geen behoefte/intresse in. En denk ook niet dat ze dat al begrijpen. Denk dat we daar mee gaan beginnen als ze een jaar of 2.5-3 zijn. Tenzij ze zelf duidelijk eerder aangeven er aan toe te zijn. Overigens willen wij het potje overslaan. En gewoon altijd op het toilet oefenen. Heb namelijk bij een kennis gezien dat de kleine dus niet op het toilet durfde, overal moest het potje mee heen, dat zie ik niet zo zitten ;)!

Eigenlijk ben ik nu wel een beetje benieuwd naar hoe jouw meiden deze dingen doen!

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Bolbuikje: nou ze kletsen al aardig hoor bij jou!
    Hier papa, mama, bal, etuh, kekker (lekker :oops:) dada (dagdag) en that's it! ;)

Hier lopen ze los, Tijn vanaf eind oktober, Chris pas een week of 4 echt los (daarvoor al een maand 2-3 stapjes ;))

Hier ook brood met de vork, fruit: banaan gewoon een halve in de hand, peer in stukjes met de hand, druifjes los enz enz.
    Warm eten: dingen als spaghetti enzo geven wij, dingen als aardappelen/vlees/groenten beginnen ze met de vork en gaan door met de hand ;)

En ook wij gaan voorlopig echt nog niet met het potje/wc aan de gang, daar snappen ze echt nog niks van hoor hier. Gaan er hoogstens mee schuiven of zetten de pot op hun hoofd :oops: Isa was laat met zindelijk worden, maar wel in 1 keer zonder veel moeite, van de ene op de andere dag droog!

11. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi dames,
    Even snel een berichtje van mij.
    We racen elke dag heen en weer tussen het ziekenhuis en thuis, erg vermoeiend.
    Midas heeft sinds gisteren een antibioticumkuur. Zijn navellijntje heeft waarschijnlijk toch wat rommel achtergelaten toen het er een paar dagen geleden uit is gehaald. Hij heeft ook wat extra bloed gehad, hij zag erg bleek. Nu wordt hij weer langzaam de oude. Het is echt zo'n nieuwsgierig mannetje! Hij groeit op moedermelk en heeft vanmiddag voor het eerst kennis gemaakt met de borst. Vond hij erg interessant, haha! Hij weegt ondertussen al bijna 1200 gram.

Met Lex gaat het heel goed. Hij ligt niet meer in de couveuse, maar in een wiegje sinds vandaag! Drinken wil hij nog niet echt helaas, maar op de voeding via een sonde groeit hij prima. Hij zit weer bijna op zijn geboortegewicht, is heel veel vocht kwijtgeraakt wat hij allemaal vasthield na zijn geboorte.

Met mij gaat het ook best oke. Ben wel snel moe nog, maar goed, ik heb natuurlijk ook vorige week een keizersnede gehad hè.

Binnenkort kom ik natuurlijk weer met jullie meelezen en reageren.
    Groetjes!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Noor,
    Haha, bij jou dus ook niet erge kletsers ;)! Maar idd in vergelijking tot die van ons hebben die van jullie net iets minder woordjes. Maar ach, komt vanzelf toch! En anders moeten we straks naar de fysio en naar de logopedie (hoe schrijf je dat?) :)!

HJ,
    Tjonge idd, dat op en neer racen lijkt me erg vermoeiend! Maar je wil toch zo vaak als je kan bij je mannetjes zijn natuurlijk! Fijn dat Lex al uit de couveuse is! Hoop dat ie snel bij je wil drinken hoor! Gewicht gaat dus aardig goed bij hem! En Midas, hoop dat de antibiotica snel helpt. Fijn dat je toch weer merkt dat ie op aan het knappen is! En nieuwschierig leuk zeg, zo klein en toch al die dingen doen en kunnen! Mooi dat ie ook goed groeit! Succes he meid! Dikke knuffel!

Hier vanmorgen de laatste keer borstvoeding gegeven. Daar nu dus helemaal klaar mee! Wel nog een traantje gelaten :oops:, maar het is gewoon goed zo! Verder gaat het super met die monstertjes hier! Overigens doen ze op het moment wel allemaal elkaar pesten :oops:, Ruben aan Malou haar haartjes trekken, Malou aan Ruben zijn oortjes trekken, op elkaars rug timmeren wanneer ze samen op de grond liggen bij elkaar! Weet eigenlijk niet zo goed wat we daaraan moeten doen of eigenlijk kunnen doen behalve ze uit elkaar leggen (maar dan hebben ze elkaar binnen de kortste keren weer opgezocht) en zeggen dat het niet mag! Nouja t zal wel over gaan hopen we!

Verder alles goed hier!

Liefs, Hanneke!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :oops: :oops: Zit mn eigen stukkie nog even door te lezen enne ik bedoel natuurlijk nieuwsgierig ;)! Whahaha!

14. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier ben ik weer, sorry, maar ik ben de afgelopen tijd erg ziek geweest en had geen puf om naar boven te gaan en achter de computer te gaan zitten.. Ik had overal infecties aan de luchtwegen (holtes, keel en longen, alles dus) en de huisarts wilde er geen medicatie voor geven (logisch natuurlijk), dus moest mijn lichaam het op eigen kracht bestrijden.
    Nu gaat het weer helemaal toppie, Ook met de zwangerschap. 's Avonds heb ik wel een vrij zwaar gevoel in de buik en lig dan ook uitgeblust op de bank. Ik kan er de vinger niet op leggen of het komt doordat het de tweede zwangerschap is of omdat het een tweeling zwangerschap is, maar het lijkt toch wel zwaarder dan de eerste zwangerschap.

Komende maandag weer voor een echo naar het zkh en volgende week vrijdag naar de gyn.

En ik ga weer aan het werk volgende week (werk als secretaresse op een advocatenkantoor), dan kan ik het dus ook vertellen daar (van de zw-sch). Spannend!

@Marian: He balen, waterpokken! STerkte ermee!
    @HJ: Gefeliciteerd met de geboorte van je kindjes! Ik ben nieuw hier dus weet nog niet veel van je, maar wil je wel heel veel geluk wensen! En beterschap met zo'n keizersnee. Ik hoop dat Midas en Lex gauw met je meemogen naar huis.
    @bolbuikje: O wat fijn dat Ruben doorslaapt! Wat een genot of niet! Heerlijk zo'n hele nacht slapen he. Had je eerst niet dat je uit jezelf wakker werd midden in de nacht? En de laatste borstvoeding.. Het is even tegenaan hikken inderdaad en als het dan zover is, is het helemaal definitief over. Raar idee, maar het went hoor! Net als doorslapen in de nacht :)

Gr. JOanne.

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden,
    Kom snel weer reageren. Maar zit met 2 zieke kindjes. Anna heeft longontsteking. Sophie dubbele oorontsteking. ALlebei ab.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    FunnyMe,
    Rustig aan! Beterschap gewenst voor je meiden! Knuffel!

Joaney,
    Even over dat andere, geeft niet hoor dat je toen geen zin had om te reageren zegmaar. Vandaar dat ik je misschien ook niet herkende en jij mij wel! Haha! Maar jij dus flink ziek geweest, doe maar rustig aan! Succes morgen bij de echo. En heel veel plezier op je werk natuurlijk! De nachten deed Leander eigenlijk al sinds de zomer, maarja wakker word ik dan zelf toch wel. En soms deed ik hem snachts toch aan de borst dus was wel wakker. Maar idd alles went, zo ook het niet meer voeden en het doorslapen! Alleen zal dat er met een paar weekjes ook niet meer inzitten denk ik ;)!

Liefs, Hanneke!

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hi all!
    Hier druk gehad op werk 3 dagen....
    nu dagje vrij morgen!

Funny: Beterschap daar!

Joany: gelukkig weer aan de beterende hand dus!

Bolbuikje: jee, wat gaat jouw zwschap toch snel opeens!

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Noor,
    Hihi! Volgens mij gaat het maar per dag hoor ;)! Nee maar idd het gaat nu echt opschieten hoor! Als ik zo mn banner zie, haha! Nouja en verder mag die kleine van mij best komen hoor! Word het wel een beetje zat eigenlijk :oops:! Maar eigenlijk mag ik niet klagen! Tis super dat ik dit mee mag maken! Eigenlijk een eer dat wij vrouwen dit mee mogen maken!

Jij dus drukke boel gehad! Nu lekker even thuis bij de kids! Fijn! Hier zijn de kids vandaag bij opa en oma!

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Goede berichten meis! Hoe is het nu met Midas? gaat het al wat beter?
    xxx

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Joaney: hoe werd er op je werk gereageerd?

Bolbuikje: jee 32 weken alweer! Mooi mijlpaaltje!

Deel Deze Pagina