Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Joehoe! nummer 5 is ook aanwezig haha.
    Ben alleen niet zo heel vaak aanwezig op dit topic.
    Wij verwachten ons 2e en 3e wondertje een 2-eiige tweeling.Donderdag de 20 weken echo.Ben de laatste paar dagen alleen weer zo moe, ging net weer iets beterder,maar goed misschien tijdelijk door het weer.

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    HJ: geweldig dat ie thuis is! Hopelijk mag zijn broertje ook spoedig naar huis!
    Sterkte met de drukte rondom het pendelen!

Diana: balen dat de vermoeidheid nog niet echt opknapt dan...
    Veel plezier bij de echo donderdag!

3. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ik wou ook nog vragen hoe andere moeders het doen snachts: mijn man is wel eens weg voor de brandweer, dus als ik ze alleen moet voeden, hoe doen jullie dat? tussen de bedjes in staan en ze in bed de fles geven?Of om en om, ben alleen bang dat er dan 1 hard gaat huilen, overdag is dat niet erg, maar snachts slaapt me andere dochter ook en die moet smorgens wel optijd er weer uit voor school.

Ik denk dat in het begin me man een uur later moet beginnen zodat hij me dochter naar school kan brengen en na de zomervakantie dan zijn ze 2 a 3 mnd. ze gewoon thuis te laten en een briefje bij me dat er nog 2 kids thuis zijn mocht er wat gebeuren, hoe doen de ouders die ook nog andere kids hebben dat?

En wat is jullie ervaring?Slaapt een tweeling eerder door omdat ze gezelschap hebben op de slaapkamer van elkaar, of slapen ze pas later door, of maakt het niks door.
    En mocht de 1 wel doorslapen,maar de ander niet, voed je dan de 1 wel en de ander niet, of toch allebij of probeer je de ander gewoon in slaap te krijgen weer.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hj,
    Geweldig meid! Fijn dat Lex thuis is! Geniet er maar van meid! Nu hopen dat Midas snel ook lekker naar huis mag!

Olove,
    Mooie buik idd meid!

Diana,
    Over je nacht verhaal. Het is hier slechts een heel enkele keer voorgekomen dat beide kindjes om een voeding kwamen (zowel overdag als snachts). Maar als ze samen tegelijk komen dan neem je ze gewoon lekker mee naar jullie bed, de een geef je voeding aan de borst of uit een flesje en de ander gewoon lekker tegen je aan. Mi is het ook dat wanneer je al huilen/krijsen je te laat bent met gaan voeden. Dit moet je voor zijn, huilen ze al dan heb je eigenlijk de eerste hongersignalen al gemist. Verder moet er gewoon een van de twee dan eventjes geduld hebben, het is niet anders. Ik heb ze bijvoorbeeld nooit tegelijk aan de borst kunnen hebben en ze hebben die enkele keer dat de ene lag te drinken en de ander meldde zich ook, gewoon moeten wachten. Tis niet anders! Maar ieder kindje heeft zijn/haar eigen ritme, ieder kindje zal op zijn/haar eigen tijdstip trek krijgen en dan voed je hem/haar gewoon, slaapt de ander dan nog dan laat je die lekker slapen. (Wij hebben wel met ong 5 maanden overdag gedaan dat wanneer de ene bij mij gedronken had, ik de ander er meteen achteraan werd aangeboden. Zodat ze beide weer even vooruit konden). Verder denk ik niet dat ze sneller door gaan slapen omdat ze gezelschap op de kamer hebben. Kindjes gaan denk ik pas doorslapen wanneer ze er zelf aan toe zijn. Hier slaapt Malou sinds een maand of 2-3 bijna elke nacht door. Ruben slaapt sinds een paar weken door. We hebben geprobeerd om dat te laten gaan door pap in de fles met kunstvoeding te doen, maar daar zijn we weer mee gestopt, kreeg ie buikpijn van. En zonder die pap slaapt ie nu dus gewoon lekker door!

Verder gaat het met die twee aapjes hier super! Leander is ze nu ophalen! Hebben vannacht nog even bij opa en oma geslapen, daar zijn ze gister de hele dag geweest. En Leander is niet helemaal lekker, dus we hebben gisteravond een lekker avondje samen gehad ;)! Malou heeft trouwens het weekend wat stapjes los gedaan :D! Tot ze weer op de grond viel ;)! Haha! Wel super hoor!

Zwangerschap gaat prima! Voel me eigenlijk best goed, wel erg moe steeds! En ik ben er voor mezelf bijna zeker van dat ik deze kleine straks toch weer borstvoeding ga geven! Ze verdient gewoon ook mamamelk! Netzoals haar broertje en zusje dat gehad hebben! Ik denk gewoon dat ik het haar verplicht ben! Zal zometeen kijken of ik even mn buikje hier ook kan showen ;)! Wel een wat vage foto omdat ons fototoestel overleden is ;) deze foto is dus met de telefoon van Leander gemaakt ;)! Enne de kleren ook niet op letten hoor haha die zitten gewoon lekker! Haha!

Liefs, Hanneke!

5. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    HJ: super dat Lex thuis is, hopelijk volgt zijn broer snel.

Bolbuikje: mooi buikje hoor.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sweepy, Dankje :D! Maar hier zit er maar 1 in ;) dus eigenlijk mag ik hem hier niet zetten ;)!

Jij had ook al een mooi buikje met 9 weken zie ik ;)! Leuk hoor! Bij mij was bij beide zwangerschappen pas met 14 weken iets te zien ;)!

7. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    bolbuikje: Tuurlijk mag je je buikje hier wel showen. Je bent en blijft een tweeling mama. :D
    Ik moet heel nodig een nieuwe foto (laten) maken van mijn buik.

8. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Hj,wat fijn dat Lex thuis is zeg!
    Kan je alvast een beetje gaan genieten maar het blijft toch een beetje vreemd lijkt me.
    Hopelijk is Midas ook weer snel thuis zodat jullie optimaal kunnen gaan genieten!

@Bolbuikje,wat een mooi buikje heb je!
    Fijn dat je je zo goed voelt!

Hier ook alles goed,de meiden doen nog steeds niet veel,hoe was dat bij jullie?Ze hebben een paar weken geleden wel flink geprobeerd om te rollen en als dat niet lukte werden ze boos,en nu vinden ze het wel best,vreemd eigenlijk.

9. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Hallo meiden,

Ik had me heel lang geleden aangemeld hier maar eigenlijk bijna nooit wat gezegd,sorry daarvoor :oops:.
    Nu heb ik wat meer tijd om te reageren maar moet er ook bij zeggen dat ik veel plat moet liggen dus ik niet elke dag actief kan mee reageren.
    Morgen ben ik alweer 35 weken zwanger en de klachten worden steeds erger.
    Heb bekkeninstabiliteit en heb erg veel pijn,ben het wel een beetje zat aan het worden nu dus kan aan de ene kant niet wachten dat de 2 kereltjes komen.
    Donderdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een groeiecho en daarna naar de Gynaecoloog,denk zelf dat de kleintjes al heel erg zijn ingedaald,omdat het onderin ook best pijn doet dus vind het elke keer weer erg spannend om daarheen te gaan.
    Waarschijnlijk als de kleintjes niet komen voor de 38 weken worden ze gehaald vanwege al mijn klachten.
    Ik heb alles klaar in huis,geboortekaartjes zijn besteld noem maar op dus ze kunnen gewoon komen wanneer ze dat willen haha.

Hoop dat verder alles goed gaat met iedereen!

10. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @Esther, tjee hey klinkt allemaal erg pijnlijk waar je last van hebt..ik hoop dat de tijd snel gaat voor je!

Vraag ( aan iedereen ) ik heb sinds vandaag last van drukkende hoofdpijn en een beetje suisingen..( in mn oor/hoofd )..vorige week had ik dit ook al een paar dagen..echt pijnlijk.
    Ook had ik vorige week ineens last van duizelingen in de winkel..en spaans benauwd..hoorde al mensen al verder weg dus voor mij een teken dat ik bijna van mn stokkie ga..Ik ging snel naar buiten en naar huis en eenmaal thuis nam ik een glas fris en toen ging het wel weer.

Sommige zeggen dat ik de dokter moet bellen voor een te hoge bloeddruk..
    Deze was op 27-01 135/70..goed zeiden ze..daarvoor 122/70..dus wel wat gestegen, maar dit kan toch erg verschillen.

Ook ondervind ik veel last van hartkloppingen..maar die schijnt ook weer een kwaal te zijn..en heb ijzer tekort waardoor dit heftiger is.

Misschien moet ik me niet te druk maken..maar vervelend is het zeker!

11. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Alle zwangere dames, gefeliciteerd!

Olove, volgens mij gaan ze pas ingrijpen als je onderdruk omhoog gaat. Dat kan een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging. Maar volgens mij is jouw bloeddruk nog steeds heel mooi hoor!
    Gaaf trouwens dat je ze hebt gevoeld! Dat wordt alleen maar leuker.

Esther, wat vervelend al die klachten. Heel veel sterkte.

Wauw Hanneke, mooie buik!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daisy,
    Dankje ;)! Fijn dat daar alles goed gaat meid! En bij ons deden ze ook niet echt veel op die leeftijd hoor. Tja wat brabbelen en wat gillen maar meer niet echt. Geen idee hoe oud ze precies waren toen ze gingen rollen! Maakt ook niet uit, ieder doet dat gewoon op zijn/haar eigen tempo! Dat boos worden en opgeven zegmaar komt we wel heel bekent voor! Dat hebben die twee hier een paar weken gedaan met het oefenen met los lopen. Ze probeerden het gewoon niet meer, ze waren het volgens mij zat om steeds te vallen ;)! Maar nu zijn ze weer lekker aan het oefenen, dus denk dat die meiden van jullie straks echt wel weer gaan proberen te oefenen! Anders misschien lekker met ze spelen en het rollen oefenen? Dat vond Malou altijd helemaal geweldig! Schaterlachen ging ze daarvan!

Sweepy,
    Tja die foto's van de buik, ik heb ze van ongeveer om de 2-3 weken. Wel leuk maar ik heb ze echt alleen voor de kleine zegmaar! Bij Malou en Ruben zitten ze in een enveloppe in het fotoalbum. Behalve wijzelf heeft nog nooit iemand ze gezien eigenlijk! (Geloof trouwens 1x eentje hier op het forum gezet ;)). Maar vind dus idd dat je dat af en toe wel 'moet' doen. Gewoon leuk voor de kindjes misschien! Weggooien kan altijd nog! Opnieuw maken niet!

Esther,
    Ik kon je in het begin nog een beetje volgen, maar toen ik bij de maartmama's weggegaan ben naar de andere maartmama's heb ik jullie niet meer bijgehouden! Maar niet zo heel best daar met jou dus! Lukt het nog wel met de andere kleine thuis? Of kan ze al een hoop zelf doen? Fijn dat het met de kleintjes wel goed gaat! En afwachten maar wanneer ze gaan komen!

Olove,
    Geen idee meid! Misschien toch eventjes langs de huisarts/gynaecoloog gaan om hb/bloeddruk/suiker te laten checken? Van je stokkie gaan moet je niet doen hoor! Rustig aan doen en goed uitkijken als je je duizelig begint te voelen! En uitkijken op de trap hoor! (ik ben deze zwangerschap heel veel van de trap gevallen :oops: dan word het ineens donker en dan lig ik, ik voel het helemaal niet aan komen, nu gelukkig al weken niet gehad. Maar iedereen zegt dat ik zittend de trap af moet gaan :rolleyes: :oops: das toch geen gezicht haha doe ik echt niet hoor!).

HJ,
    Dankje! Hoe gaat het nou met die kleine man thuis? Krijgt ie nou eigenlijk nog voeding door zijn sonde? Of kan hij het allemaal al zelf? (tenminste er was toch sprake dat ie naar huis mocht maar dan evt thuis - extra - voeding zou krijgen door de sonde?) :oops: sorry als ik het verkeerd heb! En hoe is het nu met Midas? Gaat het goed met hem? Groeit ie al lekker?

Hier zijn de kleintjes straks voor het eerst naar het kinderdagverblijf, geen idee wat ze ervan zullen vinden! Zijn nog nooit zonder papa/mama ergens anders geweest (behalve bij de opa's en oma's). Hoop dat ze het niet op een krijsen gaan zetten hoor! Want dan gaan ze gewoon weer mee naar huis! Volgende keer beter ;)!

Liefs, Hanneke!

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he hanneke, ze gaan het zeker op het krijsen zetten. mijn meiden gingen in oktober voor het eerst. en bij mij ook nooit zonder papa of mama geweest. akeesh heeft 1 maand moeten wennen. had gelukkig fe tijd genomen. want de eerste weken heb ik haar steeds na 3 uur weer op gehaald. maar nu gaat het perfect. zijn daar de hele dag vrolijk. als ik de deur uit ga even huilen. luister ik naast de deur. duurt 30 sec. maar dat is alleen maar gezond toch. en die begroeting die je aan het eind van de dag krijgt is onbetaalbaar.

14. Hoi meiden,

Ik doe daisy even na: zwaai zwaai (hihihi, vond 'm wel grapiig Daisy...).
    Ik heb het erg druk. We zijn nog steeds flink in de weer met Isis. Nu hebben ze verhoogde waarden in haar bloed gevonden dat op een ontsteking ergens in haar lichaam kan duiden. Morgen pas weer een gesprek met de ka.

Verder las ik de vraag wanneer je buik ging groeien. Nou, bij mij pas na een week of 16. Ik vond het zo jammer dat het net leek alsof ik alleen maar wat dikker was geworden. Totdat die buik dus ging groeien....en groeien....en groeien....

Alle zwangeren gefeliciteerd!

Nou, dat was het weer, zwaai zwaai....;)

15. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo Mammies,

Eindelijk weer een berichtje van mij, heb heel weinig tijd gehad ( :oops: :oops: :oops: ) er is zoveel geschreven dat ik niet op iedereen kan reageren!

@alle nieuwe aanstaande tweelingmamma's: Welkom, geniet van die wondertjes in je buik! Ik vind het heerlijk om te volgen hoe het met jullie gaat (herinneringen :D)

@Bolbuikje: wat ben jij een eind op weg zeg! Ben je al helemaal klaar met de voorbereidingen? Spannend! Hoe gaan de kleintjes om met jouw zwangerschap, begrijpen ze het een beetje?
    Spannend naar het KDV.

@Essie: hoop dat er snel meer duidelijkheid is wat betreft Isis, wat een gedoe allemaal zeg. Hou je sterk!

@HJ: Hoe is ie? Lukt het allemaal, valt het mee? Ik vond het zwaarder dan ik dacht toen ze net thuis waren kwam denk ik vooral omdat je geen echte kraamtijd (lees vooral rust) had gehad. geniet van ze!

@Olove: geen idee waar het aan kan liggen, inderdaad misschien maar even aan de huisarts vragen?

@Esther; wordt spannend, heb je ook echt het gevoel dat je er klaar voor bent?

@Daisy: bij mij rolde Julian al heel snel om, Thomas 1x en daarn twee maanden niet meer? Sinds zo'n twee maanden rolt hij ook alle kanten op en sinds een paar dagen beginnen ze met half kruipen half tijgeren. Gelukkig heeft pappa een paar weken geleden een kruippark gemaakt van een grote oude box en een grrot stuk vloerbedekking< hier kruipen, rollen, tijgeren, spelen ze vrolijk rond. Zal er straks een foto van maken. maar maak je geen zorgen, in een keer doen ze weer iets nieuws!

@Diana; ik voedde ze om de beurt moest de ander maar even wachten, tegenwoordig zet ik ze in de wipstoel of kinderstoel en geef ze tegenlijk hun melk (zou je ook in de maxicosi kunnen doen), het andere eten eten ze tegenwoordig (bijna helemaal) zelfstandig.
    Ik had in het begin 1 bedje met beide baby's op mijn kamer staan, merk je het snelst wanneer ze honger hebben en zullen ze niet zo snel hard gaan huilen.
    Bij mij gingen ze na ruim 4 maanden vanzelf doorslapen. Heeft inderdaad niks te maken met of ze gezelschap hebben maar of ze er (lichamelijk) aan toe zijn. Is voor ieder kindje anders.

Even ego: jongens zijn hier al een tijd flink verkouden, hebben weer tandjes bij (arme billetjes!) en zijn sinds een paar dagen aan het tijgerkruipen (combi van beide ;) ) heel leuk om te zien. Vooral als je ze roept en ze naar je toe komen getijgerkruipt.
    Verder ben ik in januari begonnen (via de WW) met een traject om zelfstandig ondernemer te worden. Nu had ik bij het begin nog helemaal geen idee wat ik wilde doen maar had gisterochtend ineens een ingeving en omdat dit idee met baby's te maken heeft vroeg ik me af of ik jullie een pb'tje mag sturen met wat vragen ivm marktonderzoek. Ik hoor het wel!

Verder hoop ik dat alles goed met jullie en jullie kindjes gaat, geniet van ze! Ik beloof :oops: dat ik in het vervolg weer wat vaker hier langs kom!

Liefs MClover

16. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Hallo meiden,

@Olove: Dankjewel,hoop het zelf ook!

De duizelingen in de winkel ken ik wel,ben de hele zwangerschap bijna duizelig geweest,
    heb daarvoor foliumzuur en ijzertabletten gekregen omdat het bloedarmoede bleek te zijn.
    Nu is mijn bloed goed en ben ook niet meer duizelig.
    Zal toch even contact opnemen als ik jou was,misschien gaan ze dan wel bloedprikken bij je.

@HJ1977: Dankjewel,moet het nog even volhouden!

@bolbuikje: Nee inderdaad soms is het erg moeilijk bij te houden,en vooral als je klachten
    hebt lukt het toch allemaal niet om alles bij te houden.
    Ja Luna die vermaakt zich wel,doe nog steeds wel leuke dingetjes met haar zoals kleuren enzo,
    maar ze kan zichzelf ook prima vermaken gelukkig :)!
    Ja vind het ook spannend wanneer ze gaan komen,hoop morgen wat meer te horen erover!

Hoe ging het met de kleintjes op het kinderdagverblijf?

@MC lover: Ja heb het gevoel dat ik er klaar voor ben,kan niet wachten van mij mogen ze echt komen!
    Heb vandaag de ziekenhuistas voor de kleintjes ingepakt en heb nu gewoon echt alles klaar!
    Nu is het afwachten,veel mensen in mn omgeving denken dat ik nog een weekje moet maar zelf denk ik
    dat ze nog wel een tijdje blijven zitten,een tweelingzwangerschap eindigd wel vaak eerder hé?

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Haai,

@Esther,schiet op bij je zeg,spannend!
    Wel heel erg vervelend en pijnlijk die bi maar nog even volhouden meis.
    Iig wil ik je alvast heel veel succes wensen met de bevalling!

@Bolbuikje,nou oefenen doen we genoeg en dan vinden ze het wel leuk maar owee als ze het zelf moeten doen,ik heb het idee dat ze een beetje lui zijn,hihi...Flesje vasthouden doet Fenne geod maar Linnen ligt echt met haar armen wijd en mond open :)
    Ben erg benieuwd hoe het gegaan is op het kdv.

@Essie,*Zwaai Zwaai* :)
    Succes morgen bij de ka!

@MClover,je mag mij altijd een pb sturen hoor.
    Wij hebben hier ook zo'n park a kid,nu liggen ze er nog niet in,ze liggen nu op de grond,veel ruimte maarja :(
    Leuk dat de jongens aan het tijgeren zijn,wel goed opletten zeker?

---------------------------------------------
    Vanmorgen bezoek gehad,een vriendin met haar zoontje van 2.5,was wel gezellig,de meiden zijn er moe van volgens mij,ze slapen nog,ze werden ook helemaal plat gekust,hahaha...
    Verder gaat het prima hiero :thumup:

18. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @ Esther; Heb ook bloedarmoede en slik daar al tabletten voor icm foliumzuur...Had al vorige week gevraagd of ze mn waarde opnieuw konden meten maar dat doen ze pas met ongeveer 24 weken omdat waarschijnlijk de ijzertabletten nog niet goeg genoeg zijn opgenomen.

Ik hou het iig in de gaten..zat al aan mn suiker te denk omdat ik vrij snel opknapte na het drinken van een glas fris.
    Maar ik ga wel over een paar weken vragen of ze mn suiker kunnen prikken.

19. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Daisy: dat park vinden ze hier echt heerlijk, had ze eerst ook altijd op de grond liggen, maar dan moest ik wel altijd eerst een speelkleed op de grond leggen was anders beetje koud en hard. Maar op een gegeven moment rolden ze de hele kamer door was niet meer bij te houden en dan kon ik niet zelf even iets anders gaan doen, is nu helemaal opgelost :)
    Wat betreft eten: Linne doet me echt aan Thomas denken, Julian pakt gewoon zijn flesje vast (moet hem wel nog helpen als het erg vol is), Maar Thomas ligt ook met zijn armen wijd zo van kom maar op met dat flesje. Ze hebben nu trouwens ook een antilekbeker voor sapje en thee en die houdt ie dus wel gewoon vast (beter dan Julian die zwaait hem alle kanten op) en ook gewoon eten (fruit en avond eten) eten ze allebei heel goed zonder hulp al heeft Thomas er geen bezwaar tegen als je het in zijn mond stopt terwijl Julian het toch het liefst echt zelf wilt doen. Toch grappig he dat je die verschillen merkt bij een eeneiige tweeling, er zit volgens mij echt wel karakterverschil in, heb jij dat ook (tenminste op bepaalde gebieden)?
    Hoe is het met de kleine in je buik? En met mamma valt het je een beetje mee? Niet te veel klachten?

Liefs MClover

20. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Meiden,

sinds maandag ben ik zo ongerust of alles nog wel goed gaat.
    Maandagavond even gesport..rustig gefietst..been oefeningen en arm oefeningen gedaan. 's avonds best veel pijn gehad aan de zijkant van mijn buik en dat trok door naar mn heup/bil waardoor dit helemaal vast kwam te zitten en had moeite met zitten en opstaan.
    Gelukkig was dit weer overgegaan.

Gister ook weer pijntjes..niet echt steken zoals ik die normaal ken.

En heb het idee dat mn buik weer wat minder is.

Nu speel ik met de gedachte om zo'n angelsound aan te schaffen voor mn gemoedsrust, hebben jullie daar goede ervaringen mee?

En hoe reageren ze bij het ziekenhuis als je ongerust bent..ik weet dat je bij de VK zo mag langskomen en dan luisteren ze weer even naar het hartje..maar werkt dat in het ziekenhuis ook zo.
    24feb heb ik pas weer een afspraak.

Deel Deze Pagina