Hee Olove, Vreselijk he, die onzekerheid af en toe. Kan je helaas niet helpen, alleen maar zeggen dat ik af en toe ook van die onzekere periodes heb. Bij mij omdat iedereen de hele tijd roept dat mijn buik helemaal niet zo groot is... Heb uit pure opstandigheid vandaag een strak truitje aangetrokken, en ja hoor, de eerste reactie kwam al "goh, je begint nu wel wat te zien" . Ik mag op zich bellen met de verpleegkundige van de poli Gynaecologie als ik vragen heb, heb jij niet zo'n 'hulplijn'? Sterkte! Groetjes, Margit
ik heb inderdaad wel zo'n hulplijn..maar ik weet niet precies wat ik moet zeggen dan..> " ik voel me ongerust kunnen jullie even naar de hartjes luisteren ? <...mhhmm ik denk dat alle mama to be's dat wel willen Ik heb nu weer mn buikband om..kan ik er lekker de hele dag naar kijken..De tijd gaat gewoon zoooooo langzaam..24feb pas..en tussendoor ook nog een week naar Italie..maar dat valt helemaal in het niet ( schaam schaam ) Heb jij een angelsound/doppler? Heb trouwens allemaal leuke buikbanden besteld bij buikbanden.com..en ze hebben hele leuke voor tweelingen. Ik heb er nu 1 om met de tekst " pas op we schoppen " en dan 4 voetjes..zo lief!
Hello ladies! lekker gebept weer hier de afgelopen dagen. Niet altijd tijd/puf om te antwoorden, maar ga nu weer een poging wagen! Olove: hoe is het nu? Als je je niet gerust voelt gewoon bellen hoor! Ze hebben liever dat je voor niks belt dan te laat! Ik heb een keer met ca 23 weken een nachtlang harde buiken gehad, niet pijnlijk, maar toch. Toen ik belde zeiden ze: kom gewoon even langs, toen CTG gehad plus echo en alles gelukkig oké, maar ze drukten me op het hart altijd te bellen, al was het alleen voor geruststelling. Met een week of 31 had ik een keer een dag minder leven van 1 beebje, ook gebeld, wederom CTG en echo gehad en ze vonden het echt totaal niet erg! Dus: gewoon bellen! @karakterverschillen bij 1 eiige tweeling: hier ook heel duidelijk! Tijn is echt een mannetje, stoer, onbevreesd, Chris is sensitiever, voorzichtiger, dol op muziek enz. Vind het erg leuk om te zien die verschillen! @Margit: heerlijk zo'n buikcompliment! Wacht maar er gaan er nog vele volgen, gevraagd en ongevraagd, leuk en irritant @Daisy: fijn dat het allemaal lekker gaat daar! Hoe voel jij je nu je weer zwanger bent? @Esther1981: Spannend meis! Poeh, ik kan me die laatste loodjes nog maar al te goed voor de geest halen, was behoorlijk zwaar soms vond ik. Bij mij zijn ze met35+1 geboren. Na een dikke week mee naar huis. @MCLover: leuk hee dat ze gaan tijgeren/kruipen! Weer zo'n enorme stap vond ik dat! Je mag me pben hoor! @Essie: hoe was het gesprek met de KA? @Bolbuikje: mooi buikje hoor! Voel je je nog goed? Leuk dat de kinders weer gaan proberen te lopen, nu gaat het hard! Hoe was het gegaan op het KDV? @MJ24: inderdaad he, die armpjes om je heen als je ze op komt halen! Hier gaan de boys meestal meteen spelen als we ze wegbrengen, heel soms wel even huilen, maar dat is idd meteen over gelukkig! @HJ: hoe is het nu? @Marian: druk met de verhuizing? Nu even mijn verhaaltje hihi Hier gaat het eigenlijk erg goed. Slapen gaat echt de laatste maanden een stuk beter (afkloppen!) Ze lopen/rennen de kamer rond en maken de boel onveilig. Af en toe ook wel oorlog als ze weer iets allebei willen hebben Het gaat zoooo hard, over een kleine maand zijn ze alweer anderhalf! Isa gaat over 4 weekjes voor het eerst naar school, zo leuk en spannend! Verder combi werk/thuis gaat goed, kom eindelijk wat meer aan mezelf toe, is ook broodnodig af en toe! Dikke zoenen!
@ Noor..ik denk dat ik indd maar even ga bellen..thanx.. Iemand ervaringen met een doppler/angel sound?
nou heb gebeld, maar moet rustig afwachten en als ik het morgen weer heb dan moet ik weer even contact opnemen. Jak..had zo'n vreselijke secretaresse aan de lijn..en die had overleg gepleegd met de dokter. Nou ja..dan haal ik wel zo'n angelsound bij de kijkshop na het werk..kijken of ik daar wat mee opschiet..Ik kan dus niet zomaar terecht als ik ongerust ben dus dan maar nog 3 weken wachten op de eerst volgende echo. En hopen op een resultaat met de angelsound
@Olove: heb je echt duidelijk gemaakt dat je je erg ongerust maakt? Ik hoorde ook regelmatig dat als ik me maar een beetje zorgen maakte ik moest bellen. Ik mocht van de verloskundige (waar ik in het begin 2 keer was geweest ook altijd langs komen om even het hartje te luisteren. Ik weet niet of je eerst bij een verloskundige bent geweest anders kun je daar misschien terecht. Wat die angelsound betreft bedenk je wel dat je het hartje niet altijd even goed kan vinden en je je dan misschien nog onzekerder voelt! Hoop dat je snel gerust gesteld bent. Liefs MClover
Olove, wat vervelend zeg! Als ik jou was zou ik morgen als je het nog niet vetrouwt, gewoon weer bellen. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik dit ook vaak had na het sporten in het begin van mijn zwangerschap en dat de meeste pijn te herleiden was op bandenpijn! Niet te geloven waar die banden allemaal zitten. Ik heb zelf geen angelsound gekocht. Ik hoorde van vriendinnen die er wel 1 hadden dat het meer stress dan plezier oplevert. Die dingen schijnen niet altijd goed te ontvangen waardoor zij soms het hartje niet konden vinden. MC Lover, wat leuk dat ze zo lekker beginnen te tijgeren! Lijkt me zo leuk om te zien hoeveel je kindjes leren. Oh ja, je mag me pb-en hoor! Margit, wat super dat je een hulplijn hebt naar het ziekenhuis! Ik heb dit nooit gehad, maar had het best fijn gevonden. Esiie, wat naar voor Isis en voor jullie. Midas heeft twee weken geleden ook een infectie gehad. Hij heeft antibioticum gehad en was er met drie dagen weer bovenop. Ik hoop dat dat ook voor Isis geldt. Heel veel sterkte. Hanneke, hoe vonden Malou en Ruben het op het KDV? Hier gaat alles goed. Lex is een heerlijk kind. Hij komt alleen wanneer hij honger heeft en meldt zich luid en duidelijk. Verder slaapt hij lekker veel om te groeien en drinkt hij goed. Alleen die borstvoeding wil maar niet goed lukken. Lex zuigt zich een ongeluk, maar krijgt er maar 20 ml uit, dus ik moet hem vaak bijvoeden. Ik blijf gewoon maar zo'n 50 ml per keer kolven, dus dat schiet echt niet op. Lex drinkt 60 ml. dus het is niet eens een volledige voeding voor hem. Ik ben ook zo druk met heen en weer reizen, ik heb bijna geen tijd om te kolven. Met Midas gaat het supergoed. Hij groeit goed (hij weegt 1540 gram), maar het kost hem veel energie. Hij drinkt uit een flesje en de temperatuur in zijn couveuse wordt weer afgebouwd en hij heeft nu kleertjes aan ter voorbereiding op het wiegje. Hij is deze week voor het eerst in bad geweest en vond het heerlijk! Echt zo leuk! Verder is hetg een heel neiuwsgierig mannetje wat al goed volgt met zijn oogjes en reageert op onze stemmen. Zo lief!
KDV, Is eigenlijk prima gegaan. Leander en ik hebben ze samen weggebracht. Even gepraat met die leidsters (of hoe noem je die meiden? Juffen?). Nouja beetje uitgelegd wanneer ze gaan slapen en wanneer ze drinken of eten krijgen. (Hadden we vorige week ook al een beetje verteld, maar oke, ongeruste mama ging het nog maar weer vertellen ). Toen hebben we ze samen bij een of ander speel ding neergelegd en zijn nog even blijven kijken en toen stilletjes vertrokken ! Dus eigenlijk hadden ze dat niet echt door. Hoorde dat ze later wel eventjes huilde toen bleek dat wij idd weg waren en ze het met die meiden moesten doen, maar dat pikte ze eigenlijk prima! Slapen ging niet echt goed, maar oke dat is natuurlijk ook allemaal nieuw. Eten en drinken hadden ze goed gedaan. En verder heel rustig geweest. Ophalen ben ik niet mee geweest maar Leander heeft ze opgehaald toen ie naar huis kwam van t werk, dus dat onthaal heb ik gemist ! Maar al met al dus heel veel zorgen gemaakt om niks ! Maar misschien dat ze juist volgende keer wel gaan huilen omdat ze weten wat er komen gaat . Papa/mama weer weg ! Maar we zien wel! Dit hebben we allemaal overleefd ! Essie, Hele dikke knuffel! Hoop dat jullie kleine meid zich snel weer beter voelt! En Fay? Die wel alles goed zegmaar? Esther, Idd het was daar gewoon niet meer bij te houden! Zelfs niet voor mij en ik ben toch best veel op de pc al zeg ik het zelf ! Dus zit nu in de andere maart lijst ! Die is veel rustiger! Gelukkig dat Luna zich zelf ook wel wat kan vermaken en idd gewoon rustige/zittende dingen kan je wel doen! Daisy, Whahahaha, wat beschrijf je dat heerlijk! Armen wijd en mond open ! Maar hier hebben ze nog nooit het flesje zelf vastgehouden, mocht niet van mij ! Ik vond en vind het veel fijner om lekker dat flesje vast te houden ! Alleen water/thee/sap dat mogen ze zelf vast houden, maar melk niet, melk word gegeven! Haha! Strenge mama ! Verder maar lekker oefenen met rollen, komt vanzelf hoor! Noor, Ja ik voel me juist een stuk lekkerder laatste tijd. Zeker na dat ik gestopt ben met de borstvoeding! Maar ben wel erg moe. Vandaag bijv van 13.00 tot 18.30 geslapen en daarna van 20.00 tot 22.30 weer ! Dit was wel extreem vandaag hoor ! Spannend hoor Isa naar de grote school! En die twee mannen lekker het huis door aan het rennen dus! Ik ie ze al helemaal gaan! Haha! HJ, Fijn dat alles zo goed gaat met je knulletjes meid! En met jezelf? Gaat het allemaal? Verder de borstvoeding, met de kolf haal je natuurlijk minder uit de borst dan een kindje. Misschien eens kontact opnemen met een lactatiekundige? Die kan je misschien wat beter en gerichter helpen met kijken om je productie omhoog te krijgen, ik kan wel adviezen gaan strooien, maar dat blijft toch lastig, elke situatie is anders natuurlijk. Liefs, Hanneke!
Even snel op de laatste berichten reageren: HJ fijn dat het zo ontzettend goed gaat! Bolbuikje: gelukkig dat de 1e dag op het kdv ze (en jullie!) is meegevallen. Ben benieuwd of het de volgende x weer zo makkelijk gaat. Gisteren géén gesprek met de ka gehad (deze zou bellen), omdat ze een afscheid van een andere arts had.....dus de assistent gesproken, die de ka had gesproken. Zij vertelde dat de ka de waardes niet zorgwekkend vond en er dus niks aan gaat doen. Ik moet zeggen dat het nu wel al 3 dagen (heeeeeeeel hard afkloppen dit) goed gaat met Isis. Ze huilt een stuk minder. Zouden het dan toch de medicijnen tegen reflux zijn die z'n werk gaan doen? Maaike: heeft het bij Bodhi ook een paar dagen geduurd voordat de medicijnen aansloegen? Met Fay gaat het nog steeds super. Ze lacht nu volop, zo schattig. Als je d'r 's ochtend wakker maakt en dan als 1e zo'n glimlach krijgt van d'r, dan kan min dag niet meer stuk. En ze kroelt! Als ik haar op schoot heb, dan drukt ze haar gezichtje tegen me aan en gaat heen en weer met d'r koppie. Echt om op te vreten als ze dat doet! Aan dit alles merk ik dat Fay gewoon veel beter in haar vel zit dan Isis. Zij kijkt me bijna nooit aan, reageert veel minder goed dan Fay en lacht bijna nooit. Ik weet dat het 2 verschillende kinderen zijn, maar toch mak ik me daar nu weer een beetje zorgen om.
Hey Meiden, Ik dacht dat ik echt duidelijk had gemaakt naar de assistente toe dat ik ongerust was..maar het was ook zo'n streng vrouwtje..en het was blijkbaar ook erg druk..waardoor ik zonder pardon zo in de wacht werd gezet naar het vertellen van mijn verhaal. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat de pijntjes die ervaarde indd veel weg hadden van bandenpijn. Plus ik was aan het fietsen en toen voelde ik al een spier vast zitten..Maar toch maakte ik me wel ongerust..maar ik denk ook dat het komt omdat ik er steeds meer gevoel mee heb..het wordt steeds werkelijker mede ook dankzij mijn buik En soms voel ik helemaal niks en dan vraag ik me af of dat wel goed is. Maar zolang ik niet in elkaar zak van de pijn en geen bloedverlies heb dan moet het toch wel goed zitten. Hoopte eigenlijk ook dat ik meteen kon langskomen..dan kon ik ze nog even zien en horen voordat ik op vakantie ga , maar helaas daar trapte ze niet in. Gister toch de angel sound aangeschaft, vriendin van me stond erop dat zij dat ding even ging halen na dr werk..Geluisterd, maar ik denk dat ik niks hoorde..wel wat geplop hier en daar..wat tikkies..maar geen hartslag. Maar er staat op dat het goed hoorbaar is tussen de 21 en 28 weken..en ik ben pas 17 weken..En anders zet ik dat ding toch weer op marktplaats haha..en..mn placenta's liggen voor.. Ik ben wel iets geruster..en ik denk dat mijn moedergevoelens beginnen op te spelen haha
Hee Olove, Blij om te horen dat je weer wat gerustgestelder klinkt. Het is ook niet niks, twee kindjes in je buik! En wat je zegt heb ik ook: het wordt steeds werkelijker. Is ook wel weer leuk! Ik zie dat jij je 20 weken echo 24 februari hebt. Ik heb 'm 19 feb. Spannend he? Ben zo benieuwd of alles goed is én wat het zijn. Weet het liever vandaag dan morgen, maar moet toch nog even geduld hebben . Op zich lekker dat je nog op vakantie gaat, even wat afleiding! Zo'n Angelsound lijkt me ook voor- en nadelen hebben. Als je inderdaad een keer geen hartjes kunt vinden, maak je je meteen extra zorgen. Is voor mij een reden om er geen aan te schaffen. Mijn buik lijkt de afgelopen dagen wat gegroeid te zijn, daar ben ik erg blij mee! Gisteren een etentje gehad met vriendinnen, waarvan er één de opmerking maakte:"goh, je hebt helemaal geen dikke buik voor een tweeling". Waarop ik vroeg hoe dik die buik dan nu moest zijn volgens haar ... Daar had ze geen antwoord op. Stomme opmerkingen van mensen af en toe! Ik ga maar eens aan het werk. Tot snel allemaal! Groetjes, Margit
Hee Margit! Vervelend he die opmerkingen, ze bedoelen het allemaal waarschijnlijk wel goed..maar ze begrijpen niet dat het ons onzeker maakt. Moet zeggen dat ik ook nog onzeker ben..over mn buik, deze lijkt wel kleiner..Maar ik denk ook dat het komt omdat ik me minder opgeblazen voel..soms heb je toch weleens dat je je opgeblazen voelt..opgezette buik etc en dat je je daardoor dikker voelt..nou dat gevoel heb ik dus niet meer waardoor het ook meteen lijkt alsof mn buik minder is..maar het kan ook zijn dat dit mn "gewone" buik is..en dat het daarvoor een combi was van buik,maag en darmen....owwww...wat een theorieen weer allemaal. Owww..jij de 19e "al" ...de 20 weken echo. Ben ook zo benieuwd wat de geslachten zijn. Heb de hele tijd al het gevoel dat we het maar van 1tje te zien krijgen omdat de ander er gewoon te beroerd ervoor ligt.. Heb jij al een voorgevoel? Ik had dit wel heel sterk toen ik dacht dat het er 1tje was..namelijk een meisje. Nu denk ik nog steeds sowieso 1 meisje..
Ja hoor, dat opgeblazen gevoel ken ik ook. Dan heb je de ene dag een megabuik en de dag erna is het weer minder . Je darmen moeten volgens mij sowieso harder werken en zullen misschien wat sneller opgeblazen voelen? Denk dat het wel normaal is. Ja, lekker he, de 19e al de echo! Mocht eigelijk de 16e al, maar mijn vriend moest dan misschien naar het buitenland, dus is het verzet naar de 19e. Achteraf had de 16e wel gekund, want hij is gewoon hier, balen... nou ja, nog 2 weekjes geduld. Ik heb echt geen idee of het twee jongens/meisjes of beide zijn. De ene keer denk ik het één en de volgende keer het ander. Ik hoop wel dat ze het kunnen zien! Ik heb wel eens gehoord dat ze het tussen de 18-22 weken het best kunnen zien en dat het daarna lastiger te zien is. Dus ik hoop dat ze het dan kunnen zien. Heb jij trouwens ook elke 4 weken een echo? Is wel fijn he? Beetje geruststelling tussendoor. Ga je al snel op vakantie trouwens? Veel plezier alvast! (Ik heb wel echt een slechte werkdag vandaag, ben moe en kan me niet concentreren. Lang leve dit forum )
wij hebben ook om de 4 weken een groeicontrole..plus echo..althans tot nu toe is het om de 4 weken Wij gaan de 14e lekker een weekie weg..heerlijk hoor, en als we terugkomen is het al gauw de 24ste! Voel jij je babies eigenlijk al? Ps..ik heb ontzettende buikkrampen! Heb net gelunched dus het zal daar wel van komen..maar poehey doet wel een pijn..alsof ik iets verkeerds heb gegeten.
@ Essie: fijn dat het goed lijkt te gaan met Isis. Bij Babette heeft het weken geduurd voor ik het idee had dat de medicijnen goed werkten. Bij Bodhi merk ik niks. Ik heb niet eens het idee dat hij reflux heeft. Ik probeer nu bij hem de nutramigen voeding die babette ook krijgt. Wie weet is het iets met voeding. Ik doe dit op advies van het CB. Er is iets met hem aan de hand, hij is ontzettend onrustig, maar ik weet maar niet wat ie heeft... Welke medicijnen krijgt Isis precies? Die van mij krijgen allebei Motilium en Losec. Babette heeft in het begin Zantac gehad ipv Losec maar na een week gauw overgestapt.
Ik had ook een heel sterk voorgevoel dat ik een meisje zou krijgen toen ik nog dacht dat het er 1 was. Daarna dacht ik zelf heel sterk dat het twee meiden zouden worden. Ik was bij de geboorte echt verbaasd dat het twee jongens waren, haha. Ben heel benieuwd of je gelijk hebt. En inderdaad, wat een rare opmerkingen kunnen mensen maken hè? Of je wel of niet dik genoeg bent voor een tweelingzwangerschap. Het heeft ook wel zo z'n voordelen. Toen ik minder ging werken zeiden veel collega's dat ze hetg helemaal snapten aangezien een tweelingzwangerschap ze erg zwaar leek, terwijl ik van dames van mijn pufcursus (zwanger van eenlingen) hoorde dat er door sommige collega's heel raar op werd gereageerd toen ze eerder stopten met werken.
Ik kom even snel een egostukje plaatsen! (sorry sorry sorry) Vannacht de hele nacht opgelopen met 2 ontroostbare zieke kindjes. Anna had op een gegeven moment 39.8 graden. Allebei ontzettend benauwd en ze hoestten de longen uit hun lijf (alweer/nog steeds). Op een gegeven moment bij ons in bed genomen. Vanmorgen huisartsenpost gebeld en kon bijna meteen langskomen. Ha vermoedde rs-virus. We konden kiezen of medicijnen thuis geven en alles in de gaten houden (plasluiers, temp) of ze ter observatie laten opnemen in het ziekenhuis. Eenmaal thuis belde de huisarts dat ze toch wel graag contact op wilde nemen met de kinderarts of we daarmee akkoord gingen. 5 minuten later belde ze op dat we op de spoedeisende hulp verwacht werden. Dus hup wij op naar de kinderarts. Meiden hebben dus vermoedelijk rs-virus. Hij wist het niet 100% zeker, maar 99% zeker. Hij zei dat we wel wat tests konden laten doen, maar dat het eigenlijk geen verschil maakte. We zouden dezelfde medicijnen krijgen enzo. Hij adviseerde om kdv te bellen om te vermelden dat ze rs hebben. Dus tja... nu zitten we thuis. 6x per dag een puffer (ventolin), 6x per dag zoutoplossing, 3x per dag een zetpil en 3x per dag antibiotica.
Essie, Succes met je meiden meid! Dikke knuffel! Hoop dat jullie toch snel wat zekerheid krijgen! En idd ik hoop ook dat het woensdag weer zo goed gaat op het kdv ! Maaike, Hoe gaat het nu met jullie kleintjes? Alles goed? FunnyMe, Heeeeeeel veel beterschap voor de meiden! Hoop dat ze snel weer op mogen knappen! Rustig aan! Dikke knuffel ook voor jou! Hier alles zn gangetje, kleintjes zijn heerlijk! Haha! Doen het super! Gewoon gezellig! Gister weer lekker met papa gaan zwemmen en vandaag bij opa en oma! Even een vraagje ! Wat eten jullie kleintjes smorgens? En das dan zegmaar voor de kleintjes die ongeveer zo oud zijn als die van ons. Hier drinken ze namelijk rond 6.00/6.30 een fles nutrilon en dan gaan ze of naar beneden tot een uur of 8.30 en dan weer naar bed of meteen naar die fles weer even slapen tot een uur of 9. Maar kreeg gister te horen van iemand op het forum dat ze eigenlijk smorgens wel een sneetje brood zouden moeten ! Ik doe het weer eens verkeerd geloof ik ! Vandaar dat ik me dat af vraag! Verder met zwangerschap en mijzelf alles prima! Voel me steeds beter eigenlijk! Wel snel en veel moe nog steeds, maar ook dat lijkt weer minder te worden. Liefs, Hanneke!