Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hey noor kom net van je tweelingsite af hihi zag de link
    ben ook effe bij je dochtertje isa gaan kijken wat een schatje is dat zeg hihi

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier even een inbreker.

Ik weet niet of het bij jullie ook kan hoor, maar hier kun je gewoon bij de plus je boodschappen doen en voor 1 euro wordt het bij je thuis afgeleverd aan het einde van de dag.
    Misschien is dat een idee-tje.

Groetjes Anita

3. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0

als dat zo was zou het wel duidelijk gemaakt zijn in de supermarkt...maar gelukkig heb ik mn mannetje die doet t vast wel voor niets :)

maar ik denk dat beter plannen ook wel zal helpen. Nu is het geen probleem om voor een pak melk even naar de supermarkt te gaan...maar als ik daarvoor nog 2 kleintjes moet omkleden etc etc dan doe ik het niet hoor... zoals chaya zegt: je leert er vanzelf wel mee omgaan.

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    AWoepie: thanks voor het compliment! *smile*

5. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hey lady`s =hier was het weer eens effe schrikken gisteren
    ik verloor de hele dag al wat vocht en heb besloten na aandringen van manlief om toch maar even het ziekenhuis te bellen, en ja hoor ik moest gelijk komen want het kon heel goed mijn vrucht water zijn :(
    op de verloskamers hier in het rode kruis ziekenhuis aangekomen kreeg ik gelijk een hartfilmpje van die 2 knaapjes, ondanks dat de reden waarvoor ik hier lag niet zo leuk was , was het wel heel leuk om te voelen en nu ook om te horen hoe die dreumussen tekeer gingen in mijn buik, gossie wat een herrie :)
    hoe harder ze gingen schoppen hoe hoger de hartslag ging, zelfs de gyn moest er om lachen :)
    nou er was dus met de kleintjes niets aan de hand gelukkig, ik kreeg daarna nogwel een paar onderzoeken of het echt geen vruchtwater was geweest en ze konden niets vinden.
    nog een catheter gehad om urine gelijk uit de blaas op te vangen voor onderzoek maar ook die was goed.
    toen kreeg ik een echo om te kijken of ze allebei genoeg vruchtwater hebben en dat er dus werkelijk niet bij 1 van die kleintjes een scheurtje in zijn vruchtzak zou zitten maar dat was ook niet het geval.
    wel heb ik gelijk ff mogen gluren naar mijn kleine mannen, ze wegen nu allebei rond de 1300 en 1400 gram dus ze groeien als kool, gelukkig :D

de gyn heeft wel gezegd dat ze hoop dat ik de 32 weken gaat halen, want dan mag ik gewoon hier in den haag bevallen voor de 32 weken moet ik naar leiden omdat ze daar zijn gespeciaaliseerd in te vroeg geboren kindjes, dus we gaan nu maar heel hard duimen dat mijn mannetjes nog minimaal 3 weken willen blijven zitten.
    een paar uur na aankomst mochten we weer naar huis ,ach we waren al heel blij dat de jongens het zo goed maken....
    maar was wel effe schrikken.

6. Niet meer actief

ohhh jee chaya dat was dan zeker schrikken zeg
    gelukkig is alles goed met de kleintjes pfff tis nog veel te vroeg ze moeten nog maar effe wahcten hihihi

hoe staat het bij jullie met seks ik vind het nu vervelend word ook omdat ik me zrgen maak om mijn kleintjes voelt het niet meer fijn en zelf pijnlijk
    we doen het nu op onze zij en dat is enigzins nog wel prettig te noemen maar toch ik geloof niet dat dat nog lang gaat duren voordat ook dat niet meer lekker voelt
    hoe ervaren jullie dat

7. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hey woepie, nee hier is het eigenlijk nog wel enigzins normaal, alhoewel we voor onze doen het niet veel doen meer, maar het is niet pijnlijk ofzo
    kijk echte uitgebreide sex doen we nu op het moment niet, tis nu meer toch wat liever allemaal, niet meer met je tarzan en jane pakje achter elkaar aan rennen hahahha :)
    maar het staat op een laag pitje en ik moet ook erlijk zeggen dat zo`n avondje ziekenhuis nu niet echt libido verhogend is :)
    ach zo lang geen van tweeen er een probleem van maakt geeft het toch niet?

8. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Poeh chaya dat was wel even schrikken zeg, maar gelukkig wel een opluchting dat alles in orde is.

Ik duim voor je dat ze er tot 38 weken blijven zitten;) want ook 32 is minder leuk....

9. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    tuurlijk mima gaat ik ook voor de 38 weken, maar er zou al een hele last van me afvallen als ik de magische 32 weken voorbij gaat, daarna is elke week er weer 1 ja toch?

10. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Uiteraard chaya...

k weet nog heel goed, dat ik steeds wachtte op 12 weken, 20 weken, 28 weken, en nu op 32 weken...maar zodra het voorbij is neem ik er geen genoegen meer mee!

ik bedoelde meer van als ik toch ga duimen, duim ik toch gelijk goed :)

ik vind trouwens wel dat het steeds sneller gaat voor mijn gevoel. De eerste weken gingen heel langzaam, terwijl het vanaf week 24 ongeveer heel snel gaat, ik kan niet geloven dat ik bijna 31 weken ben! Das nog minder dan 2 maanden!

11. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ja het gaat zeker sneller dan in het begin, dan lijken de weken te kruipen.....
    maar hoe voel jij je ?
    ik zie dat je niet zo heel veel verder bent dan mij, ben wel benieuwd hoe jij het ervaar! :D

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Zo, kom ook weer eens even buurten. Staat het topic meteen weer op blz 1 ;)

Chaya, hoe is het nu met je?

Van mij mag het idd ook wel sneller gaan, maar aan jullie verhalen te lezen gaat het steeds sneller en sneller. We krijgen over 4 weken de sleutels van ons nieuwe huis, dus dan zal het voor mij ook wel een stuk sneler gaan, dan heb je daar toch ook weer je gedachten en werk aan.

Ben ook wel benieuwd hoe ik me zal voelen straks. Merk nu dat ik meer bandenpijn heb dan bij mijn eerste. en ook al af en toe een harde buik (niet pijnlijk) dat zal wel komen door snelle groei van de baarmoeder. Ik meen heel af en toe al een klein plopje te voelen, maar ben er nog niet helemaal zeker van of het idd van de kindjes afkomstig is. Dat zal wel snel duidelijker worden.

Heb over 2 weken weer een echo, kijk er nu al naar uit om weer een blik naar binnen te mogen werp
    en!

Ben ook benieuwd hoelang ik het zal volhouden op mijn werk. Hoop natuurlijk zo lang mogelijk, maar denk dat ik al vrij snel vervangend werk zal moeten gaan doen (ben verpleegkundige, dus veel staan en lopen en ook wel tillen).

Alles goed met jullie verder?

Liefs Noor

13. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    @ chaya &noor: met mij gaat t over t algemeen goed, geen bijzondere kwaaltjes ofzo, bloeddruk is goed, geen vocht enzo, dus daar ben ik heel gelukkig mee. Ik draag wel een megabuik, dat is wel zwaar, je kan niet lang zitten, niet lang staan, liggen is ook niet supercomfortabel, k kan ook niet lang winkelen ofzo, dat vind ik wel vervelend...k moet de hele dag mn activiteiten omwisselen...en ja de opmerkingen van mensen van: de laatste loodjes he! (al meer dan een maand) en dan zeg je nee,, nog 2,5 maand, of nu: nog 1,5 maand: dan kijken ze je aan alsof je niet kan tellen...en sommigen zeggen: weet je het zeker?!
    maar goed heb mn hart gelucht over mn grote buik....
    maar ik heb gelukkig niets te klagen verder...dat is de zonnige kant :)

trouwens: ik wil naar de kapper, is t beter om nu te gaan, of na de bevalling, wat denken jullie?

14. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi,

Ik zag dit topic over tweelingen en heb even een vraagje.. Ik ben nog maar 6 weken zwanger, maar heb al een flinke buik.. (je zou het ongeveer kunnen vergelijken met iemand die ruim 10 weken zwanger is.. Nu zei mijn moeder dat ze het vrij groot vond en maakte een grapje of er geen twee in zitten.. En nu ik er over nadenk; mijn vrienden zien het allemaal ook al..
    Is het zo dat wanneer je een tweeling krijgt, je buik ook in het begin van de zwangerschap 2x zo groot is? Of is mijn buik gewoon vrij groot?

Wat is jullie ervaring? Heb pas 26 april eerste echo..

Ben trouwens tenger gebouwd! :S

15. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    k denk t eerlijk gezegd niet, kan ook wat anders zijn. ook tweelingen zijn aan het begin heel klein, pas rond de 9 weken voel je je baarmoeder boven je schaambeen en dan gaan broeken minder lekker zitten...maar zeker geen buikje met 6 weken!

k zou gewoon de echo afwachten...is dit je eerste zwangerschap?

16. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, dit is mijn eerste zwangerschap.. maak me een beetje zorgen... De VK zei dat er waarschijnlijk niks aan de hand is.. maar heb pas over 2,5 week mijn eerste echo... dat duurt nog zo lang! Kan het ook iets anders zijn?

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Mima: ik zou nu naar de kapper gaan, straks heb je er geen tijd voor of geen zin in, denk ik. (Of je gaat als gevolg van hormonale crisis beslissingen nemen waar je later spijt van krijgt ;))
    Liefs Noor

18. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    @Bo20: k denk dat t niet iets is om je zorgen over te maken, anders had de VK dat wel gezegd...nog 2 weekjes inmiddels voor de echo, dan weet j wel meer...nu zouden ze toch weinig kunnen zien!

@Noor28: ja...ik denk dat ik deze week ga, die dooie puntjes irriteren me ook wel...ik knip het alleen maar bij, het is best lang geworden, en dan ga ik na mn bevalling nog een keer...want ik heb nu veel dikker haar dan normaal, dus om er gekke dingen mee te doen lijkt me geen goed idee...

Ik ga na de bevalling nog een tijdje bij mn moeder logeren, dus ik kan er best 2 uurtjes tussenuit..genoeg oppas :)

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Mima: Ik ga ook binnenkort weer even lekker de puntjes eraf laten halen. Merk nu idd ook aan mijn haar dat het dikker is/minder uitvalt, heeft meer verzorging nodig.
    Wat heerlijk dat je even bij je moeder gaat logeren, wel zo fijn om alles een beetje op orde te krijgen denk ik, lekker wat hulp enz!
    Jeetje joh, je bent alweer bijna 32 weken! Gaat hard! Voel je je nog oke?
    Liefs Noor

20. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hoi lady`s effe wat van me laten horen.....
    heb eindelijk een paar foto`s in mijn album kunnen zetten hahaha ik ben zooooo vreselijk slecht darin maar nu kan ik geloof ik helemaal niet meer nadenken :)
    ach hoort er ook allemaal bij toch? :)

Deel Deze Pagina