Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dan hebben we het niet over dezelfde dr. X (ik moet even de naam verwijderen i.v.m. de regel dat er geen namen van artsen op de site gezet mogen worden) ;)... Die van ons zit namelijk in Noord-Brabant :).

@Daisy, wie weet zien we elkaar nog, al hoeven wij niet eerder dan de 25e weer terug. Maar je komt er vaker begrijp ik, dus misschien hebben we nog wel kans ;)!

Liefs,
    Josien

2. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    HJ supernieuws gefeliciteerd! Eindelijk het gezin compleet, geniet er maar van.

Adi gefeliciteerd met je drielingzwangerschap, ik hoop dat je hier wat antwoorden kunt vinden. Lijkt me erg vervelend dat mensen negatief reageren op je zwangerschap. Wat je met twee vaak krijgt te horen is dat je dan gelijk klaar bent of dat je het wel erg druk zult krijgen (helemaal wanneer je zegt dat je nog een dochter hebt) met drie zullen de opmerkingen wel helemaal niet van de lucht zijn. Ook na de geboorte, het gestaar en mensen die zonder vragen je kinderen aanraken zal met een drieling nog wel meer zijn. Maar ook daar wen je vast wel aan. In het begin vond ik het zelfs heel vreemd dat ik geen reactie kreeg wanneer ik een keer de tweeling niet bij me had. Het blijft natuurlijk ook erg bijzonder dat je meer baby's in 1x krijgt. Ik hoop in ieder geval voor je dat je een onbezorgde zwangerschap zult hebben.

Over het werken (weet niet meer wie het vroeg). Ik werk sinds de geboorte van de tweeling 2 dagen en ik heb nog een halve dag ouderschapsverlof. Vanaf juni moet ik de woensdag ook weer werken. Moet zeggen dat ik het zo ook wel prima vind, maar ja financieel zal het toch wel moeten denk ik. Nu past oma op maandag op en pake en beppe op dinsdag. Straks zullen ze op woensdag om en om gaan oppassen.

Verder gaat het hier wel goed. Het lijkt wel of de kleintjes ineens haast hebben want ze leren elke dag nieuwe woorden bij nu. 1 keer voorzeggen en ze zeggen het na, ik sta er echt versteld van. Maar goed naast dat halen ze ook steeds meer streken uit. Kastjes leeghalen, elkaar de elastiekjes uit het haar trekken, in de waterbak van de hond kliederen, enz. Zodra ze het woord box horen rennen ze er hard vandoor al lachend, want ja loslopen is natuurlijk veeeeel interessanter, hihi. Alleen moet mama af en toe ook nog wat doen zonder dat er twee boefjes om haar heen lopen. Met sommige alledaagse dingen kom je erachter dat het toch niet altijd even handig is om twee van dezelfde leeftijd te hebben. Samen op de fiets bijvoorbeeld (eerst de een erop en dan proberen de ander erop te krijgen) of een blokje om lopen aan de hand, das toch een stuk lastiger met twee kleintjes wanneer er eentje valt moet de ander niet de weg op lopen natuurlijk. Maar aan de andere kant blijft het ook dubbel genieten hoor, vooral als ik ze vanuit de keuken hoor schaterlachen in de box (elkaar kietelen) of wanneer ze me allebei kusjes en knuffels komen brengen, ahhh dan smelt je toch helemaal of niet dan?

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ff een klein emomomentje... mn meisjes zijn alweer een half jaar!

4. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gefeliciteerd funnyme met de halfjaardag van de kleintjes. Die van mij waren gisteren precies 1,5 jaar oud. Time flies!

5. Adi, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wow 3!
    En idd wat ik net al las, als je er 2 krijgt zijn de opmerkingen niet meer op 1 hand te tellen die je krijgt. Laat staan als je er 3 krijgt. Nou, geniet lekker van je zwangerschap en trek je niks van wat anderen zeggen.

Sascha en FunnyMe: gefeliciteerd met de 1,5 en de 0,5 jaar!

Daisy: hoe is het met de zwangerschap?

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    HJ: wat heerlijk dat ie naar huis mag! Ga lekker genieten dat jullie compleet zijn!

Funny: gefeliciteerd met de verhalfjaardag van de meisjes!

7. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sascha en FunnyMe: ook van mij gefeliciteerd met de 1,5 en de 0,5 jaar!

@ allen: Een collega van mij heeft rentepunten van de Postbank die ze niet gebruikt en ik mag ze hebben om de Duowalker Sky te kopen (is normaal 600 euro, maar via de postbank 300 euro!). Dat scheelt nogal. Volgens mij hadden hier ook een paar mensen de Duowalker, toch? Dus het is een fijne wagen? Ik vraag me alleen af of hij opgevouwen achterin een Volkswagen Polo past... Wie weet dat? En wat is nou een handige kleur voor een kinderwagen? Ik vind lime-groen erg leuk, maar is zwart niet handiger (lijkt minder snel vies?).

Nou, meiden, ik ga nog even genieten van de zondagavond. Morgen weer aan het werk!

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    nu ik zo achter de computer zit, voelt het net alsof er iets naast m'n navel van binnenuit tegen m'n buik loopt te duwen. Zou dat 1 van de kindjes kunnen zijn? Of gewoon een spastische darm :) ? Ik wil ze zo graag voelen namelijk...

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Margit: ja! dat zijn je kleintjes die je voelt! HOERAAAAAAAAAAA!

10. Hoi Margit,

Onze ervaring met een tweelingwagen en een polo is dat er niet 1 wagen, normaal opgevouwen inpast. Wij hebben een Koelstra en als we alle wielen eraf halen past deze net.

Hj: sorry, ik heb over je berichtje heen gelezen. Wat geweldig dat Midas nu thuis is! Gaat het goed?

11. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Haha, wij hadden ook een Polo en ook tot de conclusie gekomen dat er geen enkele tweelingwagen fatsoenlijk achterin past.
    Wij hebben nu een Focus stationwagon en daar past de Urban Jungle Duo precies in en heb je nog wat ruimte voor eventuele aankopen. Ik geloof trouwens dat de wagen die hier eerder gepost is (volgens mij een x-adventure ofzo) wel vrij klein opgevouwen kan worden. Maar wij vonden de wiegjes hiervan niet zo praktisch.

Het gaat trouwens verder goed hier. Wel een verrot slechte nacht gehad. Midas moet nog erg wennen en heeft veel gehuild. Het is wel erg fijn dat we nu gewoon niet meer naar het ziekenhuis hoeven. Morgen krijg ik een kraamverzorgster om even thuis wat dingetjes op de rit te krijgen. Lijkt me heerlijk!

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    HJ: balen van de nacht... Maarja, het is wel in te denken dat hij erg moet wennen natuurlijk! Ik weet nog dat Isa het vaak te stil vond in het begin (zij lag eenw eek in het ziekenhuis doordat ze tijdens de bevalling tgv langdurig gebroken vliezen een infectie had opgelopen) Ik zette toen heel zachtjes de radio aan met een rustgevend muziekje, dat leek te helpen ;)

13. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    HJ: fijn dat hij thuis is! Wel vervelend van die nacht. Ja ik ken het als geen ander.. maar het gaat voorbij!
    Fijn iig dat je niet steeds heen en weer moet. Toen Babette 3,5 week was opgenomen vond ik dat gereis echt slopend. Hoe zwaar zijn je mannen nu?

14. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    HJ: fijn dat hij thuis is! Wel vervelend van die nacht. Ja ik ken het als geen ander.. maar het gaat voorbij!
    Fijn iig dat je niet steeds heen en weer moet. Toen Babette 3,5 week was opgenomen vond ik dat gereis echt slopend. Hoe zwaar zijn je mannen nu?

15. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    HJ: super dat Midas lekker thuis is, eindelijk het gezinnentje compleet.

16. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi Maaike,
    Lex is nu 3005 gram en Midas 1860 gram.
    Midas is dus al bijna het dubbele van wat hij ooit is geweest (940 gram)!
    Vannacht een hele fijne nacht gehad. Ik ben om 21.00 uur gaan slapen en mijn man heeft de voeding van 23.00 uur gedaan. Midas kwam daarna om 01.30, maar Lex niet! Die heeft gewoon geslapen van 11.00 tot 04.30! Wat een kanjer. Goede nacht dus vandaag. Midas komt ook een beetje tot rust.

Hoe is het nu eigenlijk met Babette? Helemaal geen last meer van reflux?

Ook nog even gal spuwen hoor.
    Gisteren achter uitgestelde kraamzorg aan geweest. Leek de verpleegkundigen van de afdeling een goed idee, een paar extra handen met een tweeling thuis.
    Wat een gedoe zeg! Eerst kreeg ik niet te horen van de zieketkostenverzekeraar of ik de kraamzorg wel vergoed zou krijgen. Bij de voorwaarden staat namelijk dat je zelf 10 dagen in het ziekenhuis moet hebben gelegen na je bevalling. Na wat heen en weer gebel tussen kraamcentrum en verzekeraar bleek ik er wel voor in aanmerking te komen. Er zou vanmorgen een kraamverzorgster komen. Gewoon om even te kijken of ik de bedjes goed op heb gemaakt etc. Gewoon de praktische zaken thuis. Ze kon weggeroepen worden voor een ander gezin, maar dat zou ik op tijd horen. Vanmorgen gehaast met de jongens. Half 8 gevoed, zelf snel gedoucht en daarna hen aangekleed. 9 uur zou ze komen, 9 uurwerd ik gebeld dat ze niet zou komen, maar misschien konden ze iemand vinden voor de middag. Ja, dan krijg ik dus visite. Dan komt mijn beste vriendin op kraamvisite.
    Ze hebben nog gezocht voor een andere dag die week, maar het werd erg moeilijk. Ik heb de boel dus maar afgeblazen. Jammer hoor.
    Nu heeft het me veel energie gekost en weinig opgeleverd. Gelukkig ben ik al heel zelfstandig, haha!
    Daarnaast kan ik terugvallen op de verpleegkundigen die komen voor Midas.
    Maar goed, wat een gedoe zeg....

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    HJ,
    Sjonge, ook ik heb er helemaal overheen gelezen dat die kleine Midas ook lekker thuis is! Fijn dat ze nu lekker beide thuis zijn! Gewichten zijn netjes hoor! Wat balen van die kraamzorg zeg :(! Hoe gaat het nu met jullie?

FunnyMe,
    Beetje laat, maar nog gefeliciteerd met hun halfjaardag ;)!

Margit,
    Idd denk net zoals Noor dat het je kleintjes zijn geweest :D inmiddels al vaker gevoeld? (of trouwens je bent op vakantie geloof ik :oops:).

Sascha,
    Fijn dat het zo goed gaat met de meiden! En dus lekker ondeugende maar super lieve kleintjes, super!

Hier alles prima! Niks te melden eigenlijk. Volgende week moeten we weer naar het cb met ze, ben wel benieuwd naar de gewichten eigenlijk ;) echte spekkoppies zijn het geworden laatste tijd!

Zwangerschap ook nog altijd prima! Aanstaande weekend gaan Leander en ik een paar dagen weg, zomaar in nederland hoor ;).

Liefs, Hanneke!

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Bolbuikje, ik ben niet op vakantie hoor (helaas...), dat is Olove die lekker met haar buik in de zon zit! Ik heb wel het idee dat ik de kleintjes al vaker gevoeld heb, maar ik weet het niet zeker. Geniet van jullie weekendje weg trouwens. Duimen voor mooi weer!

@ HJ, wat een rotverhaal met de kraamzorg. Daar heb je wat aan :confused: ! Wel fijn dat je beide mannen nu thuis zijn! Gaat het goed?

Wij hebben morgen om 11:05 uur de 20 weken echo. Zo spannend! Ik hoop dat alles goed is met de kleintjes en dat we daarna ook weten of we 2 zoons, 2 dochters of een zoon en een dochter krijgen :D ! Kan echt niet wachten!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow haha! Wat een blunder :oops:! Haha!

Nouja vooruit, fijn dat je de kleintjes toch al vaker hebt gevoeld (tenminste dat je dat gevoel/idee hebt ;))

En heel veel plezier en succes bij de 20weken echo morgen! Hoop op mooie plaatjes voor jullie! En geslacht kijken, leuk hoor! Hoop dat het te zien is :D!

20. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi hoi,

@Essie,thanks for asking!
    Het gaat allemaal erg geod met de zwangerschap,alleen mn arme bekken en rug maar ach beetje voorzichtig doen dan maar he!
    Hoe gaat het met jullie?

@Hj,wat fijn dat jullie gezinnetje nu lekker thuis is,lekker aan het genieten?
    Balen van de kraamzorg zeg!

@Margit,wij hebben ook de easywalker,ik vind m echt heel erg fijn.
    Denk dat ie niet in de Polo gaat passen vrees ik....
    En heb je je beebjes nog gevoeld?
    Veel succes en kijkplezier bij jullie 20 weken echo!Spannend!

@Bolbuikje,lekker hoor een weekend weg,gaan jullie met zn 2e?
    Alvast heel erg veel plezier gewenst en geniet ervan!
    -----------------------------

Hier alles goed! :thumup:
    Heeft iemand nog iets van Audrey vernomen?

Deel Deze Pagina