@allen! Net de 20 weken echo gehad en alles ziet er uitstekend uit..alles erop en eraan..En we krijgen een koningskoppel! Superblij!
@ Olove: GEFELICITEERD ! Fijn dat alles goed is en dat jullie nu weten wat het zijn! Vond je het niet superleuk en mooi om je twee kleintjes weer te zien? @ Diana26 : die afwisseling van geluksgevoel en het bergen zien ken ik ook. Maar over het algemeen ga ik er maar gewoon vanuit dat je het moet nemen hoe het komt. Je kunt je er nu wel druk om gaan maken, maar dat heeft toch geen zin! One day at a time. En zoals (volgens mij Olove) een keer schreef: je krijgt wat je aankunt. Dat vind ik ook wel een mooie. Ik zie dat jij nu 22 weken zwanger bent. Je hebt je 20 weken echo dus ook al gehad? Alles goed? En weet je al wat het zijn (of misschien wil je het niet weten?). @ allen: ik had vanochtend controle in het ziekenhuis (heb altijd losse afspraken voor de groeiecho en de controle bij de gyn, heel handig ). Alles voorspoedig, bloeddruk ook goed. Op mijn opmerking over de pijn in rug en onderbuik zei hij: "dit is nog niets, het wordt nog veel erger...". Lekker dan... Hoe gaat het verder met alle tweelingmamma's?
Voor degene die dit leuk vinden, ik heb een 39+0 buikfoto in mijn foto-album geplaatst en ook wat foto's van de jongens. Noor, de laatste weken waren inderdaad erg zwaar. Vanaf 30 weken zat ik volledig in de ziektewet en kwamen mijn schoonouders Pete elke middag ophalen, zodat ik ongestoord kon rusten. En de laatste 2 weken was mijn man thuis met zorgverlof. Nu heeft hij 13 weken ouderschapsverlof opgenomen, dus de komende weken sta ik er gelukkig niet alleen voor. Pete vind zijn broertjes erg lief, maar we moeten hem wel een beetje in de gaten houden. Zijn knuffels hebben meer weg van een kopstoot en hij wil ze ook al allerlei speelgoed geven, haha. Diana, bij ons liggen Luc en Stan ook samen op de babykamer, dat vind ik nu nog erg handig en straks zien we wel verder. Ik zal niet liegen, maar de nachten zijn inderdaad wel even zwaar. Ik moet zeggen dat het nu al wat beter gaat. De eerste dagen kregen ze elke 3 uur een flesvoeding, dus kon je tussendoor net 2 uur slapen. En als je pech had waren ze wakker vanwege krampjes en sliep je zelfs niks tussen de voedingen. Nu krijgen ze wat meer flesvoeding en komen ze om de 4 uur en gaat het allemaal wat sneller (drinken/boeren/verschonen) en slapen we ruim 3 uur tussen de voedingen. We gaan vaak na de avondfles al naar bed (meestal rond 21.00 uur) en kunnen op deze manier dan 3 keer 3 uurtjes slapen, dus op zich zijn we dan aardig uitgerust. Olove, fijn dat alles goed was en leuk een koningskoppel! Groetjes Saskia
@ aan de mama's met ook een koningskoppel: Ik ben nu ( uiteraard ) aan het kijken voor de babykamer..en ik vroeg me af hoe jullie dat hebben gedaan qua kleuren.. Ik wil niet roze en blauw persee mengen..we houden alles heel neutraal qua muren en meubels..maar bv; ik zoek nog een leuke hanglamp...maar het valt me op dat er toch veel typische jongens en meiden accessoires zijn.. Nu wil ik gewoon alle kleuren combineren.. wat vinden jullie bv hiervan
Hoi hoi meiden, @Audrey,wat ontzettend leuk om weer ns van je te horen meis! Kom je nu wat vaker kletsen? @Sassie,van harte gefeliciteerd met je 2 knappe mannen! Hoe gaat het allemaal? En sow hey wat een buik,dacht dattie van mij al groot was. En nog zolang volgehouden die mannen,was vast erg zwaar? @Noor,how is life? @Olove,mooi buikkie hoor. Wat leuk een koningskoppel! Helemaal super dat alles goed is met jullie 2 ukkies.. Ik vind de lkleuren erg leuk alleen de lamp niet zo,ik zou voor meer kleur gaan qua lamp maar dat is mijn mening.. @Diana,komt allemaal geod meis,je moet je niet druk maken,alles gaat vanzelf echt waar. Ik kan er ook niet tegen om weinig slaap te hebben maar op een of andere manier moet je toch en het lukt me aardig. Alleen nu ik zwanger ben even niet maarja komt goed! Kom,geniet van je 2 ukkies in je buik! @Bolbuikje,hoe was je weekend weg saampjes? ----------------------------- Heb ff een vraagje,weet niet meer wie het erover had maar ging over kasten en commode die je later nog altijd gewoon kan gebruiken? Weet iemand wat ik bedoel? Liefs...
He dames, Alles goed hier lees ik. Esther, gefeliciteerd met je mannetjes! Echt heel leuk zeg! Diane, als nieuwbakken tweelingmoeder kan ik je zeggen dat de nachten best te doen zijn als je een partner hebt die ook zijn gewicht trekt. Bij ons komen de jongens nog om de drie uur ongeveer. Om 12 uur en om 3 uur voed ik ze. Mijn man doet de voeding van 6 uur, zodat ik van 4 tot 9 aan 1 stuk kan slapen. Vaak komen de heren wel iets eerder na de voeding van 12 uur, soms zelfs om 2 uur al, maar daar tegenover slapen ze dan wel weer door tot 6 uur, dus kan ik soms ook van 2 tot 9 slapen. Dat is in de ideale situatie hoor. Als ze zich niet zo lekker voelen, zoals bij ons afgelopen nacht, ben je er wel wat vaker mee bezig, maar een meedenkende lieve man scheelt heel veel. Vandaag heb ik mijn borstkolf terug gebracht naar de verhuur en ben direct eens wat nieuwe kleding gaan kopen. Manlief heeft ondertussen beide jongens in bad gedaan, aangekleed, gevoed en de was opgevouwen. Wat een gouden kerel hè? Ben trots op hem. Midas is trouwens sinds gisteren van zijn sonde af. Die kanjer weegt nu 2 kilo en drinkt alles zelf! We zijn superblij!
Olove: Gefeliciteerd met jullie goede echo en wat gaaf: a boy and a girl! die schilderijtjes zijn gaaaaaaf! De lamp an sich vind ik ook leuk, maar denk dat of effen, of juist drukker gedessineerd leuker is in combi met de schilderijtjes dan de ruitjes, maar da's persoonlijk. De schilderijtjes vind ik echt geweldig! HJ: hoera voor Midas! Super zeg! Red je het een beetje zo met alle drukte? Fijn dat je man zo goed meehelpt zeg! En zo hoort het natuurlijk ook! Daisy: ja hier goed, thanks, druk, maar wel goed. Isa wordt volg week 4 jaar, dus ja daar moet ook eea aan voorbereid worden Idd hadden we het een tijdje geleden over die meubels. Ik heb een grote (brede) IKEA ladenkast met 8 laden die dienst doet als commode. Kan dus later gewoon als ladenkast oid dienst doen, ideaal Er was nog iemand die ook die commode heeft, weet niet meer wie Bolbuikje: hoe is ie daar? Hoe was jullie weekendje? En hoe is het in je buik? Rustig nog?
Hey Meiden...ik kreeg vd week een folder binnen van ene Aadje Fotograafje dat ik met korting een mooie reeks foto's kon laten maken in mn zwangere toestand..en ik bekeek zijn portfolio..en ..ik dacht dat kan ik toch veel beter...Na uren zoet te zijn geweest gisteravond..met het zoeken naar het juiste photo shop programma..is het me gelukt om iig 1 foto al heel mooi te fabriceren..Ben er zo trots op moest het jullie even laten zien. Staat in mn album!
sassie: Wow wat een buik. Olove: Prachtig hoor die foto. En van harte gefeliciteerd met je koningskoppel. HJ: Super dat Midas van zijn sonde af is. Daisy: Ik heb ook een commode en kast die we ook voor andere dingen kunnen gebruiken later, niet echt specifiek voor kinderkamer.
Heb even geen tijd gehad om te reageren heb alles wel meegelezen. Er is zoveel geschreven dat ik helaas niet op iedereen kan reageren @Olove: prachtige foto ( en natuurlijk prachtige buik) welk programma heb je nu gebruikt? Is echt heel mooi geworden. @HJ: wat een topvent heb je! Maar hij is natuurlijk niet voor niks bij jou! Zo te horen gaat het prima met je mannen, heerlijk he! Wat een kanjers! Drie mannen om trots op te zijn, en natuurlijk ook drie mannen die hartstikke trots op jou zijn @Daisy; Hoe gaat het met je meiden en dat kleine murmel in je buik? En met jezelf lukt het allemaal een beetje? @Sassie: proficiat met je kanjers (wat een ontzettend hiteerlijke mannetjes) geniet ervan. Kon je op het eind nog iets met die enorme buik van je? Fijn dat Pete zo goed op die kleintjes reageert @Margit: fijn dat het zo goed gaat! @Diana: veel emoties ja, zal zeker af en toe zwaar zijn maar ook enorm genieten! Probeer je maar niet van te voren al overal druk om te maken, heeft namelijk helemaal geen nut, uiteindelijk gaat alles vanzelf en denk je achteraf heb ik me hier zo'n zorgen over lopen te maken. Geniet van die kleine schatjes in je buik! (makkelijk praten heb ik he) @Bolbuikje: hoe is het? Zit ie nog in je buikje? Even ego: Mijn jongens zijn twee weken geleden op het CB geweest: Thomas: 68.5 cm en 8555 gr. Julian 69,5 cm en 8610 gr. Ze gaan dus redelijk gelijk op zijn ietsjes mollig voor hun lengte (maar dat vind mama eigenlijk wel leuk). Ze doen het hartstikke goed. Eten echt perfect, ze eten zo een hele maaltijd op (zonder vlees maar wel af en toe vis), 1,5 stuk fruit gaat er met gemak in en ook ' s morgen en 's middags anderhalve boterham met beleg! Ik was al bang dat ze te veel aten maar kreeg geen commentaar van het CB. Ze zijn volop aan het tijgerkruipen. Thomas probeert zich sinds gisteren omhoog te trekken. En ze doen heel graag stappen ( houd papa of mama de handjes vast en dan stappen ze heel parmantig vooruit, lachen!) Zitten deden ze nog niet (bewegen is veel leuker) maar toen ik Thomas vanmorgen neerzette bleef hij stevig zitten! Verder ga ik zo jullie allemaal een pb-tje sturen dit ivm marktonderzoek voor het bedrijf wat ik waarschijnlijk op wil gaan zetten. Als jullie willen mogen jullie de vragen invullen en naar mij terugsturen. Als jullie hier geen zin in hebben ook prima! Alvast bedankt! Liefs Maddy
@MC Lover Ik heb het programma PhotoScape gebruikt, kan je als gratis software downloaden op www.download.com
Iemand een idee of ik een bestand kan toevoegen in een pb? Anders moet ik heel het document in een pb-tje gaan plakken lijkt me niet erg handig? Liefs Maddy
@Olove: Thanks, ik ga het direct downloaden! @Noor: ja, mailen kan wel. Hoe gaat het trouwens met jou en de kids? Alles zijn gangetje?
Vraag aan de ervaren mama's..ik had ergens gelezen dat ik niet teveel van mt 50/56 moet halen want dat schijnt nog te groot te zijn..En hoorde iets over mt 44?.. KLopt dit...en waar kan ik die hele kleine maatjes halen...bij heel veel winkels begint het pas bij mt 50. wat is jullie ervaring..nu de kids er zijn..en wat zou je anders doen qua kleding ( luierpakjes maten etc ) En luiers..ik heb gister ( alvast ) 2 pakken van 24st prematuur luiers gehaald van de kruidvat..Is dit goed?
Olove, Ik zou dus zeker maatje 50 halen. 44 is echt voor prematuurtjes en is snel genoeg gekocht mocht je echt te vroeg bevallen. Daarnaast mogen prematuren in het begin niet eens kleren aan, dus ik zou het niet doen. Mocht je ze wel willen kopen: prenatal en C&A hebben kleding in die kleine maatjes. Maat 50 kan heel lang mee met een beetje oprolwerk. Je moet er vanuit gaan dat je bij een normale tweelingbevalling kindjes van om en nabij de 5,5 a 6 pond zult krijgen. Op de pakken luiers staat voor welk gewicht ze gebruikt mogen worden. Ik zou persoonlijk niet meer prematuurluiers kopen, maar er nog twee pakken newborn-luiers (nr 1) bij kopen. McLover, wat een superschatjes zijn die kerels van jou toch!