Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jee, Olove, jij bent al lekker aan het nestelen! Zelfs al luiers gekocht!
    Wij zitten nog middenin de verbouwing van onze bovenverdieping (en dus van de kinderkamer). Ik kan pas eind april echt gaan inrichten (en ja, daar word ik af en toe wel een beetje zenuwachtig van :( ).
    Heb je je zoon en dochter :D eigenlijk inmiddels al wat meer voelen bewegen?

@ HJ 1977: geef jij eigenlijk borstvoeding? En zo ja, hoe bevalt dat?

@ MC Lover: wat een leuke mannetjes!

2. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @Margit

Ja..als ik wat tegenkom neem ik het mee..rompertjes..zalfjes..andere zwitsal spulletjes..scheelt straks weer denk ik dan.
    Wij zouden dit weekend de eerste kwast aanbrengen met verf..maar dat houdt nog even op.
    Wel gaan we morgen naar de Ikea voor ledikantjes en een garderobe kasten en wandplankjes..en als dat eenmaal staat komt het leuke werk...gezellig maken met knuffels, kussens etc etc

Gisteren was het wel wat drukkig in mn buik..volgens mij zijn dat ze dan..voel af en toe dan wat schuiven en dan wordt het ook hard van binnen..en gisteravond voelde ik trillen..moest even stilstaan om het goed te kunnen voelen..En vanmiddag soort van snel geklop alsof het een aantal snelle trapjes waren achter elkaar..maar dan meer naar mn zij toe..als dit het ook was dan was het duidelijk onze jongen..want die ligt aan die kant.

En jij..
    Ik vind het wel heel bijzonder hoor..
    We noemen ze ook al bij hun namen..als er niemand in de buurt is haha en anders is het gewoon Jip en Janneke!

3. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Olove: ben je niet bang dat je je verspreekt? Wij (nou ja vooral ik) wilde niet weten wat het zou worden, maar daarnaast hadden we ook nog geen jongensnamen (de eerste uren zijn ze als jongen1 en jongen2 door het leven gegaan) dus ik kon me in ieder geval niet verspreken. (namelijk echt iets voor mij :( )
    Mijn jongens zijn ruim 6 weken te vroeg geboren en maatje 44 was ze nog veel te groot. Ze hebben een paar dagen in de couveuse gelegen toen hadden ze alleen een rompertje van het ziekenhuis aan. Daarna had ik een paar kleertjes maat 44 maar rest allemaal 50, was wel wat groot maar met wat oprolwerk is het goed te doen! Ik sluit me dan ook helemaal bij HJ aan en zou dus ook geen maatje 44 aanschaffen, indien nodig kun je ze altijd nog (laten) aanschaffen,

@Margit; Kan me helemaal voorstellen dat je er een beetje zenuwachtig van word, had ik ook zo'n last van wilde gewoon dat het af was. Maar uiteindelijk hebben ze de eerste maanden bij ons op de kamer geslapen en bleef hun kamertje (was wel af mijn vader had alles nog snel af gemaakt) leeg. Vond het eigenlijk wel fijn die kleintjes samen in een bedje op onze kamer!

4. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @MC Lover

Ben indd wel bang dat ik me verspreek..maar om ze zelf nou de hele tijd Jip en Janneke te noemen..hihi

Het is wel leuk hoor..net voelde ik wat getrappel ofzo..snel achter elkaar..en dan weet ik al meteen wie het is..en heb toen een smsje gestuurd naar mn mannetje dat X weer lekker bezig was..
    Mhmm..wat een blunder trouwens als het helemaal geen getrappel was..maar ik voel de laatste tijd zoveel dat het wel zo moet zijn..
    Mn meisje ligt in de lengte met dr beentjes op mn blaas..

Dit is echt zo raar..kreeg gister meteen een baarmoederhalscontrole..inwendige echo..gaan ze met zo'n staaf naar binnen.
    Mn lieve man vroeg of hij mocht blijven, en ik zei maar natuurlijk...hij heeft alles tenslotte al gezien.
    Maar of dat zo'n goed idee was;
    Hij zag namelijk dat de staaf maar voor een klein gedeelte naar binnen ging..en toch konden we op het scherm het hoofdje van onze dochter zien...
    Ik zag hem kijken..en denken...
    Dus..gisteravond maar even benadrukt dat hij NIET moet denken dat hij er tegenaan stoot...
    Hij keek me verbaasd aan..die gedachte had hij dus wel....
    Dus ik zei dat hij me echt kon vertrouwen en dat dit echt NIET het geval was en anders moest hij het maar even aan de dokter vragen...
    Pfffff.....hopelijk neemt ie het aan..anders kan ik onze intieme momenten voorlopig wel even vergeten hahaha
    Mannen...zucht....
    Maar wel heel pittig hoor..arme schat!

5. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Ow en zei dat zo'n echo apparaat een optische zoom van 40X heeft..net zoals onze Sony camera...hahaha..volgens mij trapte hij daar wel in

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ MC Lover: heb je dan al die maanden dat je zwanger was niet nagedacht over jongensnamen? En ze toen snel in een paar uur bedacht? Knap! Wij hebben tot nu toe 1 naam, dus we moeten er nog 1 bedenken. We hebben nog aan niemand verteld wat het zijn, en ik vind het ook supermoeilijk om me niet te verspreken. Helemaal omdat je het er thuis natuurlijk wel gewoon open over hebt. Pfff, lastig hoor!
    Over de kamer: ik denk dat ik ze de eerste weken ook wel bij ons op de kamer wil hebben! Kan me niet voorstellen dat je ze dan, na al die tijd in je buik, opeens op een andere kamer legt!

@ Olove: waarom kreeg je die baarmoederhalscontrole eigenlijk? Ik heb een inwendige echo gehad bij de eerste echo (bij 9 weken), dus misschien hebben ze toen bij mij al gekeken? Heb jij trouwens ook steeds losse echo's en daarna een afspraak voor de gyn voor bloeddruk en gewicht enzo? En wanneer heb jij je volgende echo weer?
    En tja, die arme man van je. Hopelijk komt ie er snel weer overheen :D !

Ik voel ook steeds meer beweging. Gisteren lag ik op de bank en toen kon mijn vriend zelfs heel snel wat voelen. Volgens mij was dat echt één van de twee ukkies. Ze zijn wel de ene dag beweeglijker dan de andere, maar volgens mij is dat wel normaal?

7. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @Margit, mij hebben ze verteld dat ze die controle doen om vroegtijdige bevalling al te kunnen constateren..en er veranderd gedurende de zwangerschap ook wat..hij gaat meer open staan ofzo..
    Miss kan jij er ook een keer naar vragen..

Ik heb geen losse echo's behalve dan de 20 weken echo omdat die speciaal door een echoscopist werd gedaan.
    Ik heb om de 4 weken de zogenaamde groeicontrole..hier controleren ze mn bloeddruk, niet mn gewicht..en kijken ze naar de kindjes..
    As vrijdag moet ik wel weer ff voor mn bloeddruk omdat ze dit niet deden met de 20 weken echo..en dan krijg ik weer nieuwe afspraken op mn kaart..ik verwacht dus over 4 weken weer een echo..

8. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Margit: we hebben heel veel nagedacht over jongensnamen maar kwamen er niet uit! Heb tijdens het hechten met de (mannelijke) verloskundige nog heel lollig namen zitten verzinnen, hij vond dat Mark (zo heet hij) en Bart (zo heet zijn broer) wel erg gepast zou zijn :n ?, de verpleegkundige vond dan toch Marc en Marie (naar Marc Marie Huybrechts) wel iets :rolleyes:!
    Toen mijn vriend me kwam halen om naar beneden te gaan naar de baby's zei hij: Ik vind Julian wel iets, waarop ik spontaan zei: dan gaat de ander Thomas heten. Later zag ik dat ik Julian bij mijn top 5 had staan maar blijkbaar vond mijn vriend die naam toen nog niet zo tot hij de echte Julian zag :)
    Ik wilde ze inderdaad ook dicht bij me hebben vandaar ook dat mijn vriend en ik in het Ronald Mc Donald Huis hebben gelogeerd tot de kleintjes mee naar huis mochten. Wilde absoluut niet met een lege buik en lege babybedjes naar huis! Hadden wij geluk dat het oegRonald Mc Donaldhuis bij ons ziekenhuis lag!
    Ik heb ook zo'n inwendige echo gehad om de baarmoederhals te meten. Weet niet of ze dat altijd doen maar ik deed mee aan de Amphiastudie, dan kreeg je iedere week een spuitje (waarschijnlijk kreeg ik een placebo) ivm onderzoek naar voorkomen van vroeggeboorte.

@Olove: ik voelde mijn kleintjes pas heel laat omdat mijn placenta aan de voorkant lag. Ik voelde wel als ze zich weer helemaal aan het draaien waren (beweeglijke typjes merk je nog steeds). En was inderdaad nog ale eens wisselend.
    Ja je moet je schatje toch wat wijs maken! Die van mij durfde vanaf het moment dat ik zwanger was bijna niets meer ( bang dat ie ze pijn deed?) ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen dat het geen enkel kwaad kon:
    mannen :rolleyes:

9. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Wij hebben zelfs lootjes getrokken om de tweede jongensnaam! We hadden alleen de naam Lex vast staan en ik wilde Joep en mijn man Midas. Ik had zo het idee dat het meisjes werden dat ik de jongensnamen in eerste instantie niet zo belangrijk vond, haha! Ben wel blij dat mijn man gewonnen heeft want de naam past helemaal bij ons Midasje.

Margit, ik heb ongeveer 5 weken gedeeltelijk borstvoeding gegeven. Onze jongens zijn 6,5 week te vroeg geboren dus ik moest de borstvoeding met kolven op gang krijgen. De eerste periode ging dat prima, maar toen Lex thuis kwam had ik bijna geen tijd meer om te kolven. Helaas maakte ik te weinig aan voor 1 voeding van Lex (minder dan 30 ml per borst!) en pakten hij en Midas de tepel elke keer maar met een puntje in hun mond waardoor ze veel moeite moesten doen om te drinken. Na een uur brulden ze dan weer omdat ze honger hadden. Na een gesprek met een lactatiekundige ging het wel iets beter met het pakken van de tepel, maar toch maakte ik niet meer aan. In drie weken heb ik het nu afgebouwd. Ik moet zeggen dat ik het heel jammer vind dat het niet lukte. Ik vond het heel leuk om borstvoeidng te geven. Het is zo'n leuk moment zo met je kindje. Even helemaal op elkaar gericht.
    Mochten we ooit nog een kindje krijgen, dan zal ik het zeker weer gaan proberen.

MC Lover, jouw jongens zijn dus ook te vroeg geboren. Mag ik vragen wat bij jullie de oorzaak was?

10. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @HJ: de oorzaak volgens de gynaecoloog gewoon omdat het een tweeling is en waarschijnlijk te weinig plaats hadden. Het was een razendsnelle natuurlijke bevalling ( om ca 21.00 uur nog geen ontsluiting en om 23.18 is Julian geboren). Volgens mij kwam het omdat Julian een nogal ongeduldig typje is ;) ook nu nog steeds, kan nooit wachten, alles gaat te langzaam terwijl Thomas lekker alles op zijn gemakkie doet en (t.o.v. Julian) rustig wacht, hij hoefde ook absoluut nog niet uit mamma's buik. Hij lag rustig bovenin in volkomen stuit te wachten, hem hebben ze er dan ook met geweld (voor mijn idee letterlijk) uitgetrokken.
    Ze waren voor hun leeftijd ook wel flink 2100 en 2190 gram alles erop en eraan ze deden het direct hartstikke goed gelukkig!
    Kreeg er bij jou een minder voeding?

Liefs Maddy

11. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    @ Olove: wat leuk een jongen en een meid! Ik ben ook heel blij met mijn koningskoppel, de een is echt een jongen en de ander echt een meid, ook qua karakter, heerlijk!

Ik heb hun kamertje gewoon wit geschilderd en ik heb lime accenten. Ik vind dat een leuke kleur en voor allebei kan het. Alleen wonen wij hier tijdelijk dus ik heb niet al te veel werk in de babykamer gestoken. Als wij straks gaan verhuizen ga ik me er meer mee bezig houden.

Verder heb ik zelf wel pakjes in maat 44 gekocht bij Prenatal. Per kindje 2. Ook wat rompers in die maat. Ik ging ervan uit dat ze klein zouden zijn, ik ben zelf niet groot en op een of andere manier ging ik ervan uit dat ze vroeg zouden komen. Ik kreeg toen met 27 weken weeen maar ze bleven zitten tot 37 weken. Toch was Babette heel klein, ik schat tussen de 40 en 42 cm, want 44 was haar nog veel te groot.
    Zij heeft alle vier de pakjes gedragen. Best een aantal weken. De rompers helemaal lang. Maar het is ook zo'n kleine wurm, zit met bijna 4,5 maand nog in maat 56, ruim!

Over die baarmoedermondmeting. Ik heb dat heel vaak gehad. Je baarmoedermond is geloof ik normaal 4 cm en die wordt steeds korter. Toen ik die weeen kreeg werd ie steeds korter en door dat te meten kunnen ze zien hoe het ervoor staat. Pas toen het stabiel bleef mocht ik naar huis.

12. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Hey Meiden, ik heb weer wat geknutseld met mn zelfgemaakte foto's en uiteraard kan ik het niet laten ze weer vol trots te presenteren :D Zie mijn album

13. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    nou ja..ineens zijn de bestanden te groot :(

14. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Olove: had ik eergisteravond ook dat ze opeens te groot waren en vanmorgen paste ze ineens wel weer :rolleyes:
    Probeer het morgen nog eens ik ben benieuwd, ga dit weekend ook zelf aan de slag!

15. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mooie foto's Olove! Je buik is behoorlijk dik geworden. Is dat echt of Photoshop :D ?

16. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @MC Lover het is gelukt!

@ Margit..het is echt mijn buik :D hahah

17. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Leuk om alle verhalen te lezen.

Olove: Prachtige foto's zeg. Echt heel mooi gedaan.

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben echt emo vandaag (gisteren ook al...) :( . Heb helemaal nergens zin in en wil eigenlijk alleen maar op de bank wegkruipen en een lekker potje janken (maar ik moet gewoon werken, dus dat gaat niet). Kennen jullie dat? En ik heb de kleintjes de afgelopen dagen bijna niet gevoeld, dat maakt het er ook niet beter op, dus ga ik me ook nog zorgen maken :( . Iemand opbeurende woorden of leuk nieuws?

19. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @Margit...ik ken het gevoel..zo voelde ik me op vakantie toen iedereen blij aan het skieen was en ik weer eens alleen in het appartement zat..
    Zenuwen ook voor de 20 weken echo..en ook het feit dat ik ook naar mijn idee nog steeds de kleintjes niet had gevoeld.

Hier een mopje..( ps ben geen racist hoor..vond deze gewoon erg grappig )

Een Marokkaanse vrouw is zwanger van een tweeling.
    Als de weeën om de paar minuten komen, pakt ze haar reistas, rent naar buiten en springt in de klaarstaande VW-Golf en scheurt richting het ziekenhuis.

Tijdens de dodemansrit, waar ze enkele malen door het rood rijdt, en op een haar na 2 aanrijdingen veroorzaakt, breken haar vliezen.
    In paniek pakt ze haar gsm en belt 112. De politie agent aan de andere kant van de lijn probeert haar te kalmeren en verzekert haar dat hij al vaker een geboorte heeft meegemaakt en dus veel ervaring heeft en dat hij zo snel mogelijk bij haar probeert te zijn.

Als hij bij de vrouw arriveert, begint hij met haar in te leiden en kijkt tussen haar benen om de eerste van de tweeling ter wereld te brengen.
    De baby steekt zijn hoofdje naar buiten, en verdwijnt ook net zo plotseling weer terug in de buik van de vrouw. Waarop de broer in de buik vraagt: "Wat is er aan de hand broertje, wil je er nog niet uit?"

Daarop antwoordt de eerste:" Shit Ali, we moeten via de achterdeur eruit, aan de voorkant staat de politie ons al op te wachten

20. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @sweepy, thanx ben er ook zeer trots op
    We willen als ik echt een enorme toeter zo'n sessie doen..en dan de mooiste op canvas doek boven de tv hangen

Deel Deze Pagina