Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @ Margit...nog even om terug te komen op je gevoel..Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor..mn zusje is ook zwanger nu 24 weken..en die voelt haar kleintje soms ook dagen niet..
    De combi emo zijn en de kleintjes niet voelen maakt volgens mij dat je je nog rottiger gaat voelen..
    Liefs

2. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Hey meiden, volgens mij ben ik de enige vandaag die hier regelmatig te vinden is :(

maar ik ga ook even klagen!
    Weet niet hoe lang ik dit nog volhou..heb zittend werk..administratief..en alles doet pijn..mn stuit..mn billen..mn rug..mn zijkanten en mn buik..Ook heb ik weer hoofdpijn..en sinds gister met regelmaat duizelig op kantoor.
    Ik loop al bij Mensendieck maar die gaf bij de eerste afspraak al aan dat ze er vrij weinig aan kon doen..ik moest gewoon goed op mn houding letten.
    En dat doe ik nu ook, en heb vandaag al een andere stoel..maar nog steeds zo'n pijn.
    Ik loop regelmatig even van mn plek weg..maar zodra ik weer zit speelt het weer op.
    Ik kan wel janken...Kom ook 's avonds zo moe thuis omdat ik de hele dag zo krampachtig zit..door de pijn..ook de zijkanten van mn dijen trekken het amper.
    Morgen naar de gynacoloog voor mn bloeddruk..de gewone check up..maar ik ga dit zeker wel aangeven..

Tjezuuuuuus..moet nog 4 uur..dat hou ik toch niet vol :(

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Er wordt wel veel geschreven hier, ik hoop dat ik het een beetje kan bijhouden...

Olove, die schilderijtjes zijn erg leuk, alleen zou ik dan ook een unikleur van hanglamp gebruiken. En de kleuren limegroen of oranje vind ik erg leuk voor een jongen en meisje.

Ik zou geen maatje 44 halen, want zoals je aan mij kan zien kun je ook gewoon 40 weken doorlopen met een tweeling! Mocht je toch eerder gaan bevallen, dan kun je alsnog iemand kleding in maat 44 laten halen. Gemiddeld komt een tweeling rond 37 weken, dan zijn ze qua lengte ongeveer 48 cm en qua gewicht ongeveer 5 a 6 pond. Een maatje 50 is dan wel goed te doen als je wat oprolt.

Ik had ook een verpakking prematuurluiers (cadeau gekregen tijdens mijn zwangerschap) en die heb ik de eerste dagen gebruikt, dat ging toen nog net en mijn jongens waren dus aan de grote kant voor een tweeling.
    Ik weet niet of je bij Prenatal aangemeld hebt voor zo'n cadeaudoos? In de blije doos zit een pak pampers nr 1 en toen ik vertelde dat ik een tweeling verwachtte, mocht ik zelfs 2 dozen meenemen.

Kun je trouwens niet een afspraak maken bij de bedrijfsarts? Ik werkte altijd 2 dagen per week, normaal ook wat tilwerk, maar zodra ik vertelde dat ik zwanger was, mocht ik voornamelijk administratieve dingen gaan doen. Vanaf 14 weken ben ik vanwege extreme vermoeidheid 2 uur per dag minder gaan werken. Vanaf 20 weken ben ik voor 50% in de ziektewet gegaan. Vanaf 30 weken ging ik volledig in de ziektewet. Een tweelingzwangerschap is gewoon zwaar voor je lichaam, dus luister naar je eigen lichaam en neem even wat meer rust.

Margit, op zich is het niet raar als je ze nog niet elke dag voel, volgens mij moet je ze pas vanaf 26 weken dagelijks voelen.

Daisy, de laatste weken waren inderdaad erg zwaar, ik kon mijn oudste niet meer tillen, maar mijn schoonouders hielpen veel mee en mijn man heeft de laatste 2 weken zorgverlof opgenomen.

HJ, met een tweeling is het inderdaad fijn als je partner hebt die meehelpt. Ik ben ook erg blij met mijn man, hij doet bij voorkeur geen poepluiers, maar verder helpt hij met alles mee.

MC Lover, met die buik kon ik nog wel kleine stukjes wandelen of traplopen, maar afdrogen en aankleden ging dan weer moeizaam.
    Wat een leuke foto van de jongens!

Groetjes Saskia

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hey meiden, wat een hoop geklets zeg afgelopen dagen! Heb het allemaal even bijgelezen en probeer te reageren, maar sorry voor wie/wat ik vergeet hoor ;)!

Sassie,
    Van harte gefeliciteerd met jullie twee jongens! Mooie gewichten zeg! En echt een superbuik ;)! Hoe gaat het nu? Niet heel erg druk zo met Pete en de jongens?

Daisy,
    Kasten en commode die je later nog kan gebruiken? Uhm kasten kan je sowieso blijven gebruiken natuurlijk, een kast is en blijft een kast ;)! Maar je hebt idd commodes die eerst commode zijn en je later weer tot bureau om kan bouwen en er zo dus wat langer mee kan doen ;)! Hoe is het met je buikje? Al lekker aan het groeien? En binnenkort zeker 20weken echo? Nouja week of 3-4 nog zeker ;)!

Margit,
    Pijn in mn onderbuik heb ik bij Malou en Ruben nooit gehad bij deze zwangerschap overigens wel. Als ik dan een uurtje gezeten had en op wilde staan deed het vreselijk zeer. Nooit geweten wat het nu geweest is, misschien de banden, maar weet het niet zeker! Gelukkig is het hier na een week of 24 weggegaan. Hoe is het er nu mee? Verder hier ook tijden dat ik alleen maar kan huilen. Weet dan zelfs niet eens waarom eigenlijk, maar die tranen blijven maar lopen dan. Gelukkig vorige week weer een heel goed gesprek gehad en dat lucht voor mij heel erg op. Kleintjes alweer gevoeld meid?

Olove,
    En al vaker de kleine ukkepukkies gevoeld? Hoop het voor je ;)! Mooie buik hoor meid! Veel plezier bij de zwangerschapscursus alvast! Echo gelukkig alles goed zeg! En een meid en een jongen, leuk hoor :D! Leuke schilderijen trouwens! Lamp vind ik persoonlijk niet zo heel leuk :oops: tenminste niet de oranje dan altijd ;)! Maar wij hebben de babykamer wit met limegroen accenten. Vonden we leuk voor zowel meiden als jongens als een mengsel ;)! Wisten pas erg laat wat de geslachten waren. Na 6 maanden hebben ze ieder hun eigen kamertje gekregen, die zijn toen wel roze en blauw geworden ;), babykamer is niks aan veranderd en word straks weer gebruikt (moeten zelfs nog meubeltjes gaan kopen :oops: :oops: kleertjes van de kleine hangen nu bij Ruben in de kast) en dan na een tijdje doen we er ook een ander kleurtje op, eerst maar eens kijken of het echt een meid is die er straks uit komt ;)! Uhm luiers is prima hoor! Wij hebben wel altijd alleen maat 1 van huggies gebruikt niet die prematuur luiertjes ;)! Pakjes hadden wij wel maar 44 en die hebben ze best lang aan gehad, daarna naar maat 50 gegaan en daar hebben ze nog veel langer mee gedaan! Ik raad dus juist altijd iedereen aan om wel maar 50 te kopen (bij eenlingzwangerschap, tweelingzwangerscap vind ik altijd wat moeilijk, ze hoeven niet te vroeg te komen namelijk) Verder heb je natuurlijk altijd zo een paar pakjes bijgekocht mocht het nodig zijn. Dus zou niet teveel in de kleine maatjes kopen. Of kopen en de kaartjes er voorlopig nog aan laten, kan je het nog terug brengen ;)!

Diana,
    Geniet eerst maar eens rustig van de zwangerschap! Niet druk maken over wat komen gaat ;)! Gewoon genieten nu en straks zie je het wel. Misschien slapen de kleintjes wel al heel vlot door, wie zal het zeggen ;). Succes in ieder geval meid! Verder mocht je toch wat slaap te kort komen snachts probeer dan overdag wat rust te nemen ;)!

HJ,
    Idd wel fijn als je de nachten een beetje samen kan verdelen! Zeker als ze nog beide vaak voor een nachtvoeding komen! Hier gelukkig op een gegeven moment Malou nog maar 1 keer en Ruben 2 keer, dat scheelde toch weer ;)! En super zeg van Midas, grote vent alles zelf doen! Geweldig!

Noor,
    Alvast gefeliciteerd met de vierde verjaardag van Isa! Beetje vroeg, maar anders zul je zien dat ik het volgende week vergeet (of misschien even andere bezigheden heb, bevallen ofzo….;) haha).

MC Lover,
    Fijn dat de kleintjes het zo lekker doen hoor! En het eten zo goed super! Zie je pb wel verschijnen als het niet te moeilijke vragen zijn ;)! Haha! Als het met die pb niet lukt wil ik je wel even een pb sturen met mn email adres? Dat is misschien wat makkelijker ;)! (Ow, zie dat noor dat ook al zei :oops:)

Hier fijne dagen gehad samen! Zondag ochtend weggegaan en dinsdag avond weer thuis gekomen. Gister geen puf gehad om op de computer te gaan vandaar dat het even duurde! En nu een heel stuk bij ‘moeten’ lezen ;)! Maar ook dat is weer gebeurd!

De kleine zit nog altijd lekker warm en veilig binnen ;)! Beweegt goed, soms wel te goed :)! Haha! Mag wel iets minder van mij af en toe, maar oke, veel beweging is misschien wel beter dan heel weinig beweging!

Malou en Ruben gaat het ook nog altijd prima mee! Vandaag naar het cb geweest en prikjes gehad. Voor nu voorlopig de laatste maar wel twee tegelijk. Gewicht en lengte was ook goed! Malou 8330 gram en 76 centimeter. Ruben 8010 gram en 75.5 centimeter (jaja die halve cm doet het ‘um ;)). Verder goed gekeurd! Tenminste voor zover ze ‘bekeken’/’gecontroleerd’ worden. Maar Ruben stapelde netjes een stapeltje blokjes dus dat was goed, en Malou wilde niet met blokjes spelen en al helemaal niet stapelen dus die werd heel boos en ook dat was goed, want zo liet ze haar eigen mening zien ;) haha! Ze kan me wat met haar eigen mening ;) vaak genoeg dat het onze mening word ook al zegt haar mening heel wat anders! Wat dat betreft is het echt een driftkop ;)! Meteen boos en gillen en krijsen, Ruben is daarin veel rustiger. Ook als Malou zijn speelgoed afpakt, dan kijkt ie even en gaat wel weer ergens anders mee spelen. Maar owee als hij iets van speelgoed van haar afpakt, dan word ze kwaad en zullen we het met zn allen horen ;)!

Zo en nu ga ik weer stoppen hoor! Poeh! Haha!

Liefs, Hanneke!

5. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Olove, als het niet meer gaat moet je gewoon de ziektewet ingaan. Geen enkele bedrijfsarts gaat daar moeilijk over doen vanwege je tweelingzwangerschap.
    Ik ben zelf met 20 weken gedeeltelijk de ziektewet in gegaan vanwege de onregelmatigheid van mijn werk (brak me erg op). Je werkgever krijgt een vervanger voor jou voor 100% vergoed, dus voel je vooral niet schuldig. Ik wilde dat ik het veel eerder had gedaan want uiteindelijk is zelf rust nemen enorm belangrijk voor de groei van je kindjes en daar doe je het toch allemaal voor? Leuk trouwens dat je een jongen en een meisje krijgt!

Margit, die hormonen zijn verschrikkelijk. Zelfs na de bevalling zijn ze niet direct weg, haha! Ik kon ook van het minste of geringste helemaal van slag zijn. Ik voelde de kindjes pas echt heel laat en maakte me daar ook altijd zorgen om. Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen.

Maddy, bij Midas en Lex was de placenta niet eerlijk verdeeld. Lex zat prinsheerlijk met genoeg voeding en Midas heeft moeten knokken voor elk beetje voeding. Uiteindelijk heb ik een maand in het ziekenhuis gelegen waarin ze de groei van Midas in de gaten hebben gehouden. Met 33 weken en 3 dagen zijn ze gehaald dmv een keizersnede omdat toen de risico's in de baarmoeder groter werden dan die er buiten voor Midas. Ze waren nog steeds bang voor de vorming van TTTS. Lex had gewoon dikke pech, want die zat, net als Thomas, eigenlijk wel heel erg lekker in die warme buik. Maar goed, samen uit, samen thuis... ;)

Normaal ben ik niet zo van het plaatsen van foto's op internet, maar ik zal er toch even eentje van onze jongens plaatsen. Tenslotte heb ik jullie kindjes ook allemaal al gezien, hihi.

Bij deze! Groetjes, Ellen

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    HJ: wat een schatjes!
    echt mooie mannetjes joh!
    Hoe gaat het nu thuis?
    Is Midas al een beetje gewend?
    xx

@Bolbuikje: fijn dat jullie het zo lekker gehad hebben!
    Jee, gewoon alweer de 36 weken voorbij! Gaat hard joh! Trek je het nog een beetje allemaal?
    En alvast bedankt voor de felicitatie, lief!

7. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @HJ1977
    Nou heb me vanmorgen ziek gemeld..en toen stond mijn manager op de voicemail of ik 's middags toch kon komen want het was erg druk. Het is helemaal niet druk..alleen hij baalt omdat hij dan de telefoon moet opnemen. Ik werk in een klein bedrijf..en als ik ziek ben wordt ik meteen gemist omdat niemand mn werk kan waarnemen..althans dat kan wel..maar omdat iedereen al te druk is met zn eigen werkzaamheden blijft dat van mij liggen. Ik weet dat ik hier een soort van schijt aan moet hebben..maar heb vanmorgen even getwijfeld om vanmiddag alsnog te gaan...Maar nee ik doe het niet...ik heb zo een afspraak in het ziekenhuis en vanmiddag ook bij de dokter..hopelijk kan ik een briefje los peuteren om halve dagen te gaan werken of om helemaal te stoppen.
    Gisteren de hele dag hoofdpijn gehad...en mn buik voelt kneiterhard aan..Sinds een maand al last van mn stuitje..maar nu speelt dat door naar mn billen en rug..en uiteindelijk weer naar mn buik...
    Ben benieuwd wat ze me in het ziekenhuis adviseren en bij de dokter, heb namelijk altijd het gevoel dat niemand me serieus neemt.

@Margit, voel je je al wat beter...had een leuk mopje voor je geplaatst

8. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    bolbuikje: Super dat het zo goed gaat met Malou en Ruben. En grappig om te lezen dat het nu al een echte meid is.

HJ1977: Prachtige foto. Midas is inderdaad een echt vechtertje als ik het zo lees.

Olove: Ik zou het ook moeilijk vinden, maar gewoon negeren. Je gezondheid en de baby's gaan voor. Succes vanmiddag.

9. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Hey Meiden,

Nou ik zit in de ziektewet. Ik ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest en mn bloeddruk was ( gelukkig ) goed..heb mn klachten verteld en zij gaf aan dat ik meteen de bedrijfarts moest bellen om na te gaan hoe ik de komende 10 weken door moest komen..hetzij halve dagen hetzij helemaal stoppen.
    Vervolgens de bedrijfsarts gebeld en ik zit sowieso tot 13 maart volledig in de ziektewet..zij gaf aan dat het niet niks is allemaal en dat ik de komende week rustig aan moest doen..en dan heb ik 13 maart een gesprek met de arts en vanuit daaruit wordt gekeken of ik halve dagen kan gaan werken..volledig werken of helemaal niet meer.
    Ik heb iig een goed gevoel bij deze arts die me echt serieus neemt.
    Nu moet ik dit nog tegen mn baas zeggen..zal wel aangeven dat ik volgende week beschikbaar ben om een halve dag het eea over te dragen.

Ps..hebben jullie dit ook in het ziekenhuis..heb nu voor de vierde keer een andere gynacoloog..en vandaag zelfs een leerling erbij een jongen...die vandaag examen deed. Hij moest een echo bij me uitvoeren, mn bloeddruk meten en zelfs een vaginale echo uitvoeren.
    Hij was heel onwennig..maar ik nog meer natuurlijk..gelukkig was mn mannetje er niet bij. Maar ik vind ( als ik erbij nadenk ) het eigenlijk helemaal niet prettig al die verschillende mensen..ik was preuts maar nu zeker niet meer!
    16 maart weer controle...en weer bij een andere! Wordt er gek van!

Liefs

10. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    nog een vraag, wat adviseren jullie een deken of een dekbed?

11. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    He Olove, super dat je in de ziektewet zit. Lekker rustig aan doen hoor! Die harde buiken zijn een goede indicatie dat je te veel hooi op je vork neemt.

Ik heb eigenlijk maar 1 keer een andere gyn gehad toen ik op controle kwam en dat was de allereerste keer. Daarna had ik altijd dezelfde.
    Toen ik in het ziekenhuis kwam te liggen heb ik ze uiteindelijk allemaal wel gezien. Kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt als er een stagiaire meeloopt. Ik zou dit wel aangeven als ik jou was.

Op een kinderbedje mag geen dekbed!
    Ik heb bij onze jongens een dikke en een dunne katoenen deken op het bedje liggen omdat we best een koud huis hebben. Daarnaast ligt Lex ook in een slaapzakje en heeft Midas een extra wikkelvestje aan (hij past nog niet in een slaapzak!)

Nog even om te lachen: Lex heeft vandaag mijn schoonmoeder helemaal onder gepoept! Hij zat wat verstopt en ik heb hem lactulosesiroop gegeven. Vanmiddag bij mijn schoonouderskeek mijn schoonmoeder even in zijn luier omdat ze vermoedde dat hij had gepoept. Toen ze zijn luier open deed was hij nog steeds aan het poepen. Nou, dat was prima. Laat hem maar lekker poepen. Opeens liet hij er een scheet bij en zat mijn schoonmoeder met een klodder poep op haar trui en broek! Vreselijk gelachen! Wat een gekke poepchinees!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    HJ,
    Whaha, geweldig! Lekker onder de poep daar dus ;)! Nouja ik moet zeggen dat ik het van die hele kleintjes niet eens vies vind eigenlijk :D! Haha! En wat een prachtige kindjes meid!

Noor,
    Idd, alweer over de 36 weken, zo lang ben ik nog nooit zwanger geweest! Whahaha! Maar gaat allemaal nog wel hoor, al zou ik het ook niet heel erg vinden als ze uit mn buik is, want voel mn eigen laatste tijd steeds niet lekker en allemaal krampen enzo...maar oke, niet zo klagen ;) krijg er zoveel moois voor terug, al tijden en als ze geboren is nog meer moois :D!

Sweepy,
    Idd een echte driftige meid af en toe ;)! Hoe is het met jou? Alweer bijna 17 weken zie ik, weet je al wanneer je de 20weken echo hebt? En wil je ook weten wat het zijn, behalve kindjes dan ;) of liever een verassing?

Olove,
    Lekker in de ziektewet blijven hoor meid ;)! Fijn dat de arts je serieus neemt! Gyn hebben wij met Malou en Ruben slechts 1 keer een andere gehad en nu met deze zwangerschap ook altijd diezelfde gehad. Wel geregeld van die stagiaires, maar vond ik niet zo erg, zolang ze maar niet in me hoefde om het zo te zeggen :oops: eerste keer wel toegelaten maar daarna heb ik het gewoon geweigerd omdat het voor mij niet prettig was en ik er toch best angstig door ben geworden :oops:! Ik zou het gewoon bespreekbaar maken, hebben wij ook gedaan. Ik vind het heerlijk om altijd dezelfde gyn te hebben, zo heb ik toch het gevoel dat ik hem wat meer ken, en hij ons kent ;)! (En ja er is natuurlijk grote kans dat ik tijdens de bevalling een andere gyn krijg, maar dat zien we dan wel weer :D ) Wij overigens lakentjes en dekentjes, dekbedjes worden onder de 2 jaar afgeraden ivm veiligheid ;)!

FunnyMe,
    Hoe gaat het eigenlijk met jullie zieke meiden? Alweer opgeknapt? (sorry dat heb ik een beetje gemist denk ik :oops:)

Liefs, Hanneke!

13. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Olove: Fijn dat de arts zo met je meedenkt. En ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet prettig vind om steeds een andere arts te krijgen. Ik krijg steeds dezelfde gyn tenzij ik natuurlijk een keer dringend ofzo moet komen en dan is het net bij wie er plaats is. Kun je dat niet proberen te regelen?
    HJ: Leuk zeg van Lex. Leuk om op te schrijven voor later.

Bolbuikje: Morgen weten we als het goed is wat de geslachten zijn. We zijn heel erg benieuwd. Dan hebben we een 3D en 4D echo. Nu liggen ze nog naast elkaar en dat zou de mooiste plaatjes geven. Daarna gaan ze min of meer achter elkaar liggen is ons verteld.
    Wanneer ik de 20 weken echo heb weet ik niet. Dinsdag moet ik weer op controle bij de gyn. En dan zal er wel een afspraak gemaakt worden.

Hier wel veel buikpijn, onderin mijn buik. Bandenpijn? Echt zo erg dat ik regelmatig moet gaan zitten.
    Vooral als ik veel gedaan heb wordt het erger.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sweepy,
    Heel veel succes en plezier vandaag bij de pretecho! Hoop op een mooi kijkje naar binnen voor jullie :D! Ook vast succes bij de gyn dinsdag, ja nu vast, want deze vergiet vergeet alles ;)!
    Liefs, Hanneke!

15. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Bolbuikje, het gaat hier prima, maar ik heb het geluk dat mijn man 13 weken ouderschapsverlof heeft op kunnen nemen, zodat ik er niet alleen voor sta. Met Pete gaat het erg goed, in het begin moest hij wel even wennen en was hij wat stil/voorzichtig bij de jongens, maar nu komt hij kijken als ik ze ga verschonen en geeft hij ze ook een kusje of een aai over hun bolletje.

Hoe zwaar vond/vind jij jouw zwangerschap als ik vragen mag?
    Ik vond het erg zwaar om zwanger te zijn van een tweeling met 1 dreumes in huis, maar ik vraag me af hoe het is om zwanger te zijn van een eenling met met 2 dreumessen in huis. We willen misschien voor een 4e gaan, maar dan willen we niet te lang wachten, om het leeftijdsverschil met Pete ook niet te groot te maken.

HJ, wat een lieve foto van jouw jongens! Je ziet wel veel verschil in grootte, gaat dit nog bijtrekken in de komende maanden?

Olove, je moet vooral aan je kindjes en jezelf denken en niet aan je werkgever. Een van de redenen dat mijn jongens zo'n mooi gewicht hadden, is dat ik al vanaf 14 weken minder ben gaan werken en vanaf 30 weken volledig in de ziektewet zat.

Ik heb trouwens altijd dezelfde gynaecoloog gehad, maar 1 keer een andere toen hij op vakantie was. Mijn gynaecoloog draaide op maandag en dinsdag polikliniek, dus zette ik mijn afspraak altijd op die dagen. Kun je niet vragen om een afspraak bij degene die jij het prettigst vindt? Nu moet ik wel zeggen dat als je gaat bevallen, je ook niet weet welke gynaecoloog je gaat krijgen, het is altijd afwachten wie er dan dienst heeft. Ik heb bij mijn bevalling een gynaecoloog gehad die ik nog nooit gezien had, dus soms is het wel handig als je vantevoren al meerdere gezichten hebt gezien.

Ik heb trouwens 2 ledikantdekens gehaald. De jongens liggen nu in hetzelfde bedje, ik heb 1 ledikantdeken dubbelgevouwen liggen en 1 ledikantdeken enkel, dus eigenlijk 3 lagen.

Sweepy, dat klinkt inderdaad als bandenpijn! Spannend, vandaag je 3D/4D echo! Ik heb met 24 weken zo'n echo gehad en we hebben erg mooie plaatjes gekregen.

Groetjes Saskia

16. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Bolbuikje en andere bedankt voor de berichtjes.

Daar ben ik dan met de uitslag.
    Het was even spannend want een van de baby's wilde zich niet laten zien en tussen de benen laten kijken, ik op mijn zij, baby wakker duwen enz. En uiteindelijk weten we het.
    Wij krijgen 2 jongens!
    Ik was wel even verbaasd want voor mijn gevoel was er 1 echt een meisje maar ben uiteraad heel erg blij met mijn mannen. Mijn man is helemaal gelukkig en ik weet dat ik mijn vader niet gelukkiger kan maken. (wij zijn met 3 meiden thuis). We hebben nu bezoek en ze zijn even met de hond lopen en wilde jullie even op de hoogte brengen. We vertellen het verder aan niemand.

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hallo!

Dankzij sweepy ben ik achter jullie "cluppie" gekomen :) Ben er net twee dagen geleden achter gekomen dat we ene tweeling verwachten en ik kon nergens anders terecht met mijn vragen over tweelingen, dus hier ben ik dan :)

In het begin vond ik het echt een shock. Nu ben ik meer aan het idee gewend en begin ik me al een trotse moeder te voelen van 2 ukkies. Als je het nieuws verteld aan de mensen om ons heen, dan reageert iedereen ook zo leuk, zo positief :)
    We weten dat het een eeneiige tweeling wordt, maar ik moet nu nog 2 weken afwachten voordat ik voor het eerst naar de gynaecoloog kan. Ik heb al wel wat echo fotootjes in mijn album staan!

Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is het vervolg van de hele zwangerschap. Ik hoor verhalen over dat je al met 28 weken in de ziektewet moet gaan enzo. Maar volgens mij vinden ze dat op mijn werk helemaal niet goed, en zou ik misschien mijn baan kwijtraken, en dat kunnen we nu helemaal niet gebruiken! Zijn er bij jullie die gewoon lang kunnen door blijven werken? Ik werk maar 4 avonden per week, tot half 9 en dat is dan zittend werk, dus dat valt wel mee toch?

Nou voorlopig hou ik het wel hierbij. Ik zie dat ik nog heel wat door te lezen heb over dit topic :D

Groeten!

18. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @Karel1978
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Voor ons was het ook wennen..met name voor mij..maar naarmate je zwangerschap vordert geniet je er steeds meer van..

Over je werk etc.
    Ik ben nu bijna 21 weken zwanger en loop sinds vd week tot sowieso 13 maart in de ziektewet voor 100%..reden is dat ik de laatste weken veel hinder ondervind aan onder meer mn stuitje en rug..en daardoor ook meer harde buiken.
    Ik werk 40 uur per week ook zittend..maar juist dat zitten is voor mij funest..verschillende stoelen uitgeprobeerd, pitten kussen..mensendieck maar niks mag baten..en een bekkenband heeft ook geen functie als je de hele dag zit
    Allereerst; je kan niet ontslagen worden vanwege je zwangerschap en dat je daardoor in de zietewet komt..daarvoor ben je te beschermd in de wet als je zwanger bent..en je baas..die krijgt geld van het UWV dus het kost hem niks..alleen hij mist een extra kracht...maar die heeft hij toch nodig als je met verlof gaat.
    Ik had er ook moeite mee om de ziektewet in te gaan..maar als je slapeloze nachten hebt door pijntjes en op je werk je al helemaal geen houding kan geven door de kwaaltjes is het het beste dat je je eraan toe geeft..ten gunste van jezelf maar natuurlijk ook de kleintjes die daardoor beter groeien.

E

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Karel,
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap meid! Gelukkig ben je al wat aan het idee gewend, ze hebben het ook wel erg spannend gemaakt voor jullie zeg! (zat net toevallig ook je andere topic te lezen ;))! Ik ben overigens tot ong 34 weken blijven werken, maar werkte wel minder of anders gezegd ik was wat minder productief :)! Gelukkig is mijn baas ook mn schoonpa, anders had ik dat niet kunnen maken geloof ik ;)!

Sweepy,
    Twee jongens! Leuk zeg! En haha, uit alle macht proberen of ie het prijs wilde geven ;)! Wel leuk dat jullie het weten meid! Oei verder aan niemand, kijk wel uit dat ze er niet achter komen dat je hier op het forum zit. Hoort soms niet zulk leuke berichten daarover :(! Maar wel leuk om het lekker zelf als geheimpje te hebben!

Sassie,
    Fijn dat ie het zo goed doet zo met zn twee broertjes erbij! En nu is ie een beetje gewend natuurlijk! Je man thuis is wel fijn zeg! Mijn zwangerschap vond ik best zwaar, maar komt ook door wat lichamelijke en psychishe problemen zegmaar voor en tijdens deze zwangerschap. Gaat nu overigens zeker wel de goede kant op hoor! Maar heeft toch een stempel gedrukt op gevoelens enzo. Ook vond/vind ik het heerlijk als de kleintjes lekker bij de opa's en oma's waren/zijn en Leander is veel thuis laatste maanden (bijna elke dag). Jij hebt er dan natuurlijk wel ook Pete nog bij, en je moet even kijken hoe Stan en Luc het doen, wat voor kindjes het zijn. Hier over het algemeen heel rustige kindjes denk dat dat wel een verschil is met heel drukke of snel overprikkelde kindjes. Verder zou ik als ik jou was kijken of er mogelijkheid is dat je man wat vaker thuis is, dat je ouders/schoonouders wat in kunnen springen (mocht het nodig zijn natuurlijk). Maar denk zeker niet dat het onmogelijk is hoor ;)!

Liefs, Hanneke!

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    sweepy: gefeliciteerd met de mooie echo, twee jongens is leuk! :)

Karel: van harte gefeliciteerd!
    Ik kwam er met ongeveer dezelfde termijn achter dat wij een eeneiige tweeling verwachtten. Ik heb zelf tot 30,5 week gewekr. Ik werkte 28 uur als verpleegkundige indertijd. Wel alleen in dagdiensten en de laatste weken had ik weinig directe patientenzorg meer, dat werd gewoon erg lastig met die dikke buik ertussen ;)
    Verder heb ik eig een prima zwangerschap gehad, dus laat je niet te ongerust maken door spookverhalen of mensen die een tweelingzwangerschap alleen maar onder het kopje "complicaties" zetten, Geniet ervan!

Olove: goed dat je nu in de ziektewet zit, even afwachten tot 13 maart, maar ik zou zeker niet te hoog gaan inzetten hoor, wat niet gaat, gaat niet.

Deel Deze Pagina