Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Sweepy, gefeliciteerd! Twee jongens is zo leuk!

Karel1978, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij hebben ook een eeneiige tweeling, twee jongens. Ik denk dat je de zwangerschap gewoon een beetje over je heen moet laten komen. Uiteindelijk kun je het verloop van een zwangerschap gewoon niet voorspellen. Dat is zowel het leuke als het vervelende aan een zwangerschap. Je hebt er heel weinig controle over.
    Ik had ook allerlei ideeën over hoe ik het met mijn werk wilde doen, maar bij mij is het ook heel anders gelopen. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Je werkgever krijgt jouw ziekmelding voor 100% vergoed en mag je niet ontslaan omdat je zwanger bent.

Sassie, wat leuk dat Pete zo lief is voor de kleintjes! Kan me wel voorstellen dat het erg druk is.
    Om je vraag even te beantwoorden: ik denk dat er altijd wel een verschil tussen Lex en Midas zal blijven, maar dat het minder zichtbaar zal zijn. Het verschil tussen kindjes van 2 en drie kilo is beter te zien als tussen kindjes van 10 en 12 kilo. Lex is nu 3450 gram en Midas 2160.

Het gaat trouwens hardstikke goed verder.
    Noor, Midas is inderdaad al wat meer gewend. Hij is veel rustiger geworden. Het is echt een heel nieuwsgierig mannetje, met z'n kleine kraaloogjes. Als hij 2250 gram is mag hij naar 7 voedingen per dag. We nemen Lex daar gewoon in mee. Ik verwacht dat dit volgende week is. Zou erg mooi zijn als ze beide de nachtvoeding over kunnen slaan.
    Ik verwacht dat het nog wel wat voeten in de aarde heeft, want het zijn beide echte vreetzakjes, haha!
    Donderdag moet ik voor het eerst met ze naar de kinderarts in het ziekenhuis. Ben heel benieuwd. Met Midas moet ik dan ook naar de fysiotherapeut om te kijken hoe het met zijn hoofd gaat. Deze was nogal plat en hij kon moeilijk recht op zijn achterhoofd liggen. Ik heb hem thuis in de box een aantal uren per dag op een voedingskussen gelegd, met zijn hoofd in het holletje. Volgens mij werkt het wel.

Hanneke, vind je het niet spannend worden? Straks weer een kleintje erbij?

Groetjes, Ellen

2. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Kiekeboe! Daar ben ik ook heel even, kom even om het hoekje kijken. We zijn net afgelopen week verhuisd en dan heb ik ook nog een ander leuk nieuwtje!

Ik ben zwanger!

Weer erg misselijk, hoop dat het deze keer niet zo lang aanhoud als met Martijn en Lotte.. Ik bel maandag naar de vk om een afspraak te maken en probeer die zo snel mogelijk te krijgen om de twijfel van eentje of twee weg te nemen. Ben als de dood! :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! Ik hoefde niet eens naar beneden te scollen Marian :D! Super! Gefeliciteerd meid! Hoop dat de misselijkheid snel minder word! En idd spannend hoor een kleintje, twee kleintjes of misschien zelfs drie kleintjes ;)!

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Hoe is het met jou? Hoe gaan de nachten nu? Al een beetje klaar voor de neiuwe kleine?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier goed hoor! Kleine mag komen, maar ook best nog een weekje of 3 blijven zitten ;)! Nachten gaan super! Heb toen een paar avonden die pap gegeven wat jullie zeiden. Maar ene keer wel doorgelsapen, andere keer weer niet. En toen weer met die pap gestopt en helemaal met de borstvoeding gestopt, alleen kunstvoeding gegeven dus en toen is ie door gaan slapen. Malou doet ook nog altijd netjes mee ;)! Dus twee heerlijk doorslapende kindjes hier sinds een week of 4 :D! Hoe is het bij jullie met de nachten? Of nu door het verhuizen juist extra 'lastig'? Natuurlijk ook wennen voor die twee kleintjes?

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Ze slapen hier wel goed, alleen afgelopen nacht wat onrustig. De eerste twee nachten hebbn ze echt verbazingwekkend goed geslapen! Dus ik ben wel blij. Het wennen valt wel mee, ze zijn erg blij hier. Ze kunnen nu zelf makkelijk uit het raam kijken op hun kamer, dus ze zijn constant vogeltjes aan het zoeken! :)
    Ook horen ze hier vaak kinderen spelen en dan roepen ze: Kindje! Spelen! Bal! Op het industrieterrein hoorden we natuurlijk nooit kinderen.... Dus al met al een hele goede keus om hierheen te verhuizen.

Wat fijn om te horen dat ze nu beiden zo goed slapen!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat ze bij jullie ook goed slapen! En idd kan me dat wel voorstellen zeg, eerst nooit kindjes en nu wel, heerlijk! Niet meer weggaan daar ;)! Haha! Voel je je behalve de misselijkheid eigenlijk helemaal goed? Hoop het voor je/jullie :D!

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    We zijn ons vandaag aan het orienteren voor ene kinderwagen voor tweelingen... Welke hebben jullie? Vindt het best lastig...

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Sweepy, 2 jongens zijn erg leuk! :D

Karel, gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!
    Over je werk zou ik me niet teveel zorgen maken, elke (tweeling-)zwangerschap is weer anders. Ik ben met 14 weken al 2 uur per dag minder gaan werken, omdat ik extreme vermoeidheid had door een lage bloeddruk en laag ijzergehalte. En je werk heeft niks te willen, als jij van je gynaecoloog of bedrijfsarts minder moet gaan werken, dan heeft je werk daar niks over te zeggen. Daarnaast krijgen ze dat voor 100% vergoed door het uwv, dus ze hebben er geen schade door. En ze mogen je ook niet ontslaan vanwege je zwangerschap, het kan alleen zijn dat ze je contract niet verlengen als deze bijvoorbeeld maar voor 1 jaar is. Ik weet niet of je een vast contract hebt of voor onbepaalde tijd?

Wij hebben trouwens de Easywalker Sky Duo, die is als beste uit de test van de consumentenbond gekomen. Ik vind deze persoonlijk erg licht rijden/sturen en hij is ook makkelijk in te klappen. Tot nu toe hebben we geen problemen om door deuren of gangpaden te komen, alleen in de Kruidvat kan ik niet door elk gangpad als ze hier extra dingen (reclame-artikelen) op de grond neerzetten.

Bolbuikje, Pete is tijdens mijn zwangerschap ook vaak naar mijn schoonouders gegaan, zodat ik 's middags gewoon even ongestoord kon slapen. Pete is nu een rustig kindje, maar we moeten nog even afwachten hoe hij als peuter/kleuter gaat zijn, haha. En van Luc en Stan is het ook nog even afwachten. Als we voor een 4e willen gaan, dan denk ik dat dit pas rond de 1e verjaardag van Luc en Stan is, zodat ze wat kunnen lopen als ik weer zwanger ben.
    Ook fijn voor jou dat je gewoon hulp had van de opa's en oma's en je man natuurlijk!

HJ, moeten jouw jongens naar de kinderarts, omdat ze te vroeg zijn geboren? Mijn jongens hoeven niet naar de kinderarts, maar ze zijn dan ook pas na 40 weken geboren en hadden een geboortegewicht volgens een eenlingcurve. En zitten ze beide nog op 8 voedingen? Hoeveel ml krijgen ze dan eigenlijk? Hier laten we ze ook in hetzelfde ritme zitten qua voedingen, inmiddels zitten ze gelukkig op 6 voedingen per dag, heel soms nog een voeding extra.

Marian, gefeliciteerd met je zwangerschap! Die eerste echo lijkt me erg spannend, het zou wat zijn als het weer een tweeling is?

Dat is ook de reden dat wij nog twijfelen of we voor een 4e willen gaan, omdat er een kans is dat er een 5e als cadeau meekomt...
    Ik las in het meerlingenmagazine dat iemand eerst een eenling had, daarna een tweeling en als laatste een drieling! :confused:

Groetjes Saskia

10. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Marian, gefeliciteerd!! Wat super zeg!!

Kinderwagen: wij hebben een urban jungle duo van Marktplaats geplukt. Ben er heel tevreden over tot nu toe.

Sassie, wij moeten inderdaad naar de kinderarts omdat Lex en Midas prematuur geboren zijn en Midas ook dysmatuur. Waarschijnlijk zullen we nog wel een paar keer naar de arts toe moeten. Verder staan we gewoon onder controle bij het consultatiebureau.
    Ze zitten inderdaad allebei nog op 8 voedingen. Lex mocht al wel eerder naar 7, maar kwam elke nacht nog voor een 8e voeding. Hebben dus toen Midas thuis kwam maar even zo gelaten omdat Midas zeker nog 8 voeidngen moest. Nu weegt Midas vandaag 2230 gram en met 2250 gram zou hij officieel naar 7 voedingen mogen. Nu vinden Berry en ik dat hij morgen al wel naar 7 voedingen kan, dus gaan we dat eens proberen. Nu krijgt Lex 6 keer 70 ml/ 2 keer 90 's nachts en Midas 6 keer 50 ml/ 2 keer 60 a 70 's nachts. Qua tijdschema: 6 uur-9 uur-12 uur-15 uur...
    We gaan nu voor Lex naar 5 keer 80, 2 keer 100 en voor Midas naar 5 keer 60, 2 keer 70 a 80. Qua tijdsschema gaan we zoiets proberen als 08.00-11.45-15.30-19.15-22.00-00.00-02.00-08.00. Moeten we nog even zien. Maar goed, wel een heel gedoe op papier. In praktijk vind ik het meevallen.

11. Hoi meiden,

Ik ben weer aan het werk en moet echt even in een ritme komen. Ik ben ook super moe. Ik lig echt al om 9 uur te slapen, terwijl ik dan dus nog een avondvoeding moet geven. Hadden jullie dat ook na je zwangerschapsverlof?
    Verder heb ik globaal alles gelezen. Hoop weer wat regelmatiger te komen en dan ook te kunnen reageren.

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Marian: GEFELICITEERD! Super joh! En idd spannend of het er eentje is of miss wel weer twee!
    Fijn dat jullie helemaal over zijn!
    Je zult wel kapot zijn: verhuisd, alles nieuw en ook nog zwanger!
    Keep us posted!

HJ: benieuwd hoe het gaat met de voedingen! Hier hebben ze nog vrij lang een nachtvoeding gehad.

Essie: ik was aanvankelijk ook doodmoe! Met een late voeding, een vroege voeding pffffff. Heb wel het voordeel dat ik dinsdag en vrijdag werk, dan had ik altijd even twee dagen om bij te komen.

Bolbuikje: fijn dat de nachten ook beter gaan!

13. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Hey meiden,

ik vraag me af of ik last heb van harde buiken of dat het wat anders is..
    Sinds een halve week voel ik een zwaar gevoel in mn onderbuik wat plots opkomt en weer weggaat...het is net alsof er wat opgeblazen word en weer leegloopt..

14. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi Olove,
    Ik kan je er niet mee helpen. Heb nooit harde buiken gehad. Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even met de gyneacoloog bellen.

Vannacht kwam de jongens om de 4 uur in plaats van om de 3! Dat was even fijn. Helaas kon Berry toen de ochtendvoeding niet geven, maar goed..
    Ik ga niet te vroeg juichen, maar hoop wel dat dit betekent dat we straks een nachtvoeding over kunnen gaan slaan....

15. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag allemaal,

Vrijdag een dagje niet op mijn werk en het weekend zonder internet gezeten... en dan loop je opeens 3 pagina's achter met lezen. Leuk!
    Even snelle reacties.

@ Olove: fijn dat je gynaecoloog en bedrijfsarts zo goed met je meedenken. Even rustig aan doen de komende week en dan inderdaad maar eens bekijken of en hoeveel je kan werken. Ik werk nog steeds 40 uur en dat gaat redelijk. Ben wel op vrijdag erg moe en heb het weekend wel nodig om bij te komen. Over de wisselende gynaecologen: dat heb ik ook. Heb het vorige week ook aangekaart in het ziekenhuis, maar ze zeggen dat ze er niks aan kunnen (willen?) doen en dat je bij je bevalling ook niet weet welke gyn erbij is, dus dat het wel prettig is dat je ze dan allemaal gezien hebt. Nou, als het in dit wisselende tempo doorgaat dan heb ik ze straks ook allemaal gezien :confused: .
    En nog bedankt voor je mopje vorige week! Dat hielp wel!

@ HJ1977: wat een mooie zoons heb je en wat fijn dat het zo goed gaat!

@ Sweepy: wow, 2 jongens, wat leuk!

@ Karel1978: gefeliciteerd met je tweeling! En wij hebben een Easywalker Duo Sky kinderwagen (ik geloof dat ie vorig jaar Product van het jaar is geworden). Tip: mocht je mensen kennen die een bankrekening hebben bij de Postbank: met de rentepunten kun je de Easywalker daar voor de helft van de prijs kopen!

@ Marian: gefeliciteerd met je tweeling en welkom!

@ Bolbuikje: Succes met de laatste loodjes!

@ allen: met mij gaat het weer beter. Hormonen zijn weer beter onder controle, gelukkig! Even een heel rustig weekend ingelast en dat hielp wel. Had toch teveel lopen rennen en vliegen afgelopen week en dat is toch niet zo handig. Nu zit ik weer lekker in mijn vel. Heb de kleintjes ook weer gevoeld dit weekend. Hele kleine schopjes, zo lief! Maar als mijn vriend dan zijn hand op mijn buik legde, hielden ze er weer mee op.

Zo, nu aan het werk. Tot later!

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Olove: klinkt idd als harde buiken, had ik ook snel last van, bij Isa ook al. Zeker in periodes van harde groei. Zolang ze niet pijnlijk zijn,niet regelmatig komen en je er geen andere klachten bij hebt kan t meestal geen kwaad. Goed aan je houding denken en rustig aan doen ;)

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Morgen gaat Isa voor het eerst een ochtendje wennen op school!

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend Noor! Nu eerst een ochtendje, en wanneer gaat ze dan helemaal naar school?

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Noor,
    Spannend hoor! Zowel voor Isa als voor mama natuurlijk! Kleine meisjes worden dan volgens mij ineens wel heeeel groot! Veel plezier voor de kleine meid!

Margit,
    Dankje :D! Fijn dat je de kleintjes lekker gevoeld hebt en dat het gewoon weer wat beter gaat, dat je je weer wat beter voelt!

Hj,
    Super zeg! En die nachtvoeding, die gaan ze vast vanzelf wat uitstellen ;)! Of juist ineens wel weer om vragen, hoor je ook vaak!

Olove,
    Geen idee, als ik harde buiken heb doen ze ook zeer :(. Maar misschien toch harde buiken, maar voel jij het anders. Verder idd wat noor zegt!

Liefs, Hanneke!

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Bolbuikje: deze week en volgende week in totaal 5 ochtenden wennen en de week erop: Full-time ;)

Is alles al klaar voor de komst van de kleine?

Deel Deze Pagina