Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi, Margit vroeg dat ;)! Maar ik was ook wel benieuwd hoor! Geen idee hoe dat gaat! En tja 2x onder elkaar de zelfde vraag stellen is ook zo overbodig ;)!

Voor de kleine is zo goed als niks klaar! Alleen wijzelf en het wiegje. Meer is niet nodig! Kamertje zijn we nog altijd niet voor op pad geweest, hebben alleen het wiegje. Kleertjes hangen/liggen bij Ruben in de kast en zowel op zijn als op het kamertje van Malou hebben we een commode staan. Kortom, niks tekort ;)! Dus ook echt geen haast op op pad te gaan. Komende maanden kan ze lekker in het wiegje bij ons op de kamer, heerlijk! Owja box is ook aanwezig ;) haha 2 stuks ;)! Eentje doen we als de kleine wat groter is en in de box gaat omhoog, de ander blijft dan voor Malou en Ruben ;)!

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi meiden,

Wij weten nu een klein weekje dat we een tweeling krijgen.. Mijn verhaal lijkt een klein beetje op dat van Karel - veel bloed verloren, toch maar even een echo en toen bleken het er twee te zijn! :confused: In eerste instantie wilde de echoscopiste alweer stoppen toen ze tóch nog even verder ging kijken en we 'om 't hoekje' nog een baby zagen. :D
    Het is dus een twee-eiige tweeling waarschijnlijk. Over een week hebben we weer een echo.

Nu de eerste schrik is gezakt begint bij mij het piekeren. :( Ik ben er super blij mee maar merk nu al dat het zwaarder is dan bij Sverre's zwangerschap. Heb al positiekleding aan, m'n buik is voor mijn gevoel gigantisch, ben ontzettend misselijk en moe... En hoe gaan we dat straks doen?!

Ik hoop dat ik hier wat ervaringsdeskundigen tegen kan komen. :D

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kar,
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap :D!

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Proficiat Kar!
    BEst schrikken he. Denk je dat het misschien mis is en dan ineens 2 :D
    Wij zijn er ondertusen al wel aan gewend. We zijn rustig aan het bedenken hoe we alles gaan doen en proberen ons niet gek te laten maken :)

Hoeveel weken ben je dan nu zwanger? Is het zoeizo niet zo dat bij een tweede zwangerschap je buik sneller groeit?

Groeten!

5. adi

adi Niet meer actief

Hallo meiden,
    na een lange tijd alleen meegelezen te hebben kom ik toch weer wat schrijven (hoor natuurlijk niet helemaaaal hier thuis, maar waar wel dan? ;) )

Karel en Kar, gefeliciteerd met de mooie zwangerschappen! Ik ben morgen ook 10 weken zwanger, maar dan van een drieling! Ik snap jullie schok en verwarring dus als geen ander, maar als je eenmaal aan het idee went, besef je hoe speciaal het is.

Ik ben ook ongelooflijk misselijk, maar vooral zooo moe en flauw, heb nu al zoveel moeite om de volle werkweek te draaien (werk ong 45 uur per week). Zit vandaag ook thuis wat te werken omdat ik vanochtend mijn bed niet uit kwam. Zullen jullie ook veel last van hebben denk ik, gewoon veel rust nemen, en jezelf laten vertoetellen, straks krijgen we het druk genoeg!

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Zow! Een drieling! Wow, gefeliciteerd!
    LAst van moeheid heb ik ook erg last van, en flauw enzo.. misselijkheid gaat zolang ik maar voldoende en op tijd eet. De geur in de keuken kan ik alleen echt niet verdragen :(

Wat ik me afvroeg...ik heb de laatste paar dagen best last van mijn buik. MEer bij het schaambot..beetje steken en gewoon zeurderig gevoel. Soms maak ik me best wel zorgen, want dan ben ik bang dat ik weer bloed ga verliezen ofzo. HErkennen jullie dit? Is het toch gewoon het groeien van de baarmoeder?

groeten!

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Kar: Proficiat met je tweelingzwangerschap! En genoeg medemeerlingmoeders/-wangeren hier dus vraag gerust!

Adi: hoe is ie verder met je?

Karel: ik herken hetgeen je beschrijft wel, denk idd groeipijn hoor, zou zeker kunnen! Had ik ook en ik had ook al snel last van bandenpijn!

8. sette

sette Lid

3 dec 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Laat ik hier dan ook maar even mee schrijven lees al wel een poosje mee. Maar ben nu 27 weken zwanger van een tweeling en alles gaat tot nu toe goed. Onze dochter is nu ruim een jaar dus dat wordt straks druk druk en nog eens druk.
    Ben erg benieuwd hoe het zal gaan en ben ook benieuwd hoe jullie kinderen ter wereld zijn gekomen. Wij zijn namelijk ons eerste dochtertje verloren tijdens de bevalling en bij onze tweede viel ook de hartslag weg en door een meelevende gyn is ze toen al vrij snel met de ks gehaald. Nu zou ik ook weer graag een ks willen maar daar zijn ze niet voor.

gr josette

ps en ik maar klagen dat ik het druk krijg wat zul jij het druk krijgen adi

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, ik denk ook dat het groeipijn is. Toen ik nog moest wachten op de echo -er zat een week tussen 't bloeden en de echo- voelde ik ook de hele tijd die steken en dacht ik elke keer dat 't nu echt mis zou gaan. Vervelend gevoel he?

Adi, WAUW een drieling! :confused: Jeetje.. Dan ben ik toch blij dat het er 'maar' 2 zijn! ;) Wat spannend zeg.
    Ik kan ook al dagen niet uit bed komen, mag gelukkig ook blijven liggen van m'n vriend. Ik merk ook dat ik nóg misselijker en flauwer ben als ik (te) moe ben. Zoals afgelopen weekend. :(

Sette, wat leuk dat je ook mee komt schrijven. Kan me je angst wel goed voorstellen maar het lijkt me dat ze met een tweeling helemaal geen risico gaan nemen, zeker gezien je voorgeschiedenis (wat verschrikkelijk trouwens.. :()

Nou ik ga maar eens wat eten koken, vandaag een betere dag qua misselijkheid gelukkig.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh ik had trouwens nog een vraagje; ik ga nog 1 keer naar de VK (23 maart) en word dan officieel overgedragen aan de gyn. Ik ben dan ruim 14 weken en normaal gesproken gaan ze dan 't hartje luisteren.

Nu dus niet. Omdat 't een tweeling is. Want: "Dan weet je toch niet welke foetus je hoort. En ook al schuif je 't apparaat naar de andere kant van mijn buik, dan kan 't nog dezelfde foetus zijn en weet je nog niets."

Ik vond dat nogal raar. En jammer ook. Want ik weet niet of ze bij de gyn ook luisteren? Of is dit wel een normale gang van zaken?

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh ik had trouwens nog een vraagje; ik ga nog 1 keer naar de VK (23 maart) en word dan officieel overgedragen aan de gyn. Ik ben dan ruim 14 weken en normaal gesproken gaan ze dan 't hartje luisteren.

Nu dus niet. Omdat 't een tweeling is. Want: "Dan weet je toch niet welke foetus je hoort. En ook al schuif je 't apparaat naar de andere kant van mijn buik, dan kan 't nog dezelfde foetus zijn en weet je nog niets."

Ik vond dat nogal raar. En jammer ook. Want ik weet niet of ze bij de gyn ook luisteren? Of is dit wel een normale gang van zaken?

12. Hoi Kar,

Ik vind dat ook maar raar hoor. Bij mij hebben ze altijd, zowel de verloskundige als de gyn, naar beide hartjes geluisterd.

Alle nieuwe meerlingzwangere: gefeliciteerd!

Wow Bolbuikje, zie dat jij al heel ver in je zwangerschap bent....hihihi valt me nu pas op, sorry hoor. Hoe gaat het? Spannend zeg.

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik moet ook over 2 weken naar de gyn. Mijn vk zei dat ik nog best bij hun op controle mocht komen als ik dat wilde en als mijn verzekering dit vergoed. Zij vond het dan leuk om het bij te houden en ging dan ook gewoon naar de hartjes luisteren. Ze vertelde dan wel idd dat het dan niet duidelijk welk hartje van wie is, maar zij vond het gewoon leuk als ik op controle bleef.

Maar ik neem toch aan dat de gyn ook luisterd?

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Nee, de gyn luistert niet, die maakt echo's. Dus bij iedere controle krijg je een echo en kun je je kleintjes dus iedere keer zien! Da's een van de voordelen van twee! ;)

15. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @alle nieuwe (aanstaande) mammies: Welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

@Kar76: De gyn heeft 1x naar de hartjes geluisterd maar ik mocht altijd naar de verloskundigepraktijk om naar ze te luisteren (vonden ze zelf ook wel leuk een tweeling). Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik kreeg ook heel vaak een andere gyn. vond het soms wel vervelend maar ze probeerden wel zo veel mogelijk bij dezelfde, was gewoon moeilijk omdat ik iedere maand moest)

@HJ: ik had hetzelfde probleem met borstvoeding, ze deden de tepel niet ver genoeg in hun mond (volgens mij gewoon omdat hun mondje zo klein was omdat ze prematuur waren) lactatiekundige hielp wel wat. heb gelukkig tot ruim 7 maanden nog combi van borstvoeding en kunstvoeding gegeven (ca 2 voedingen per dag live), het kolven brak me echter helemaal op en daardoor ook gestopt met bv. vond het heel jammer dat ik zo weinig begeleiding kreeg wat betreft de bv. (vooral in het ziekenhuis)

@Karel: denk ook groeipijn, hoor!

@Sette: kan me je zorgen voorstellen. Mijn jongens zijn op de 'natuurlijke' manier geboren Julian gewoon hoe het hoort en Thomas in volkomen stuit. Natuurlijk worden jouw kindjes extra goed in de gaten gehouden maar als ik jou was zou ik (nogmaals?) duidelijk jou zorgen bespreken in het ziekenhuis. Bv zo van ik ben bang dat............................wat kunnen we hieraan doen? (werkt meestal wel bij dokters dat laatste zinnetje) ;)
    Het is toch van belang dat je een beetje ontspannen de bevalling in gaat!

@Noor: nog een paar daagjes en dan is ze alweer 4! Wat een enorme stap weer voor pappa, mamma en de kleine meid!

@Adi: pff zoveel uren werken met een drieling?! Let je wel goed op jezelf en de kleintjes. Op tijd rust nemen, he (bemoeial!)

@Bolbuikje: nog alles rustig bij jou? Vinden de kleintjes het ook spannend/ begrijpen ze het allemaal? Heel goed dat je dat kamertje los kunt laten! En inderdaad wat heeft die kleine meer nodig? Lekker bij pappa en mama slapen en heel veel liefde,!

Voor degene die zo lief willen zijn mijn vragen mbt mijn ondernemingsidee in te willen vullen: graag even een pb-tje met je email naar mij sturen dan kan ik een documentje mailen!

Verder: Julian heeft inmiddels Thomas ingehaald met tandjes: hij heeft er al 7! Thomas 5 maar er zijn der nog wat op weg!. En ze kunnen tegenwoordig redelijk goed blijven zitten (alhoewel ze nog wel eens omvallen maar dat valt mee).
    Het zijn me trouwens mannen!:
    Laatst was ik Julian aan het verschonen, gaat ie zich omdraaien en wilt ie wegkruipen om de doos met billendoekjes te pakken, stoot ie zijn hoof aan de rand van de verschoningstafel (hoe heet zo'n ding nu ook al weer :( ). Begint ie keihard te lachen, dus mamma denkt: niets aan de hand. Draai ik hem om om hem naar beneden te dragen zit heel zijn gezicht vol bloed, en hij lachen! Gelukkig viel het mee, zijn tandje was in zijn lip gekomen, maffe baby's :D

Verder nog even iets wat ik kwijt moet: morgen over twee maanden worden de jongens 1 jaar (pff, wat gaat dat toch snel!). Kreeg manlief net een mailtje dat hij dan de hele dag moet optreden (hij zit in een band), is mamma dus helemaal niet blij mee. Zegt hij: nou dan neem je ze toch mee en dan doe je ze een kroontje op weet iedereen dat ze jarig zijn. Ja net alsof het mij wat interesseert dat iedereen weet dat ze jarig zijn, ik wil het gewoon met familie en dus ook de papa lekker thuis vieren. Is toch heel speciaal hun eerste verjaardag!

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik moet hier toch maar weer wat vaker mijn gezicht laten zien, word al weer opnieuw welkom geheten zag ik... (margit ;) ) Maar wel bedankt hoor! Voel me in ieder geval nog steeds welkom, zelfs na twee en een half jaar! (Ik sta nog op de eerste pag. van dit topic...) :)

Maar ik ben momenteel zo giga druk dat het er wel een beetje bij in schiet. Ben veel te vinden bij de maart mama's 2007 en moet me dus ook eigenlijk alweer gaan aanmelden bij de november mama's 2009... Ik mag wel een uur eerder op gaan staan 's ochtends!

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ff snel,

@Marian van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Geniet ervan meid!

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

@MCLover: Ik kan me goed voorstellen dat je liever de verjaardagen thuis viert! Wij hebben Sverre's verjaardag op een andere dag gevierd, dus dat is nog een optie?
    Hihi, ik zie opeens twee van die met taart en slagroom besmeurde snoetjes voor me. :)

Ik zag trouwens bij mijn vorige zwangerschap ook elke keer een andere vk; en toen bij mijn bevalling uiteindelijk een invalster. Die het allerleukste van de 4 bleek te zijn!

@Karel: dat is wel leuk, dat je gewoon bij je VK's langs mag blijven komen! Ik was al niet zo blij met deze VK praktijk dus ben op zich niet rouwig dat ze me doorsturen; ze zei ook vrij bot 'Een tweeling is gewoon één teveel voor ons'. :(

En echo's zijn eigenlijk misschien wel leuker dan luisteren!

Ik vind het zo leuk dat er we hier met een paar gelijk oplopen! :D Ik heb enorme spierpijn in mijn buik, herkennen jullie dat? Nu heb ik gisteren ook wat te enthousiast schoongemaakt, maar ik voel mijn banden ook heel goed.
    Mijn buik is nu even groot of groter dan de buik van mijn collega, die 23 weken zwanger is. :oops: :)

Fijne dag! Groetjes, Karlijn

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik zou het ook leuker vinden om de verjaardagen samen thuis te vieren. Maar inderdaad, een andere dag is dan ook een optie?

Ik zou het wel leuk vinden om de hartjes eens te horen kloppen. Heb ik nog nooit meegemaakt. Maar ja elke keer een echo is natuurlijk ook leuk, kun je een mooie fotocollage maken :) Wel een botte vk zeg! Of jij er wat aan kunt doen dat het een tweeling is..sorry hoor ;)

Als ik erg druk ben voel ik het ook meteen in mijn buik. Vooral steken voorin. Dan moet ik echt rust nemen. Maar soms heb ik het gevoel dat ik 100 buikspieroefeningen gedaan heb :)
    Mijn buik begint wel te groeien, kan het al goed zien, en kan ook echt geen "normale" kleren meer aan. Ik werk met allemaal studenten en die dachten gewoon dat ik erg dik was geworden zo na de feestdagen :oops:

Gelukkig reageerde mijn baas nog steeds positief. Wilde zelfs met me gaan shoppen in een meerlingenwinkel bij hem in de buurt hahaha. Dus ik maak me iets minder zorgen over mijn baan. Het is alleen wel zo dat ik een bepaalde tijds contract heb en het is de vraag of dat dat nu omgezet gaat worden in onbepaalde tijd... Nog maar even afwachten. Mijn baas wilde het wel proberen, want hij vond dat hij naar resultaten moest kijken en niet naar het feit dat ik een paar maanden afwezig was. Toch een toppiechef he!

Groeten!

20. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Fijn van je baas zeg!
    Zo een had ik niet. Die verlengde mijn contract niet en moest noodgedwongen remigreren.. ben nog steeds kwaad op die eikel!

Deel Deze Pagina