Olove oh wat een goed nieuws van Bono! En wat een rare mensen zeg.. Hoezo jij je katten binnenhouden?! Zij moeten die hond aan de riem houden of muilkorven! Tss. Ik hoop ook voor je dat je het geld snel hebt. Helaas weet ik niets van te weinig vruchtwater - maar op internet surfen is in deze gevallen altijd verontrustend. Dus als ik haar was zou ik dat idd zo weinig mogelijk proberen te doen. Alvast sterkte! Lien hoi! En welkom, ikzelf ben ook nieuw hier en nog een aantal anderen ook. Hoe meer hoe beter. Amsy ik begrijp dat je kleintjes dus geen TTS hebben? (Heb even gegoogled ) Straks heb je dus 3 meiden! Wat leuk!
Heel even kort over weinig vruchtwater: bij mij wisselde dat, met name op het laatst, sterk. De ene keer leek er weinig vruchtwater te zijn, de volgende keer was alles weer prima. Het is wel goed om in de gaten te houden! Bij te weinig vruchtwater kan je kindje het moeilijk krijgen, vandaar. Zou me er niet al te druk over maken (oh, en bij mij leek er wel degelijk een verband tussen de hoeveelheid die ik dronk en de hoeveelheid vruchtwater, ook al zei de gyn van niet) Tot zover, hier overigens alles prima !
@ Amsy: leuk dat je er weer bent en dat het goed gaat met je kleintjes! Zijn ze nu allebei goed aan het groeien? En wat leuk dat je twee meiden krijgt! @ Maaike 1982: wat een ontzettend leuk filmpje! @ allen: heb alles gelezen, maar moet nu echt even aan het werk . Tot later vandaag!
Hello! Vraag, ik wil graag een 3d echo laten doen over een paar weken..maar nu weet ik niet of dat wel verstandig is. Mijn zusje heeft het laten doen..en zij moest nog een keer terugkomen omdat haar baby er niet goed voor lag..gisteren terugkomen en toen is het weer niet gelukt..uiteindelijk kreeg ze 23 min 2d film mee..en wat foto's..kosten 65euro ( ipv 85 )..De reden was dat haar placenta voorligt..nou ik heb dus 2 placenta's die voor liggen..dus ik twijfel nu enorm..Wie heeft hier ervaring mee..
Olove: Ik heb afgelopen zaterdag een 3D en 4D echo laten maken van mijn baby's en heb een lange dvd, cd en veel foto's meegekregen. Ook bij mij liggen de placenta's voor. Het was wel iets lastiger en kost iets meer moeite, maar ik ben erg tevreden en we hebben alles wat we wilden.
Wij hadden een 3d-4d echo met ca 23 weken en hadden, ook met een voorliggende placenta, mooie beelden
Noor, Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Isa! Hoop dat jullie en de grote meid een fijne dag hebben gehad! Liefs, Hanneke!
Misschien een stomme vraag, maar een 4d echo wat is dat? een 3d echo is toch een echo waar je je kindje al mooi op kunt zien. Dat je ziet hoe hij/zij eruit ziet? Maar bij een 4d echo dan? Trouwens, wanneer waren bij jullie de eerste zwangerschapskwaaltjes voorbij? Ben het misselijk/moe zijn en last van mijn maag enzo een beetje zat...
Noor nog van harte gefeliciteerd met Isa's verjaardag! Wat worden ze ineens groot he als ze naar de basisschool gaan.
4D echo is eigenlijk gewoon 3D-echo, maar dan met beweging. Dus je ziet je kindje in 3D bewegen. Wel leuk hoor! Bij Sverre hadden we ook een 3D/4D echo, heel bijzonder. Toen hij eenmaal geboren was konden we ook echt dingen herkennen die we bij die echo al hadden gezien. Zijn kinnetje en bovenlipje bijvoorbeeld. Ik ben die kwaaltjes ook goed zat hoor. Gisteravond weer al m'n avondeten eruit gegooid. Ik dacht juist dat 't beter ging. Vanaf de lunch ongeveer gaat het hier echt 'mis'. Misselijk en dus ook overgeven. En brandend maagzuur. Blegh. Noor ook van mij nog gefeliciteerd! Leuke dag gehad?
Ha dames, Even snel een ego-berichtje van mij. Wat ben ik die kraamvisites zat zeg! Voor volgende week bel ik ze af. We komen niet eens fatsoenlijk in een ritme met de kinderen. Heel leuk, die interesse, maar nu is het echt klaar. Vandaag twee domoo-seats gekocht voor de jongens. Ze waren in de aanbieding bij Prenatal, iig de blauwe. 75 euro klinkt toch veel beter als 109! Scheelde me 70 euro. Ik denk er ook aan om een Swaddle-me voor Midas te kopen. Iemand ervaring mee?
wat leuk een topic voor tweeling mama's! Ik ben nu zwanger van een terugplaatsing van 2 embryo's na ivf, en dus ook een kans dat het er 2 zijn. Aanstaande donderdag hebben we onze 1e echo, en hoop eigenlijk stiekem dat het er 2 zijn. Zo ja, kom ik me gezellig bij jullie melden!
HJ: ik kan me voorstellen dat je het zo ondertussen zat bent, die visite. En wat lekker, die doomoo seats! Ik heb geen ervaring met de swaddle me, kan je dus niet helpen.. Wies: gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat spannend! Ben heel benieuwd of we je donderdag terug zien! Pfff het overgeven is hier in volle hevigheid terug. Heb al twee avonden en middagen geen eten binnen gehouden. Begin me er behoorlijk slapjes door te voelen. Ik hoop echt dat dit is afgelopen na 12/13 weken..
Die Domoo seats kun je lang gebruiken voor een kind toch? Toch ook als ze ouder zijn. Ik vind ze iig erg mooi! Wies, Gefeliciteerd! Spannend hoor! Ik hoop voor je dat het er twee zijn Laat het ons maar weten! Kar ik ben het ook zat hoor. Leuk dat we echt samen opgaan Tenminste, dinsdag over een week moet ik naar de gyn voor de eerste keer en dan hoor ik wel hoe lang ik nu echt zwanger ben... Ik hoef gelukkig niet te spugen, maar ik heb zo'n last van mijn maag en daar wordt ikdan weer misselijk van.. na ja, ff doorzetten nog
@ HJ1977: Kan me voorstellen dat je het gehad hebt met de kraamvisite! Jullie moeten immers ook nog aan elkaar wennen en in een ritme komen en dat gaat toch minder goed als er steeds visite langskomt. Gewoon een kraamvisitevrije week inplannen inderdaad ! Doomoo-seats en een Swaddle-Me: voor mij klinkt het nog als abacadabra , maar ik ben benieuwd waar het voor is! @ Kar76 en Karel1978: wat naar dat jullie je nog zo misselijk voelen. Ben ik extra blij dat ik daar eigenlijk geen last van heb gehad (maar daar hebben jullie niets aan...). 't Schijnt (volgens de boeken) na zo'n 12-14 weken beter te worden, dus nog even geduld, vrees ik! @ Karel1978: ik zag dat je al wel een echo in je album hebt staan, maar je weet nog niet precies hoe lang je zwanger bent? Konden ze dat de eerste keer niet meten? Spannend, je bezoekje aan de gyn dan! Weet je al wel of het 1- of 2-eiig is? @ Wies31: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop ook dat je je straks bij ons mag aansluiten! Hier alles goed. Beetje rustig weekend gepland, want het zwanger zijn kost toch wel veel energie! Vanochtend lekker uitgeslapen (nu kan het nog ). Vanmiddag (een klein) stukje wandelen denk ik, want het is hier heerlijk weer! Verder beetje in huis rommelen enzo. Heerlijk, zo'n weekend af en toe.
@margit. Bij de eerste en tweede echo kwamen ze steeds een paar dagen korter uit dan dat ik zelf uitgerekend had Maar volgens de vk konden ze het toch pas met zekerheid zeggen rond de 12 weken. Dus ik hou voor nu de echo aan, maar ik hoop natuurlijk dat het wat langer is Heerlijk weer bij jou? HEt komt in het zuiden van het land met bakken uit de lucht Wandel ze!
Hi! Alle nieuwe meiden, welkom! Lees nog mee maar tis hier zo chaotisch dat ik aan reageren amper toe kom. We hebben bijna continue zieke kindjes. We zijn naar de kinderarts geweest maar die constateerde virus op virus op virus. Dus vette pech. Hebben een sterkere inheler gekregen omdat ze zo vaak benauwd zijn. Donderdag bij het cb geweest en dit zijn de scores: Anna 65,5 cm 6345 gram Sophie 65,5 cm 6385 gram Dus de meiden gaan goed gelijk op! Daisy, waar heb jij dat leuke grote speelkleed vandaan? HJ, ik vond de doomooseats beetje zonde van het geld. Meiden vonden ze alleen leuk tm ze 2 1/2 maand waren.... Nou ja misschien als ze ouder zijn dat ze het leuk vinden.