Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Noor nog gefeliciteerd! Leuke dag gehad?

2. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Funny me, wat naar voor je meiden dat ze telkens benauwd zijn. Hopelijk zijn ze die virussen gauw weer kwijt.

Margit, een doomoo-seat is een soort zitzakje voor baby's. Ik heb hem speciaal gekocht eigenlijk voor Midas. Zijn hoofdje is wat lang en de fysiotherapeute zei dat hij veel op zijn achterhoofd moest liggen. In zo'n doomoo-seat kun je een lekker holletje maken voor zijn hoofd. Werkt heel goed. Daarnaast werden onze kleintjes het zat om plat te liggen. Ze willen graag veel zien.
    Een swaddle me is een kant en klare inbakerdoek. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik er 1 ga kopen voor Midas. R,R en R doet hem ook erg goed.

Wies, spannend zeg! Ben heel benieuwd.

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    hai meiden!
    Zo, beetje druk gehad de afgelopen dagen, hoop vanavond ff in de gelegenheid te zijn om goed bij te lezen ;)
    Het feestje van Isa was een groot succes! Ze heeft heerlijk genoten en is enorm verwend!
    Grote meid!
    [/i]

4. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Noor, nog gefeliciteerd! 4 jaar al weer!

5. Esther1981

Esther1981 Actief lid

10 nov 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Hoi meiden,

Ik heb al een tijdje niks meer van me laten horen omdat ik 2 en halve week in het ziekenhuis heb gelegen omdat de kleintjes een groeiachterstand hadden en ik had enorm veel last van buikpijn.

Ondertussen ben ik 20 Februari op een natuurlijke manier bevallen van 2 kereltjes :D.
    Ze hadden om half 10 s'morgens mijn vliezen gebroken,omdat ik de nacht ervoor 2-3cm ontsluiting had en weeën maar het wou niet doorzetten!

Om 16:01 is Deacon geboren en woog 2520 gram en was 50 cm.
    Om 16:05 is Daymon geboren en woog 2530 gram en was 47 cm.

Vrijdags ben ik bevallen en Maandags mochten we al naar huis.
    De kleintjes hebben wel een moeilijke start gemaakt toen ze eenmaal thuis waren,ze kwamen maar niet op temperatuur en vielen erg veel af,toen kregen we te horen van kraamzorg dat als het zo doorging ze alsnog weer werden opgenomen en aan het infuus werden gelegd.
    Mijn vriend had dus extra dekentjes gehaald en een kacheltje en na ongeveer 2 dagen ging het een stuk beter met ze :).
    Ook drinken ging daarna beter want ze wouden eerst maar 25cc hebben.
    Nu zitten ze op de 70/80cc terwijl ze wel al 90/100cc mogen hebben maar ze doen het goed nu :).

Verder is het wel erg druk nu met 2 van die kleintjes en een dochter van 2 en half maar ik kan er echt van genieten :D,wist niet dat een tweeling zo leuk kon zijn :oops:!

Foto's van onze mannetjes staan in mijn album :D!

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi Esther,

Proficiat met je 2 zoontjes! Leuke foto's! En goed om te horen dat het nu beter met ze gaat! Geniet ervan.

Gr,

7. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @Esther GEFELICITEERD! En dat jullie er maar lekker van mogen genieten!

Hier gaat het redelijk.
    Vrijdagavond op de bank na het eten in slaap gevallen..en werd wakker met helse pijn in mn buik en maag..Ik ging rechtop zitten..en heb zo een tijdje gezeten, en daarna liep ik naar de wc..en heb net aan de wc gered..alles kwam eruit..het wou maar niet stoppen!
    Heb dit nog nooit gehad..ook niet tijdens mn zwangerschap.
    Anderhalf uur later..precies hetzelfde..toen redde ik de wc net niet jammer genoeg..Ondertussen ( sorry voor dit verhaal ) kwam ook alles van onder eruit en leek het net alsof ik gewoon aan het plassen was...zo dun!
    's nachts met pijn proberen te slapen..maar om het uur moest ik eruit omdat alles er weer uit kwam..van onder en boven.
    Ik had die avond niks raars gegeten..soep met een broodje..maar was wel erg gulzig met de Optimel..3 glazen.
    De volgende dag heel zwakjes..2 banaantjes naar binnen..en over de gehele dag niks meer kunnen eten...alleen maar heel veel dorst.
    Gister was het eigenlijk over..cornflakes gegeten..een bolletje kaas..en nog steeds heel veel dorst. Aan het einde van de dag kreeg ik een heel beroerd gevoel in mn buik..zo'n strak gevoel..en opgeblazen..en kon ik weer niks eten..Pas vandaag voel ik me weer oke..behalve dat mn buik weer zo enorm zwaar aanvoelt
    Ik heb niet de gynacoloog gebeld..dacht aan buikgriep..maar het was ook weer zo over..
    Ik heb de 16e weer een controle afspraak en dan zal ik het wel even aankaarten.
    Verders voelde ik gisteravond mn kleintjes supergoed..nog steeds van die rare plopjes..maar nu heel hard..Maar wat ik zo vreemd vind is dat ik het telkens ongeveer op 1 plek voel..ter hoogte van de rand van mn slip ongeveer.
    Volgens de gynacoloog ligt daar ons meisje..maar dat zou betekenen dat ik alleen haar continue voel..de jongen ligt voor de kijkers rechts van mn navel horizontaal..maar daar voel ik eigenlijk nooit iets..Is dit wel normaal?

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi,

Olove volgens mij is het normaal dat je de één iets minder voelt dan de ander, en ook niet continu. En die optimel, daar zitten wel zoetstoffen in die voor de race kunnen zorgen hoor! Net als teveel kauwgum eten, krijg je ook diarree van. ;) Dus het zou heel goed daarvan kunnen komen.
    Maar, als je last blijft houden en vooral als je ongerust blijft, gewoon bellen naar je gyn en een afspraak maken. Dan kijken ze even.
    In ieder geval sterkte, dit kun je er even niet bij hebben denk ik!

Esther gefeliciteerd! Wat een mooie ventjes! Ik vind die ziekenhuisfoto's van tweelingen samen in één bakje altijd zoooo lief.

Hier is alles goed! Vanochtend weer een echo gehad, en het zijn er nog steeds twee! :D Ze liggen precies op schema, zijn allebei 11 weken en 3 dagen 'groot'. ;) Lekker beweeglijk ook weer. Ik heb héle mooie scherpe foto's, je ziet zelfs al een neusje bij een!
    Ze zei dat de twee de best mogelijke situatie voor tweelingen hebben: ieder een eigen vruchtzak, met een dik vlies (0.5 cm) ertussen, en ieder een eigen placenta. Wij zijn helemaal blij! En het wordt ook steeds echter nu, dat we er écht twee krijgen... :D

Ik dacht dus dat dat wel een twee-eiige tweeling is dan. Maar dat hoeft dus niet! Het kan nog één-eiig zijn. Weet iemand wanneer en hoe ze dat dan gaan bepalen?

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi Kar,

De vk zei dat ze dat bepalen in het ziekenhuis. MAar jij hebt echt twee zakjes zie ik op je foto. Bij mij zie je een zwart zakje en daar 2 hummeltjes in :)
    De vk zei tegen mij dat die van mij dus eeneiig is, en ze liet een plaatje zien hoe jij het hebt, en dat is tweeeiig. Maar ze zei er wel bij dat ze niet zoveel ervaring had met tweelingen..

Ben je al in het ziekenhuis geweest? Fijn dat alles goed is iig!

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Ester: gefeliciteerd met je twee mooie zoons!

@ Olove: wat vervelend zeg! Klinkt inderdaad niet heel lekker... maar van die Optimel schijn je inderdaad wel te kunnen gaan laxeren...
    Over de bewegingen: ik heb het idee dat ik ook steeds ongeveer op dezelfde plek iets voel bewegen en ik vroeg me ook al af of dat normaal is... ik ging er bij mij vanuit dat dat komt omdat er 1 een placenta voor en de ander een placenta achter had... maar als ik jou zo hoor, maakt dat dus niet uit...

@ Kar76: fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat ze allebei op schema lopen. Hopelijk blijven het zulke voorbééldige kinderen :) . Eén- of twee-eiig: een eigen vruchtzak, placenta en vlies zijn inderdaad geen 100% garantie voor 2-eiig (de kans is wel het grootst dat het 2-eiig is). Als bij je 20 weken echo blijkt (als je dat wilt weten) dat het een jongetje en meisje zijn dan weet je zeker dat het 2-eiig is, anders moet je gewoon afwachten tot ze geboren zijn. Volgens mij kunnen ze het dan zien (maar dat weet ik niet helemaal zeker). Anders moet je afwachten of ze op elkaar lijken of niet... Wil je weten wat het zijn (qua geslacht bedoel ik)?

@ allen: Gisteren met vriendlief een stukje gewandeld in het zonnetje (met af en toe even uitrusten op een bankje, voelde me net 80 :D ). Verder de kindjes gisteren helemaal niet gevoeld (terwijl ze de afgelopen avonden zo lekker aan het bewegen waren). Ik weet dat ik ze niet elke dag hoef te voelen, maar het is zo gezellig als ze wel bewegen...

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Esther: gefeliciteerd met je twee mooie kereltjes!
    Fijn dat het nu iig weer goed gaat! En heerlijk dat jullie zo snel naar huis konden!
    Geniet van je kraamtijd!

12. adi

adi Niet meer actief

Hallo dames,

ben ik weer eventjes.

Esther, gefeliciteerd met je mooie mannetjes! Echt geweldig! En ze hebben een mooi gewicht. Met hoeveel weken ben je bevallen? Gelukkig dat het nu beter gaat met ze :) , geniet er van!

Kar, ik heb vorige week een 10,5 weken echo gehad en je ziet ineens best veel inderdaad. Mooi dat de kindjes goed gescheiden zijn. Bij ons zijn alle drie helemaal gescheiden, maar de gyn denkt nog steeds dat twee één-eiig zijn (omdat ik bij follikel-meting die maand twee rijpe eitjes had). Dat kan in principe als het eitje zich in een heel vroeg stadium heeft gesplitst.
    Het belangrijkste is dat ze goed groeien en een mooi hartslag hebben.

Even een vraagje: hoe 'heftig' voelen jullie de tweeling? Mijn vriendin is nu 30 weken zwanger van een eenling en ze zegt dat ze het geschop al 'beu' is. Dan denk ik bij mijzelf: ik voel straks driex zoveel, en lijkt me geweldig. Maar ik weet niet of je echt pijnelijke schoppen kunt voelen (gekneusde ribben en zo ;) ), of dat het bij gezellige schopjes blijft.
    Wat is jullie ervaring?

13. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Esther: Van harte gefeliciteerd met je 2 mannen.
    En fijn dat het zo goed gaat nu.

Wij zijn afgelopen weekend naar Belgie geweest om een tweelingbox te kopen. De tweelingboxen in Nederland vond ik niet veel groter dan een andere box. Nu zijn de afmetingen 149 X 80. Het is een nieuwe box en scheelde 200 euro. En het is een uurtje rijden dus goed te doen en snel verdiend. Alleen nog even gaan klussen voor een mooi kleed want die zijn niet standaard te krijgen in deze maat.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik weet nog dat ik bij Sverre zijn geschop niet zozeer zat was, want hij schopte vooral tegen mijn placenta die precies voor mijn ribben lag (hallelujah! :)), maar het geschuif en ook als hij de hik had irriteerden me wel. Vooral toen ik ruim 39 wk zwanger was en meneer zich nog even op zijn andere zij ging draaien... Pfff! Dat voelt zoooo niet fijn. Maar tweelingen en zeker drielingen hebben natuurlijk minder ruimte op den duur. Dus die - ga ik maar van uit ;) - liggen meer vast op één plek.

Maar ja, als je pech hebt liggen de voeten net bij de ribben ja... :(

Margit ja wij willen zeker weten wat het - ze - wordt! :D Ik denk zelf heel sterk dat er tenminste één jongen bij is.
    De echoscopiste (in 't ziekenhuis) legde mij ook uit dat het nog een-eiig kan zijn als de deling maar vroeg genoeg gebeurd is - dus voordat de vruchtzak echt ontwikkelt. Maar ik ga er zelf vanuit dat het twee-eiig is, aangezien tweelingen ook in de familie voorkomen (wel in de generatie van mijn opa overigens).

Kunnen ze door de vele echo's nu ook eerder zien of 't een jongen/meisje/beide wordt? Of moet je gewoon wachten op 20-wk echo?

15. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Kar76: bij ons konden ze het bij de echo met 16 weken nog niet zien, maar met 20 weken wel. Heb jij ook elke 4 weken een echo?

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    hier was t met 16+5 te zien

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Heb er ook een echo in mn album waarbij je goed kunt zien dat t 1eiig is

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    haihai

Hier konden ze het met bijna 17 weken zien dat het twee mannetjes waren.
    Wij hadden iedere twee weken een echo ivm een gedeelde placenta, dus konden het al vroeg zien ;)

Getrap: hier konden ze tot op het laatst nog flink bewegen/draaikonten/schoppen, af en toe behoorlijk pittig maar nooit écht pijnlijk of heel rot.Wel konden ze tijdens de CTG's, zelfs tijdens de CTG's met de bevalling nog de doppen van het apparaat wegtrappen.

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Noor & FunnyMe: Wat een prachtige echofoto's hebben jullie in je albums staan! Jeetje.. Die 3D foto's zijn écht heel mooi. Zo ontzettend gedetailleerd.

Is het niet heel apart om twee kindjes te krijgen die precies op elkaar lijken? Of zagen jullie meteen bij de geboorte al verschillen?

(Ik begin het echt steeds leuker en spannender te vinden! :D)

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Waar ben je precies geweest in belgie? Ik ben namelijk ook zo in belgie, dus kunnen we daar ook eens kijken.. Als het dan toch zoveel scheelt...... :)

Deel Deze Pagina