Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi dames,

Esther, gefeliciteerd met je jongens! Wat fijn dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen en wat mochten jullie snel naar huis zeg!. Ik kan me een beetje voorstellen hoe groot je jongens waren want je hebt ongeveer twee Lexjes gekregen ;)

Kar, onze jongens zijn ook eeneiig. Kunnen ze prima uit elkaar houden want er zit een kilo verschil tussen beide kindjes! Op (afzonderlijke) foto's wordt het trouwens wel moeilijker.
    Onze jongens verschillen wel duidelijk van karakter. Lex is gemoedelijk en rustig. Midas is pittig en nieuwsgierig.

Karel, als ze in 1 zakje zitten zijn ze zeker eeneiig. kan niet anders.

Hier verder alles goed.
    De nachten zijn even vermoeiend nu omdat de heren allebei op een ander voedingsschema zitten. Hopelijk gaat Midas ook snel naar minder voedingen.

2. Hoi dames,

Ik krijg geen bericht meer als er gepost is en daardoor vergeet ik te lezen. Er is weer erg veel geschreven en heb geen tijd om alles door te nemen, sorry. Ik zag dat Esther bevallen is van 2 zoontjes. Gefeliciteerd!

Met Isis zijn we een soort van terug bij af helaas. We zijn gisteren zelfs naar de seh met haar geweest. Ik wilde de ziekenhuisafspraak vervroegen, maar ze kon niet eerder dan half april terecht. Ik zat op mijn werk toen mijn man belde die thuis was bij de kids en hij liet Isis horen. Die was niet tot bedaren te brengen; krijsen, gillen niet normaal. En dan zit je dus op je werk.....Dus ik zei dat hij maar het zh moest bellen en haar moest laten horen, misschien dat ze dan kon komen......maar nee hoor. Toen zijn we via de ha naar de 1e hulp gegaan, maar ook daar niet verder gekomen behalve een afspraak as donderdag met onze ka. Ik word hier zo verschrikkelijk moedeloos van. Isis schreeuwt toch niet voor niks zo? We hebben nu wel andere medicijnen tegen maagzuur gekregen, maar die zijn heel moeilijk te geven. Het zijn balletjes die niet in water op te lossen zijn. En als ik ze gewoon geef, stikt ze er bijna in. Hebben anderen hier toevallig ervaring mee?

3. adi

adi Niet meer actief

Sweepy, ik zou ook graag willen weten waar je deze box hebt gehaald in Belgie? Ik weet niet hoe groot de tweelingboxen in Nederland zijn, maar 1,5m vind ik breed genoeg voor een drieling (in het begin in ieder geval).

Alvast bedankt!

Essie, wat zielig dat de kleine zoveel pijn heeft. Uit je verhaal begrijp ik dat ze last heeft van haar maagje. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet bij vriendinnen dat lauwe kamille-thee een goede hulp kan zijn bij pasgeboren baby's. Ook tegen krampjes. Is echt een oma-middeltje maar schijnt goed te helpen. Bij pasgeboren baby's wordt het in druppeltjes gegeven. Misschien dat ze met drie maanden al een paar slokjes mag hebben.
    En kwaad kan het in ieder geval niet, misschien heb je er iets aan.
    Succes en heel veel beterschap in ieder geval!

4. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey meiden,

@Esther,van harte gefeliciteerd met prachtige kereltjes.
    En wat een knappe dochter hebben jullie ook,mooi!
    Wat zullen jullie apetrots zijn!
    Geniet van je gezinnetje!

@Essie,jeetje wat sneu voor Isis zeg.
    Ik hoop echt dat jullie snel geholpen worden,arm kind.
    Knuff voor jullie.

@FunnyMe,dat speelkleed komt van KidzImpulz,is echt een heel fijn kleed,alhoewel ze er nu vaker naast liggen dan erop,hahah.
    Hoe is het met jullie?

@Bolbuikje,meis hoe gaat het met je?

@Alle zwangere dames,hoe gaat het?

@Ervaren mama's,wanneer zijn jullie begonnen met eten vanaf 8 maanden?
    Hier stikken ze zowat,fruit gaat goed maar warm eten niet.
    Brood lukt Fenne ook niet,Linne wel,toch maar blijven proberen?
    -----------------------
    Straks naar het bureau,ben zo benieuwd wat de dames wegen,ze zijn echt goed gegroeid.
    Volgende week de 20 weken echo,zo benieuwd naar onze inimini en wat zal het zijn,a boy or a girl?

Dikke kus van ons..

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meiden,
    Sorry! Ik kan het echt allemaal niet bijhouden op het moment! Excuses!

Noor,
    Fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben!

Daisy,
    Gaat prima hier hoor! We wachten geduldig ;)! Maar tjonge wat ga jij snel zeg 20 weken alweer! Succes bij de echo!

Liefs, Hanneke!

6. hihihi, heb ik ook last van Bolbuikje.....

Daisy, hoe was het op het cb?
    Laat je volgende week weten wat het wordt of houden jullie het voor jezelf?

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

@Essie, hoe is het nu met Isis? Al iets beter? Wat naar dat ze zo moet gillen van de pijn.. :( Daar wil je toch zo snel mogelijk iets aan doen! Hebben ze al onderzocht of het reflux is? Sterkte ermee!

@Daisy: Sverre kreeg rond de 6/7 maanden potjes die voor 8+ mnd waren (iets meer structuur). Rond 8 mnd kreeg hij pas brood. Brood ging in het begin ook met veel kokhalzen gepaard maar snel beter. Hij kreeg ook af en toe een gekookt worteltje, of een stukje broccoli als wij zaten te eten, zodat hij vast aan de structuur kon wennen. Fruit kreeg hij eigenlijk ook al vanaf het begin in stukken (banaan, zachte peer, etc.).

Mijn advies is inderdaad gewoon blijven proberen: laat ze lekker spelen met stukjes eten, dan kunnen ze voelen met handjes én mond hoe dingen aanvoelen etc. En brood gewoon langzaam introduceren. Geen korstjes en een paar stukjes per keer proberen. Echt, het komt vast goed!

@Bolbuikje: oeh nog maar 2 weken (of 4 natuurlijk.. ;))! Spannend hoor! :D

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier gaat het wel goed. Gisteravond voor 't eerst weer eens níet mijn avondeten direct weer uitgespuugd. Maar de misselijkheid is nog niet over.. :( Mijn buik groeit echt hard nu. Ik heb ook weer iets meer van die ongesteldheidskrampen, en bandenpijn. Allemaal tekenen dat ze goed aan 't groeien zijn lijkt mij! :D

Gisteren heb ik me aangemeld voor kraamzorg. Ik zag ook toevallig op de site van Menzis dat je een meerlingvergoeding krijgt van 230 euro als je je kindjes daar verzekert! Dat wist ik niet! Is weer mooi meegenomen, kunnen we een tweede bedje van kopen. ;)

Alles goed met iedereen?

9. adi

adi Niet meer actief

Kar, hoe bedoel je als je je kindjes daar verzekert? Ik dacht dat de zorgverzekering voor kinderen gratis was? En moet je zelf ook met je verzekering dan overstappen naar Menzis?

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    wat vervelend dat Isis weer zo'n last heeft!
    Als die kleintjes plotseling (weer) last krijgen van ontroostbaar huilen, ook altijd aan de oortjes denken. Als die ontstoken zijn hebben ze ook vreselijk veel pijn en heel vaak grijpen ze nieteens naar de oortjes.
    Hoop dat het gauw verbetert! Veel sterkte!

Bolbuikje: jee 38 weken alweer! Goed man! en spannend!

Daisy: ook alweer bijna op de helft! Wat gaat het hard! Spannend of jullie een jongetje of een meisje krijgen! Heb je -heel stiekem- voorkeur?
    W.b. het etenL gewoon blijven proberen, opeens snappen ze het.
    Met brood kun je het beste lichtbruin of moutbrood geven, liefst niet al te vers, want dat wordt plakkeriger.
    Misschien eten ze platgepureerd eten beter dan wat grover. Komt vanzelf, no worries.
    Hoe was het op het CB?

Adi: ja jij kan ook wel zo'n mega-box gebruiken straks! ;)

oeps de rest ben ik alweer vergeten...

11. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland

dat geld alleen als je menzis extra verzorgd 3 heb.Wij hebben helaas extraverzorgd2 en kwamen er te laat achter anders was ik nog even overgestapt,want dat was de moeite waard geweest haha.De kindjes zijn iid gratis meeverzekerd,maar ze gaan er dan vanuit dat je voor hun geen andere ziektekostenverzekeraar neemt.

12. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
  13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    oke thanx!

Trouwens voor degene die in het oosten des landes wonen: Op 18 april is er een meerlingen beurs in Aalten. Daar staan ouders van meerlingen die hun gebruikte spulletjes verkopen. Van babykamertjes, tot kleertjes ed.
    Mijn ouders wonen daar in de buurt, dus wij gaan eens kijken :)

14. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Dag Meiden!

Gister verjaardag gevierd van mn mannetje, die lieve man vroeg allemaal baby spullen haha..dus we hebben een bad setje gehad..wippertjes en kleertjes..helemaal leuk!
    Iedereen wou natuurlijk de babykamer zien en ook mn zusje die nu een maand verder is, toevallig had ze gister een intake met de kraamzorg en die vertelde haar dat je geen overtrekset over een dekentje mag doen...wat ik dus wel heb...Ik snap niet waarom dat niet mag eigenlijk...en ik hoorde dat veel meer mensen dat hebben..is het echt zo dat elke kraamhulp weer iets anders zegt?
    Ook heb ik rubberen bedzeiltjes..en rubber schijnt ook weer niet goed te zijn....waarom verkopen ze dit dan?....
    Wat hebben jullie destijds gedaan?

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    @ Adi: Ja, precies zoals Diana zegt. Gelukkig heb ik wel extra verzorgd 3.. heb ik al tijden trouwens. Maar de kindjes kunnen bv ook bij de verzekeraar van mijn vriend bijgeschreven worden (ook gratis). Vandaar dat het erbij staat denk ik.
    Dus ze zijn niet automatisch verzekerd! Je moet ze echt nog aanmelden zodra ze geboren zijn!

16. sette

sette Lid

3 dec 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Goeiemiddag,

Ik werk in de thuiszorg en op dit moment 28 weken zwanger. Dat wil zeggen auto in en uit. Dus julli ekunnen het al wel raden mijn liezen schaambot alles weet ik nu te vinden. Maar goed ik gaf dit aan op het werk en men heeft mij gelijk ziek gemeld en nu mag ik op kantoor werkzaam heden doen (is het niet geweldig).
    Ik ben er namelijk geestelijk nog niet aan toe om niet te werken maar mijn onderstel wil niet meer mee. En aangezien ik thuis ook nog een kleiene kruimel rond heb lopen ben ik blij dat het werk zo begripvol is.

Morgen weer een groeiecho en dan maar een aankaarten dat ik toch echt wel een ks wil. Ik ben zo benieuwd hoe die kleintjes straks zijn. Als ik jullie verhalen lees wordt ik steeds enthousiaster.

sette

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik snap ook niet waarom een deken met een lakentje eronder wel mag, maar een deken ín een lakentje (want dat is een dekbedhoesje toch?!) niet. Bedoelde de kraamzorg niet een dekbed? Want dat mag tot ong. 2 jaar niet ivm verstikkingsgevaar.

Dat is ook de reden voor rubber: dat kan de baby verstikken als hij/zij per ongeluk op zijn buik draait en niet meer terug kan. Ik had eerst ook rubber maar mijn kraamhulp heeft dat er ook meteen uitgehaald toen ze kwam. Je hebt ook van die stoffen bed'zeiltjes' (o.a. bij Hema).
    Nu kwam het bij Sverre nooit voor dat hij doorlekte of spuugde in bed, dus ik vond 't overbodig spul. Maar ja, je zult maar een spugertje hebben ofzo...

18. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Wanneer hadden jullie de intake van de kraamzorg?..mijne was oorspronkelijk 4 a 6 weken voor mn uitgerekende datum..echter die datum is gebasseerd op een 40 weken zwangerschap dus ik vond dat nogal krap..dus ik had meteen gebeld en nu komen ze 8 weken voor mn uitgerekende datum.
    Echter mn zusje die een maand verder is heeft gister al de intake gehad..Ik vind het wel erg laat wanneer ik de intake heb..ook met name als er dingen veranderd moeten worden..dan moet ik dat op stelle sprong nog even doen met mn dikke buik.
    Mn ziekenfonds zei dat ze met 6 maanden komen..maar dat blijkt dus niet zo te zijn

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje ik weet eigenlijk niet meer wanneer ze kwamen bij Sverre.. Ik zat al thuis (ziektewet) dus rond de 30 weken denk ik, misschien zelfs wel iets later.

Maar echt, je zult niet zoveel hoeven te veranderen. En mocht je kraamhulp uiteindelijk vinden dat er dingen anders moeten of extra nodig zijn, kun je dan alsnog je man/vriend/moeder/ etc. erop uit sturen om iets te kopen! Ik had bijv. geen voedingskussen toen ik al bevallen was. Heeft Alex gewoon de dag na de bevalling gekocht, op aanraden van de kraamhulp.

20. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    O ja, de intake van de kraamzorg. Daar zal ik ook eens achteraan gaan. Heb het al wel geregeld bij de verzekering, maar heb daar verder nog niets op gehoord! Toch handig, zo'n forum :D !

Mijn kleintjes zijn vandaag trouwens lekker actief, fijn gevoel is dat. Ik blijf het wel apart vinden dat ik ze maar aan één kant van mijn buik voel. De ene ligt volgens mij horizontaal boven mijn navel en de andere (voor de kijkers) verticaal rechtsonder in mijn buik. Misschien een rare vraag, maar blijven ze hier nou liggen of kan het nog zo zijn dat de ene straks niet meer rechtsonderin, maar linksonderin ligt? Hoeveel vrijheid om te bewegen hebben ze? Ze lagen namelijk bij de 20 weken echo ook al middenboven en rechtsonder. Liggen die van jou niet ongeveer hetzelfde Olove (wat lief trouwens van je mannetje dat ie allemaal babyspulletjes voor z'n verjaardag heeft gevraagd!)

Deel Deze Pagina