Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Essie,
    Vervelend hoor dat er eigenlijk niks uitgekomen is verder dan doorgaan zoals jullie al deden.

HJ,
    Nee hoor, we wachten nog steeds ;)! Wel weer wat krampen, maar niet zoals vorige week, toen was het veel meer. Maar we wachten geduldig hoor! Laat maar lekker nog even binnen zitten ;)! En gelijk heb je hoor, lekker blijven doen wat je altijd deed, lekker meenemen die mannen :D!

Margit,
    Ik hoefde van de gynaecoloog ook niet te stoppen met werken met een bepaald aantal weken ;)! Gewoon kijken wat je kan en dan wel verder zien ;)! En af en toe een beetje rustiger aan doen dus ;)!

Liefs, Hanneke!

2. Olove

Olove Actief lid

Oct 23, 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @Karel1978
    Met onze lieve kat gaat alles weer prima..heb wel het idee dat ie het nog wat rustig aan doet maar hij gaat al bijna een week weer naar buiten..kon het niet meer tegen houden met dit mooie lenteweer!

Zoals jullie weten loop ik nu voor 100% in de ziektewet..arboarts had wel een adviesrapport opgesteld om eventueel 1 a 2 uurtjes arbeidstherapie te doen maar mijn werkgever vond dat voor mij ( ahum ) niet goed.
    UWV had ook nog gebeld en heb hun verteld wat de arbo zei en toen wisten ze genoeg..
    Moet zeggen vind het wel heerlijk hoor..ik heb nog zoveel rommeltjes te doen wat anders was blijven liggen..en kan nu alles op mn eigen tempo doen...Merk dat dat wel moet want gister iets teveel gedaan en meteen weer veel last.

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Zwaai Zwaai,

ik kwam even kijken hoe het met Bolbuikje was maar nog niks?
    Spannend hoor,ik zal beter mn best moeten doen om vaker te kunnen kijken :oops:

Hier alles goed,de 20 weken echo zag er helemaal goed uit en Fenne en Linne krijgen er weer een zussie bij :)
    We zijn helemaal in de wolken!

@Hoe gaat het met iedereen?
    Sorry heb niet teruggelezen :oops:

Liefs...

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Daisy gefeliciteerd! 3 meiden, wat leuk! :D En natuurlijk vooral dat alles helemaal goed was.

Bolbuikje, 't is mooi weer om te bevallen hoor! ;) Maar de 24e is ook een mooie datum (is namelijk ook mijn verjaardag ;)).

Ehmmm volgens mij vergeet ik weer een heleboel..maar ik heb 't druk op mijn werk en ben dan 's avonds als Sverre eenmaal in bed ligt wel bekaf.
    Ik heb ook nog helemaal niet de behoefte om te gaan winkelen voor babyspullen - nu hebben we ook nog veel natuurlijk. Denk dat we de 20-wk echo even afwachten. En m'n promotie (dan weet ik een beetje hoeveel budget we hebben ;)).

Tot snel! Fijne zondag!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daisy,
    Wauw! Nog een meisje erbij super zeg! Straks 4 dochters! Gefeliciteerd meid! Verder echt super fijn dat alles goed was bij de echo! Hoe is het verder met die twee meiden? En mama? En hier nog steeds niets hoor! Als er wat is, dan kom ik het even melden natuurlijk!

Kar,
    Haha de 24ste zou mooi zijn! En zou nog kunnen ook! Ik heb gisteren namelijk uit betrouwbare bronnen gehoord dat de kleine maandag niet komt. Maar kan dus zijn dat ze dinsdag wel komt ;)! Of misschien woensdag, dat is de uitgerekende datum ;)! Of misschien pas over 3 weken! Haha! Dat kan ook! We zullen wel zijn! En snap idd dat je na het werk en de kleine thuis wel helemaal op bent!

Hier alles prima! Kleintjes doen het super! Heerlijk! En natuurlijk al een paar dagen prachtig weer! Geloof alleen dat het gisteren wat lekkerder was als vandaag, maar nu nog niets te klagen natuurlijk!

Owja, gaat niet over de tweeling, maar ik dacht dat ik alle kleertjes van Malou en Ruben weg had laten gooien :oops:. Ergens wel spijt van gehad doen we weer zwanger bleken, maar ook best vrede mee. Belde gisteren de moeder van Leander of we even langs wilde komen, had ze allemaal kleertjes bewaard en nu die van Malou allemaal gewassen en gestreken en die gaf ze ons! Hoe blij kan je zijn met oude kleertjes! Maar vond het echt leuk en super lief dat ze het 'stiekem' bewaard had en nu gaf :D!

Fijne dag allemaal meiden!
    Liefs, Hanneke!

6. Daisy, wat leuk! Weer een meisje!

7. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Daisy: leuk, een meisje!

@ allen: hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke weer dit weekend?

@ allen: even snel reactie op het stoppen met 28 weken: dat had ik dan verkeerd begrepen! Het is inderdaad het meest belangrijk dat je naar je lichaam luistert. Ik ben zelf ook een beetje een stapje terug aan het doen, want ik merk dat het lichamelijk zwaarder wordt, vooral met lopen en moeite met slapen (ik ben wel moe, maar word 's-ochtends om 5:00 uur wakker en lig dan maar te draaien en draaien :( ). Als ik het 5 dagen werken niet meer volhoud dan ga ik dat wel aangeven bij mijn werkgever. Ik wil niet ten koste van alles blijven werken! De kleintjes gaan absoluut voor!

Nu dan toch maar met slaaphoofd aan het werk... :D

8. sette

sette Lid

Dec 3, 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Hallo allemaal

ook even een reactie over stoppen met 28 wkn de gyn heeft mij hier niets over gezegd maar ben zelf gestopt. Werk in de thuiszorg dus in en uit de auto lukte niet meer. En ook standaard om 6 uur wakker en dan draaien.
    Moet eerlijk bekennen dat ik nu wel erg benieuwd ben naar de tweeling en het mij wel erg lang duurt allemaal (vandaag precies 30 weken)

@ daisy: gaaf hoor weer een meid (4 meiden op een rij)

sette

9. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    pff wat is er weer veel geschreven. Aangezien ik aan beide schouders een ontsteking heb, houd ik het kort (typen gaat niet zo gemakkelijk).

Noor fijn om te horen dat ik gemist word hier, het gaat hier dus wel redelijk, erg pijnlijke schouders, maar verder wel goed. Djuna blijft trouwens net als Isa op maandag over op school omdat het anders bijna niet te doen is met eten en en halen en brengen en slapen van de twins. Mijn moeder past dan alleen op. Op dinsdag zijn mijn schoonouders samen en brengt een van hen haar, ze komt dan wel thuis tussen de middag. Op de dagen dat ik thuis ben is ze altijd vrij 's middags.

Daisy, leuk nog een meisje erbij!

Hanneke succes met de laatste loodjes al lees ik uit je berichtjes dat ze wat jou betreft nog wel lekker zit daarbinnen (kan ik me ook wel iets bij voorstellen) Sterkte in ieder geval voor de bevalling het kan nu elk moment zover zijn, spannend.

Toch nog weer een heel verhaal geworden, kan het ook wel weer merken nu. Dus nu maar even weer rustig aan.

10. HJ1977

HJ1977 Actief lid

Jun 6, 2007
    447
    1
    0
    Daisy, wat super! Weer een meid erbij! Fijn dat alles goed was.

Hanneke, het duurt nu wel lang hoor, haha! Ik wordt zelfs al ongeduldig!

Sascha, wat vervelend zo'n ontsteking. Kan me voorstellen dat je dan wat minder makkelijk typt. Lijkt me ook lastig met kleine kinderen als je iets met je schouders hebt. Red je het allemaal nog wel een beetje?

Essie, hoe is het ondertussen met Isis? Trekken jullie het nog met z'n tweetjes?

Maddy, hoe is het met jouw jongens?

Zwangere dames, hoe gaat het met jullie allemaal?
    Ik ben zo benieuwd hoe jullie het straks gaan vinden, twee of zelfs in Adi's geval 3 kindjes! Ik weet wel dat ik me er tijdens mijn zwangerschap geen voorstelling van kon maken.

Ik ga morgen even weer met de jongens naar het CB. Even weer laten wegen en wat advies vragen over dag- en nachtritme. Ik hooor van veel vriendinnen dat hun kinderen 's nachts soms wel 6 of 7 uur achter elkaar slapen. Hier is 4 uur echt de max. Ik vraag me af of we misschien iets kunnen doen qua timing van de voeding of hoeveelheid ofzo. Wanneer gingen jullie kinderen langer slapen? Ben ik wel benieuwd naar.

11. HJ1977

HJ1977 Actief lid

Jun 6, 2007
    447
    1
    0
    Daisy, wat super! Weer een meid erbij! Fijn dat alles goed was.

Hanneke, het duurt nu wel lang hoor, haha! Ik wordt zelfs al ongeduldig!

Sascha, wat vervelend zo'n ontsteking. Kan me voorstellen dat je dan wat minder makkelijk typt. Lijkt me ook lastig met kleine kinderen als je iets met je schouders hebt. Red je het allemaal nog wel een beetje?

Essie, hoe is het ondertussen met Isis? Trekken jullie het nog met z'n tweetjes?

Maddy, hoe is het met jouw jongens?

Zwangere dames, hoe gaat het met jullie allemaal?
    Ik ben zo benieuwd hoe jullie het straks gaan vinden, twee of zelfs in Adi's geval 3 kindjes! Ik weet wel dat ik me er tijdens mijn zwangerschap geen voorstelling van kon maken.

Ik ga morgen even weer met de jongens naar het CB. Even weer laten wegen en wat advies vragen over dag- en nachtritme. Ik hooor van veel vriendinnen dat hun kinderen 's nachts soms wel 6 of 7 uur achter elkaar slapen. Hier is 4 uur echt de max. Ik vraag me af of we misschien iets kunnen doen qua timing van de voeding of hoeveelheid ofzo. Wanneer gingen jullie kinderen langer slapen? Ben ik wel benieuwd naar.

12. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Sascha, he bah, een ontsteking in beide schouders, lastig! :( Sterkte ermee, rustig aan maar (als dat lukt met 3 kinderen..)

Sette, jeetje joh, nog maar een paar weken dus! Spannend hoor. :D

HJ: Sverre ging bij 10 weken doorslapen. Nu hadden we de mazzel dat hij eigenlijk vanaf zijn geboorte al 5 of soms 6 uur aan een stuk sliep. En vanaf 10 weken dus van 11 tot 7. Hebben jouw jongens wel hetzelfde ritme?

Dat heb ik dus als rampscenario voor straks: dat de ene twin een ander ritme heeft dan de ander, en dat ze dan om en om huilen 's nachts, en dan ook nog eens Sverre wakker maken...! :(
    Ik kan me er ook totaal geen voorstelling van maken hoe het is met twee kindjes straks eigenlijk.. 1 baby erbij vond ik al moeilijk voor te stellen eigenlijk.

Karel, kreeg jij vandaag niet de uitslag van de nekplooi enzo?

Vanochtend voor 't laatst naar de VK geweest - ik zie ze pas weer in het kraambed. En ze heeft toch even geluisterd! :D We hoorden een sterk hartje en heel veel bewegingen. Maar wie het was..? Ze heeft ook in de verwijsbrief naar de gyn gezegd dat ik me zorgen maak over de kraamtijd ivm mijn PPD. Dat vind ik wel erg fijn. En dan volgende week hopelijk weer een echo!

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Sascha: fijn, een teken van leven ;) Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je schouders! Erg onhandig ook lijkt me! Hier gaat het eigenlijk gewoon ook hartstikke goed met het overblijven, ik denk echt dat het voor zowel Isa, als voor mezelf én de jongens rustiger is dan al dat gehaast tussen de middag.
    Vind het nog steeds zo bijzonder: mijn kleine meisje dat nu iedere dag naar school gaat! Hoe vindt Djuna het op school? En hoe is het met de meisjes?

Essie: hoe is het nu?

HJ: hier duurde het ook flink wat langer eer de jongens doorsliepen. Het is even afzien, maar het komt vanzelf! Onthoud dat ze nog klein zijn en dat menig kindje geboren wordt met het gewicht wat jouw mannetjes nu hebben, geef het even de tijd.
    Ben benieuwd hoe groot/zwaar je mannetjes nu zijn!

Kar: ik heb de jongens altijd tegelijk gevoed. Als er 's nachts eentje eerder wakker werd, nam ik de ander ook mee en voedde ze tegelijk. (aan iedere kant 1 naast me in bed en tanken maar.) Gelukkig waren het altijd vlotte drinkers en hadden ze de fles in ca 10min leeg, meestal de een net wat eerder dan de ander, zodat ik de eerste eert kon laten boeren en daarna de ander. Op deze manier probeerde ik ze min of meer in hetzelfde ritme te krijgen en dat lukte aardig. Natuurlijk was er overdag wel vaak eentje net wat eerder wakker, dan nam ik die vast mee naar beneden en wachtte tot broerlief zich zou melden. Verder is het natuurlijk af en toe behoorlijk aanpoten, maar het komt echt goed! Accepteer de hulp die je aangeboden krijgt. Vraag desnoods of je de aangeboden hulp mag "bewaren" tot een later moment en kom er dan ook op terug! Al is het om even een uurtje te kunnen slapen of soms is het heerlijk als iemand even een stofzuiger en een dweil door de woonkamer haalt, kleine moeite voor een ander, groot plezier voor jou!

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Duik zo mn bed in. Ben kapot. Gisteren begonnen met werken (5 dagen van 8, daarna krijgen ze nog 2 dagen van 5 uur, en dan zal ik nog wel een ander gezin erbij krijgen) Heb het wel voor mekaar gekregen dat ik dan zondag vrij ben. Ik moest eigenlijk werken van zondag tm zondag. En dan zou ik woensdag weer aan de slag moeten. 8 dagen werken 2 dagen vrij... Maar goed nu dus 7 dagen werken 3 dagen vrij. Ik ben gewoon kapot. Mn huis ziet er niet uit. Gelukkig komt mn moeder morgen op de meiden passen, bood ze zelf aan. Ze zei dat als de meiden slapen, zij wel iets in huis wilde doen. Lief he?
    Eigenlijk hou ik er neit van als er mensen in mn huis zijn als ik niet thuis ben (vraag me niet waarom) maar nu kan het me gewoon niet meer schelen. Ik wil gewoon slapen. Heel lang. Maar ja dan aan de andere kant mis ik ook zoveel van de meiden. En die zie ik al zo weinig. Pff tis wel een warrig verhaal zo he? Sorry daarvoor.

Vorige week hebben we er een tweede box bij gekocht. Gewoon 1 via marktplaats. Meiden willen heel graag bij elkaar liggen, en als ze dan bij elkaar liggen worden ze zo enthousiast dat ze wild gaan spartelen met hun beentjes. Gevolg, continue 1 huilend kindje. Dus maar een box erbij.

Meiden sorry voor mn warrige verhaal. Ik probeer (ik beloof niets meer) om er van de week weer even te zijn.

Probeer dan ook om te reageren, heb er gewoon echt de energie ff niet voor.
    Wilde nog wel ff daisy feliciteren, weer een meid erbij super!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even snel, sorry, maar weinig puf vandaag :oops:!

HJ,
    Geduld meid! Haha! Die baby hier komt vanzelf een keer ;)!
    Doorslapen? Denk dat je mijn antwoord niet wil weten ;)! Haha!
    (Malou vanaf een maand of 10-11 bijna elke nacht en Ruben sinds een week of 8-9 bijna elke nacht)

Sacha,
    Oei, klinkt niet fijn meid! Heel veel beterschap!

FunnyMe,
    Snap idd dat je geen puf hebt hoor! Kruip maar lekker in bed! En idd super dat je ma hulp aanbied! Gewoon aannemen hoor de hulp die geboden word :D!

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi!

Kar ik moet vanmiddag naar de gyn. Ik vraag me af of ze dan al alle uitslagen heeft, want ik heb pas donderdag de echo gehad en wezen bloedprikken.
    Dus we zullen zien! Wel spannend...

Er zijn hier wel veel dames volgens mij die elk moment kunnen bevallen of niet? Of haal ik wat mensen door elkaar ;)
    Succes iig met de laatste loodjes!

We hebben ook besloten om mee te doen an dat amphia onderzoek. Wij vonden de voordelen toch opwegen tegen de nadelen. Die prikken zouden wel pijnlijk zijn, maar ja, ik moet ook bevallen, dus die paar prikjes ;)

Trouwens, ik ben dus echt een leek wat betreft zwanger zijn :) maar nou lees ik allemaal hier op forums enzo, dat je bijvoorbeeld niet op je rechterzij mag slapen... :confused: Nou vroeg ik me af of dit echt zo is of dat dat flauwekul is. Want als je dat allemaal niet mag, dan kun je toch net zo goed de hele dag op bed gaan liggen?

Ook vindt ik het moeilijk om te bepalen wanneer ik te druk ben geweest met bijvoorbeeld werk. Pff, soms vraag ik me echt af of ik het wel goed doe allemaal enzo.. Nou ik heb weer even mijn onzekerheid gespuwd... soms heb je daar wel eens last van he :oops:

Groetjes!

17. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, dat van op je linkerzij slapen gaat pas later in de zwangerschap spelen. Er loopt rechts een ader die je dicht duwt als je op je zij slaapt geloof ik. Maar nu nog niet lijkt mij.
    Ik sliep altijd gewoon op m'n rug en beide zijdes, tot ik hoogzwanger was. Toen sliep ik gewoon het lekkerst op mijn linkerzij. Rechts was oncomfortabel en op mijn rug voelde het alsof ik stikte. Dus gewoon goed naar je lichaam luisteren, dan komt 't wel goed.

En ook over druk zijn, dat merk je vanzelf. Als je té moe bent, of je naar voelt, of elke dag hoofdpijn hebt, dan iets minder gaan doen. En straks na 20 wk krijg je harde buiken als je je teveel hebt ingespannen.

Ik merk dat ik teveel heb gedaan of te moe ben als ik weer erg misselijk word en weer begin te spugen (zoals gisteren :(). Zo heeft ieder zijn eigen (lichamelijke) uitlaat van ongemak denk ik.

18. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi meiden,

thanks voor jullie leuke reacties! :thumup:

@Bolbuikje,morgen 40 weken,wowie wat spannend!
    Ik wil je(weet niet meer of ik al gedaan had :oops: )iig een hele voorspoedige bevalling wensen!
    Succes girlie!

@Essie,wat lees ik allemaal,hoe gaat het nu met je meissies?

@Noor,wat wordt ze groot heh!
    Mooie banner btw!

@Sette,het aftellen is begonnen dus!
    Spannend!

@Sascha,beterschap met je schouders!

@HJ,ik kon me er ook totaal geen voorstelling van maken van hoe het zou zijn,maar asl ze er eenmaal zijn is het net of het nooit anders is geweest vindt je niet?
    Hoe was het op het bureau?

@Kar,hier hebben we ook altijd hetzelfde ritme aangehouden anders ben je heel de dag bezig met voeden en verschonen.Ging hartstikke goed en nog trouwens!

@FunnyMe,lijkt me idd behoorlijk heftig zo zeg!
    Lief van je moeder!

@Karel,succes vanmiddag bij de gyn!
    Enne idd over slapen op je rechterzij klopt,links is much better,slaap je veel op je rechterzij dan?Ik sliep al sowieso links :D
    Wanneer je te druk bent geweest met je werk of iets anders dan geeft jouw lichaam dat aan dus dat merk je wel hoor,ik zou me niet te druk maken,doe gewoon wat je wil doen,gaat het niet dan een stappie terug!
    ---------------------------
    Met onze meiden gaat het nog steeds hartstikke goed,het eten gaat ook wat beter maar nog niet zoals het moet,Linne wel,ze eet super maar Fenne schrikt nog steeds als ze een stukje in haar mond heeft :(
    Met mama gaat het wat minder,de nachten zijn errug zwaar en beginnne echt op te breken,iedere nacht wordt Fenne zo'n 5x wakker voor haar speen.Ook heb ik last van rug/bekken wat te verwachten was,maar wil absoluut niet zeuren en geniet met volle teug van onze kids :)

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Even ego: vandaag ben ik jarig! :D Nu voelt het alleen totaal niet als een verjaardag, maar dat vind ik niet erg. Ben nu met andere dingen bezig, zoals zwanger zijn. ;) Wel raar dat ik nu weet dat ik nooit meer op mijn verjaardag zwanger zal zijn na dit jaar...

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Proficiat! Dit is ook dan de enige zwangerschap met je verjaardag waarbij je taart voor 3 kunt eten :D

Share This Page