Hallo! Weet iemand of het al mogelijk is om de babys nu al te voelen? Gisteren voelde ik ineens een "blub" aan de oppervlakte van mijn buik..heel vreemd... Nou heb ik ook wel last van mijn darmen, dus ik vraag me af wat het nou is geweest Gisteren had ik heel erge bandenpijn, en heb ik een kruik op min buik gelegt en toen voelde ik het weer. Ook als ik de kruik verschoof. Lijkt me echt leuk als ze dat nu al zijn! Wanneer voelden jullie voor het eerst de baby's?
Karel, Wat jij beschrijft, voelde ik precies hetzelfde in het begin. Ik dacht: dat zijn vast mijn darmen. Maar de plopjes kwamen steeds vaker en toen wist ik zeker dat het niet mijn darmen waren. Het zijn dus gewoon je kindjes die je voelt! Ik had het trouwens ook zo rond de 14e week. Wat leuk zeg!
LIeve Sweepy, wat een spannende tijden zijn het voor jullie... Ik hoop en duim dat de kleinste het goed volhoudt en het gaat redden. Ik kan me voorstellen dat de moed je nu behoorlijk in de schoenen is gezonken. Daarom wens ik jullie alle sterkte en al wat jullie nog meer nodig hebben in deze verwarrende tijden. Thinking of you!
Mrian: gefeliciteerd met jullie goede echo! En "maar 1" misschien toch wel een beetje een opluchting? Hoe is het verder? Gesetteld in jullie nieuwe huis? Bolbuikje: nog steeds een bolbuikje? Karel dat zijn vast je kleintjes! Ik voelde ze ook al met 14 weken, ondanks een voorliggende placenta! Geweldig! Lekker van genieten!
HJ: Ik hoop dat mijn kindje net zo'n vechtertje is als die van jou. Zoals hij zich nu gedraagt moet dat goedkomen. Ze hebben wel gesproken over evt. opname later maar nu is het vooral afwachten. Maandag heb ik een afspraak bij mijn eigen gyn. en dan zullen we denk ik wat meer dingen bespreken. Karel: bij mij zeiden ze ook dat ik de baby's toen nog niet kon voelen ivm een voorliggende placenta. Nu weet ik heel zeker dat ik ze toen ook al voelde. Geniet ervan. Funnyme: Hoe gaat het nu met je man?
@Karel Ik voelde ze vrij laat..met ongeveer 20 weken..voorliggende placenta's..en ik heb een vrij dikke huid..dwz ze kregen toendertijd ook mn navelpiercing er niet doorheen..een olifantenhuid zeg maar..miss dat dat er ook mee te maken heeft..en dokter zei ook iets over mn buikspieren. Nu voel ik het elke dag..en weet precies wie wie is..meisje is overigens het drukst..jochie heerlijk rustig haha. Doet geen pijn ( nog )..maar trappen wel steeds hoger..en indd zoals jij het beschrijft een blub gevoel...kan niet missen dus..nog ff en dan zie je het ook bewegen..althans kleine tikkies..erg leuk. Hier gaat het voor de rest lekker..althans ben blij dat ik niet meer werk want de nachten zijn prut..vannacht tot 4 uur beneden gezeten..kon de slaap niet vatten door pijn aan mn liezen, bovenbeen en hoofdpijn. Ook had ik een erg benauwd gevoel..ben met wat meer kussens rechterop gaan liggen en dat ging wel wat beter. Die hoofdpijnen zijn trouwens erg vervelend..heb het al een paar dagen en paracetemol helpt ook niet meer.... De 6e weer op controle..en dan hoor ik ook de uitslag over mn ijzer..denk dat mn hoofdpijn daar nog steeds vandaan komt. Overigens moest ik zelf aankaarten of ze mn ijzer nog een keer konden prikken..laatste keer was 5 maanden geleden en toen kreeg ik meteen pillen, maar het lijkt mij toch wel belangrijk om na te zien of die pillen wel aanslaan..als je ijzer namelijk erg laag is bij bevallen moet je toch aan het infuus ( heb ik gelezen ) ...overigens vond de verpleegster het erg raar en slordig dat ik het zelf aan moest kaarten. O..en heb weer nieuwe buikfoto's voor de geinteresseerde. Funny me en Sweepy hopelijk gaat alles goed.. en kunnen jullie je gedachtens een beetje verzetten @ de rest Fijne weekend!
hallo dames! Na een hele tijd ben ik er ook weer eens Karel, fijn dat de combinatietest goed was! Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen waarom wij die niet hebben gedaan. (gyn zei dat het geen zin heeft bij een meerling). Sweepy, ik heb je verhaal gelezen, en wil je echt heel veel sterkte wensen meis! Het is een goed teken dat je beebje door blijft groeien, dat is een teken dat het een echt vechtertje is en wordt! Doe vooral heel rustig aan meid, ik heb gehoord dat je dan extra energie beschikbaar hebt voor de kindjes. Ik duim voor je! De rest van de verhalen ben ik alweer vergeten sorry Hier gaat het goed, a.s. dinsdag hebben we 14-weken echo, ben zo benieuwd of de kindjes goed doorgegroeid zijn. Met 12 weken waren ze alle 3 ongeveer 6cm per stuk. Volgens de standaard groeicurve horen ze dan 6,5cm te zijn toch? Op de echo stond wel: 6cm = 12,3 weken. Dus zal wel goed zitten (hopen we). En we zijn op jacht geweest voor een babykamer. Weet iemand of je bij Baby-dump ook meerlingenkorting kunt krijgen? Ik zie bij hun nergens een korting-regeling, maar ik weet niet of het bij iemand van jullie gelukt is. Dan heb ik wat meer onderbouwing bij de onderhandeling Groetjes allemaal!
Gw is thuis! Maar ja of ik er nou zo blij moet zijn... hij is nog helemaal niet beter. Slaapt de hele dag en klaagt tussendoor over hoofdpijn. Sophie had al 3 dagen koorts en veel huilen. Donderdags bij mn moeder werd ze ineens helemaal hysterisch, dus mn moeder naar de plaatsvervangende ha. Niks gevonden. hij zei dat ze darmkrampjes had. Nou gisterochtend kwam er ineens allemaal pus uit haar oortje. Kind had dus gewoon een oorontsteking! Men wat voelde ik me slecht. Mijn kind was ziek en ik had het niet eens in de gaten (vond haar wel huilerig en ze had koorts maar ik weet het eigenlijk aan tandjes die misschien doorkwamen al zag ik nog niets) Weet nu dus ook waarom ik nachten op heb gelopen met haar. Nu heeft ze nog steeds koorts maar ze is wel weer vrolijker...
@Adi Ik heb toevallig vorige week tweelingenkorting gekregen bij de Babydump in Beverwijk..toch bijna 7 euro! @Funny me Fijn dat je mannetje thuis is..maar inderdaad vervelend dat zijn klachten nog aanhouden..hoe gaat dat nu verder? En mbt tot je dochtertje..denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen hoor..je mag dan wel een moeder zijn maar je kan ook niet alles weten natuurlijk, fijn dat nu de oorzaak bekend is en nu werken aan beter worden. Sterkte!
@ Adi: leuk dat je er weer bent! Heb jij standaard elke 2 weken een echo omdat het een drieling is? Succes dinsdag! @ Funny me: fijn dat je man weer thuis, hoop dat hij zich snel weer beter voelt! En Sophie ook natuurlijk! @ Olove: uiteraard ben ik benieuwd naar je nieuwe buikfoto's, maar ik zie ze niet... Wanneer ben jij ook alweer uitgerekend? Je bent een paar dagen minder ver dan ik toch?
olove: bij mij braken met 35 weken spontaan de vliezen. Had wel ergens in de dagen ervoor wat regelmatige harde buiken. Dat was wrs omdat Chris toen indaalde. Verder geen voortekenen, behalve dat ik gewoon "vol" was. Kon bijna niet meer eten zo vol was mijn buik. En sliep erg slecht, maar een paar uurtjes per nacht. FunnyMe: wat is het dan naar alle waarschijnlijkheid wat GW heeft gehad? Ach jeetje, wat sneu van die kleine, oorontsteking is zoooo pijnlijk... Beterschap! Dikke knuffel!
het lukt me WEER niet om de foto's te uploaden, geeft weer aan dat het bestand wellicht beschadigd is of te groot..maar ik blijf het proberen.
@ Margit ik ben op 13 juli uitgerekend, vandaag precies 25 weken @ Noor Ben je op een natuurlijke manier bevallen? Ik ben zo bang dat het bij mij allemaal veel eerder gaat gebeuren, weet niet waarom. Maar ik ga er iig voor zorgen dat ik deze week alles van mn uitzet heb..heb ik dat maar gehad. De laatste dagen zijn de zwaarste tot nu toe geweest..ineens zoveel last van mn liezen..en onderrug..de nachten zijn verschrikkelijk..kan niet in slaap komen en kan mn draai niet vinden..en als ik draai krijg ik pijn scheuten. Ook ben ik veel meer moe...ach het zal er wel allemaal bijhoren maar het valt me wel zwaar dat ik het echt nu veel rustiger aan moet doen..Kan gewoon echt niet stilzitten! Zo..ik heb mn gal weer gespuwd
FunnyMe, Fijn dat ie weer thuis is, maar alsnog beterschap! Ook beterschap voor de kleine! Olove, Ik ben bevallen met 35 weken en 6 dagen ! Hier begon het woensdag avond begon het allemaal wat vervelend te worden in mn buik, steeds krampen en buikpijn. Dat is zo snachts doorgegaan en donderdag de hele dag precies hetzelfde alleen langzaam steeds meer. Donderdag avond zijn we rond 20.00 naar het ziekenhuis gegaan en daar heeft de gyn rond 22.00 de vliezen gebroken. Vrijdag ochtend om 07.03 is Malou geboren (vaginaal, hoofdligging) en om 07.29 is Ruben geboren (vaginaal, stuitligging).
Olove, ik had een heel sterk voorgevoel dat ik alles in orde moest hebben omdat ik wel eens eerder kon gaan bevallen. Iedereen verklaarde me voor gek, want met sommige dingen kon ik toch best nog even wachten? Gelukkig ging mijn man gewoon met mij mee, want als je alles al hebt, kun je aan het einde van je zwangerschap lekker rustig aan doen was zijn idee. Ik kwam dus met 28,5 week in het ziekenhuis te liggen en ben dus achteraf erg blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd. De bevalling heb ik niet aan voelen komen omdat ik een keizersnede heb gehad bij 33 weken en 3 dagen. En die zie je nou eenmaal gewoon aankomen Oh en die laatste weken...pfff. Vooral de laatste dagen voor de bevalling kon ik niet meer normaal zitten, liggen, eten. Ik zat inderdaad zoals Noor ook al zei "vol". Moet je nagaan, ik heb het maar tot 33 weken gehaald. 's Nachts liep ik te spoken omdat de jongens iets afknelden waardoor ik enorm misselijk werd en weer moest overgeven. Tja, allemaal niet al te leuk, maar het resultaat is toch twee hele lieve kereltjes. En wat nog erger is allemaal ik ben weer ongesteld geworden. Ik vloei nog meer dan na mijn keizersnee! Vrijdag ga ik naar de huisarts om eens te praten over anticonceptie. Ik zit te denken aan een nuvaring. Iemand ervaring?
@Adi, bij babydump krijg je op elk 2e artikel 20% korting (muv kleertjes). Bij burgerhout krijg je op elk product 25% korting op het 2e artikel (muv kleertjes). Het staat inderdaad niet op de site maar winkels hebben bijna altijd wel een tweelingkorting. Hoe het met drielingkorting zit weet ik niet, maar dat zul je heus wel krijgen. Gewoon even vragen. Plaats je binnenkort een buikfotootje? Ben wel erg benieuwd! @Olove, ik lag met 24 weken aan de weeenremmers. Daarna nog wel paar keer opgenomen met harde buiken. En uiteindelijk met 36 weken ingeleid. Ik kon namelijk echt niet meer! Met 36+4 zijn de meiden geboren. @Bolbuikje, meisje heeft er nog geen zin in he? Of rommelt he? @ Hj, sorry geen ervaring met nuvaring. Wij laten het allemaal op zn beloop. Met hubbie gaat het maar zo zo. Hij heeft vanmorgen de meiden aangekleed en was daarna helemaal ko. Ik moet woe weer werken (woe do vrij za) maar mocht die ook nog vrij nemen, dan ben ik nu nog 18 dagen vrij. Ik denk dat ik dat maar doe, hij is nog steeds veel duizelig. Artsen denken toch aan een ontsteking in zn hersenen? Ik ga zo 2x quinny zapp bestellen. Het lijkt me wel heel handig om als we samen weggaan we allebei een kindje kunnen nemen ipv die grote wagen. En voor de vakantie willen we sowieso een buggy hebben. Ik ga ook eens informatie aanvragen voor fietsstoeltjes. Hoe hebben jullie het geregeld op de fiets? Of hebben jullie allemaal een fietskar?
HJ, Hier ook geen ervaring met die ring ! Ik ga na de bevalling weer aan de pil! (en dan nu niet stoppen en zonder rubbetje vrijen ). Leander heeft hem toevallig twee weken geleden al meegenomen ! Duidelijk dat hij ook niet nog meer baby's erbij wil ! FunnyMe, Ik zou idd lekker even vrij nemen als het kan! Die quinny zapp las ik van de week hier op het forum dat die niet handig zijn omdat je deze niet in lig stand kan zetten. Misschien iets om over na te denken ! Fiets, onze bedoeling was 1 stoeltje voorop en 1 stoeltje achterop, omdat die karren niet ons ding zijn zegmaar ! Maarja nu met purk erbij...nouja laat ik het erop houden dat ik eerst nog een fiets moet gaan kopen...die is denk ik al een jaar of 3 gestolen en heb nog steeds geen nieuwe gehaald ! Maar mis het ook helemaal niet ! Wij wandelen wel lekker, dat doe ik veel liever ook eigenlijk. Beterschap voor je gw nog. Hier eigenlijk weer niets te melden. Tja krampen heb ik al vanaf vrijdag avond, ze zijn intussen nog niet weggeweest, maar ik wil nog niet naar gyn toe, heb nog niet het idee dat het echt gaat beginnen. Al zit ik er wel aan te denken om toch maar te bellen, en net maar te laten kijken of Purk het allemaal nog goed doet daarbinnen. En tja eigenlijk word het wel tijd dat ze geboren gaat worden ! Malou en Ruben zijn gister weer heerlijk met papa gaan zwemmen, en daarna doodmoe en vannacht heerlijk en lang geslapen! Haha! Maar wel dom van mij om Leander met ze weg te laten gaan, voor hetzelfde geld had het hier begonnen en kon ik hem natuurlijk nooit te pakken krijgen ! Maar allemaal goed gekomen ! Ik ga er weer vandoor! Zwaai, zwaai en knuffel! Liefs Hanneke!
Dat ze niet in de ligstand kunnen dat wist ik. Maar de meiden slapen altijd maar heel kort in de wandelwagen. Zodra die in de ligstand gaat dan worden ze wakker. Zet ik hem van te voren in ligstand dan slapen ze niet. Te nieuwsgierig! Misschien inderdaad maar even bellen naar de gyn! Succes! Laat je het weten als je naar de gyn gaat?