Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow oke ;)! Hier hebben ze altijd heel wat afgeslapen in de wandelwagen, wij zouden een ligstand echt niet kunnen missen. Maar oke, als je hem niet nodig hebt, dan is het misschien een prima wagen ;)!

En ik weet het nog niet :oops:! Denk dat ik zometeen nog even ga liggen en dan maar kijk wat ik doe. Mochten we toch gaan, dan zal ik het even melden ;)!

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ladies!

Funnyme: jeetje nou dat schiet nog niet erg op dus!
    Wat is het vervolg? Hebben ze al een MRI-scan van zijn hoofd gemaakt? Ik zou idd maar lekker nog even vrij nemen, dit gaat ook niet zo!
    Sterkte en houd ons op de hoogte!
    xxx

Bolbuikje: jee meisd, het gaat spannend worden! Had e zelf toch ook niet gedacht denk ik dat je over tijd zou gaan lopen?!

Olove: ja mijn jongetjes zijn via de natuurlijke weg geboren. De bevalling duurde een paar uurtjes en Chris, de kleinste van het stel kwam als eerste, 12 minuten later volgde TIjn, beide in hoofdligging.
    Geef maar goed toe aan je vermoeidheid hoor! Ik kan me herinneren dat dat toch hielp,. dat als ik het een paar dagen écht rustig aan deed, dat ik me daarna dan weer wat beter voelde! Hoop voor jou dat dat bij jou ook zo is!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hallo meiden!

Nuvaring: hier goede ervaringen. Hij is alleen vrij duur, per ring zo'n tientje eigen bijdrage (tenminste, vorig jaar nog), en dat is dus zo'n 120 euro per jaar. Dat kost een spiraaltje ook ongeveer. Maar hij beviel mij/ons wel goed. Weinig hormonen. Spiraal heb ik ook gehad maar na 8 maanden bloedingen en buikpijn heb ik die laten verwijderen.

Quinny zapp ook ervaringen mee: hij rijdt heerlijk licht maar het grootste nadeel vond ik dat hij makkelijk omkiepert. Plus, ik kreeg hem moeilijk in- en uit elkaar geklapt. Hij is bij ons in januari gestolen :)shock:) en daarna hebben we een Koelstra Simba gekocht die eigenlijk beter bevalt.

Funnyme: fijn dat je man weer thuis is, maar wat sneu dat hij nog zoveel hoofdpijn heeft en zo duizelig is.. :( Sterkte ermee! En je arme meisje.. Maar oorontsteking kan ook heel atypische symptomen geven, dus jezelf niets verwijten! Sverre heeft wel 4 keer een oorontsteking gehad in zijn eerste jaar en ja, op den duur herkenden we zijn symptomen wel, maar de eerste keer echt niet. Beterschap voor 't hele gezin!

Adi jouw kleintjes groeien volgens mij tot nu toe helemaal prima hoor! Hier waren beide kindjes bij 11 wk 3 dagen bíjna 5 cm elk (geloof ik..). Ben heel benieuwd hoe groot ze nu zijn, morgen ook een echo.

Bolbuikje jeetje joh, nog steeds geen baby?! ;) Hopelijk zetten de krampen door!

Olove ik word niet zo blij van alle verhalen over nachtbraken rond de 25 wk.. :( ;) Ik had het bij Sverre namelijk ook, die laatste maand(en). En je hebt juist je rust zo nodig. Probeer overdag lekker op bed te liggen en te lezen/tv te kijken/doezelen ofzo. Dat heb je écht nodig straks.

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmm mijn banner klopt niet. Ben toch echt 14 wk en 3 dagen vandaag!

Hier nog steeds misselijk en ook weer overgegeven. Word er goed zat van, van mij mag het nu wel stoppen. :(

Ik herken het gevoel wel dat er 'haast' bij is om dingen af te maken. Al denk ik tegelijkertijd dat deze twee gewoon tot 38 weken blijven zitten ofzo. Ik kan me niet voorstellen dat ik eerder ga bevallen. Maar wil wel eerder dan bij Sverre alles op orde hebben.

Ik ben blij dat ik morgen naar de gyn mag. Ik heb vrij veel buikpijn - ik denk banden- en spierpijn maar ik maak me stiekem toch wat zorgen. Dus ik vind 't wel lekker dat ze even gaan kijken en/of voelen.

Nu weer hard werken, ik loop alweer achter met veel dingen... :(

5. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Hoi dames!
    Ik werd op een ander forum erop gewezen dat deze club bestaat. Dat is handig!
    Ik zal me even voorstellen: ik ben Krista, 22 jaar uit Den Haag. Ik werk 24 pw bij Nespresso en ik moet nog steeds m'n bachelor Biologie afronden.

Ik ben vandaag precies 19 weken zwanger van twee kleine apen. Ik was binnen twee maanden na gestopt te zijn met de pil zwanger, terwijl ik dacht dat ik door niet de vrijen op het moment supreme wel genoeg risico uitsloot :) Toen waren het ook nog eens 2 babies!

Ik ben het eerste deel van m'n zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes doorgekomen, maar sinds 2/3 weken zijn die wel gekomen! Ik krijg supersnel rugpijn, ik heb een gekke spier over de achterkant van m'n ribben lopen die constant pijn doet, zodanig dat ik er misselijk van word!
    Ook doet m'n SI-gewricht niet aardig, soms kan ik niet eens bewegen. En natuurlijk moeee. Het gekke is, dat zodra ik werk, de hele dag staand klanten helpen, ik opeens geen last heb van m'n rug :S

Aankomende donderdag heb ik m'n 20weken echo. Ik kan echt niet wachten :)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kar,
    Hoop voor je dat het misselijke en overgeven snel over gaat meid. Succes morgen bij de gynaecoloog! En idd fijn als er even gekeken word naar de wondertjes! Misschien ook een beetje rustig aan doen? Spierpijn hier trouwens ook, haha, maar vooral in mn onderrug :oops:!

Krista,
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Veel plezier donderdag alvast! Willen jullie weten wat het zijn? Of houden jullie het als verassing?

Noor,
    Nee had ik echt niet verwacht! Zeker niet omdat ik al erg vroeg heel veel harde buiken had, bloedverlies bijna de hele zwangerschap en ze in het ziekenhuis ook weeenactiviteit meet-ten (hmmm kan niet op het woord komen wat ik bedoel, meten is niet verleden tijd en meetten ziet er zo gek uit :oops: ;)) en ik het van de gyn nog rustiger aan moest doen dan ik al deed/doe ;)! Ook nu ruim 2 weken geleden natuurlijk al 1-1.5cm ontsluiting. Maarja we wachten af ;)!

En Leander heeft om rond 16.00 het ziekenhuis gebeld. "Mijn" gynaecoloog is er vanaf 19.00 uur, dus dan kunnen we even komen. We gaan alleen wat later, eerst Malou en Ruben bij opa en oma op bed leggen (rond 19.30-20.00 ofzo) en dan naar het ziekenhuis. Mocht Purk toch geboren gaan worden, zitten we niet met een oppas in huis ;)! Zou ook sneu zijn ;)! Dus prima geregeld zo allemaal!

Liefs, Hanneke!

7. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Thanx meiden voor al jullie verhalen, ben niet meer gerust gestelder maar het is natuurlijk iets wat je niet kan voorspellen.
    Ik kan er alleen maar voor zorgen dat ik het tot die tijd het zo goed mogelijk uitzing en zo gezond mogelijk..en de rest hangt af van mn lichaam en van de kleintjes.

Ik heb iig een mooie tweelingwagen incl autostoeltjes gezien van het merk Jane Powertwin. Vind dit type ( Tandem ) toch handiger ook ivm de hond uitlaten straks.

@Kar
    Ja jammer he die slapenloze nachten..helaas vannacht weer eentje gehad..en dus kwam er weer overdags weinig terecht van mn planning.

@Krista..
    Gefeliciteerd!
    Super leuk en handig hieroo...

Ik ga nu naar gym!

Liefs

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hey Kar: vervelend dat je nog zo misselijk bent! Hopelijk gaat het snel voorbij... Die buikpijn herken ik! Ik heb afgelopen vrijdag nacht de verpleegkundige moeten bellen, want ik wist me geen raad van de pijn. De vk dacht toch echt dat het bandenpijn was. Alleen in bad werd het minder, maar ja om de hele nacht in bad te liggen... :-k Met paracetamol eindelijk in slaap gevallen en zaterdagavond was het pas minder.

Krista: Welkom :) spannend de 20 weken echo! Wij mogen pas over 5 weken ...

Bolbuikje. Je bent nu waarschijnlijk in het ziekenhuis! Spannend hoor! Ik ben benieuwd of je al "mag" bevallen ;)

Ik heb ook een echt tweelingen banner met een vrolijk (paas)kleurtje \:D/

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Bolbuikje, spannend! Ik kom nog zeker een paar keer kijken. Succes!

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Bolbuikje: spannnnnnund!

Krista: gefeliciteerd en welkom!

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ooeehh Bolbuikje, is Purk er al inmiddels?! Spannend! En veeeeel sterkte!

Karel: mooie vrolijke banner! :D
    En wat een ellende van die buikpijn he?! Ik kan me nog wel herinneren dat ik bij Sverre ook zo'n last had op een bepaald moment, maar dat was pas bij 24 weken. :( Heb jij ook al zo'n dikke buik?

Olove: Ja ik heb ook al aan zo'n tandem wagen zitten denken, ook vanwege 't feit dat wij een hond hebben. Maar dus ook nog Sverre erbij.. Hoe ga ik dat doen?! Ik ga die wagen van jou eens googlen. Ik vind die nieuwste, ABC Zoom ofzo? echt de aller-allermooiste. Maar ja, dúúr.

Hier: Een erg slechte nacht - slecht geslapen en sinds anderhalve week wordt Sverre weer 's nachts krijsend wakker. Geen idee waardoor, lijkt wel angst. Hopelijk een fase waar hij snel weer door is. Hij maakt op dit moment ook wel weer zo'n 'sprong' volgens mij, hij praat opeens met 3 of meer woorden en perfect uitgesproken. En hij lijkt anders te lopen/bewegen. En hij speelt veel buiten, dat zijn natuurlijk allemaal nieuwe indrukken. Dus wel te verklaren. Maar niettemin vermoeiend. ;)

Ik ben nu ook lid van de NVOM - leuk welkomstpakket trouwens krijg je daar! En las in één van die meerlingmagazines dat iemand met 32 weken was opgenomen op aandringen van de gyn omdat ze thuis niet genoeg rust kreeg. Dat leek me opeens zo'n heerlijk vooruitzicht... :oops: ;)

Fijne dag allemaal! Ik ga weer even aan de slag!

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Kristab: WELKOM! Leuk dat je ook mee komt kletsen! Ook een grote dubbele verrassing voor jullie dus. :D

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar ik zie dat je vandaag naar de gyn moet? Succes!
    Dikke buik? ach, tja... ik vind natuurlijk van wel ;) Ben er al wel trots op :)
    Ik zal eens een foto maken en kijken of ik die in mijn album kan zetten.. ( ze staan erin!)

Die ABC Zoom is mooi he! Ik heb hem op een duitse site (babyartikel.de) vrij goedkoop gezien. Maar hoe dat dan zit met de levering... Wij gaan toch voor de easywalker.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel eventjes snel een kort berichtje, kom vanmiddag bijlezen en reageren ;)!

Purk zit nog steeds in mijn buik. Gister avond tot half 11 in het ziekenhuis geweest, vanmorgen ook weer geweest. Steeds gevoeld en ctg's gehad. Purkje doet het binnen nog prima, ctg's geven wel weeen aan en ik had gister 3cm-4cm ontsluiting, maar vandaag vonden ze dat het toch echt 4cm is. Verder doet ze het nog prima in mn buik, hartslag is netjes, ook als dat apparaat omhoogschiet, blijft de hartslag netjes, daalt wel een heel klein beetje, maar dat is niet erg aldus de gyn. Verder mocht ik dus gister (en ook vanmorgen) kiezen, of naar huis toe, of daar blijven en vliezen breken en dan wachten op weeen of die opwekken. We hebben ervoor gekozen om naar huis te gaan en af te wachten tot het Purk haar tijd is om te komen, want dat is het nu duidelijk nog niet ;)!

Liefs, Hanneke!

15. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Bolbuikje Succes vandaag!

@Kar, we gaan dit weekend de wagen halen, hij is wel tweedehands voor 350 euro incl 2 autostoeltjes, regenkap etc etc..Ik zag de wagen nieuw voor 638 euro staan...bij volgens mij twee-en-meer...

@ de tweelingmama's
    Wat is een absolute must en handig om mee te nemen in je koffertje voor het ziekenhuis.
    Mn mams kwam er gister ineens mee..ik was het alweer helemaal vergeten..dus iig wel al een pyjama gekocht :)

16. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Even kort:
    Jongens trekken zich sinds kort op en lopen dan met de handjes vast aan de rand van box/bed enz. vooruit! En leuk dat ze het vinden :D :D.

@Bolbuikje: wordt nu wel heel spannend!

@FunnyMe; hoe gaat het nu? Zorg je ook dat je zelf wat rust krijgt, kleintjes af en toe naar oma of zo? Het is allemaal niet niks hoor!

@Krista: welkom, geniet van de wondertjes in je buik!

@Olove: mijn jongens zijn met 33,6 geboren, natuurlijke bevalling. Wel supersnel (binnen 2,5 uur van 0 cm naar volledige ontsluiting) Julian kwam om 23.18uur met zijn hoofdje omlaag, Thomas om 23.27uur in volkomen stuit. Twee gezonde jongens!
    Ik had ook het idee dat alles op tijd af moest zijn, heb nog gezeurd over het 'geboortebord' dat in de tuin moest komen (had nl een leuk idee dat al voor de geboorte inde tuin had moeten staan). Maar iedereen riep dat is toch tijd genoeg........
    Wat het koffertje betreft: schone kleding voor jezelf natuurlijk en kleertjes voor de kleintjes, schriftje en pen om iets op te schrijven (ook jou ervaring/beleving).En een fotocamera, ik had zelf er voor de zekerheid een wegwerpcamera ingestopt, voor het geval we op het moment supreme helemaal zouden vergeten de camera mee te nemen. Verder zeggen ze vaak ook vruchtensuiker of iets dergelijks voor de energie. Verder zeiden ze op de voorlichtingsavond waar wij zijn geweest dat het slim is twee knuffeltjes te kopen, deze een paar dagen bij je in bed te leggen (voor je geur), zeker als ze te vroeg geboren zouden worden en je ze niet constant bij je kunt hebben, hebben ze wel altijd de geur van mamma bij zich, ook twee schriftjes waar de verpleging in kan schrijven hoe de kleintjes het doen enz. is erg fijn en leuk om te bewaren mochten ze nog in het ziekenhuis moeten blijven.

17. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Sweepy, wat zal het een dubbele tijd voor je zijn. Aan een kant zo mooi die twee wondertjes die in je buik groeien, aan de andere kant die angst. Fijn dat ze allebei blijven groeien, vast en zeker een vechtertje. Ik wens jou en je partner heel veel geluk en sterkte toe!

Nog even iets wat ik vergeten was: ik weet niet of hier mamma's zijn die al een tandem hebben. Maar zover ik weet moet je er rekening mee houden dat deze wel wat zwaarder rijden. Misschien is het een tip om de wagens uit te proberen met wat gewicht in de zitjes en dan ook drempels of stoepranden uit proberen, heb je nl een realistischer beeld. Ik weet dat ze dat bij twee-of-meer sowieso altijd doen!

Verder alle (aanstaande) tweelingmoeders, geniet van de kleintjes!

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat is er weer veel geschreven! Even een snelle reactie: wat een goed idee om knuffels voor de kids mee te nemen naar het ziekenhuis! Dat heb ik nog op geen enkel lijstje zien staan!
    Wij zijn gisteren naar een voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis geweest. Wel nuttige tips en info gekregen over hoe bevallen gaat (stond een vrouw voor de zaal met voor zich het bekken van een skelet en een pop en ze liet zien hoe de pop moest draaien om door het bekken naar buiten te kunnen... en ze voegde er daarna aan toe dat er nog nooit een baby was was blijven zitten en dat dat dus bij ons ook niet zou gebeuren... dat is toch fijn om te weten :confused: ). En dat bevallen van je eerste kind gemiddeld 24 uur duurt... en vanalles over pijnbestrijding enzo... Ben in ieder geval blij dat ik voorlopig nog even niet hoef (even afkloppen!).

@ Bolbuikje: al nieuws over kleine Purk?

@ Krista: welkom! Ik moet zeggen dat dit forum erg fijn is voor (a.s.) tweelingmamma's!

@ Karel 1978: mooie foto: daar kan nog meer bij! En wat voor welkomstpakket krijg je van de NVOM (moet ik misschien ook maar lid worden :D )

Even ego: hier alles goed. Ben wel erg moe, dus heb alle avondactiviteiten privé op zeer laag pitje gezet. Deze week ook nog druk op mijn werk, daarna wordt het gelukkig minder. En ik kan gaan aftellen naar mijn verlof: nog dik 7 weken!

Fijne avond allemaal!

19. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hanneke, die kleine van jou maakt het allemaal wel spannend hoor! Ben heel benieuwd wanneer ze zich uiteindelijk komt melden.

Olove, wat ik bij me zou hebben is je eigen pyjama('s), onderbroeken, dikke sokken, pantoffels en een badjas. kleertjes voor de kindjes, een paar badcapes/omslagdoeken(lekker warm voor de kindjes als ze bij je liggen), zoals MC Lover zei: knuffeltjes of knuffeldoekjes die je een poosje bij je kunt dragen voor de moedergeur (mochten je kindjes in een couveuse terecht komen) en een schoon shirt en deo voor je man/vriend! Mijn man was heel blij dat hij deo bij zich had, maar wilde heel graag dat hij een schone trui mee had genomen. Hij had nl. erg gezweet.

Haha, Margit, wat een lekkere dooddoener dat er geen enkel kindje blijft zitten zeg! Net alsof je niet weet dat ze er ooit een keer uit moeten komen. Goed trouwens dat je 's avonds meer rust houdt. Scheelde mij enorm.

Krista, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Maddy, wat leuk dat de jongens zich zo lekker ontwikkelen. Leuk om te zien lijkt me.

Kar, bij de urban jungle kun je stoeltjes kopen voor een derde kindje. Die kun je er bovenop zetten. Misschien de moeite waard om eens te googelen? Zo'n tandem rijdt volgens mijn vriendin heel zwaar. Zij heeft er een geprobeerd.

Olove, misschien wel een beetje overbodig, maar er wordt wel altijd gewaarschuwd voor het kopen van tweedehands autostoeltjes. Je weet niet in hoeverre ze al vaker zijn gebruikt en kunnen niet zo veilig meer zijn door slijtage.

Hier alles oké. Morgen baby's kijken van de pufcursus. Lijkt me erg leuk om alle kindjes eens te zien. Daarna komt er een dame van Felicitas de babydoos brengen. Ik ben zeer benieuwd wat ze me allemaal nog meer aan wil smeren, haha!
    Donderdag moet ik weer met de jongens naar de kinderarts. Ik ben heel benieuwd wat de fysio van het hoofdje van Midas vindt. Het was nogal lang en plat waardoor hij niet goed op zijn achterhoofd kon liggen maar wordt steeds ronder en mooier.

Fijne avond allemaal!
    Groetjes, Ellen

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    @ Margit
    Handig een aanstaande tweelingmum uit Den Haag die verder is dan ik!
    Ben je bij de voorlichting in het Rode Kruis geweest? Ik wil daar iig gaan kijken.
    En doe je iets van een zwangerschapscursus die erg aan te raden is?

Sowieso aan alle mama's doen jullie een cursus? Ik vraag me echt af wat handig is.

Groetjes!

Deel Deze Pagina