Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Fijn dat je zwangerschap zo goed gaat! Geniet er maar lekker van!

Met de jongens gaat het heel erg goed. Je merkt niets meer van hun vroeggeboorte. Behalve dan dat ze 7 maanden zijn, maar qua (motorische)ontwikkeling ongeveer 4 maanden. Alle artsen zijn onwijs tevreden en wij genieten volop.
    Het was een spannende tijd, maar dat raakt snel op de achtergrond als het zo goed gaat.

@Hanneke; Gefeliciteerd met je kleintje! Leuke naam; Benthe. Rust lekker uit en geniet!

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hanneke: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER BENTHE!!! Wat heerlijk dat ze er is!! Ik hoop dat ze gauw naar huis mag en dat jullie kunnen gaan genieten van de kraamtijd!!

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jipper: welkom hier, wat leuk!
    Haha die blikken herken ik wel hoor, ach ik slik altijd maar en loop door, voordat er iets rottigs uit mijn mond kont ;)
    Jee, dus met 26 weken geboren, dat zal een moeilijke tijd voor jullie zijn geweest! Weten jullie ook hoe het kwam dat ze zich zo vroeg aankondigden?
    ZIjn je jongetjes 1eiig?

4. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Hanneke: Proficiat met jullie dochter Benthe, dat ze snel bij je mag drinken en jullie samen naar huis mogen. Geniet ervan!!!!!!!

5. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    HANNEKE GEFELICITEERD, HET TOESPREKEN HEEFT DUS GEHOLPEN...EN NOG OP EEN MOOIE LENTEDAG OOK EN WAT EEN MOOIE NAAM..!

Hier even een hectisch dagje..zoals eerder geschreven werd mijn zwangere zusje ( 29wk ) doorgestuurd naar het ziekenhuis...daar hebben ze een half uur lang naar het hartje geluisterd en dat klonk allemaal goed..alleen toch een tekort aan vruchtwater en nu blijkt dat ze gister ook wat vocht is verloren...nu willen ze haar min 24 tot 48 uur ter observatie houden omdat ze niet zeker weten of het vruchtwater was, erg spannend dus!

Ik heb wat geslenterd in de stad omdat ik het toch )( helaas ) nodig vond om wat aan mn garderobe qua positiekleding te doen..uitbreiden dus..want met dit heerlijke weer had ik niet veel keuze meer..maar wat een ramp zeg..en wat is veel kleding oudbollig..en pofferig..uiteindelijk wel geslaagd hoor..
    MAar vind het zo'n zonde van mn geld al die positiekleding.

6. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Noor: hoe gaat het met de kids? En met jou?

@Jipper: Welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. 14 weken te vroeg zeg, dat zal schrikken zijn geweest (ik schrok al met ruim 6 weken te vroeg), gelukkig heb je twee vechtertjes, moet je nog naar de kinderarts?

@Krista: twee jochies, hartstikke leuk! (ik spreek uit ervaring ;)) en nog wel met alles erop en eraan. Mannen :rolleyes:
    Ik heb geen ervaring met een kraamhotel.

@Sweepy: heerlijk even ontspannen, zal je goed doen, geniet ervan!

@Olove: nog iets van je zusje gehoord, hoop dat alles goed is. En hoe gaat het nu met jou, nog last van je buik?

@Kar: ben voor mijn zwangerschap begonnen met zwangerschapsvitaminen ben na de geboorte van de kleintjes gestopt maar ook weer begonnen want was zo moe :cry: en blijf ze nu ook slikken omdat we eigenlijk toch nog een kleintje (of twee :(: ) erbij willen.
    Ik moest er naast van mijn gyn nog een tijdje extra foliumzuur en ijzer slikken.

@Karel1978:Weet je al helemaal hoe het kamertje moet gaan worden? Mijn vader heeft het kamertje afgemaakt toen ik en de kleintjes in het ziekenhuis lagen, was achteraf niet zo'n haast bij want ze hebben de eerste tijd lekker bij ons op de kamer geslapen samen in 1 bedje.

@Daisy: hier is Julian nu eenkennig, klampt zich aan mamma vast, wilt eigenlijk liever niet in bedje slapen en zoekt mij steeds, Thomas heeft dit pas gehad. Hoop dat Fenne snel over die fase heen is!

@FunnyMe: hoop dat het nu een stuk beter gaat met je partner en de kleintjes!

Hier twee bijtertjes, vooral Julian. Als ik hem vastpak als ie moe is legt ie zijn hoofd op mijn schouders en dan moet ik heel goed uitkijken anders bijt ie me keihard, laatst beet ie in mijn been en Thomas in zijn teen! :cry:

7. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Olove: je berichtje stond er op toen ik aan het typen was :(
    Hoop dat het allemaal goed gaat met je zus en de kleine!
    Moeilijk he die zwangerschapskleding, straks kun je vast wel leuke jurkjes aan . Maar inderdaad vaak oubollig of peperduur!

Nog even ego: heb een koortslip dus mag de kleintjes niet uitgebreid knuffelen :cry: Vind ik helemaal niet leuk :cry:

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hanneke, GEFELICITEERD! met BENTHE!.
    Wat een mooie naam!

Ik hoop dat ze snel uit de couveuse mag en lekker bij je mag drinken en liggen.
    Een hele fijne kraamtijd toegewenst!

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hey wat een goed nieuws! Hanneke proficiat met jullie dochter en wat een mooie naam! Geniet van elkaar!

Hier alles oke.. we gaan er lekker een weekend tussenuit, en wat hebben we een mooi weer \:D/

Groetjes allemaal!

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Noor; Ik heb het lef niet om iets van die blikken te zeggen, maar vind het wel heel raar. Doen ze dat naar iemand met een '1-persoons'kinderwagen ook? Of zou ik zo asociaal rijden? ;)
    Overigens is niet bekend waarom de jongens te vroeg zijn geboren. Waarschijnlijk 'gewoon' het risico van een tweelingzwangerschap.
    En ze zijn 1eiig. Niet zo'n beetje ook... ;) (zie album).

@Olove; Wat onwijs spannend wat er allemaal met je zusje gebeurt. Hopelijk blijft het kleintje nog lekker waar het hoort. Ze zullen haar vast erg goed in de gaten houden nu. Sterkte!

@MC lover; O jee, bijters! Hebben ze al tandjes? :( En wat vervelend dat je een koortslip hebt. Ik heb dat ook best vaak, maar slik nu (homeopatische)tabletten om dat te voorkomen. Tot nu toe helpen ze goed. Sterkte!
    Wij moeten nog naar verschillende kinderartsen. In ieder geval tot ze 3 jaar zijn naar het ziekenhuis waar ze geboren zijn. Ook krijgen ze nog fysio tot ze 2 jaar zijn.

@Karel; Geniet van het weekendje weg. Als het dit weer blijft moet dat zeker lukken!
    En jouw mannetjes?

11. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hanneke: gefeliciteerd met Benthe! Wat een mooie naam! Ik hoop dat ze snel naar huis mag!

Even ego: ik lig sinds gisteravond op bed met keelpijn, erg moe en mijn hele lichaam doet pijn (vooral rug en benen). Heb het warm, maar denk niet dat ik koorts heb. Weten jullie of dit kwaad kan voor de kindjes (ook als ik wel koorts zou hebben?). Vannacht de hele nacht geen oog dicht gedaan, omdat ik op geen enkele manier lekker kon liggen. Uiteindelijk maar een kussen in mijn rug gelegd, dat hielp wel iets (weet nu hoe je je voelt Olove!). Vandaag overdag beetje geslapen, maar ben nog steeds een vaatdoek :cry: .

Ik zou vanavond met de zwangerschapsyoga beginnen, maar ik moet er niet aan denken om op te staan. Wel heel jammer! En ik hoop dat het morgen weg is, zodat ons weekendje Antwerpen wel door kan gaan.

Al met al voel ik me mooi kl@te moet ik zeggen :cry: .

12. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    @ Hanneke: van harte gefeliciteerd met je dochter! En echt een mooie naam!

@ Jipper: welkom hier. Ik heb dat ook vaak, maar ik rijd ook vaak tegen mensen aan. Ze zetten echt geen stap aan de kant, ik vind dat echt asociaal. Overigens krijg ik meestal hele positieve reacties, maar soms word ik er wel een beetje zat van hoor. Alsof ze nog nooit een tweeling hebben gezien ofzo. Dan staan ze weer boven die wagen te gapen. En dan ligt Babette daar in een roze jasje en dan nog zeggen: twee jongen?
    Nou echt, zijn ze blind ofzo: ik kleed een zoon toch niet helemaal in het roze.
    Net ook alsof sommige mensen niet weten dat een tweeling ook een jongen en een meisje kunnen zijn.

@ Olove: spannend zeg, met je zus!

@ Margit: hoop dat je je gauw weer beter voelt!

@ Krista: gefeliciteerd! Leuk twee jongens!

@ Karel: veel plezier!

@ Sweepy: ook veel plezier!

@ McLover: hoop dat je koortslip gauw over is.. o een dagje niet knuffelen lijkt me al erg!

@ Funnyme: hoe is het nu met je man?

@ Essie: hoe is het met jouw kids? En gaat het alweer wat beter met Isis?

@ Daisy: wat zielig voor d'r dat ze zo eenkennig is! Hoop dat het gauw voorbij is.

@ HJ: hoe is het met je mannetjes? Alles goed in het ZH?
    Ik gebruik ook weer de nuvaring. Maar onze zwangerschap was niet gepland en nu ben ik de hele tijd bang dat ik zwanger ben. (dat de nuvaring bij mij niet werkte kwam door een bepaald medicijn, stom van de arts, die heeft daar niet goed op gelet en ik had dat niet kunnen weten bij dat medicijn). Maar de nuvaring heeft heel lang wel goed z'n werk gedaan hoor! Vind 'm eigenlijk ideaal.

@Kar: hoe is het met jou?

Hoe gaat het hier...

Nou ik heb een machtiging voor beide kinderen voor Nutramigen nu. Ook Bodhi doet het er heel erg goed op nu. Eindelijk voelen ze zich weer wat lekkerder.
    Verder hebben we eindelijk een ander huis en kunnen we weg uit dit gehucht. We hebben een apartement in Amsterdam. Wij wilden eerst kopen maar doen dit toch niet. Want we willen over een paar jaar weer naar Zwitserland en dan kun je nu beter niet kopen. Het appartement is erg mooi en we hebben een heel groot balkon. Verder is het helemaal nieuw!
    De kids groeien goed. Maandag was Babette 5750 gram en Bodhi 6490. Babette zit nog steeds in maat 56, zo'n klein propje!
    Ze spoken de laatste tijd heel erg 's nachts, dat is wel minder. Zal wel een fase zijn. Doe nu rijstebloem door de voeding, maar dat helpt nog niet echt.
    Verder ben ik begonnen met hapjes. Ik probeer het gewoon een beetje elke dag, tel het nog niet mee als maaltijd. Ze moeten het eerst goed leren eten. Ik heb het idee dat ze toch wel wat achter lopen namelijk. Ze waren drie weken te vroeg en ze hebben allebei een tijd helemaal niet lekker in hun vel gezeten en volgens mij is de ontwikkeling toen even gestagneerd ofzo. Logisch ook als je steeds pijn hebt. Maar nu gaan ze snel vooruit en wil ik langzaam met bijvoeding beginnen. Ook omdat Babette nog wel heel veel spuugt en ik hoop dat het hierdoor minder wordt. Ze eten in ieder geval elke dag beter, vooral Bodhi vindt het helemaal geweldig haha.
    En zo schattig, Babette heeft nu echt al een enorme voorkeur voor een knuffelschaapje. Ze knuffelt heel wat af en als ze hem ziet strekt ze haar armpjes uit. Dan lebbert ze het ding helemaal af en is het een nat schaapje haha. Maar het is zo schattig hoe lief ze doet!
    Verder gaan we regelmatig zaterdag babyzwemmen. Erg leuk. Alleen heeft Bodhi vorige week in het zwembad gepoept. Hij heeft vaak dunne poep, dus de zwemluier hielp niet echt!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lieve meiden!
    Ik wil jullie heel even allemaal bedanken voor de felicitaties en de wensen!
    We hopen idd dat ze snel mee naar huis mag! Vandaag wel te horen gekregen dat ze voor zover ze nu kunnen zien, geen hersenschade heeft opgelopen door het klem zitten. Ook heb ik haar vanmiddag voor het eerst echt vast mogen houden.
    Ik ga weer stoppen, verder niet bijgelezen, komt wel een keer! Sorry!
    Liefs, Hanneke!

14. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Wauw, volgens mij missen er een heleboel berichten!
    Al die leuke foto's weg! Wat jammer.

15. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Oh ik las al iets over een fout op de site.

16. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gewoon een hele week aan berichten weg! Jammer! En ik zie dat de foto's uit mijn profiel ook weg zijn. Ook jammer, want dat was nou juist zo'n mooi foto-archief!

Voor de dames die niet hoeven te werken vandaag: geniet van de zon! Ik moet vandaag heel veel lezen, dus ga dat maar buiten doen, denk ik!

17. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Mooi, kan ik direct weer gaan spammen, haha!

Midasje op zijn favoriete plekje: rechtop voor het raam!

Lex lacht een beetje half. Gaat altijd lachen als ik het fototoestel wegleg, haha!

18. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Hj: Wat een schatjes zeg, wat leuk dat Midas zo graag voor het raam zit/ligt!!

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @HJ; Wat een scheetjes!! En wat zijn ze nog klein zeg... Echt om op te vreten...! ;)

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    HJ: wat een superlieve foto's!!!
    Echt om op te vreten zijn ze!!

Balen dat de berichtjes weg zijn van de afgelopen week, maar ja niets aan te doen...

IEdereen een fijn paasweekend!!

Deel Deze Pagina